Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707159 kertaa)

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #540 : 28.11.13 - klo:22:37 »
Kiitos kommenteista Pieces ja Nerida! Tänne on tullut hyvää keskustelua monta sivua siitä kun olen viimeksi selaillut. Samaa mieltä olen monista asioista. Luonnollisen värisistä hiuksista tulee itselläni enemmän mieleen hienostuneisuus kuin ankeilu.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #541 : 28.11.13 - klo:23:16 »
Tuli mieleen että onkohan punahiuksisilla vaikeampaa värjätä hiuksia kauas omasta sävystä ilman että näyttää siltä että kaikki ei ole ihan kohdallaan. Kylmä ja lämmin ei välttämättä oikein sovi. Itselläni on vain aavistus punertavuutta hiuksissa ja tuntui että enemmän kuin asteen sävyttäminen näytti jo vähän väärältä. Saatan olla vain itsekriittinen. Sitäpaitsi tiedän ihmisiä joiden hiusväri on luonnostaan muuttunut vähän punertavasta ruskeaksi iän myötä, ja sopii mainiosti. Luonto ei voi olla väärässä. Se taisi jo torpata minun teorian.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 29.11.13 - klo:00:37 »
Kivaa, on tullut paljon lisää kasvattelijoita. :)

Kauanko olet olet kasvatellut omaa väriä Jessie?
Ja mitä sävyä kasvattelet pois? Olisi kivaa nähdä omaa väriä lähellä olevia kuvia eri latvasävyllä (onpas sekava lause, toivottavasti ymmärsit :D).
Olisi mahtavaa jos pistäisit pari.  ;)

Harkitsen asiaa :)

Olisinkohan viime keväänä laittanut värin viimeksi, eli sanotaan nyt lonkalta 7-8 kk. Se väri mikä tässä nyt kasvaa pois on 8.34 eli sellainen kultakaramelli. Sävyero suhteessa omaan väriin on kyllä minimaalinen, varsinkin kun omassakin värissä on yllättävän paljon kultaisuutta.

Poissa poppana

• Haiven
  • *
« Vastaus #543 : 30.11.13 - klo:17:58 »
Satunnainen lukija, ensimmäistä kertaa kysyvä.

vähän historiaa. Hiukset värjätty viimeksi kesäkuussa 2011. Hiukset oli pidemmät kuin nyt, mutta silti kihartuivat reilusti värjäyksen asiosta. Silloin oli käytössä vielä MM hoitis. Hoitiksen loppuminen suoristi jo jonkun verran hiusta, kun vastaavaa ei vain löytynyt. Satunnaisia värjäyshimoja on hoidettu Biozellin intensiivi sävytteillä.

Nykyään hiukset eivät tunnu kihartuvan millään. Viiden sentin leikkaus auttaisi huomattavasti, sen tiedän. Mutta ajattelin kokeilla Logona non-coloringia. Sisältää; Cassia Auriculata Leaf Powder ja muitakin aineita. Olisikohan tuosta apua kihartumiseen ja lähteehän tuo kulumalla pois ettei mitään vahinkoa tule jos ei onnistukaan?
1b M ii, yli olan, hieman kultainen keskiruskea, latvat värjätyt,
käytössä: Urtekram no parfume shampoo, Dermosil sensitive conditioner, Schmiere pomadat

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #544 : 30.11.13 - klo:18:26 »
^ Logonan tuotteille on oma ketjunsa, laita hakuun Logona niin pitäisi löytyä. Voisit siellä kysyä käyttökokemuksia, luulisi sieltä tuota mainitsemaasi tuotetta käyttäneiden löytävän sun viestin helpommin   :)
En osaa kiharien hiusten hoidossa auttaa, mutta kiharapäillä on oma ketju eli sitäkin kannattaa lukea ja etsiä vinkkejä kiharan korostamiseksi.

