Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709186 kertaa)

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #375 : 09.07.13 - klo:21:22 »
leeinsane onko sinulla siis luonnostaan punaiset hiukset??  Wow.. :o

Kiva nähdä välillä muidnekin kuvia kuin omia vaan.  ;D Hienoja hiuksia eri vaiheissa!! Peukkuja kasvatukseen! :ts

Kylläpä hyvinkin. :) Vieläkun saa hamppulatvat pois niin sitten nää menee vielä korkkiruuveille. :D Jos nää ei olis näin nätit nää omat, en pystyis kyllä vastustaan punasta ellua, se huutaa mulle edelleen kovaan.

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #376 : 10.07.13 - klo:00:49 »
scoundrel tosi ihana, tommonen "luonnon"ombre!
Hasnu Iiiiiihana väri, kuin nestemäistä kultaa :D
Mulla on kyllä reippaasti 21kk kasvattelun aikana haalistuneet noi mustat latvat. Missään ei siis nykyään enää ole mustaa vaan latvat on tollaset oranssisen ruskeat :D Projektin alussa laitoin raitoja latvaan ja sekin vaalensi yleisilmettä, mutta tisaalta teki siitä samalla entistä sekavamman kokonaisuuden  ;D
Itekin mietin että kun tota juurta näkyy jo jonkin verran että oisko se kolmivärinen ombre sittenkään niin nätin näkönen, varsinkaan jos keskellä on tummin sävy... :D Ehdin kyllä jo haaveilla siitä että värjäisin vaalennetut latvat vaaleanliiloiksi unelmiksi mutta tuntuu että pitäisi olla vähän muotigurumpi vaatekaappi! Tai siis vähän erilaisempi.
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #377 : 10.07.13 - klo:10:49 »
Kiitos catjuska ja pirihiiri :D

Itsekin tykkään nyt kun tuo alkaa näyttää todella enemmän tahalliselta ombrelta kuin vain venähtäneeltä juurikasvulta... alussa oli aika tuskaisaa juuri tuon takia, mutta nyt alkaa helpottaa ;D

Väriin olen todella tyytyväinen, se oma väri kun "elää" ihan eri tavalla kuin värjätty hius... Toki ärsytyksiäkin löytyy, mm. se että tuo omanvärinen juuri rasvoittuu ja lätsähtää tosi nopeasti, ja on niin liukas ettei oikein saa mitenkään laitettua (ainakaan ilman kauheaa mömmöarsenaalia) jne. Nyt lähinnä ärsyttää tuo rasvoittuvuus, tuntuu että joka päivä saisi olla pesemässä mutta latva taas menee ihan hampuksi jos pesee liian usein... Noh, kaipa sitä vuoden päästä jo saa viimeisetkin kuivat blondihamput pois... *toiveikas*
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Barbie

• Vieras
« Vastaus #378 : 14.07.13 - klo:15:35 »
Olen nyt päättänyt että aloitan myös tämän oman värin kasvattamisen! Värejä kaikenlaisia ollut, nyt sitten noin kolme neljä vuotta olen ollut blondina. Näin viimeksi 13-vuotiaana oman värini ja silloin se oli punertava tummanruskea? Muissa kuvissa vain tummanruskea. Nyt siis n. puoleen selkään pitkä vaalea tukka, latvat on kuivat ja karheat. Kiiltotipoilla saan ne näyttämään kuin ei olisi mitään vikaa, mutta haluan silti OIKEASTI hyvä kuntoiset hiukset!

Teidän, hiuskuvat motivoi mua niin paljon, ja en vain malta odottaa jos vain kärsivälisyys riittää että näkisin myös kunnolla oikean värini! Tsemiä kaikille, ja miten te selvisitte sen kauheimman juurikasvuvaiheen yli? Raitoja ajattelin laittaa kun on kasvanut vaikka 5-6cm?

