Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707109 kertaa)

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #465 : 14.10.13 - klo:13:24 »
Lauramainen, wow! Meillä taitaa olla aika samanväriset hiukset luonnostaan, tosin meikä vain haaveilee tuollaisesta kiillosta. Menisi kyllä ihan värjätystä tuo hius, tosi upea sävy!

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #466 : 14.10.13 - klo:14:12 »
Kiiitos kaikki! ja pakko sanoa etten mä täällä oo kyllä yhtään rumaa omaa väriä nähnyt, jos vaan on saumaa ja tahtoa se kasvattaa, niin aina sopii parhaiten omaan ihonsävyyn ja piirteisiin. :)

Niin eikä tuo tukka ihan noin aina kiillä, halogeenilamppu osui siihen aika suoraan. Lasimaisena ehkä vähän. Itsekkin yllätyin että varsinkin auringon lämpimässä valossa hiukset näyttävät kieltämättä vähän värjätyiltä, ehkä hennatuilta tms.

Hitsipillit kun oikeesti tykkään tästä polkasta, mutta tämä ei näytä koskaan oman hiuksen samaan suuntaan taipumisen vuoksi ja muotoilua tottelemattomana aina niin kivalta, kun pitkänä taas hyvällä hiusmallilla on laittamattomanakin ihan ok..

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #467 : 20.10.13 - klo:14:27 »
6kk 10pv kasvattelua takana, yllättävän vähän on himottanut tarttua (tummaan) väripurkkiin  O:) Täällä joskus himoitsin ombrelatvoja, ja noh, hoidinkin ne värinpoistolla minkä seurauksena leikkasin ja lopulta leikkautin yhteensä n.5m pois. Tiesin että olisi vaan pitänyt hoitaa kampaajalla mutta kun tykkään itse näpertää + ei olisi ollut rahaa.

Kampaajakin sanoi että huomaa selvän eron värjäämättömän osan ja värjätyn välillä! Ja siis sen huomaa jo ihan siitä värien liitoskohdasta, hän ei siis verrannut suoristusraudalla tapettuja latvoja lähes koskemattomaan hiukseen! Suurin motivoija onkin kunnon parannus ja se huima kiilto, joka oli vielä ennen värjäilyä joka näyttää palanneen värjäämättömään hiukseen  :l
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #468 : 22.10.13 - klo:21:20 »
Kylläpäs tämä oman värin kasvatus on mielenkiintoista! Eihän sitä 5-6 cm:n juurikasvusta mitään lopullista vielä todeta, mutta joudun ehkä kyllä alkaa totuttelemaan siihen ajatukseen, että olen vaaleahiuksinen luonnostani. Tuntuu, että olen tuominnut luonnollisen hiussävyni jo ennen sen näkymistä maantienharmaaksi, mutta ehkä nyt on aika muuttaa ajatusmaailmaa. Aiemmin olin varma, että olen tummanvaalea/vaaleanruskea, mutta voi olla, että keskivaalea voisi olla oikea tummuusaste tyveni värille. Aika näyttää. :) Ei se sävy välttämättä olekaan muuttunut lapsuusajasta niin merkittävästi kuin olen luullut.

nukkatukka

• Vieras
« Vastaus #469 : 22.10.13 - klo:22:11 »
Olipahan pakko vihdoin tehdä tunnarit tänne, nimittäin värikriisiä pukkaa!

Täällä on pitkään värjätty vaaleanruskea kulta-värillä, mutta kesän aikaan lopetin värjäyksen ja nyt on alkanut näkyä jo kunnolla tuo hopeanvaaleaa väriä juuresta. Mutta noiden kahden värin kombo ei vain sovi omasta mielestä yhteen! Osaiskohan kukaan suositella jotain näille hiuksille, auttaiskohan esim. hopeashampoo tuon oranssihtavan värin piilottamiseen? Vai onko vielä liian tumma väri sille?