Retro

• Vieras
« Vastaus #545 : 01.12.13 - klo:11:55 »
Hahaa, sarjassamme älkää tehkö, niin kuin minä teen... Long story short, leikkasin siis joulukuussa 2011 kaiken värjätyn pois ja aloin kasvattaa oman väristä hiusta pixiestä. Jaksoin tuskallista taivalta toukokuuhun 2013 saakka, jolloin hiukset huitelivat vähän olkapäiden yläpuolella. Sitten iski totaalikyllästyminen, ostin marketista ombre-väripaketin ja vetäisin sillä latvat valkoisiksi korvista alaspäin. Tulos oli niin kauhea, että laitoin ~6-asteisen tuhkabeigen ellun koko tukkaan, haalistin sen pois, ja jouduin takaisin kestovärjäyksen polulle, kun laitoin tukkaan kuparinvärisen kestovärin. Ja nyt kolme kuukautta myöhemmin mun tukka on 3-asteinen tummanruskea... Nyt musta alkaa taas tuntua, ettei mulla riitä mielenkiinto värin ylläpitämiseen, eli tadaa, alan varmaan taas kasvattaa omaa väriä.  ::)

Onneksi tilanne ei tällä kertaa ole ihan niin katastrofaalinen, kuin viimeksi oman värin kasvatuksen alkaessa, hiukset on värjätty kestolla vaan kaksi kertaa ja kaikki ellut on suunnilleen poistettu väleissä Returnilla. Ajattelin tällä kertaa lähteä raidoituslinjalle, kun olen taas saanut tukkani kasvamaan jo hartiamittaan. Ja tällä kertaa tiedän, minkävärinen oma tukkani on, oikeaan lopputulokseen osuminen saattaa siis olla vähän helpompaa.

Että silleen, jos tästä kerrasta voisi sitten ottaa opikseen.  ;D

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #546 : 01.12.13 - klo:12:40 »
Samanlaista kokemusta löytyy myös täältä. Kasvattamista on aloitettu useampaakin otteeseen ja aina sitten repsahdettu joko blondiin/ruskeaan/punaruskeaan, ja nuo käsittelyt kieltämättä näkyvät hiuksissa nyt. Kaiken lisäksi päässäni olisi jo oma väri, mikäli en olisi antanut periksi jo näin montaa kertaa. Tämä taitaakin olla suurin syy sille, miksi olen tällä kertaa ihan eri tavalla motivoitunut kasvatukseen, eikä ahdistus ole iskenyt vielä puolenkaan vuoden kasvatuksen jälkeen: ajatus oman värisistä hiuksistani ei poistu päästäni ennenkuin olen päässyt sen kokemaan. Nyt voi hyvällä mielellä nauttia talven pimeydestä, kun juurikasvukaan ei häiritse. :D

Tsemppiä kasvatukseen Ducky! :)

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #547 : 05.12.13 - klo:20:00 »
pieces: Heh, silloin oli paljon enemmän vaiheessa tämä projekti, mutta juu eipä minua niin liikuta, vaikka olisivatkin ihastelleet. Mielestäni tuo on vain hassu ilmiö sosiologisessa mielessä, en nyt itse pidä ketään epäsiistin tai epäilyttävän näköisenä, jos on juurikasvua tai jäänyt meikkaamatta. Minusta jonkun ns. epäilyttävyyden pitäisi ja pitäisi tulla enemmänkin ilmi olemuksesta ja käytöksestä. Myyjät ovat kyllä aina heti siilminnähden "rauhoittuneet", jos olen itse mennyt kysymään neuvoa tai jos ovat omasta aloitteestaan tulleet kysymään, tarvitsenko avustusta. No mutta, onhan tuo ihan ymmärrettävää, koska kosmetiikkaosasto on vähän omanlaisensa ympäristö, siellä myyjät ovat ehkä tottuneet näkemään enemmän juuri meikattuja ihmisiä (ilman näkyvämpää juurikasvua) ja onhan heidän tehtävänsä vahdata, ettei kukaan varasta mitään.

Minusta muita voi auttaa muuttumaan jättämällä taipumatta heidän negatiivisuuteensa. Kun ei vahvista toisia muuttumalla itsekin negatiiviseksi, on ainakin hiukan enemmän toivoa, etteivät ne muutkaan jatka sitä omaa negatiivista suhtautumistaan (ulkonäkö)asioihin.

Juu, laitat tietysti sitten, kun siltä tuntuu, itsekin voisin helmikuussa sitten yrittää saada mahdollisimman totuudenmukaisen kuvan, silloin olisi 2 vuotta värjäämisestä.

