Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709150 kertaa)

Curlie

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #405 : 13.08.13 - klo:15:48 »
Kiitos, yvi  :) Miusta sinun hiukset on nätit. Hyvin käy  :P  Mie  muuten laitoin värinpoiston ja sen jälkeen ihan vaalennusainetta latvoihin. Sen jälkeen ruskeeta, mikä olikin aika lähelle omaa sävyä, mut sehän kulu jo pois. Eivät taho pysyä vaalennuksen jälkeen ainakaan mulla. Voishan niitä suoravärejä esim. ColorMaskeja kokeilla, jotka lähtee pesussa? Näinköhän niissä ois tuhkansävyjä, joilla sais taitettuu lämpimiä sävyjä pois. Itellä ei  kyl oo kokemusta suoraväreistä, mut pientä oranssisuutta oon saanu taitettuu hopeashampoolla :)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #406 : 17.08.13 - klo:08:55 »
Värjääminen alkoi taas vaihteeksi kyllästyttää, joten hetken mielijohteesta ostin värinpoiston ja Cutrinilta 7 asteisen värin. Ajattelisin oman tukkani olevan jotakin sitä. Kutosella olen nyt värjäillyt hiuksia ja oma hius on vaaleampi. En kuitenkaan usko sen olevan 8 asteinen, koska minulla on kyllä selkeästi ruskeat hiukset (ainakin lapsena).

Eilen tein sitten tuon värinpoiston ja lopputulos oli tietenkin oranssi. Löysin kaapista aikaisemmin ostaman Poly Color 15 sävytteen, joka on aika vaalea. En uskaltanut laittaa tummanvaalea Poly Coloria, mutta paremman lopputuloksen olisin saanut varmaan sillä. Koska tämä on nyt sellainen hiekka-beigen värinen  :P

Edit: Laitoin tuon Poly Color 22 tummanvaalean päähän ja luulen, että pääsin aika lähelle omaa. Sävyssä on varmaan vaan vähän eroa. Oma on oletettavasti tuhkaisempi niin olisikohan jotakin vielä tuhkaisempaa tummanvaaleaa kuin Poly Color? Minulla on Goldwellin soft coloria sävyssä 7N. Onkohan sarjassa mitään tuhkataittoista?
« Viimeksi muokattu: 17.08.13 - klo:16:34 kirjoittanut Sinimusta »

phoola

• Vieras
« Vastaus #407 : 17.08.13 - klo:19:18 »
Piti tulla laittamaan pientä tilannepäivitystä, sillä roikun edelleen sitkeästi oman värin kasvattajien parissa ;D

Lähtötilanne oli siis useamman vuoden ajan mustaksi värjäilty tukka. Tässä verrokkikuva kolmen kuukauden värjäämättömyyden kohdilta:

Tässä kuvasarja tältä päivältä. Värjäämättömyyttä takana vuosi ja kahdeksan kuukautta (latvojen sävyä tosin kerran rauhoitettu vaalennuksella ja elumen-käsittelyllä). Ensimmäisistä kuvista huomaa hyvin värieron latvoissa ja tyvessä. Ikkunasta tullut valo oli aika heikko ja kylmä, joten oma väri on melko tumma ja tuhkainen. Oikeassa reunassa tyvi sulautuu latvoihin jo paremmin. Ulkona auringonpaisteessa eroa ei aina edes huomaa, sillä oma väri muuntautuu yllättävänkin kultaiseksi.

Päällimmäisten ja alimmaisten hiusten tummuusero on mielenkiintoinen myös oman värin kohdalla! Tosin ero varmaan tasaantuu, kunhan talvi pääsee synkistämään koko kuontalon sävyn.

Oon äärimmäisen tyytyväinen kehitykseen, etenkin kun hiusten kunto paranee kohisten <3 Värin kasvattaminen ei ole aiheuttanut enää aikoihin riittävän suuria henkilökohtaisia kriisejä, joten sivuprojektina on tällä hetkellä WO-pesurutiinin opettelu. Pitkän tähtäimen tavoitteena siintää pitkä ja hyväkuntoinen luomutukka, joka ei kiukuttele ja hamppuunnu pesusta ja rasvoitu jo vuorokaudessa.

