Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707079 kertaa)

Poissa anannas

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #480 : 05.11.13 - klo:14:37 »
^ Olisiko palashampoosta apua tuohon liukkauteen, oletko kokeillut?

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #481 : 05.11.13 - klo:14:41 »
Onkohan mulla juurestelu mennyt ohi, mutten minäkään tiennyt et palashampoo voisi tepsiä! Kiitos siis vinkistä anannas, koska minulla on vähän sama ongelma, kun Ellenialla. Tukka on vähän likaisena ihan ok ja suolasuihke auttaa, mutta sekin voi liian puhtaasta tukasta "liueta" pois.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #482 : 05.11.13 - klo:15:40 »
Palashampoita on toki olemassa kaikenlaisia, ja niistä kannattaa lukea lisää omasta ketjustaan, mutta lyhyesti tässäkin: minulla ero oli aivan kuin yöllä ja päivällä normi-nestemäisellä ja palalla pestyn välillä, kun hiuksistoni oli luonnontilassa / värjäämätön. Ihan kuin hiuslaatu olisi ollut aivan toinen palaa käytettäessä - tai pikemminkin toisin päin. Normishampoolla tukka oli liukas ja vetelä, sellainen kaltoinkohdeltu kun eron tajusi, ja lisäksi se oli pakko pestä parin päivän välein ja muotoilla hyvin. Palat taas tekivät hiuksista ilmavammat, tavallaan karheammat (mutta pehmeät). Hiukset olivat jotenkin paksumman oloiset myös. Muotoilukaan ei vaatinut kauheita ponnisteluja. Tukka ei liruuntunut, ja siksi pesuväli saattoi olla esim. viikon. Mitä kauemmin pesusta oli, sitä parempi tukka, jos nyt kärjistetään. Ollenkaan samaa ei voi sanoa nyt enää, kun hiukset on vaalennettu.  :(

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #483 : 05.11.13 - klo:22:19 »
Onpas mukava huomata, että tänne on taas syntynyt keskustelua! :) Pääsenpä ainakin jonnekin avautumaan lemppariaiheestani, eli juurikasvustani, josta ei määräänsä enempää viitsi kaikkien seurassa höpöttää. Minäkin olen passiivisen tyylin kannattaja ja vaikka olenkin haaveillut latvojen värjäämisestä tyven mukaan, niin en ainakaan nyt pimeimpänä aikana aio tehdä hiuksilleni mitään, vaikka vaaleampi juurikasvu toki karuhko näky onkin.

Yksi värjäyshimo tuli, kun eräs ystäväni kommentoi minun olleen kauniimpi tummilla hiuksilla, mutta enköhän pääse tästä yli. Omanvärinen tyvi tuntuu olevan armollisin valinta kalkkilaivanaamalle, että se ainakin motivoi jatkamaan kasvatusta, kun välillä tuntuu että kaikki värit saivat näyttämään sairaan värittömältä.

Kiva, että noin moni on laittanut kuvia omasta kasvatuksestaan, kauniita värejä ovat olleet jokainen! :)

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #484 : 06.11.13 - klo:08:19 »
Mitenköhän palashampoo ja blondattu latva reagoivat keskenään? Kannattaako odotella, että shampoosta suurin osa menee ihan vain oman väriseen tyveen? Tuntuu, että nyt tavallisellakin shampoolla hiukset ovat vuorotellen tahmaiset ja karkeat. Pahimmissa tapauksissa molempia  0_0
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #485 : 06.11.13 - klo:09:43 »
^ Palashampoon kanssa voi hyvin käyttää tavallisia hoitiksia, eli kannattaa varmaan kokeilla, josko se hoitoaine pituuksissa vähentäisi liikaa karkeutta. Mulla palat ei toimi luultavasti vain siksi, että olen käyttänyt alkuvuodesta vaalennusuihketta, ja se muutti hiuksen rakennetta jotenkin tosi erikoisesti. Palashampooketjussa moni "normaalisti vaalentanut" kertoo palojen toimivan hyvin!