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #548 : 07.12.13 - klo:00:46 »
Nerida: Hieno juttu! Internet on mielestäni lisännyt normista tai kaavamaisuudesta poikkeamista, ainakin muitakin ns. toisinajattelijoita löytää ehkäpä helpommin. Moni varmaan myös uskaltaa sanoa anonyymisti/nimimerkillä paremmin, mitä mieltä oikeasti on.

Minäkin kyllä katsoisin mieluiten rauhassa, mitä olenkaan ostamassa, mutta eipä tuo kyselykään nyt niin haittaa. Toisethan ilmeisesti loukkaantuvat, jos eivät saa palvelua (kysymättä), siksi kai monissa paikoissa tullaankin niin helposti kyselemään, jos tarvitsisi apua.

Toistan ehkä itseäni vähän, mutta minun puolestani kaikki saavat tehdä hiuksillensa mitä tahtovat, vaikka minusta jokaiselle kohtaamalleni ihmiselle, joiden oman värin olen vaikkapa valokuvasta nähnyt, sopisikin juuri se oma väri parhaiten tai ainakin vähintään yhtä hyvin kuin värjätyt hiukset. Lähinnä sellaisten puolesta värjäily huolestuttaa eniten, jotka ovat saaneet melko pahojakin oireita väreistä, mutta jatkavat vain värjäämistä siitä huolimatta. Toki myös se on ankeaa, jos jotkut oikeasti kuvittelevat, etteivät he kelpaisi omilla hiuksillaan yhtä hyvin kuin värjätyillä, etenkin, jos on kyse puolisosta. Ainakin jossain minun vaaleanpunaisessa ideaalimaailmassani edes puolisolle pitäisi kelvata käytännössä millaisena tahansa (no jos nyt saivarrellaan, niin terveydelle haitalliset ulkonäköasiat ovat mielestäni sellaisia, joihin puolisollakin on oikeus puuttua).

Tuli sellainenkin vielä mieleen, että minusta ainakaan oma väri ei vanhenna, vaan ennemminkin nuorentaa, etenkin, jos jättää vielä meikkaamatta. Jotkut vain muistaakseni tähänkin ketjuun kirjoittaneet olivat saaneet sellaista kommenttia, että se oma väri vanhentaisi. Olihan esim. minulla juuri tämä väri lapsenakin. Meikki ei mielestäni nyt varsinaisesti nuorenna, jos ei tee vanhemmankaan näköiseksi (ei ainakaan aina minusta). Ei sillä nyt puolestani edes ole niin väliä, mitkä jutut kenenkin mielestä vanhentavat tai nuorentavat, mutta tuo oman värin vanhentavuus on aina kuulostanut minusta hassulta, kun olen itse mieltänyt koko jutun aivan päinvastaisesti. No mutta eipä sillä tosiaan ole niin väliä, pääasia on kuitenkin se, että jokainen uskaltaisi itse päättää omista asioistaan, eikä ainakaan lannistuisi tuollaisista kommenteista. Mielestäni on myös vähän hassua pelätä vanhenemista niin tolkuttomasti ylipäätään, länsimaissa se tuntuu kuitenkin olevan varsin yleinen ilmiö (mediassa ainakin). En itse miellä ikääntymisen merkkejä automaattisesti rumiksi, enemmänkin terveyden laiminlyönti näkyy mielestäni vähemmän viehättävänä, mutta nyt taitaa mennä taas vähän ohi aiheen, pahoittelen.
« Viimeksi muokattu: 07.12.13 - klo:03:06 kirjoittanut Pinka »

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 07.12.13 - klo:01:38 »
^Kyllä minusta omalla värillä on selkeästi vanhentava efekti, jos se oma väri sattuu olemaan harmaa. Harvalla toki ihan synnynnäisesti hius on mummoharmaata, mutta toiset harmaantuvat tosi nuorena. Se on hassun näköistä, kun jotkut kolmekymppiset näyttävät ihan ikäihmisiltä. Kaikki vapaus toki kaikille pitää värinsä luonnontilassa, mutta kyllä harmaantunut väri tuo helposti lisää vuosikymmenen tai pari..

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #550 : 07.12.13 - klo:02:49 »
Ok, minusta edes harmaat eivät vanhenna, ehkä silmä on jo niin tottunut siihen, kun näkee varsin nuorilla (mummo)harmaiksi, hopeiksi ja valkoisiksi värjättyjä hiuksia.

Esim. näissä harmaat hiukset eivät vanhenna minusta mitenkään:

http://tophairtrends.com/wp-content/uploads/party-show-gifts-Gorgeous-temperament-bangs-long-curly-hair-Wig-roll-bulkness-grey-girl-hairpieces-hair.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-CAF6RDMD_ro/T-FKx4mRKNI/AAAAAAAAE3E/mBHlPSBThzk/s1600/gray1.jpg

http://data1.whicdn.com/images/70428369/original.jpg

Muistaakseni niillä, jotka tuota mainitsemaani kommenttia olivat täällä saaneet, oli kyllä tuhkaisuutta, mutta myös ruskeaa hiuksissa, eli eivät olleet puhtaan harmaita.
« Viimeksi muokattu: 07.12.13 - klo:03:00 kirjoittanut Pinka »

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 07.12.13 - klo:03:39 »
No tietysti on lieventävä asiahaara, jos sattuu omaamaan tuollaisen babyfacen, että näyttää tukalla kuin tukalla 12 vuotiaalta ;) Aika harvalla ehkä tosielämässä ja ilman photoshopia ihan tuo tilanne kuitenkaan. Useimmat niistä, joilta oikeasti puskee sitä mummoharmaata päästä, on enää ihan varhaisimman teini-iän kimmoisuutta kasvoissakaan.

« Viimeksi muokattu: 07.12.13 - klo:03:44 kirjoittanut bubbs »

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #552 : 07.12.13 - klo:11:19 »
Oon seuraillut sivusta tätä ketjua ja ihastellut monien kasvatteijoiden omaa väriä. Jopa jo vähän pyöritelly mielessä ajatusta siitä, että itsekin kasvattaisin oman väriset hiukset takaisin. Siksi katselinkin vanhoja valokuvia ajalta, jolloin mulla oli värjäämättömät hiukset. Kokeilin myös Taaz-ohjemaa ja valkkasin siinä itselleni mahdollisimman lähellä omaa väriä olevat hiukset.

Huomasin vaan sekä kuvista että Taazista, että oma väri tekee musta tosi väsyneen näköisen. Esimerkiksi lapsuuden kuvissa silmänaluseni näyttää  tosi tummilta ja silmien vihreys näkyy paljon heikommin kuin nykyään. Mun luonnolliset värit onkin vähän ristiriidassa keskenään, kun muuten olen lämminsävyinen (iho keltasävyinen, verisuonet näkyy vihertävinä, silmät vihreät ja vähän kellertävääkin niissä on) ja hiukset taas ovat kylmät.  ??? Tosin näkyy niissä hieman kullankin vivahdetta, mutta tuhka on silti hallitseva.  Sitten taas värjättyjen punaruskeiden hiusten kanssa näytän ilman meikkiä paljon raikkaammalta. Täällähän puhuttiiinkin, että kun on oman väriset hiukset, niin sitä  väriä voi luoda sitten meikillä. Meikkaan nykyisin aika vähän, joten saattaisi olla aika valju lopputulos omilla tuhkansävyisillä hiuksilla.

Mutta siis pointti mulla tässä kirjoituksessa oli, että mun mielestä ei voi yleistää, että oma väri olisi aina se, joka pukee parhaiten. Itseni lisäksi olen myös muita esimerkkejä nähnyt. Mutta toki useimmille se sopii tosi hyvin, kuten tässäkin ketjussa voi huomata.  :) Tsemppiä kaikille kasvattelijoille!
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 07.12.13 - klo:17:20 »
^ Yleensähän hiukset harvenevat ja ohenevat naisillakin kovasti ikääntymisen myötä, joten jos on jo alkujaankin hentotukkainen niin ei siinä oikein eläkeikään mennessä ole mitään mitä pitää pitkänä, ikävä kyllä. Mutta jos sitä tukkaa olisi, niin minustakin olisi oikein kivaa olla joskus nutturamummo!  :D

