Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707164 kertaa)

Poissa tipson

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #525 : 26.11.13 - klo:21:41 »
Musta taas tuntuu, että oman värin kanssa olen vähemmän hiirenharmaa tai pliisu. Vaatteissa käytän nyt enemmän värejä, koska yksinkertaisesti itselle sopivat värit löytyvät helpommin nyt kun hiukset eivät riitele kasvojen värityksen kanssa. Ennnen mulla oli vaan mustia paitoja. Nyt mulla näkee ehkä kerran kahdessa viikossa mustan paidan. Olen alkanut käyttää myös hiukan vahvempaa silmämeikkiä. Ennen mustien hiusten ja rajauksien kanssa yleisilme oli raskas, mutta nyt todella siisti! Tykkään  <3
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #526 : 26.11.13 - klo:22:33 »
Mä en varmaan olisi lähtenyt kasvatusprojektiin, jos ei mielestäni tämä luontainen harmaablondi olisi nyt jostain syystä ihan tavattoman hieno väri. Muutama vuosi sitten en olisi ikinä sanonut tai ajatellut näin, oma väri tuntui ihan kauhistukselta, ja olin varma siitä, että olen värjäyskierteessä hautaan saakka. Vaikken pidä itseäni minään trendien seuraajana, on tämä aika nyt kenties poikkeuksellisen suopea tällaiselle värille, kun kaikenlaisilla siisteillä, tukholmalaisilla hipsteri-bloggaajilla näkee vastaavia, eikä pelkästään elähtäneillä ja homssuisilla hippimummoilla.

Edellisen kirjoittajan tavoin minäkään en koe olevani omalla värilläni hiiri, vaikka frisyyrin sävy ehkä täsmääkin. Saan kyllä lookiini särmää ilman villiä hiusväriäkin. Kasvoille ja meikeille jää jotenkin enemmän tilaa, nyt vaaleana saan esimerkiksi tosi paljon kehuja kulmakarvoistani, joita tuskin kukaan aiemmin kommentoi.  Mustakin väri vaatteissa ja meikeissä on tämän kanssa tres chic, tumman hiuksen kanssa oli ärsyttävää, kun hiukset hukkuivat vaatteen sekaan, ja yleisilmeestä tuli herkästi turhan gootti.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #527 : 27.11.13 - klo:01:16 »
Vasta järkytyin vähän, kun kuulin mulle ihan uuden sanan kuvaamaan vaaleanruskeita ja tummanvaaleita hiuksia: rat color eli rotan värinen  :o  wth? Vaikka ei kai pitäisi olla yllättynyt, hiirenharmaahan ja mouse englanniksi on ihan yleisessä käytössä.

Mäkin olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota tuohon 'rat color' -termiin. En yleensä välitä tällaisista asioista p*skaakaan, mutta tuo kalskahtaa korvaan jo niin negatiiviselta, että tuntuu melkein loukkaavalta, vaikkei mulle itselleni kukaan noin ole sanonutkaan. Mulla ei kyllä henkilökohtaisesti ole mitään rottia vastaan ja näen ne varsin älykkäinä eläiminä, mutta ikävän mielikuvan kanssahan tuota nimitystä silti yleisesti viljellään. Minunkin pehkoni edustaa juuri sitä väriä, josta on mahdotonta sanoa, onko se kullanvaalea, tuhkanvaalea, tummanvaalea, vaaleanruskea vai jotain punertavaa, kun se on joka valossa aivan eri värinen. En silti aio nimittää sitä rotanväriseksi tästä edespäinkään.