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 23.10.13 - klo:19:04 »
^ En usko, että hopeashampoo jaksaa toimia noihin tummimpiin kohtiin, mutta jos ehdottomasti haluat kokeilla, niin suosittelen Fudgea. Voisikohan joku hoitsikalla laimennettu vihertävä / tuhkainen suoraväri toimia paremmin?
Minä kyllä tykkään tuosta monivärisyydestä, tosi kiva tukka kaikin puolin.  :)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #471 : 28.10.13 - klo:08:13 »
mä varmaan vietän nyt seuraavat 2 vuotta tukka nutturalla ja huivi päässä  ;D

Joo-o, hiukset on olleet mustat piiiitkäään ja se on mun suosikkiväri mutta tosiaan ppd:t iski munkin kaaliin, eli kutinaa ja paukamia kestoväristä. Kokeilin sitten "kevyempää" polycoloria ja olo vaan paheni.
Nyt sitten ollaan oltu ilman värjäystä, c-vitamiinivaalennusta, hunajavaalennusta ja raitoja olen tuohon mustaan laittanut ja olen sitä suht hyvin saanut vaalennettua että raja ei ainakaan vielä näytä kauhealta.
Saa nähdä miten tämä juurikasvufoobikko pärjää mutta ei nyt ole oiken vaihtoehtoja, kasvisväreillä en jaksa enää alkaa pelaamaan, sitäkin olen tehnyt ja itseasiassa itseäkin kiinnostaa miltä se oma alkuperäinen väri näyttää. Vaaleahkohan se varmasti on. Pituudesta en hirveästi haluaisi luopua.

Laitan sitten kuvaa kun juuri on selkeemmin kasvanut  8) Tää ketju on lohdullinen eli noi juurikasvut voi olla ihan kivanäköisä vaikka kasvaakin vaaleaa juurta ja latvat on tummaa, ehkä mullakin on toivoa.
« Viimeksi muokattu: 28.10.13 - klo:08:50 kirjoittanut Ginia »

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 28.10.13 - klo:22:02 »
Pitää taas käydä ilmoittamassa, että ruodussa on pysytty  ;D Kuun lopussa tulee vuosi värjäämättömyyttä täyteen!

Ihana väri!  <3 Sekä tuo oma että latvoissa ilmeisesti vielä oleva värjätty väri, eikä niiden välinen erokaan pistä silmään. Näyttää luonnolliselta.

Ja lauramaisella myös. Komppaan myös sitä, että en ole nähnyt täällä yhtään rumaa omaa väriä.

Tottakai jos on tottunut näkemään enimmäkseen värjättyjä päitä (kuten Suomessa nykyisin suurimmaksi osaksi näkee), katselukokemus on yleensä vähän erilainen: omat värit ovat usein hienovaraisempia ja ja se on sitten makuasia, pitääkö sitä tylsänä ja pliisuna vai kauniina  -  ja ehkä nykyisin vähän poikkeavanakin. Harvemmin tuolla tosielämässäkään näkyy päitä, jotka olisivat rumia sen takia että oma väri on ihan kauhea. Syynä toisilla koettuun hiusten kauheuteen on ainakin minulla sen sijaan yleisimmin hiusten huono kunto.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #473 : 30.10.13 - klo:10:58 »
beachbunny: mä ajattelin että jos tähän urakkaan nyt lähdin niin se on kestettävä, ja eipähän sitten tarvitse taiteilla enää värien kanssa :) n. 16 vuotiaana aloittanut värjäämisen ja väriputkea takana siis  18 vuotta

Yllättävän hyvä tää vielä toistaiseksi on, on toi viileämpii / harmaampi tuo oma juuri kun muu hius mutta ainakin toistaiseksi voi pitää hiuksia auki ja pärjää ilman huivia. Sen verran hyvin saanut vaalenneltelulla ja raidoilla että ei heti pistä silmään.