Rohkaisisin mieluusti kaikkia niitä, joiden mielestä oma hiustenväri on liian tuhkainen muutoin lämpimään väritykseen nähden, kokeilemaan erilaista hiustenhoitoa. Mun väri on sellainen sekalainen kulta-tuhka-hunaja, joka voi näyttää vaihtelevasti melkein miltä tahansa, ja huomaan ihan selkeää taittoa lämpimään joillakin shampoilla ja hoitoaineilla. Eihän se tietenkään väriä muuta, mutta antaa sen verran enemmän lämmintä kiiltoa, että sävy tuntuu kivemmalta. Paras sävy jää minusta sellaisilla tuotteilla, jotka eivät sisällä paljoa emulgaattoreita ja huuhtoutuvat tukasta helposti. Käytän tällä hetkellä hoitiksena Lushin Veganesea ja shampoona vaihdellen I Love Juicyä ja Lushin hunajatuotteita (ei siis mitään XZ hunajasitruunaa, jossa ei ole hunajaa tai sitruunaa nimeksikään ja joka on emulgoitua mönjää). Muitakin toimivia tuotteita on ollut käytössä, mutta en enää muista, mitä.  :D No ainakin entinen Laveran Basis Sensitiv -hoitis, jossa oli hunajaa ja porkkanaa, antoi hyvin lämmintä sävyä, mutta nykyinen inci on erilainen, enkä muutenkaan ole enää käyttänyt alkoholipitoista tavaraa. Hmm, ehkäpä sitä voisi käyttää ihan porkkanaöljyä tai -mehua! Keep the faith, naturalistit!
1cFii, oma väri.

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #554 : 09.12.13 - klo:01:46 »
Niin siis en itse ainakaan yleistänyt, sanoin vain, että minusta kaikki tähän asti näkemäni omat värit ovat olleet ne sopivimmat tai vaihtoehtoisesti yhtä hyvät kuin värjätytkin, mutta en ole missään vaiheessa ajatellut, että minun mielipiteelläni olisi mitään väliä muiden hiusasioissa.

Minusta Madonnakaan ei näytä sen vanhemmalta harmailla hiuksilla, mutta eipä siinä, jos toisten mielestä näyttää. En myöskään tajunnut, että nuo linkittämäni ihmiset omaisivat baby-facen, ehkä sitten oma kauneus- ja ikäkäsitykseni on jotenkin vinoutunut, mutta ei haittaa yhtään. Hyvä vain, että on erilaisia ihanteita ihmisillä, muuten ei varmaan olisi kauheasti vaihtelua.

Laitetaan nyt vielä esimerkkejä harmaista hiuksista, jotka eivät minusta vanhenna (nämä eivät tietääkseni aivan teinejä ole). Sopivat myös mielestäni kantajilleen oikein hyvin ja paremmin, kuin moni muu ehkä perinteisempi vaihtoehto (harmaiden peittely ja Neridan mainitsemat lyhyet kiharretut hiukset). Ja tosiaan voisi värjätytkin hiukset sopia näillekin esimerkeille aivan yhtä hyvin, harmaita hiuksia vain usein kavahdetaan niin paljon, että se on minusta jo hölmöä.

http://cdnpix.com/show/imgs/e377b6fa2a86452329dd50629d515aff_small.jpg

http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/40/80/57/408057fc6010e6a9a6b17a36a3c511ca.jpg

http://www.sonamedspaonline.com/wp-content/uploads/2012/01/grey-hair-224x300.jpg

http://i01.i.aliimg.com/img/pb/225/429/463/463429225_187.jpg

En toki tiedä miten paljon kuvia on mahdollisesti muokattu, mutta ainakin joitain ryppyjä näkyy, eivätkä nekään ole mielestäni ollenkaan rumia vaan luonnollisen näköisiä. En ole missään vaiheessa ymmärtänyt kuvien muokkausta, jossa kaikki ihohuokosetkin siloitellaan, minusta sellaisissa kuvissa kasvot näyttävät lähinnä muovisilta tai vahasta tehdyiltä ja syvyyksettömiltä. Nämä ovat taas näitä minun mieltymyksiäni, joita en tietenkään oleta jokaisen jakavan.
« Viimeksi muokattu: 09.12.13 - klo:02:09 kirjoittanut Pinka »