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #379 : 14.07.13 - klo:17:50 »
Lähitukkakuvia :D

http://aijaa.com/akhH7z

Ekassa kuvassa sisällä, toisessa sitten ulkona. Ensimmäisen kuva on vähän sumea ja aika hirveältä näyttää noin lähikuvassa, ei muuten.

Selvisin siitä kauheimmasta vaiheesta niin, että unohdin koko tukan. Sitten muutaman kk päästä "Ohho, tää on kasvanut!"

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #380 : 17.07.13 - klo:13:38 »
Olin eilen pitkästä aikaa luonnonvalossa, joten sehän oli loistava tilaisuus räpsäistä kuva juurikasvusta.

Tässä ilmenee myös karu totuus hiusvärin haalistelusta aiheutuneesta epätasaisuudesta, mutta toivonmukaan auttaa seuraamaan hiusten kasvua:
http://aijaa.com/cuPScm

Onko muuten mahdollista, että hiusten väri vaalenee iän myötä? Epäilen nimittäin, että oma värini olisi vaaleampi kuin yläasteiässä, jolloin luonnollista väriä oli paljonkin esillä. Silloin hiukseni olivat mielestäni selkeästi ruskeammat, kun taas epäilisin nykyisen juurikasvuni olevan jotain melko saman tummuista tuhkanvaaleaa sävyä kuin lapsuuskuvissani.
« Viimeksi muokattu: 17.07.13 - klo:13:44 kirjoittanut elly »

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 17.07.13 - klo:15:44 »
Olin eilen pitkästä aikaa luonnonvalossa, joten sehän oli loistava tilaisuus räpsäistä kuva juurikasvusta.

Tässä ilmenee myös karu totuus hiusvärin haalistelusta aiheutuneesta epätasaisuudesta, mutta toivonmukaan auttaa seuraamaan hiusten kasvua:
http://aijaa.com/cuPScm

Onko muuten mahdollista, että hiusten väri vaalenee iän myötä? Epäilen nimittäin, että oma värini olisi vaaleampi kuin yläasteiässä, jolloin luonnollista väriä oli paljonkin esillä. Silloin hiukseni olivat mielestäni selkeästi ruskeammat, kun taas epäilisin nykyisen juurikasvuni olevan jotain melko saman tummuista tuhkanvaaleaa sävyä kuin lapsuuskuvissani.

Aurinko saattaa muuttaa juurikasvunkin sävyä. Oman värin näkee parhaiten, kun kasvua on runsaasti näkyvillä.. totuus oikeasta väristä paljastuu parhaiten sitten :)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #382 : 17.07.13 - klo:17:13 »
Lainaus
Aurinko saattaa muuttaa juurikasvunkin sävyä. Oman värin näkee parhaiten, kun kasvua on runsaasti näkyvillä.. totuus oikeasta väristä paljastuu parhaiten sitten :)

Kiitos vastauksestasi! En kuitenkaan usko, että kyse on auringon vaalentavasta vaikutuksesta, sillä todella vaaleaihoisena pysyttelen mahdollisimman tehokkaasti poissa auringosta. Voi toki olla, että muistan juurikasvuni värin väärin, mutta olen yläasteiästä muuttunut muulta väritykseltänikin aika paljon, eli mikäli hiusvärin muuttumista olisi tapahtunut, niin eiköhän se olisi ihan luonnollista. :)

Barbie

• Vieras
« Vastaus #383 : 18.07.13 - klo:10:38 »
Uskoisin myös jos on kova väri ero värjätyllä osuudella se voi myös hämätä? Istellä vasta säälittävät 0.7cm ja värjätty viimeksi kuun alussa. En ainakaan vielä pysty millään arvioimaan sitä väriä, välillä näyttää todella tummalta ja välillä tuhkaiselta?