Kai tää vaan ottaa egolle kun näytän paljon kiltimmältä vaaleana kun mustatukkaisena  ;D

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #474 : 03.11.13 - klo:20:55 »
Osaisikohan kukaan sanoa, mitä ihmeen sävyä tämä on mitä minun päästäni puskee ? :D
http://aijaa.com/VmI2XY
http://aijaa.com/TaOcBy

Mielestäni tuo on sellainen ihana auringonkultainen maantie (kaikella rakkaudella!).  <3
Seiskatasoa?
Upeanväriset on myös nuo silmäsi, vau. Epäilen, että ne saavat ansaitsemansa päähuomion oman hiusvärisi kanssa, kunhan kasvaa.  :)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #475 : 04.11.13 - klo:08:50 »
beachbunny: oikeassa olet  :)
Nyt olen näköjään punapää,
mustan haalistelu ja raidoittelu ovat saaneet aikaan vaaleahkon punaisen värin, hieman on epätasainen mutta  ei paha   :ts 
jännä toi oman värinen juuri, niin riippuu valosta erottuuko muusta hiuksistosta ja jos erottuu joko tummana tai vaaleana :D elä nyt tän kanssa solidaarisesti. Kameralla ei saa mitään järkevää kuvaa. Pitää vielä vähän kasvatella.
« Viimeksi muokattu: 04.11.13 - klo:08:58 kirjoittanut Ginia »

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #476 : 04.11.13 - klo:09:55 »
Olen pysynyt erossa väripurkista maaliskuun lopusta, eli 7 kuukautta. Juurikasvua on varmaankin n. 10 cm ja en oikein tiedä mitä ajatella tästä. Oma värikään ei ole tasainen, sillä aurinko vaalensi sitä hieman kesällä, joten loppulatvankaan epämääräisyys ei oikeastaan haittaa. Väri on viileä ruskea, mutta jotenkin vaikeaa sanoa olisiko täysin oman värinen hius tummemman vai vaaleamman oloinen kuin nykyinen värjätty. Antaa nyt olla ja jatketaan samalla passiivisella tyylillä. Eihän tässä menisi enää kuin 2 vuotta, että koko pää olisi nykyisessä pituudessa oman värinen. Tuskin tämä enää rumemmaksikaan voi mennä? Vai mikä oli teidän mielestä kamalin vaihe kasvattelussa?
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 04.11.13 - klo:12:56 »
Mulla kasvattelu alkoi helpottaa siinä vaiheessa, kun juurikasvu ylettyi noin korviin saakka. Kun hiukset oli kiinni niin näytti jo ihan ihmiseltä ainakin edestä päin ;).
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #478 : 04.11.13 - klo:14:06 »
Sassy, kyllä minäkin väittäisin, että kokoajan vain helpottuu. :) Kyllä se siitä, passiivinen tyyli toimii!
Omasta mielestäni kamalin vaihe on se, kun juurikasvua on vasta 2-4cm. Värjätty väri on silloin vielä liian intensiivinen sulautuakseen luonnolliseksi ja yhdistelmässä tyvi suorastaan huutaa homssuista... Ja ne "kaljut spotit".  :-X Tämä siis, jos tyvikasvu on värjättyä vaaleampaa.

Beachbunnyn kanssa olen samaa mieltä.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #479 : 05.11.13 - klo:12:45 »
Heipähei taas pitkästä aikaa :)

Minulla on oman värin kasvatusta takana nyt miltei puolitoista vuotta. Omaa väriä on leukaan saakka piiitkässä tukassani. Oma hius on aivan sairaan liukas, ponnarit eivät pysy enää ollenkaan päässä. Tämä on yllättänyt, sillä kun värjäilyä on ollut takana noin 14 vuotta, ei voi enää muistaa, millainen hius tuota ennen oli, melkein lapsihan vielä silloin olin.

Miten ihmeessä saan kiiltävään ja liukkaasteen hiukseeni jotain struktuuria? En käytä synteettisiä muotoilutuotteita mutta tässä asiassa on ehkä pakko taipua :(

Viime aikoina on ollut valtava himo värjätä hiukset. Kaikkialla näkyy ihania värjättyjä kutreja ja oma, sinänsä nätti tummanruskea näyttää ihan hiireltä siinä vierellä. Äh. Kannustuksen sanoja?
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer