Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709048 kertaa)

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #495 : 12.11.13 - klo:01:19 »
^ Ymmärrän tunteen, mutta itse näen että hiusten sävy on hyvin pieni tekijä kokonaiskuvassa. Vaatteet, hiustyyli ym. merkitsee paljon enemmän. Eikä hiljaisuudessa ja rauhallisuudessa ole mitään vikaa varsinkin jos itseluottamus on kohdillaan. Minusta oma väri on muutenkin kovempi statement näinä aikoina.

Se että itsellä hiukset näytti joissain valokuvissa tietyssä valossa vähän glamoröösimmiltä värjättyinä on kyllä pieni asia verrattuna värjäämättömien hiusten hyötyihin. Vähän lessutukalta näyttää joskus laittamattomattomana mutta useimmiten silti paremman näköiset kuin värjättynä.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #496 : 13.11.13 - klo:14:25 »
Onkohan L'Oreal Paris Preference Pastel vähän samantyyppisiä kuin color maskit? Ensin ajattelin, että jos taas vähän tummentaisi vaaleita latvoja, mutta sitten tulikin mieleen, että jos värjäisikin ne vaaleanpunaisiksi. :D Näyttääkö tyhmältä?

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #497 : 13.11.13 - klo:21:48 »
Menin tuossa naimisiin, ja tuli taas hääkuvista huomattua kuinka monisävyinen oma väri voikaan olla...

Hotellihuoneessa luonnonvalossa:

Ulkona auringon paistaessa edestäpäin:

Ulkona auringon paistaessa takaa:

Ihan kuin olisi kolmesta erivärisestä päästä otettu kuvat!

Blondattu latva toi kampaukseen hauskasti monisävyisyyttä, mutta en kyllä malta odottaa että on koko pää omaa väriä, on se vaan niin ihanan muuntautuvainen tuo väri  <3
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #498 : 15.11.13 - klo:06:20 »
Nerida: Se on kyllä todella haastavaa, minusta tuntuu, että kamera oikeasti vääristää jonkin verran, tosin ei aina niin pahasti, tai sitten vika on tosiaan minulla(kin) vain päässä, haha. Menee vähän aiheen vierestä, mutta onko tuo avatarisi Beksinskin teos mahdollisesti?

nukka: Minusta sinun pitäisi jättää kaverisi kommentti omaan arvoonsa ja jatkaa oman värin kasvatusta rohkeasti. Olen samaa mieltä kuin anilliini, minusta ihmisen olemus vaikuttaa ulkonäköön eniten ja olemukseen taas itsetunto. Minusta kauneus todella tulee sisältäpäin, ei siinä ole hiusten värillä tai pituudella merkitystä.

Vuhi: En tiedä noista väreistä mitään, mutta väittäisin, ettei tule näyttämään tyhmältä, jos omasta mielestäsi ei tule näyttämään tyhmältä! Heh, eli toisin sanoen minusta kannattaa tehdä rohkeasti niin kuin parhaalta tuntuu.
« Viimeksi muokattu: 15.11.13 - klo:06:23 kirjoittanut Pinka »

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #499 : 15.11.13 - klo:12:28 »
Olen huomannut saman, kun scoundrel. Värjäämätön hius taipuu valon mukaan enemmän eri sävyihin, mitä värjätty. :) Niin ja todella kaunis hääkampaus. <3

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 17.11.13 - klo:12:59 »
Voisin kirjoitella vähän omastakin tilanteestani.
Vajaa vuosi sitten hennasin hoito-ominaisuuksien takia luonnontilaisen hiuksistoni. Kerrostelin hennaa ja cassiaa viitisen kertaa. Pelkän juurikasvun värjääminen oli tottumattomalle ihan liian hankalaa ja työlästä, varsinkin kun suurimman osan aikuiselämääni olen elänyt värjäämättömänä. Lisäksi hennan sävy kylmeni ja punertui liikaa makuuni. Muutaman kuukauden hennailun jälkeen palasin siis erilaisin keinoin lähelle omaa väriä. Tässä hennakuva lähtötilanteesta ja nykytila, jossa juurikasvua kolmen kuukauden ajalta. Kuvassa näkyy muuten tosi selvästi, kuinka lisäravinteiden syönti on vaikuttanut: uutta, muutaman sentin mittaista tukkaa puskee koko päästä niin, että mulla on tavallaan pixie ja pitkät kutrit samassa päässä sekaisin!  ;D Mitä tuohon juurikasvun ja vaalennetun osan värieroon tulee, niin itseäni ei oikeastaan haittaa tämä kasvatteluvaihe yhtään. Ainoa, mitä kaipaan käsittelemättömästä tukasta, on tekstuuri. Jos on pitkään värjännyt, ei voi muistaa, miltä se hius luomuna tuntuu! Ainakin omalla kohdalla värjätty on hyväkuntoisenakin ihan eri maailmasta.