Tsemppiä kaikille projektinsa parissa painiskeleville!
« Viimeksi muokattu: 17.08.13 - klo:19:24 kirjoittanut phoola »

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #408 : 17.08.13 - klo:23:41 »
^ Mulla on myös huomattavissa selkeä ero päällimmäisten ja alempien hiuksien sävyero. Huomattavasti mielenkiintoisempi tukka nykyään kuin ennen. Aina huomaa uusia sävyjä eri valoissa ja eri vuodenaikoihin :D

Hiusten kunto tuntuu melkeinpä liiankin hyvältä ja olen pohtinut, että pitäisiköhän käyttää lämpöä enemmän hiusten muotoilussa, jotta hius hieman kuivuisi ja karheutuisi? Mulla on siis luonnostaan melko rasvainen hiuspohja ja hiukseni ovat latistuvaa sorttia. Tällä hetkellä käytän lämpöä muotoilussa ehkä 3-4 kertaa kuukaudessa. Ainoastaan latvani ovat tällä hetkellä kuivemmassa kunnossa, mutta luultavasti tässä syksyn aikana pätkäisen 10-15cm pois, joten latvalla ei nyt enää ole niin väliä. Tuntuu ihan hullulta idealta yrittää saada ns. huonokuntoisempia hiuksia, jotta ne näyttäisi paremmalta.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

phoola

• Vieras
« Vastaus #409 : 18.08.13 - klo:11:47 »
^  Jep, aika jännää. Esim. letti näyttää heti paljon hauskemmalta, kun tulee tummempia ja vaaleampia raitoja :)

En ehkä itse lähtisi varta vasten tappamaan tukkaa, mutta se tietynlaisen rakenteen puuttuminen on kyllä vähän ongelmallista, etenkin jos haluaa viritellä jotain kampauksia. Ootko jatta kokeillut rakennetta tuovia suolasuihkeita? Niilllähän havitellaan sellasta vähän huonokuntoisemman ja kuivemman oloista beach lookia, joten voisin kuvitella että sopisi liian liukkaan ja lättänän luomutukankin karhentamiseen. Suihkeesta voisi samalla tehdä pienen DIY-projektin, jos ei halua ostaa. Itsellä kokeilu on jäänyt ajatusasteelle, sillä oma letti ei vielä toistaiseksi tunnu turhan hyväkuntoiselta.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #410 : 18.08.13 - klo:11:55 »
Värjääminen alkoi taas vaihteeksi kyllästyttää, joten hetken mielijohteesta ostin värinpoiston ja Cutrinilta 7 asteisen värin. Ajattelisin oman tukkani olevan jotakin sitä. Kutosella olen nyt värjäillyt hiuksia ja oma hius on vaaleampi. En kuitenkaan usko sen olevan 8 asteinen, koska minulla on kyllä selkeästi ruskeat hiukset (ainakin lapsena).

Eilen tein sitten tuon värinpoiston ja lopputulos oli tietenkin oranssi. Löysin kaapista aikaisemmin ostaman Poly Color 15 sävytteen, joka on aika vaalea. En uskaltanut laittaa tummanvaalea Poly Coloria, mutta paremman lopputuloksen olisin saanut varmaan sillä. Koska tämä on nyt sellainen hiekka-beigen värinen  :P

Edit: Laitoin tuon Poly Color 22 tummanvaalean päähän ja luulen, että pääsin aika lähelle omaa. Sävyssä on varmaan vaan vähän eroa. Oma on oletettavasti tuhkaisempi niin olisikohan jotakin vielä tuhkaisempaa tummanvaaleaa kuin Poly Color? Minulla on Goldwellin soft coloria sävyssä 7N. Onkohan sarjassa mitään tuhkataittoista?

Laitoin myös tuon Tummanvaalea 22 päähän, ja tuli hyvä väri. Tän lähemmäs omaa väriä tuskin pääsee markettiväreillä. Minun mielestäni tämä on paras väri maantien tavoitteluun; tässä on paras kesto, varsinkin vaalennettuun pohjaan laitettuna. Natural & Easy värissä oli joku "tummanvaalea satiini"-niminen kestoväri, joka sekin ok.