Ja kaikki, mitä monet ovat tässä maininneet siitä, miten esim. sopivan värisiä vaatteita on helpompi löytää omalla hiustenvärillä, on niin totta. Siinä, että jättää värjäämättä, menettää sen yhden asian - että olisi ehkä eloisamman värinen tukka, mutta siinä saa parempikuntoisen tukan, siistimmän ja sopusointuisemman olemuksen, paremman kanvaksen meikkaamiselle ja muulle tyylittelylle, helpommat ostosreissut ja lisää käyttörahaa (kun sitä ei kulu siihen käsittelyyn)!  :D Ja olen tosiaan huomannut senkin, että kun haalealla värityksellä varustettuna värjää hiuksia räväkällä värillä, niin kaikki muu itsessä (iho, ripset, kulmakarvat jne) näyttää entistä haljummalta ja tylsemmältä. Kun väritys on yhdenmukainen, niin muutkin karvat voi huomata...
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #528 : 27.11.13 - klo:11:32 »
Nooh, kyllähän vähän kaikista väreistä aina joku jonkun haukkumasanan keksii. Onhan niitä paskanruskeita, porkkanapäitä ja kusenkeltaisiakin, siihen katsomatta onko värjätty hius vai ei. Mä olen sitä mieltä, että rotat on kivan värisiä!

Itse kyllä pidän värirajoja (myös omaani, kyllä) hyvin rumina, mutta en antaisi sen lannistaa. Kerranhan se pois kasvatetaan, eikä kukaan nyt sitä värirajaa pidä sen takia, että luulisi sen olevan kaunis (paitsi jos nyt puhutaan sellaisista muodikkaista, vaaleista ombre latvoista). Musta tuntuu ennemmin, että liian harva tajuaa, ettei sitä värjättyä hiusta noin vaan loihdita juurikasvuun sointuvaksi. ::)

Itse kasvattelen omaa väriä lähinnä helppohoitoisuuden vuoksi. Minuakin rupesi kerta kerralta suututtamaan enemmän se jatkuva värjäystarve, kaikkine taitteluineen jotka kuitenkin epäonnistuilivat, enkä yksinkertaisesti koskaan ollut väriin tyytyväinen. En halua enää rasittaa päätäni (en henkisesti enkä fyysisesti) asialla, josta en saa muuta kuin harmia.

Tokihan jotkut oikeasti näyttävät paremmalta värjätyissä hiuksissa, ja silloin kyllä ymmärrän, jos niille oman värin kasvattaminen kuullostaa kauhistuttavalta. En minäkään kasvattaisi, jos itselle sopiva sävy löytyisi jostain, onhan tämä kuitenkin sen verran ärsyttävä projekti. O:) Mutta toisaalta olen myös kiitollinen, että se itselleni sopivin sävy onkin oma.
Cogito ergo doleo.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #529 : 27.11.13 - klo:12:32 »
Itse kyllä pidän värirajoja (myös omaani, kyllä) hyvin rumina, mutta en antaisi sen lannistaa.

Minustakin se, miten rumalta väriraja näyttää, on ennemminkin motivoivaa oman värin kasvatukseen. Jos värjäämistä jatkaa, niin saa ikuisesti katsella sitä rumaa rajaa, koska se pysyy näkymättömissä suunnilleen viisi päivää värjäyksestä, ja sen jälkeen... Ja se näkyvä raja auttaa kasvatuksessakin, kun näkee että kasvua oikeasti tulee. Tietty olisi hienoa saada se värjättyä lähelle omaa väriä, mutta harva varmaan onnistuu. Itse en jaksanut edes yrittää, blondausrajalla on menty. Ajattelin kanssa niin, että ei varmaan kukaan voi luulla että pitäisin rajaa hyvännäköisenä - pakko kai ihmisten on tajuta että se vaan kasvattaa tukkaansa.
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #530 : 27.11.13 - klo:14:36 »
Tuo onkin hyvä pointti, eihän sitä värirajaa tule muuta kuin värjäämällä. :3 Itse tein muutamia pelkistäviä värinpoistoja tummemmaksi värjättyyn hiukseen, sillä en tahtonut kaljuefektiä. Muuten olen pitkälti antanut olla; joskus erehdyn taittelemaan tuota käsiteltyä osuutta kylmemmäksi, mutta eihän siitä mitään tule. Helpompi vaan antaa olla ja odottaa kasvua. :)
Cogito ergo doleo.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #531 : 27.11.13 - klo:22:09 »
Nooh, kyllähän vähän kaikista väreistä aina joku jonkun haukkumasanan keksii. Onhan niitä paskanruskeita, porkkanapäitä ja kusenkeltaisiakin, siihen katsomatta onko värjätty hius vai ei. Mä olen sitä mieltä, että rotat on kivan värisiä!

