Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707096 kertaa)

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #360 : 05.07.13 - klo:13:43 »
pirihiiri No tässä olis kaksi vanhaa havainnollistavaa kuvaa.

Tästä lähdettiin:

Tässä jo juurta näkyvissä:

On tuo värjäys jonkin verran haalennut, niin, että alla ollut punainen on tullut selvästi esiin.
Minullahan oli pitkään punaiset hiukset ja sitten värjäsin pari kertaa tummnruskealla, jotain 4-3 sävyä joka veti ensin melkein mustaksi. Laitoinpa vielä violettiakin päälle jossain vaiheessa.

Kasvatuksen alkuvaiheessa tein colourB4 käsittelyn mikä vaan toi hieman punaista esiin juuresta, ei oikeastaan muuta.
 Hirveen pinttyneet noi tummat kyllä on. Varmaan siksi, että jossain kohtaa koitin vaalentaa ja tein muutamat värin poistot. Sen päälle laitoin sit punaista ja ruskeaa joten aika syvällä on värit. :P

Tuossa vanhoja kuvia katsoessa vaikuttaa siltä, että oma väri näytti aluksi vaaleammalta mitä se nyt näyttää olevan. Varmaan vaikutti se tumma värjätty sitten vierellä niin paljon.

En vieläkään joka päivä pidä väristäni, suhtautuminen vaihtelee paljon. En pidä tuosta ruskeasta pigmentistä.. harmaampi letti olis enempi omaan makuun. :P
Tässä kuvassa kuitenkin valo osuu kauniisti ja pidän väristäni siinä:

Olin harkinnut vaaleita raitoja jossain vaiheessa, mutta nähtyäni ystäväni pieleen menneet raidat en ole enää niin varma haluanko ottaa riskiä. On tässä kasvatuksessa kuitenkin mennyt aikaa ja vaivaa (juurikasvun kyttääminen peilin edessä mittanauhan kanssa on rankkaa :D ).
Ajoittain haaveilen vielä vaaleista hiuksista (blondit  hiukset ja siniset raidat on tän hetken innostus), mutta tiedän ettei ne todellisuudessa näyttäisi yhtä hyviltä kuin mun kuvitelmissa. Enkä jaksaisi ylläpitää väriä jatkuvasti. Oman värin kanssa on paljon leppoisampaa.  8)
« Viimeksi muokattu: 05.07.13 - klo:13:46 kirjoittanut Feles »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #361 : 06.07.13 - klo:20:01 »
Feles, olet kyllä suuri suunnannäyttäjä ja mentori oman värin kasvatuksessa! Osaisitko kertoa mitä tummuusastetta yms oma värisi on, uskon että se voisi hieman selkeyttää oman tyveni määritystä? Oli muuten lohduttava tuo esimerkkisi värjätyn hiuksen haalistumisesta, toivoa on senkin jälkeen, kun haalistusvinkit on kokeiltu. :)

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #362 : 06.07.13 - klo:21:18 »
^ Heh, onhan tämä aikamoinen elämäntehtävä.  ;)
Asteista ja sävyistä mulla ei ole paljonkaan käsitystä.. Kaikenlisäksi oma väri on valaistuksesta riippuen milloin vaalea ja milloin tumma, milloin kultainen ja milloin teräksinen.. Jopa ulkovalon muutokset vaikuttaa, onko pilvistä, puolipilvistä vai kenties poutaa, sataako, onko pakkasta..  ;D No ehkei sentään noin paljoa vaikuta.  ::)
 Mutta jos nyt pitää veikata niin kai tää on 7 asteinen  tuhkakulta?  

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #363 : 07.07.13 - klo:00:39 »
Oon aatellu että tätä projektia vois vähän piristää ombre-latvoilla :) Oon kuitenkin ne jossain vaiheessa leikkaamassa pois joten miksen pitäisi hauskaa vielä kun ne on päässä? Pelottaa vaan että kun mulla on nyt mustasta tummanruskeaan haalistunut tukka ja haluaisin tosi vaalean latva-/raitaosuuden niin paljonko pitäisi värin kanssa taistella ja menisikö jossain vaiheessa hermot niin että värjäisin vain yksiväriseksi. Kampaajalla ois ainakin ensimmäinen operaatio suoritettava.
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #364 : 07.07.13 - klo:09:17 »
^ Mä toteutin jo saman ajatuksen. Lähdossä pituudet on kuitenkin, joten miksei nyt testailisi kaikkia rääkkäyksiä. Ei sitten tarvitse, kun on oma väri päässä! Siskon suosiollisella avustuksella latvaan laitettiin Garnierin värinpoistoa kahteen otteeseen. Nyt on sellainen siisti liukuma kerrostuneesta henna-indigo-ruskeasta oranssin punertaviin latvoihin. Itse asiassa tein valmiiksi satva-hennasta seoksen, kun oranssi oli hakusessa, mutta ei sitä sitten tarvittukaan, kun vaalentui niin hyvän väriseksi!

Tämä tukka on kyllä tällä hetkellä kaikkea muuta kuin siisti. Omaa n. 5-6 asteista ruskeaa on juuressa reilu 10 senttiä, joka harmaantuu somasti. Seuraavaksi on n. 10 senttiä liilanruskeaksi jämähtänyttä (hieman paistaa vihreä läpi edellisistä vaalennuksista) hendigoa, ja vielä pätkä sitä medium brownia, joka oli tavoitteena kasvivärjäilyissä. Ja kaiken kruunaa oranssit latvat!