Mietin myös laittavani tähän päälle jonkun tuhkaisemman sävytteen, kysyin kampaajalta tuosta Soft color 7N-sävytteestä. Se on kuulemma ruskeansävyinen, ja aika moni täälläkin on niin todennut :(. Prismasta ei löytynyt 8N eikä 8A sävytteitä, kuten ei myöskään netissä olevasta sävykartasta.
Kokeilen tehdä jotain suoravärisekoituksia, esim. KC color mask ja Crestol.
« Viimeksi muokattu: 18.08.13 - klo:11:57 kirjoittanut Angelie »

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #411 : 18.08.13 - klo:16:46 »
Pohdin toisessa ketjussa sitä että leikkaanko blondatut ja kärsineet loppulatvat veks ennen lomareissua etelään vai sen jälkeen, ja päätin piristää itseäni ja vedin dip and dye latvat punaisella Cool Aidilla. Tuli aika hauskat. :D Sain sitä piristystä mitä halusin, oli helppoo, ja ei haittaa vaikka haalistuis tai ei, kun ne kumminkin on lähdössä. :D

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 18.08.13 - klo:19:41 »
^^ Wella Color Fresh sarjassa näyttäisi olevan 7/19 suoraväri, joka näyttäisi tummemmalta harmaalta. Ajattelin sitä itse kokeilla, kun sain aikaiseksi tuolla 22 todella lämpimät hiukset

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #413 : 19.08.13 - klo:09:00 »
^^ Wella Color Fresh sarjassa näyttäisi olevan 7/19 suoraväri, joka näyttäisi tummemmalta harmaalta. Ajattelin sitä itse kokeilla, kun sain aikaiseksi tuolla 22 todella lämpimät hiukset

Laitoin ensin sen 15, ja 22 taittoi niitä vähän kylmempään suuntaan. Minultakin löytyy tuo Wellan 7/19, mutta se vetäisi likaisenharmaaksi jota jouduin pesemään syväpuhd. shampoolla monta kertaa (en antanut vaikuttaa kuin max. 5 min) olis riittänyt ihan vähän hoitoaineeseen sekoitettuna. Mutta tuo 7/19 taittaa tosi hyvin lämpimänkin oranssin ym.
« Viimeksi muokattu: 19.08.13 - klo:09:04 kirjoittanut Angelie »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 19.08.13 - klo:10:02 »
Minkähän värinen tämän kuvan vasemmalla tytöllä on tuo latva? Minulla on varmaan suurin piirten saman värinen juuriväri kuin hänellä, joten tuollaiseen latvaan yhdistettynä se minullakin toimisi  ;D Värjäisin ensin koko tukan tuon latvan väriseksi ja kasvattaisin omaa.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #415 : 19.08.13 - klo:18:50 »
^  Jep, aika jännää. Esim. letti näyttää heti paljon hauskemmalta, kun tulee tummempia ja vaaleampia raitoja :)

En ehkä itse lähtisi varta vasten tappamaan tukkaa, mutta se tietynlaisen rakenteen puuttuminen on kyllä vähän ongelmallista, etenkin jos haluaa viritellä jotain kampauksia. Ootko jatta kokeillut rakennetta tuovia suolasuihkeita? Niilllähän havitellaan sellasta vähän huonokuntoisemman ja kuivemman oloista beach lookia, joten voisin kuvitella että sopisi liian liukkaan ja lättänän luomutukankin karhentamiseen. Suihkeesta voisi samalla tehdä pienen DIY-projektin, jos ei halua ostaa. Itsellä kokeilu on jäänyt ajatusasteelle, sillä oma letti ei vielä toistaiseksi tunnu turhan hyväkuntoiselta.