Kuvat voi klikata suuremmiksi.
« Viimeksi muokattu: 17.11.13 - klo:13:32 kirjoittanut anannas »

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 17.11.13 - klo:20:32 »
Kiitos Nerida.  :) Lapsena minusta oli kovin traagista, että minulla oli värittömät hiukset... Nyt kolmekymppisenä väri on ehkä asteen tummempi ja mikä parasta, väriä voi kutsua jollain nimellä. Aurinko polttaa näin vaalean tukan ihan valkoiseksi kesällä, vain niska jää tuollaiseksi helmiäiseksi. Otsalla on valkeaa tukkaa talvellakin. Jännä, että rusketun kyllä tosi hyvin.

Henna irtosi "yllättävän hyvin". Mm. hennanpoisto-, B4- ja vaalennusketjuista voi lukea tarkemmin, mitä kaikkea tukalle on tehty: kaksi pelkistävää värinpoistoa, yksi jauhevaalennus/värinpoisto (kamalaa tuhoa), vaalennussuihketta (pahin virhe), Rialia, pari vaalentavaa kestoväriä ja näiden väleissä vielä läpitunkevan lämmön taittoon omaa väriä tummempi sävyte (Poly Color 22) ja suoravärejä ja hopeashampoota. Melkoinen lista. Tietysti tähän meni noin puoli vuotta hissukseen, välissä hyvää hoitoa ja aina hapetevärin alle neitsytkookosöljymuhitus. Tukka on aika hyvässä kunnossa, mutta ei mitään verrattuna luomuhiuksiin. Kokonaan värjäämätön hiuksisto on niin tuoreessa muistissa, että on valitettavan helppo vertailla. Harmikseni tämä värjäily on myös suoristanut hiuksia.  :-\

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #502 : 20.11.13 - klo:01:24 »
Scoundrelilla on kaunis väri ja ihana kampaus  :l

Mulla on kohta 14 kuukautta kasvatusta takana, nopeasti tämä on mennyt! Keinovalo ja salama taas vääristävät väriä, mutta eiköhän tuosta värirajan erota kuitenkin. Raja jossain korvien tienoilla.

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #503 : 21.11.13 - klo:02:02 »
Poissaolosta on hyötyä, on tullut uusia kuvia. :)  Ja voi, miten vaaleita.  scoundrelilla on ollut hieno hääkampaus.

Mulla on hyvää vauhtia koko hiuksisto oman värinen. Nyt on saksittu muutama sentti pois. Vuosi ja 8 kuukautta on kasvatusta takana. Värieroa ei ainakaan enää huomaa, vaikka miten tarkkaan katsoisi. En ajatellut enää palata väripurkille. Mutta viimeaikaisista valokuvista olen hieman nyrpistellyt, hiukset on tosi punaiset. Sellaiset porkkanamaiset jopa. Kotipeilistä ne ovat vaan punaiseen taittavat ruskeat...  Kuvia en kehtaa täällä esitellä, olen niissä liian tunnistettava.  Vähän vähemmän punaisuutta olisi kivempi, mutta ilman värjäystä kai mahdotonta.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #504 : 22.11.13 - klo:11:38 »
Juurikasvun raja menee siinä korvan kohdalla, ja olen punertavuuteen taipuvan latvan (joka käsitelty ja värjätty aikanaan punaiseksi) sävyttänyt pariin otteeseen mustalla elumenilla. Juurikasvun rajaa ei siis edes juuri näy kuin valossa.

Tukka tuntui tosi pitkältä ja hyväkuntoisessa muutama viikko sitten, kunnes huomasin että se menikin latvoista yhtäkkiä kauhean kehnoon kuntoon, kesnties myös säiden vaikutuksista. Olin vielä "hyvissä ajoin" varaamassa aikaa kampaajalle, joka tarkoittaa siis tammikuun alkua... No sakset omaan käteen ja hienosti siksaksittu kerrosten latvoja, ihan hyvä tuli.  ;D

Oma juuri on kiiltävämpi ja tekstuuri on erilaista... tuntuu että se kasvaa jotenkin eri tavalla ja "sojottaa", lisäksi värjäämättömyyden lopettamisen takia, tai siitä huolimatta, otsalle on kasvanut uutta sellaista "haituvatukkaa".

Mutta joo yhdyn siihen että läsähtäminen tapahtuu helpommin ja tukassa ei ole ihan sellaista samanlaista nostetta... Ja tuntuu inhalta kun päällisosa on kovin sileätä ja latva karheata. :/
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #505 : 22.11.13 - klo:20:21 »
Joo eli 10.12 tulee 8kk täyteen, olen ylpeä siitä miten tämä on kasvattanut itsekurianu :) kampaajakin huomasi selvän eron jo ihan siinä värjätyn ja värjäämättömän välillä. Kuvia voisin jonain päivänä ottaa!
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #506 : 23.11.13 - klo:18:03 »
^^ Jep, tässäkin päässä on huomattu vuodenajan vaihtuminen. Vanhat latvat menee herkästi takkuiseen, kuivaan ja karheaan kuntoon. Sain hiuksiin hirveän takkupallon myrskytuulessa  :-X  pitääpä taas muistaa alkaa suojata latvoja säältä, pipon, huivin tai takin sisään vaan piiloon tuulelta, rännältä ja jäiseltä tihkulta.