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #384 : 18.07.13 - klo:21:46 »
^^ Mulla on oma hiusten väri vaalentunut teiniajoista. Myös kulmakarvat ovat vaalentuneet eli ihan mahdollista tuo värin vaaleneminen iän myötä on, vaikka yleensä muutos onkin toiseen suuntaan,
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #385 : 24.07.13 - klo:13:59 »
Päivittelen omaa tilannettani tänne, kun tuota omaa kasvustoa alkaa olla melko hyvin :) Kuvissa pitäisi näkyä nyt ainoastaan sitä omaa väriä. Ja näissä kuvissa voi taas ihmetellä miten se oma väri on niiiin erilainen erilaisissa valaistuksissa. Luonnonvalossa on huomattavissa tuollaista "harmautta" kun taas lämpimässä valossa se on poissa. Vaalea se oma väri joka tapauksessa on, mutten osaa sitä kyllä mitenkään paremmin kuvailla. Kyllä tämä oma väri on niin helppo, etten enää hairahda värjäämään eikä tämä värikään nyt ihan kamala ole, vaikka välillä katselee huokaillen muiden ihmisten hiusten värien perään.

Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Barbie

• Vieras
« Vastaus #386 : 25.07.13 - klo:10:08 »
Jatta sulla on aivan upea väri! Eka kuva missä näyttää tuhkaiselta, on aivan ihana!! Vaalet ja tummanvaalet tuhkat on niin kauniita mun silmään ♥

Rakastan vaaleita värjättyjä hiuksiani, mutta kyllä se luonnon tummaväri varmaan on myös kiva, kun vaihtaa sävyään eri valoissa ja oikeasti on varmasti elävämmän näköinen. Itsellä on tämä prosessi vasta alkutaipaleella, eli n. 1.2 cm juurikasvua tullut 24 päivän aikana. Laskeskelin että jos tukka kasvaisi sen 1,5 cm kuukaudessa minulla olisi ensi kesänä juurikasvua 18 cm verran :)

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #387 : 25.07.13 - klo:13:07 »
^Voi kiitos  :)
Ainut isompi ärsytys tuossa tuhkaisuudessa (tai harmaudessa :D) on se, että ne näyttää helposti rasvaisemmilta kuin ne oikeasti onkaan :/
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #388 : 27.07.13 - klo:19:37 »
Hei kaikki hapetevärjänneet oman värin kasvattajat! Tuli kuningasidea - miksi ette kaikki vedä kestovärejä pois color B4:lla (tai vastaavalla)?? Näin saatte latvasta tasavärisemmän ja vivahteet kaikki pois, alla näkyy pelkästään värjäyksissä ja vaalennuksissa vaalentunut latva. Itselläni onnistui nimittäin tämä mainiosti - nyt on todella häivytetty kevyt ombre jossa latvat on eri blondin väriset ja muualta tummanvaalea/tuhkanruskea. Tuon colorB4:n jälkeen (2vkon jälkeen käsittelystä) voi sitten helposti värjätä latvan omanvärisellä elumenilla! Ja jos juuraria on tullut jo edellisen elluttelun jälkeen paljonkin, voi ellutella uudestaan uuteen tyveen, jolloin raja häivyttyy entistä paremmin! Itse kyllä näkisin, että elluttelut tekisi todella hyvää luonnonhiukselle (sekä käsitellylle latvalle jota ei enää huomaa), jotta saan uskomattoman superkiillon!
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Barbie

• Vieras
« Vastaus #389 : 27.07.13 - klo:21:01 »
Jos oikein ymmärsin hapeteväri= tumma väri?  Itse en lähde latvaa värjäämään omaan sävyyn tai tummempia raitoja, sillä jos huomaankin etten halua kasvattaa, voin aina vain värjät tyven uudestaan. Kasvattan omaa väriä vain että olisi oma väri, tai sitten alustana blondille. Eli kun juurikasvua tulee paljon, häivytän sitä vaalein raidoin :)

Mutta muille kyllä varmaan on järkevä vinkki tuo, sillä onhan se aina paremman näköinen kun ei ole näkyvää rajaa :D