Mulla on itseasiassa suolasuihketta, mutta se ei oikein tuntunut omalta jutulta. Tuntui jotenkin, että se vähän lähmäsi ja tukka oli ihan yhtä lattana. Mielestäni en ole suihkeen kanssa mitenkään lätrännyt, mutta en tiedä onko tuo phc:n suolasuihke kovin laadukasta.

Hiuspuuterin voisi kyllä varmaan ottaa uudestaan käyttöön!
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #416 : 21.08.13 - klo:06:26 »
Olin malttamaton  ;D Tuo Poly Colorin jälkeinen sävy oli mielestäni ruma. Joten tein värinpoiston ja laitoin tähän Cutrin Reflection 7.7:n ja nyt voisin sanoa tämän oleman hyvä. Tuo Cutrinin väri on paljon tuhkaisempi ja kauniin kiiltävä. Luulen, että oma värini on hieman tummempi ja toivon, että saan kasvatettua tätä "liukuvärjätyn näköisesti".  ;D

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #417 : 21.08.13 - klo:14:04 »
Musta tuntuu, että taidan melkein 2 vuoden oman värin kasvatuksen jälkeen siirtyä tuonne vaalennusketjuun.
Tavoite pitkästä luomutukasta on vaihtunut. Tai ehkä jonain päivänä sen kasvatan, mutta nyt olen totaalisen kyllästynyt tähän. Oma väri on päältä kohta olkapäiden kohdalla, voin laittaa vielä jotain viimeisiä kuvia myöhemmiin.
Ihan tältä istumalta en siis vaalenna, pitää käydä kyseleen neuvoja ensin tuolta toisesta ketjusta. :)

Hiusvärin poiskasvattaminen on ollut melkein pyhä kokemus mulle, muutamaa kriisiä lukuunottamatta, se oli oikein hauskaa!  ;D Teen sen ehkä joskus uudestaan, sillä kertaa vaaleasta sitten.  ;)

Saa nähdä hyppääkö pupu pöksyyn hiusväri-hyllyn edessä kaupassa  sitten kun on sen aika! ;D Sitä on jo ihan vieraantunut hiusten värjäämisestä.
Tai mahdollisesti saan sellaisen ihoreaktion, että oon takas täällä ennen kuin kerkeen ees tajuaan.  ::)

*muoks.

Tässä olisi siis viimeinen kuvapläjäys ennen kuin lähden vaalennuksen maailmaan:
Kasvatusta takana 1v 11kk.

« Viimeksi muokattu: 21.08.13 - klo:15:33 kirjoittanut Feles »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #418 : 21.08.13 - klo:21:41 »
Voi Feles, uskoni ja toivoni oman värin kasvatuksen saralla! Ymmärrän toki päätöksesi, ja onhan värjäämätön hius varmaankin parempi pohja blondaukselle, kuin sadat eri värikerrokset. :) Pitääköhän tässä itse antaa kahden vuoden värjäyslupaus, jos suuri idolini poistuu ketjusta?

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #419 : 22.08.13 - klo:11:36 »
Voi Feles, uskoni ja toivoni oman värin kasvatuksen saralla! Ymmärrän toki päätöksesi, ja onhan värjäämätön hius varmaankin parempi pohja blondaukselle, kuin sadat eri värikerrokset. :) Pitääköhän tässä itse antaa kahden vuoden värjäyslupaus, jos suuri idolini poistuu ketjusta?

Hehe! Kauhee petturi-fiilis mulla. ;D Jää vaan tänne elly, saat olla sit mun hiusidoli kun palaan tänne ärtyneen päänahkani kanssa.  ;)

Vähän tuntuu kyllä hurjalta nyt.. toivottavasti päätökseni ei johda syvään katumukseen.
Ikävöin käsittelemättömiä hiuksiani jo etukäteen, mutta kun on jäänyt vaivaan se, etten päässyt vaaleaan sillon aikanaan. Jospa olenkin alitajuisesti kasvattanut tätä omaa väriä vain sitä varten, että pääsen helposti tekemään vaalennuksen, kerrostuneesta punaruskeamustasta kun se ei silloin ottanut onnistuakseen!  :D
« Viimeksi muokattu: 22.08.13 - klo:11:40 kirjoittanut Feles »