Tottahan tuo. Se vaan, että keksiikö kukaan hiusväriä, joka saisi osakseen niin paljon lyttäämistä ja mitätöintiä kuin tuhkaiset vaaleanruskeat ja tummanvaaleat? Rat, dishwater, mousey, dirty, dull, boring, ugly. Ehkä luonnolliset punapäät jossain saavat kuulla hiuksistaan (kukaan ei sentään ole organisoinut vastaavaa kick a mousey-päivää), mutta sen vastapainoksi punaiset hiukset on ihan tosi suositut olleet jo pitkään, henna ja sokkivärit on yleistyneet viime vuosina ja eri sävyiset punaiset punaruskeista ja paloautonpunaisista vaaleanpunaisiin ja mansikkablondeihin on yleisesti ihailtuja ainakin näillä main.
Eipä mullakaan ole mitään rottia vastaan, ovat kuulemma hauskoja ja älykkäitä lemmikkejä  :)   Tosin, rottia ja hiiriäkin on eri värisiä, joten mitä silläkin nyt tarkoitetaan, kun sanotaan, että hiukset on rotan väriset? Sama homma kuin maantien kanssa, kaikilla on eri idea siitä millainen se todellisuudessa on.

Värirajoista sen verran, että juuri tänään luin jonkun kasvattajan ajatuksen värikerrosten pois kasvattamisesta: "It looks like annual rings of trees, isn't it?"
Mun mielestä tämä oli kaunis ajatus  :) monet alkaa kasvattaa omaa väriä siinä vaiheessa, kun on eri värjäyksillä saatu liukuvampi, omaan väriin sopiva värjäys. Pystyn itse näkemään erot luonnollisessa värissäkin uuden juurikasvun ja vanhemman välillä. Vanhempi hius on vaalentunut auringossa ja kulunut muutenkin beigemmäksi, kun taas tuorein tyvikasvu on tummempaa ja tuhkaista. Latvaa kohden väri vaalenee ja vanha keinoväri on vaalea kuparinruskea.
« Viimeksi muokattu: 27.11.13 - klo:23:45 kirjoittanut pieces »

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #532 : 28.11.13 - klo:00:55 »
Meinasin kriiseillä tänään hiuksista ku kattelin boksilta victoria's secretin show'ta. Oli ne vaan hienoja ja laitettuja viimesen päälle ne hiukset <3 ajattelin et tyhmä väriraja. Onneks googlettelin sitten vähän ni löysin kuvan jossa bar rafaelin tukka näyttää samalta kun mulla tällä hetkellä jos pidän tätä kiinni, eikä tää oo vielä sittenkään ollenkaan paha tilanne^^

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #533 : 28.11.13 - klo:05:49 »
Nerida: Hyvä, että sai selvää, kirjoitin edellisen viestin migreenissä, joten vähän kankealta se tuntui välillä, heh. Ja ei mitään, kiva, jos tulee hyvä mieli!

Muistaakseni jotkut muutkin ovat täällä kirjoittaneet vastaavaa, että siis koulussa niitä karteltiin, jotka eivät värjänneet. Itse en kokenut tuollaista painostusta värjäämiseen, tai oikeastaan minkäänlaista muutakaan painostusta, satuin vain tykkäämään mustista hiuksista. Tykkään kyllä edelleenkin, mutta olen oppinut pitämään omastakin väristä, ihastelen mustia hiuksia sitten muilla.