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #486 : 07.11.13 - klo:16:36 »
Nyt on n. 20 kk viimeisestä värjäämiskerrasta. Musta on haalistunut aika hyvin latvoista, joissain valaistuksissa näyttää silti aika tummilta. Raja on ikävän selvä edelleen, mutta siltikään värjääminen ei houkuttele.

« Viimeksi muokattu: 07.11.13 - klo:16:38 kirjoittanut Pinka »

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #487 : 07.11.13 - klo:16:52 »
Mitenköhän palashampoo ja blondattu latva reagoivat keskenään? Kannattaako odotella, että shampoosta suurin osa menee ihan vain oman väriseen tyveen? Tuntuu, että nyt tavallisellakin shampoolla hiukset ovat vuorotellen tahmaiset ja karkeat. Pahimmissa tapauksissa molempia  0_0

Mulla on ollut joskus vaaleita raitoja, ja siellä missä vanhat raitakohdat alkoi, tuntui hius jäävän tahmeaksi joillakin shampoopaloilla. Toisaalta tahmaisuus ei yltänyt latvoihin asti, joten ei välttämättä johtunut vaalenuksesta. Nyt olen pitänyt paloista taukoa ja käyttänyt pois nestemäisiä shampoita varastosta, mutta aion vielä palailla niihin paloihin.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #488 : 07.11.13 - klo:21:29 »
Pinkalla ei tosiaan raja näy selvästi, tuossa kuvassa lähes sama sävy juuressa ja latvoissa.

Mua on taas houkutellut kasvattaa luomuväri. Toisaalta tykkään tummasta, mut tummahko on oma värikin. Olis hauskaa kokeilla miltä oma väri näyttää. Toisaalta oon niin tuulellakäyvä tukkani kanssa ettei kasvatus taida onnistua kuin vetämällä siiliksi...
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #489 : 08.11.13 - klo:00:13 »
Heip! Liityinpä minäkin nyt vihdoin ja viimein tälle sivustolle, ja samantien tänne muiden kasvattajien joukkoon :) tuntuu että siitä on miljoona vuotta kun on viimeks ollut oma väri päässä...tässä välissä on ollut kaikki mahdolliset, musta-vihreä-punainen-sininen-vaalea-akselilla, ja pituus vaihdellut radikaalisti. Pahin moka oli lähteä vetämään pitkää mustaa tukkaa hopeaiseksi tee-se-itse -asenteella, tuloksena se että tukka kärähti päästä:< Pahimmillaan tukassa oli korvallisilla jotenkin ihmeen kummassa säästyneet "korvaläpät" ja päälaki ja niskatukka oli 1cm mittaista. Sitten kasvatin tukkaa takaisin ruskeana, jonka jälkeen vaalennettiin ja nyt heilutaan blondina ja sinisissä latvoissa.

Tavoite kasvattaa oma tukka takaisin, kun löytyi mamman albumista kuva teinivuosilta (vihasin kameraa) ja oma tukka näyttikin yllättäen ihanalta, näkyy profiilikuvassa ja tässä vielä isompana:) Toivon todellakin että onnistun, tää nykynen hiirenhäntä kun ei kauheasti houkuttele ja tekee koko ajan mieli värjätä. Mutta ah oma väri <3 Jos sen saan nii ikinä en enää luovu!

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #490 : 08.11.13 - klo:01:08 »
Juu näiden kanssa on ollut pieni tekeminen! Mutta sitä piti aina saada jotain uutta, ni mistäs muusta sitä alottais kun omasta tukasta... Ne korvaläppähiukset on varmaan elämäni kamalin hiuskatastrofi. Olis pitäny sillon mennä vaan parturiin suosiolla mutta eeeei, ajatteli vaan että kyllä tästä vielä tulee hyvä :D Taivaan kiitos että mun tukka kasvo suht nopsaan takasin ja kävin vihdoin kunnon parturissa pelastamassa mitä pelastettavissa oli :) Isäukko maksoi väkisin parturin kun oli tää kuontalo niin kananperseen näköinen että sitä kuulemma hävetti hirveästi :DD

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #491 : 08.11.13 - klo:12:12 »
Pinkalla ei tosiaan raja näy selvästi, tuossa kuvassa lähes sama sävy juuressa ja latvoissa.

