Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 708624 kertaa)

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #45 : 06.01.13 - klo:14:44 »
Kait se on sitten tänne liityttävä, hapeteväreille allergisoitumisen jälkeen oon saanu oireita hennasta ja nyt viimesimpänä Elumenista. Antaa olla, kasvatetaan oma väri. Loppuu se omalla terveydellä leikkiminen.

Mami kyllä sä teit parhaan mahdollisen ratkaisun kun tulit tänne  :)

Mä jo luulin olevani ainoa joka on allergisoitunu hennalle. Saitko samoja oireita hennasta mitä hapeteväreistä?  Mä oon kanssa herkistyny molemmille mutta tuntuu että pahemmat oireet tuli hennasta.

Mulle tuli erilaiset oireet hennasta ku hapeteväristä. Hapetevärit aiheuttaa ensimmäisenä hengitysoireita, alkaa yskittään ja sitte tuntuu että loppuu happi. Sitte alkaa kutista päänahka, ja seuraavina päivinä se kutina vaan yltyy. Ei kiitos siis niille.

Hennasta tuli päänahkaan kutinaa ja paukamia, kokeilin useempaa eri sorttista hennaa ja useemmalla "tekotavalla", koska oikeesti toivoin että se olis toiminu. Mutta ku ei niin ei sitte  ;D

Elumenistakin tuli hillitöntä kutinaa heti saman tien kun lätkäsin värin päähän, joten sekään ei passaa.

Oma väri on onneks about samaa astetta ku värjätty osuus (lähinnä hennaa), aattelin että vois jossain vaiheessa kokeilla suoravärejä taittoon, Colormaskin Coffeeta nyt ainakin. Jos alkaa näyttää ihan kamalalta, leikkaan värjätyn osan pois, onhan tällä mittaa jopa korvien puoliväliin...

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #46 : 06.01.13 - klo:17:13 »
Mä jo luulin olevani ainoa joka on allergisoitunu hennalle. Saitko samoja oireita hennasta mitä hapeteväreistä?  Mä oon kanssa herkistyny molemmille mutta tuntuu että pahemmat oireet tuli hennasta.

Mulle tuli erilaiset oireet hennasta ku hapeteväristä. Hapetevärit aiheuttaa ensimmäisenä hengitysoireita, alkaa yskittään ja sitte tuntuu että loppuu happi. Sitte alkaa kutista päänahka, ja seuraavina päivinä se kutina vaan yltyy. Ei kiitos siis niille.

Hennasta tuli päänahkaan kutinaa ja paukamia, kokeilin useempaa eri sorttista hennaa ja useemmalla "tekotavalla", koska oikeesti toivoin että se olis toiminu. Mutta ku ei niin ei sitte  ;D

Erilaiset ne oireet olisivatkin, koska nuo ovat keskenään niin erilaista 'tavaraa' :) Kemiallisille väreille (hapeteväreille) allergisoitumisessa on kyse pitkäaikaisesta altistumisesta ja juuri herkistymisestä, kun taas henna on luonnonaine jolle joko on allerginen tai sitten ei (vrt. vaikka siitepölyallergia tai pähkinäallergia). Tosin voivathan siinäkin mahdollisesti oireet pahentua ajan kuluessa.
* 1b F ii *

LittleLawyer

• Vieras
« Vastaus #47 : 06.01.13 - klo:17:52 »
Hei, täällä yksi uusi forumin kirjoittelija =)

Ties kuinka monta kertaa olen miettinyt oman värin takaisin kasvattamista, mutta aina juurikasvu on alkanut häiritsemään ja olen käynyt laittamassa lisää väriä (raitoja) päähän. Nyt päätin taas kasvattaa oman värin takaisin ja muutama päivä sitten kävin kampaajalla leikkaamassa värjättyä, kuivaa latvaa muutama senttiä pois.