Minusta tuossa uudemmassakaan kuvassa ei ole hiuksien suhteen mitään vikaa (kuten ei muutenkaan), en ymmärrä, mitä kauhistelemista kukaan tuosta löytäisi. Nopeasti näyttäisi myös kasvaneen tuohon edeltävään kuvaan verrattuna!

Laitan tähän nyt hiuksista kuvia eri valaistuksissa, kaksi ensimmäistä on otettu samassa kohtaa ikkunan edessä auringonvalossa, hiukan eri kulmassa vain ja silti ero on minusta aika iso. Kaksi jälkimmäistä ovat samassa keinovalossa otettuja (eri aikaan kylläkin) ja niissäkin on aika iso ero keskenään minusta. Viimeisessä hiukset näyttävät vähän violeteilta jopa, ainakin kamerassa ja omalla näytöllä. Ensimmäisessä oman värin ja värjätyn raja erottuu ehkä selvimmin.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #534 : 28.11.13 - klo:13:19 »
^ Keskimäärin hiukset kasvaa vuodessa 15cm, joten välillä  kasvaa enemmän kuin 1cm per kuu, 1-1,5 on keskiverto tahti, mutta kuuleehan välillä ihmisistä, joilla kasvaa jo aika huomattavastikin nopeampaa eli vuoden saldo on +15 senttiä. Näkyvän juurikasvun kasvattamisessa on se etu, että oman kasvun voi mitata sentilleen. Muistan ekan kasvatusvuoteni ja mun sessiot pehmeän mittanauhan kanssa  ;D tulipa vanha olo.
Juu, ilmeisesti tuo kuivuus ja korputtuminen johtuu siitä, että värjätty osa kaipaisi lisää väriä paikkaamaan rakennevahinkoja. Rakennepaikkaaavat tuotteet, öljyt ja silikoniset jätettävät kehiin, jos ei saksiin halua tarttua  :)

Pinkalla on tosi nätit hiukset ja on tosi kiva, että joku teki tuollaisen kollaasin luonnollisen värin vaihtelusta, noita on aina mukava nähdä  :ts  kuulun myös niihin, joilla eri valaistukset vaikuttaa väriin välillä dramaattisestikin ja tykkään siitä, mun silmätkään ei ole aina saman väriset, joten on vaan sopivaa, että tämä pätee hiuksiinkin.
Pinkan aiemmassa viestissä oli paljon samaa, mitä oon itsekin miettinyt. Esim.  ihmiset jotka on heti puuttumassa muiden värjäämättömyyteen sanomalla juurikin jotain tyyliin "miksi et värjäisi, kun oma väri on harmaa ja tylsä ja voisit olla blondi tai punapää" ovat ilmeisesti niitä joita jollain tasolla häiritsee, jos toinen ei jaakaan sitä värjäämisen "taakkaa" ja mieltymystä vaikka tummiin ja tuhteihin väreihin. Saahan sitä ihmisillä olla mielipiteitä siitä, mikä väri kenellekin sopii, mutta se kyllä lähtee väärän kautta, jos aletaan tavallaan painostaa värjäämään vahvistamalla sitä vallalla olevaa ajatusta, että oma on huono, tuhkaisuus on huono ja varo vain, oman värisenä muutut tylsäksi harmaahiirulaiseksi. Eikä tuollaisten kommenttien heittelijät oikein osaa vissiin ajatella sanovansa mitään loukkaavaa, kun tavallaan oletetaan, että kaikki muutkin ajattelee niin kuin itse joka tapauksessa.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #535 : 28.11.13 - klo:15:26 »
Värirajan hämärtymisessä on kyllä tosi ikävää tuo, ettei näe konkreettisesti sitä kasvua. Mun juuri on värjätty viimeksi kesä-heinäkuun vaihteessa, ja paikoin näyttää siltä, kuin juuresta eri sävyistä olisi vain pari senttiä, ja se on tosi turhauttavaa! Joko mun hiukset ovat tosi kovasti vastaan tätä oman värin esiintuomista ja ovat päättäneet lopettaa kasvamasta, tai sitten loppukesän aurinko on tehnyt noita vaalennuksia tuohon omanväriseen osaan. Värjäysten kanssa ei kuitenkaan koskaan käynyt niin, etteikö sitä blondia tyveä olisi kuukauden värjäysvälillä ollut aina runsas sentti.. Olisi tosi kivaa, kun voisi konkreettisesti mittailla ja tehdä laskutoimituksia, milloin kokonaisuus tulee olemaan oma.