Mua on taas houkutellut kasvattaa luomuväri. Toisaalta tykkään tummasta, mut tummahko on oma värikin. Olis hauskaa kokeilla miltä oma väri näyttää. Toisaalta oon niin tuulellakäyvä tukkani kanssa ettei kasvatus taida onnistua kuin vetämällä siiliksi...

Minullakin oli tuo vaihe, että oma väri takaisin. Vedin tukkani siiliksikin sen takia, mutta ei se mitään auttanut tällaiselle tuuliviirille.. Kasvattelin sen pari kuukautta omaa väriä, ja sitten alkoi sama värirumba. Tummissa hiuksissa mennään taas, toivottavasti pitkään.

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #492 : 10.11.13 - klo:20:58 »
Nerida: Kiitos! Tuo valaistuskin saattaa hiukan lieventää, joissain valaistuksissa raja erottuu paljon selkeämmin ikävä kyllä. Näyttää aika punaisilta nuo latvat tuossa, pitäisi yrittää lisätä joku mahdollisimman totuudenmukainen kuva jossain vaiheessa (tai ensin saada sellainen otettua). Itselläsi sointuu tyvi hienosti latvoihin ja kaunis olet muutenkin!

julietjones: Kiitos, mukava kuulla, jos ei kovin pahalta näytä! Takaa hiukset ovat ainakin alta vähän lyhyemmät kuin muut hiukset ja ne ovat varmaan osittain jo koko pituudeltaan omaa väriä. Kuvassa hiuksia ei ole kammattu, sekin vähän taitaa auttaa siinä, ettei raja näy niin selvästi.

Hiukset ovat selvästi paksuuntuneet, kun niitä ei ole enää rääkätty värjäämisellä tai shampoilla, vaikka ei nämä ennen värjäämistäkään koskaan ole mitenkään erityisen paksut olleet, enemmänkin päinvastoin, mutta värjääminen selvästi ohensi entisestään. Olen nyt säännöllisesti myös leikannut latvoista aina hiukan (ehkä n. 2 cm kuukaudessa), kun aivan kaikkea värjättyä osuutta en vieläkään muka uskalla leikata pois. Tuntuu, että kasvuvauhtikin olisi nopeampi kuin värjätessä, mutta en ole missään vaiheessa mittaillut hiuksia, joten en voi varmaksi sanoa.

hensua

• Vieras
« Vastaus #493 : 11.11.13 - klo:18:58 »
Hiustenvärjäämis kierteeni alkoi ylläripylläri raidoituksesta ja sen jälkeen on ollut vähän blondimpaa ja välillä vähän tummempaa hiusta. Monta kertaa on ajatellut kasvattaa omaa väriä mutta aina se on johtanu siihen, että maantienharmaa juurikasvuni on näyttänyt niin kuvottavalta että on ollut pakko värjätä. Mutta nyt ajattelin ryhtyä operaatioon toden teolla ja värjäytinkin sitten liukuvärin siten, että juuren olisi pitänyt olla juurikasvun värinen, mutta ei se kyllä näytä olevan. Mietinkin, että miten saisin mahdollisimman huomaamaattomaksi tuon värieron?

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #494 : 11.11.13 - klo:21:05 »
Olen vähän niinkuin vahingossa ajautunut kasvattamaan oman keskiruskeaa "maantienharmaata" tukkaa. Juuresta 6 cm on jo omaa väriä ja latvusto on niin lähellä sitä ettei värieroa juurikaan huomaa.

Ongelma vaan on se että mulla itsellä on joku päähänpinttymä siitä että oma väri on sellainen "hiirulaisväri". Ja kun muutenkin olen niin rauhallinen ja hiljainen nössykkä niin tämä oma väri jotenkin vielä oikein alleviivaa sitä, enkä tykkää tästä mielikuvasta yhtään. Yksi kaveri heitti läpällä että mulla on "lessutukka" ja vaikka se vitsi olikin niin kolahti kyllä.

Tämä kuitenkin olisi niin helppo kun ei tarvitse värjäillä ja rahaa säästyy.

Mietein jopa että repäisen ja värjään ellulla punaiseksi koko pään. Miltähän mahtaisi näyttää joku oman värin ja punaisen yhdistelmä?

blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234