Ombresta tykkään kyllä ja väri on hyvä, mutta muuten tämän kuontalon kasvattaminen kysyy vähän huumoria...
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #365 : 07.07.13 - klo:23:55 »
Huomasin että huimasti kuviuneet latvat ovat erittäin kaukana mustasta, auringonvalossa oranssit, joten kai tässä jonkinlainen liukuvärjäys on itestään päässy muodostumaan, miksei sitä siis vahvistamaan? :D Kummasti yön aikana muuttui mielipide, nyt haluaisinkin vaan turvallisen "perussetin" eli ohennuksen ja latvojen siistimisen  ::)

Ihailin junan vessassa näkyvillä olevaa 3cm, näytti erilaiselta kuin muissa valoissa! Hitaasti mutta varmasti :)
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 08.07.13 - klo:16:46 »
Mulla on kyllä reippaasti 21kk kasvattelun aikana haalistuneet noi mustat latvat. Missään ei siis nykyään enää ole mustaa vaan latvat on tollaset oranssisen ruskeat :D Projektin alussa laitoin raitoja latvaan ja sekin vaalensi yleisilmettä, mutta tisaalta teki siitä samalla entistä sekavamman kokonaisuuden  ;D
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #367 : 08.07.13 - klo:20:16 »
Testataan osaanko laittaa kuvan tänne omasta väristäni:

Koitin löytää testausketjua täältä mutta haku ei auttanut mua.

Hasnu

• Vieras
« Vastaus #368 : 08.07.13 - klo:23:55 »
Helou

Täällä olisi yksi oman värin takaisin kasvattamiseen pyrkivä ihminen lisää. Olen ennenkin yrittänyt päästä omaan väriini tuloksetta mutta nyt asiat alkavat olla jo aika hyvällä mallilla kun otin itseäni kunnolla niskasta kiinni.

Olin ennen aivan hirveässä värjäys / pidennys kierteessä joten voitte vain kuvitella miltä hiukseni näyttivät. Tummaa tumman päälle ja useita blondaus kertoja. Viimiset pidennysten roppeet poistatin 2.4 2013 ja hiuksistani ei ollut enää oikeastaan mitään jäljellä, poninhäntäni oli valehtelematta peukalon paksuinen.

Tein päätöksen että nyt tämä homma saa luvan loppua ja niin se loppuikin :). Olen ollut nyt 3 kk värjäämättä mikä on minulle tosi paljon.

Tässä on kuvia lähtökohdasta ja miltä tilanne näyttää nyt.

Leikkasin hiukseni lyhyiksi ja värjäsin ne mustiksi 6.4 2013

Tässä tilanne tältäpäivältä 8.7 2013

Tiedän raja on kamala mutta menen hammasta purren eteenpäin vaikka kuka oksentaisi juurta katsoessa, näkeepähän ainakin että se kasvaa x).  Sitten kun olen saanut tarpeeksi tukkaa esiin ajattelin käydä kampaajalla joko värjäyttämässä tumman latvan vaaleaksi tai leikkaan värjätyn osan pois. Tsemppiä muillekkin !!  ;D
« Viimeksi muokattu: 09.07.13 - klo:00:07 kirjoittanut Hasnu »

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #369 : 09.07.13 - klo:10:33 »
^ Tsemppiä, Hasnu! Hyvin näyttää kasvavan. Sulle kyllä näyttäisi sopivan ihan lyhytkin malli, niin, että värjätyn osan sikäli voisi ihan hyvin jossain vaiheessa napsaista pois sen sijaan, että sitä lähtisi vaalentamaan. Ihan valtavan kaunis tuo sun oma väri!  <3

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #370 : 09.07.13 - klo:11:06 »
^ Tsemppiä, Hasnu! Hyvin näyttää kasvavan. Sulle kyllä näyttäisi sopivan ihan lyhytkin malli, niin, että värjätyn osan sikäli voisi ihan hyvin jossain vaiheessa napsaista pois sen sijaan, että sitä lähtisi vaalentamaan. Ihan valtavan kaunis tuo sun oma väri!  <3

Samaa ajattelin tulla sanomaan, eli aivan mahtava väri sulla. Sitten kun sulla on omaa väriä kasvanut lisää, niin saat varmasti kateutta aikaan tolla värillä ja kiillolla  :T
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #371 : 09.07.13 - klo:12:37 »
Tältä näyttää minun oman värin kasvatteluprojekti nyt...

(Ovatpa muuten sekaisin, en ole harjannut tänään vielä ;D )

Värjäämättömyyttä on nyt takana 10kk.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Hasnu

• Vieras
« Vastaus #372 : 09.07.13 - klo:14:32 »

Samaa ajattelin tulla sanomaan, eli aivan mahtava väri sulla. Sitten kun sulla on omaa väriä kasvanut lisää, niin saat varmasti kateutta aikaan tolla värillä ja kiillolla  :T

Voi kiitos anannas ja camilla kannustavista kommenteista. Prosessi on ollut ja tulee olemaan vaikea. Eilen kävin kaupassa seku seisoskelemassa hiusväri osastolla. Vähän aikaa siinä seisoskellessani tajusin ettei mikään sävyistä miellytä ja herranjestas miten kalliita ne olivat :D Ennen olisin vain ottanut hyllystä väripurkin, mutta ne rahat menivät nyt parempaan käyttöön !!.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #373 : 09.07.13 - klo:15:42 »
scoundrelilla TODELLA upea oma väri ja kiilto!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #374 : 09.07.13 - klo:20:56 »
leeinsane onko sinulla siis luonnostaan punaiset hiukset??  Wow.. :o

Kiva nähdä välillä muidnekin kuvia kuin omia vaan.  ;D Hienoja hiuksia eri vaiheissa!! Peukkuja kasvatukseen! :ts