Selailin uusimman Olivian läpi kahvilassa eilen, ja vähintään joka toisella mallilla mainos- ja muissa kuvissa näytti olevan rottasävy hiuksissa! Ehkä aletaan nimittämään tätä mielummin joksikin high fashion -sävyksi?

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #536 : 28.11.13 - klo:16:50 »
Olen jo jonkin aikaa sitten saanut viimeiset värjätyt latvat leikattua. Täytyyhän tänne laittaa omakin kun olen toisten kuvia katsellut. Pahoittelen huonoa kuvaa. Luonnonvaloa niin vähän aikaan tähän aikaan vuodesta että tämä on keinovalossa otettu. Luonnonvalossa sävy on vähän tuhkaisempi.

http://aijaa.com/qguldq

Muokattu toimivaksi. -Chaos
« Viimeksi muokattu: 28.11.13 - klo:16:57 kirjoittanut Chaos »
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #537 : 28.11.13 - klo:20:09 »
Nerida: Kiitos paljon, itseäni välillä häiritsee aika paljonkin tuo väriero, mutta mukava kuulla, jos ei kovin pahalta näytä. Useimmiten en onneksi jaksa ajatella hiuksia ylipäätään ja huomaamatta ne ovatkin kasvaneet sentän tämän verran. Se on totta, vaihtelu on kivaa ja sitä saakin melkein helpommin oman värin kanssa kuin värjäämällä, vaikkei moni tulekaan niin ajatelleeksi, heh. Nuo kaksi ensimmäistä kuvaa on otettu ihan peräkkäin, hassua välillä huomata olevansa lähes blondi ja joissain valaistuksissa hiukset taas näyttävät melkein mustilta.

Miinä uskoisin, että monen muunkaan mielestä hiuskissasi ei ole mitään vikaa!

Kyllä nuo latvat itsellänikin kuivuu, siksi niitä onkin tullut leikeltyä. Välillä olen koittanut hoitaakin, mutta niin iso ero on tuohon koskemattomaan hiukseen, että on ollut vaikea tyytyä ns. keskinkertaiseen kuntoon (toki koko käsitelty osuus on korkeintaan siinä keskinkertaisessa kunnossa).

pieces: Kiitos paljon sinullekin! Mukava tietää, ettei edes muutaman mielestä näytä niin kamalalta. Tuntuu, että ainakin kosmetiikkaosastoilla saatetaan joskus katsoa kuin myymälävarasta, ainakin, jos ei ole meikkiä. Olisi kiva nähdä omasta väristäsi kuvia myös! Itselläni taas ei silmien väri juuri vaihtele, ovat niin tumman ruskeat.