Tuossa jälkimmäisessä kuvassa näkyy selvemmin oman värin ja raidoittamalla vaalennetun latvan ero. Ja näyttääpä tuo värjätty latva aika kuivalta ja karhealta verrattuna tuohon juureen.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #48 : 07.01.13 - klo:13:57 »
Minäkin ilmoittaudun tänne. Minulla on pitkät, monen monituista kertaa vaalennetut ja raidoitetut hiukset ja oma värini on tummahko ruskea. Nyt on mennyt jo 7 kuukautta ilman värjäilyjä ja aion pysyä kovana. Jossain vaiheessa voisi harkita, jos latvan värjäisi tummaksi mutta en nyt ainakaan vielä.

Miten noita suoravärejä voisi hyödyntää? Kuinka tumman sävyn niistä voi valita ja imeekö blondattu hius sitä miten hyvin?
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #49 : 08.01.13 - klo:01:57 »
Värjääminen mahdollisimman lähelle omaa sävyä on saattanut onnistua mallikkaasti, sillä juurikasvuntynkä ei erotu pahemmin vielä mitenkään. Ainoastaan tarkalla työstämisellä saattaa havaita juurikasvun, jota on ihan säälittävän vähän, olevan hitusen tummempaa, mutta tuhkaisempaa. Toivottavasti väri miellyttää silmää vielä pidempänäkin ja kasvu kiihtyy normaaliin nopeuteensa, jolloin kesällä minulla voisi olla ihana liukuvärjäys oman sävyisellä tyvellä.
Peukut pystyssä vain toivon, että tummuusaste miellyttää omaa silmää. Tuhkaisuuden kanssa olen jo ihan sinut. :)

Ps. Löysin yläasteaikaisia kuvia, joissa minulla oli n. 15 cm omaa väriä. Pitääpä muistaa siiirtää niitä tännekin inspiroimaan itseäni, ja toivonmukaan myös muita.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #50 : 08.01.13 - klo:05:35 »
Täällä on myös kasvatettu omaa väriä takaisin viime huhtikuusta ja nyt viime kampaamoreissulla napsaistiin viimeisetkin värjätyt osiot pois. Tykkään omasta hiustenväristä ja hiukset ovat myös parempikuntoisemmat kuin aikoihin. Toki hieman on ikävä kaikkia erilaisia monisävyvärjäyksiä, mutta jos vaan nyt malttaisi pysyä tässä luomutukassa.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #51 : 08.01.13 - klo:16:47 »
Hienoa että täällä on näin monia uusia kasvattajia :) Ja LittleLawyerilla on aivan ihanat hiukset!  <3
* 1b F ii *

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #52 : 08.01.13 - klo:18:53 »
Mua hävettää tämä 0,5cm juurikasvu  :P Muu tukka on keskiruskea mutta sitten menee jakauksen kohdalla harmaa raita  ;D Oma värini on nimittäin maantienharmaa ja se näyttää niin harmaalta sellaista punertavaa pähkinänruskeaa vasten  :-\ Pitää vain ajatella kuinka ihana tukka pikkusiskollani on  :) Minulla oli pienenä samanlainen ennen kuin aloin värjätä hiuksiani.. Kaverit eivät saaneet tukkaani letitettyä kun oli niin liukas. Nykyään hiplailen siskoni niiiin pehmeää, sileää, suht paksua, liikkuvaista, taipuisaa, kiiltävää, suoraa, hyväkuntoista jne. hiuksistoa  ;D Väri on pieni murhe, hänelläkin maantieruskeat.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #53 : 08.01.13 - klo:19:16 »
^ Ihan vinkkinä vain, se oma väri alkaa heti tuntua kauniimmalta kun jättää sen "maantie"-sanan pois :)
Nimityksillä on väliä, ne ohjaavat mielikuvia, vaikka jostain syystä kaikki eivät sitä myönnäkään.
* 1b F ii *

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #54 : 08.01.13 - klo:19:20 »
^^ Komppaan Suviviljaa ja lisään, että meille tuikitavallinen hiustensvy on muualla maailmassa harvinainen. Lisäksi sitä on vaikea tai jopa mahdoton saada aikaiseksi keinotekoisesti.

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #55 : 08.01.13 - klo:23:14 »
Nykyinen oma värini on onneksi tummempi kuin pienenä  :) Hiusteni väri oli ihan selvästi vähän rusehtava tummanharmaa.. Nyt se on tummempi -> ei ehkä niin harmaa  ;)

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 09.01.13 - klo:17:35 »
LittleLawyerilla on kauniit hiukset! Ihanan kylmän tuhkainen sävy. Eikä todellakaan erotu pahasti tuo oman värin ja värjätyn raja!

Itse olen kasvattanut omaa väriä reilut puolitoista vuotta, raja taitaa nyt mennä jossain leuan tienoilla. Raja ei pistä pahasti silmään, mutta hiusten kunnossa on valtava ero. Blondatut latvat menevät karseaan takkuun, ja ne ovat karheat ja kiillottomat. Oma väri taas ei takkuunnu, ja kiiltää hyväkuntoisena. On ollut yllättävän helppo pysyä oman värin kasvatuksen tiellä - värjäyshimot on jääneet hetkellisiksi.

Teille, joiden oma juurikasvu näyttää tunkkaisen väriseltä, haluan valaa uskoa oman värin kauneuteen. Se tulee esille vasta, kun omaa väriä on esillä pitemmästi, esim. 10 cm. Siinä vaiheessa alkaa huomata oman värin runsaat eri vivahteet ja sävyt eri valaistuksessa. Ja kunnolla se oma sävy pääsee oikeuksiinsa vasta kun kaikki värjätyt osiot on leikattu pois. Sitä itsekin kovasti odotan, mutta pitkätukkafanaatikkona leikkaan värjätyt latvat pois vasta kun oma väri on vähintään BSL-pituudessa.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #57 : 09.01.13 - klo:18:03 »
Jännä juttu kuinka juurikasvu sulautuu värjättyyn pituuteen niin hyvin vaikka onhan se ihan täysin eri värinen! Nostelin hiuksia eri puolelta päätä ja tällä tavalla värieron huomaa selkeästi. Harmaalta näyttää lämpimän kestovärin jatkeena, mutta uskon vahvasti että hyvä siitä tulee kunhan on koko pää oman värinen  ;D Tykkään kuitenkin tuosta väristä valtavasti eikä minkäänlaista kriisiä näkyvissä. Tästä jatketaan!

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #58 : 09.01.13 - klo:18:58 »
^ Ihana väri Kiivilläkin! Juurikasvu ei tosiaan erotu lähes ollenkaan, muuten kuin tuossa ylös nostetussa osassa ;)

Samat tunnelmat olleet jo pitkään itsellänikin, eli tykkään omasta väristäni (varmaan enemmän kuin koskaan), ja haluaisin sen vain kasvavan esiin nopeammin :)

Mä kuulun niihin joiden hiukset ovat tummuneet lapsuudesta. Totta kai vanhoja kuvia katsellessa tulee fiilis että miksen mä voisi edelleen olla blondi, pahus kun meni tummumaan tähän väriin mikä on suunnilleen puolella suomalaisista. ::)

Jaa, minusta niitä blondeja on kyllä paljon enemmän kuin tummanvaaleita (jos sitä tarkoitit) :) Varsinkin jos ottaa lukuun värjätyt. Eikö Suomessa ollut jonkin tutkimuksen mukaan eniten blondeja maailmassa? ;)
edit: löysinkin jutun tuosta: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2284783.stm (vaikka tuo "katoava blondigeeni" ei pidäkään paikkaansa).
Lainaus
"Researchers predict the last truly natural blonde will be born in Finland - the country with the highest proportion of blondes."

;)
« Viimeksi muokattu: 09.01.13 - klo:19:06 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #59 : 10.01.13 - klo:10:39 »
Mä luulen että muualla Skandinaviassa on enemmän luonnonblondeja ku Suomessa - meillähän ei oo niin tavallinen se yhdistelmä ihan puhtaanvaalee tukka + siniset silmät, harvemmin törmää Suomessa esim aikuiseen mieheen tai naiseen jolla nää värit, lapsissa kyl näkee.

Mut Norjassa ja Ruotsissa ei oo epätavallista et aikuisella on ihan valkonen tukka, hehkuvansiniset silmät ja pinkki iho - Mä luulen et meil Suomessa on kuiteski enemmän jotain balttigeeniä....Tosin tää on vaan tuntuma, ei tie tän hetken tilastoista, tosin kuka nyt tällasia tilastoi  0_0