Tajusin, että kun ensi vuoden alussa olen kolme vuotta kasvattanut omaa väriä, niin samalla on kulunut jo useampi vuosi tällä foorumilla. Huh  0_0  aika rientää. Hiukset on hyvin erilaiset kuin silloin, kun tänne rekkasin, vaikka yhtään varsinaista hiusmuutosta en ole toteuttanut. Hiukset vaan on venyneet ja vaihtaneet väriä hissukseen.
Mitä tässä nyt muiden projekteja seuranneena oon huomannut, että useat (useimmat?) leikkaavat värikäsitellyt hiukset pois aika heti kasvatuksen alussa tai siinä vaiheessa, kun luonnollista väriä yltää harteille. Miten on niiden laita, jotka juuri nyt kasvattelee omaa väriään takaisin tai ovat vasta aloittaneet projektin, onko leikkaaminen jo suunnitteilla?
Mulla on sellainen tuntu, että taidan roikkua tässä ketjussa keskimääräistä pitempään, koska en vieläkään halua leikata kaikkea värjättyä pois  :P

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #507 : 23.11.13 - klo:20:47 »
Mulla on nyt varmaankin n. 8 kuukautta kasvattelua takana ja hiusten pituus BSL- midback-pituudessa. En ajatellut luopua pituudesta tässä omaa väriä kasvatellessa. Laskeskelin, että kolmessa vuodessa suurin osa pitäisi olla jo omaa väriä, joten enköhän ihan hyvin tässä jaksa kasvattaa vielä seuraavat pari vuotta. Oikeastaan vain ihan latva on ruman vihervän sävyinen ja kokonaisuus on suht lähellä omaa väriä, joten aika huomaamattomasti tämä sujuu. Oma väri on omaan silmääni kivoin sävy mitä koko hiuksistosta löytyy, joten jokaisella kampaajakäynnillä ollaan taas hieman lähempänä kokonaan oman värisiä hiuksia. Uskon, että vuoden päästä olen voinut leikata jo sen verran pois, että väri on siedettävämpi, vaikka pituus pysyisi samana  :)
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #508 : 23.11.13 - klo:23:15 »
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Yritän aina sanoa itselleni, että hiukseni ovat OK, mutta kyllähän se jää ärsyttämään aina kun joku huomauttaa latvoissa olevan "jännä myrkynvihreä vivahde"  ;D
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #509 : 23.11.13 - klo:23:40 »
Mulla on oman värin kasvatusprojekti alkutekijöissään, mutta hyvältä tuntuu lähteä tähän!

Takana melkein 20 vuotta (huh!) jatkuvaa värjäyskierrettä, sävyt läpikäyty aloittaen vaalennuksista, siirtyen punaisiin, violetteihin, sinisiin, pinkkeihin, turkooseihin, keltaisiin, oransseihin, mustiin ja sitemmin viimeiset liki 10 vuotta eri sävyisiin ruskeisiin. Omaa väriä ei varmasti yli 2cm ole nähty sitten ala-asteen vitosluokan. Nyt se jostain syystä tuntuu yhtäkkiä ihan älyttömän siistiltä väriltä! Kyseessä on siis 8-9 asteinen maantie.

Jo muutamia kuukausia olen yrittänyt erinäisin keinoin värjätä hiuksiani mahdollisimman lähelle luonnontilaa, ja lähellä ollaan. Hiukseni ovat BSL-mittaiset ja pitkässä haluan pysyä, ja ensisijainen motiivini värjäämisen lopettamiselle on päästä eroon juurikasvusta. En kertakaikkiaan kestä sitä, että tyvestä pukkaa eri väristä tukkaa - siksi en voi tähän kasvatusprosessiinkaan lähteä millään muulla keinolla, kun pyrkiä mahdollisimman luonnolliseen tilanteeseen keinotekoisesti.

Nyt tilanne on se, että omaa väriä on esillä ehkä 5 senttiä. Värirajaa ei näe, ainakaan tässä vaiheessa, joten ihan tarkalleen en osaa arvioida. Värjätty osuus on hitusen liian lämmin nyt, muuten jotakuinkin oikea. Tuhkaisaa Elumenia on postitse tulossa  sävyä taittamaan, jännityksellä odotan. Tämä kasvun odottaminen tuntuu kyllä ihan loputtomalta, kun realistisesti ajatellen menee kuitenkin joitakin vuosia, ennen kuin kokonaisuus on omani.. Ja jos jotain odotan luomukokonaisuudelta, niin vähemmän kuivia latvoja. Luomulatvoihinhan menee iäisyys!