Hienoa (tai oikeammin surullista), kun joku muukin on havainnut tämän saman, olisi mukava jotenkin saada nämä arvostelevat ihmiset tajuamaan, ettei heidän(kään) ole pakko värjätä, mutta ei toki pakko olla värjäämättäkään.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #538 : 28.11.13 - klo:21:21 »
bubbs sulla luulisi olevan korkeintaan viitisen senttiä kasvua ja se on vielä suht lyhyt juurikasvu, pitää myös ottaa huomioon, että hiukset kasvaa eri kohdista ja hiuksia on eri kasvuvaiheissa, siksi kasvuraja on aika liukuva ettei ihan sellanen viivasuora ja saattaa näyttää siltä, ettei jostain kohdin ole kasvanut niin paljon kuin muualta. Voi myös olla, että sulla juuri nyt hiukset kasvaa hitaampaa vain ottakseen sitten myöhemmin kasvuspurtin, monillahan hiukset kasvaa nopeampaa kesällä, mutta se on ihan yksilöllistä.
Osui silmään kiva kuva mallitytyöistä, kaikilla näyttäisi olevan tosi luonnollinen väri ja varsinkin tuo etualalla oleva tyttö vaikuttaisi sporttaavan omaa väriä
http://31.media.tumblr.com/c2586a6a1426ebbad76c04ff6ef50dfe/tumblr_mupdshXHCN1sbz76do1_500.jpg

anilliinilla on nätti väri ja ihana kiilto!

pinka mä sanoisin, että sulla on omaa väriä niin paljon, että näyttää jo tarkotukselliselta liukuvärjäykseltä, ehkä sun hiuksia katsotaankin ihailevasti?  ;)  blondin ombren jälkeenhän tuli muotiin latvan sävyttäminen punertavaksi ja se sopii musta erityisen hyvin ruskeiden hiusten pariksi.
Turhahan tuollaista on itsensä tai muiden puolesta surkutella, vaikka välillä ottaa päähän ihmisten tahdittomuus. Muita ei voi muuttaa, mutta omaa suhtautumistaan voi. Joillekin tuntuu vaan olevan niin käsittämätön ajatus, että joku voi hyväksyä luonnollisen värinsä ja pitääkin väristä, joka ei ole yleisesti haluttu ja tavoiteltu. Se on vaan makukysymys. Mutta omien mieltymysten tyrkyttäminen on aika ankeaa eikä kannata olettaa, että vaikka ei pitäisi omasta väristään tai jostain tietystä väristä (maantiestä, kröhöm), niin  se ei tarkoita, että tämä pätisi muihinkin. Mä en vaadi ketään pitämään kaikista hiusväreistä ja omista luomuväreistä enkä myöskään mene kenenkään luo ihmettelemään tilaisuuden tullen "miksi värjäät kun voisit pitää oman värisi? miksi valita tuommonen purkkiväri kun voit saada ihan omasi? tuo on ihan tylsä, oma väri on parempi."

Oon jo pitkään halunnut laittaa kuvan hiuksistani, mutta en saa millään otettua järkevän näköistä otosta, jossa näkyisi värit oikein ja koko tilanne. Ehkä kehtas laittaa tänne näytille jonkun kökön kännykällä otetun kuvan pelkästä omasta väristä. Viimeistään kolmannen kasvatusvuoden kunniaksi sitten!  :)

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #539 : 28.11.13 - klo:22:18 »
Minäkin esittäydyn nyt oman värin kasvattelijaksi, kun olen puolivahingossa ajautunut tilanteeseen jossa omaa väriä on puskenut päästä jo hyvän tovin. Mitä enemmän tuo oma tukka kasvaa, sitä vähemmän mua kiinnostaa sitä värjätä, tosin latvoissa on vielä vanhaa sävyä jäljellä.
Olen kuitenkin vähintäänkin tyytyväinen tähän päätökseeni, kun peloistani huolimatta tukka ei näytä ankealta harmaalta (paitsi jossakin valaistuksessa), ja se näyttää ja tuntuu paljon terveemmältä. Oma sävy on 7 ja 8 välillä, ja samanlainen kuin Neridan kuvissa.
Eräs kaveri on ihmetellyt, miksi haluan lestatukan, ja kampaajakin ehdotti kesällä kevyttä sävytettä. Toistaiseksi ei ole tehnyt mieli laittaa mitään, kun tämä omani on osoittautunut itsessään yllättävän täyteläiseksi. Ja ihana tunne kun ensimmäistä kertaa kulmien ja ripsien sävy on melkein luonnostaan tasapainossa hiusvärin kanssa.