Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707080 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #555 : 09.12.13 - klo:13:04 »
Olen samaa mieltä Shirleyn kanssa tuosta, että oma hiustenväri ei välttämättä tuo esiin omaa kauneutta parhaalla ja raikkaimmalla tavalla. Minulla on sama juttu, eli ns. maantienvärisissä hiuksissa iho ja silmät hukkuvat kokonaisuuteen. Kun värjään hiukseni tummemmalla joka taittaa vähän punaiseenkin, niin silmät alkavat säihkymään, iho näyttää virheettömältä, kasvojen luusto korostuu. Toki joillakin ihmisillä vaikutusta ei ole suuntaan tai toiseen, värjäsi tai ei. Vaikka vaikutusta olisi, se ei ole välttämättä kaikille tärkeä asia, miten väri vaikuttaa kokonaisuuteen/ mitä haluaa korostaa (vai haluaako edes?)

Madonnalla taisi olla oikeastikin harmaat hiukset? Noista ihmisistä kun ei tiedä, onko ne värjätyt harmaat. Sama pätee linkattuihin kuviin. Itse en harmaista hiuksista tykkää, ja taatusti värjäilen, jos niitä joskus tulee. Aiemmin linkatut ns. babyfacekuvat sama juttu, värjätyt harmaat niissä, eikä se naama niin vaikuta kuitenkaan, tykkäsikö väristä vai ei.
« Viimeksi muokattu: 09.12.13 - klo:13:07 kirjoittanut Angelie »

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #556 : 09.12.13 - klo:14:19 »
Mullekaan ei mielestäni oma väri ole edullisin mahdollinen. Todellisuus on se kylmä ~kasiasteinen, ja paras tilanne mielestäni noin 6 asteinen, neutraali tai hivenen kultainen ruskea. Vaalennettuani yli vuosikymmenen jälkeen olin vähän kauhuissani siitä, miten paskalta ja punakalta iho nyt näyttääkään, kun on tottunut kuvittelemaan näyttävänsä ihan lumikilta. Värit, joiden olin oppinut sopivan minulle, olivatkin sopineet lähinnä hiusten ja ihon komboon. Kun hiusten ja ihon tasapaino järkkyi, aika monet värit vaatteissa lakkasivat sopimasta - tai jos nyt ei kokonaan sopimasta, niin lakkasivat ainakin olemasta todella hienosti sopivia. Olen jo ihan tottunut tähän väritykseen sinällään, mutta esimerkiksi poskipunasävyn valinta on vaikeaa, kun mikään ei hehku tämän harmaabeigehailakan kokonaisuuden keskeltä samalla lailla, kun silloin, kun päässä oli vielä selkeä kontrasti. Poskiluut eivät korostu enää hiuksia vasten.

Ajatus terveestä tukasta on silti niin kutkuttava, että ei auta kuin opetella toimimaan tämän kanssa. Ja se juurikasvuttomuus! Hiukset näyttävät paljon tuuheammilta, kun tyvialueilla ei enää näytä olevan kaljuja kohtia. Olen vaivautunut panostamaan hiusteni kauneuteen muilta kuin värillisiltä osa-alueilta tosi paljon enemmän. Kulmakarvani keräävät kehuja jatkuvasti, aikaisemmin tumma hius taisi vähän kadottaa niitä huolellisesta ehostamisesta huolimatta. Ja viimeinkin voin käyttää syksyyn ja talveen sopivia ihania, kuivuneen veren värisiä supertummia huulipunia näyttämättä gootilta!

En ole täysin vakuuttunut, ettenkö värjäisi enää ikinä. En ihan äkkiä usko kuitenkaan enää tarttuvani kestoväripurkkiin. Paitsi sitten, kun on ne oikeasti harmaat.. Vaikka turha kai sitäkään on tässä vaiheessa vannoa, ehkä hurahdan mummolookiin jossain kohtaa, enpä olisi muutama vuosi sitten uskonut tästä omastakaan väristä ikinä innostuvani :)

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #557 : 11.12.13 - klo:21:04 »
Projekti edistyy lupaavaa tahtia :)
http://i767.photobucket.com/albums/xx313/Marppanen/Mobile%20Uploads/20131211_105416-1_zps0csuay1q.jpg

Koin pienen fiiliksen laskun kun näin pitkästä aikaa hyvää ystävää joka totes että "kylläpäs on juurikasvu päässyt pahaksi".
Oli nolona kun sanoin että niin alotin oman tukan kasvatuksen...

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #558 : 12.12.13 - klo:00:05 »
Toivon ainakin että tulee :D nyt kun vielä sais vihreen lähtemään latvoista ni oisin tyytyväinen!

Jos omasta väristä tulee sellainen mitä odotan niin saa olla koskematon<3 kummittelee vaan tuo musta aina taustalla:P
Tää vaalea tukka tuntuu nyt haalealta ja pliisulta, mutten halua koittaa sävytellä latvoja omaa väriä vastaaviksi. Oon kikkaillu meikkien kanssa sitten, ja koska jotain muutosta oli saatava eikä tukkaan saa koskee niin otin toisen tatuoinnin, johan siitä tuli taas kaks vuotta haaveiltua :P

Mutta niin, olen samaa mieltä tuosta että joillekin sopii keinotekoinen väri paremmin, just kattelin tänään kuvia joistain jenkkijulkkiksista omassa värissä ja keinovärissä. Ei kaikki vaan saa sitä omaa perintöväriä toimimaan, eikä siinä mitään :)
Onneks väriä saa vaihdettua helposti! Itse en kyllä halua enää värirulettiin.

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #559 : 12.12.13 - klo:00:50 »
Joku muu väri saattaa sopia paremmin,  mutta omat hiukset tuntuvat paremmilta värjäämättöminä. Toisekseen ei tarvi kuin hetki pysähtyä miettimään kemikaalikuormaa ja värjäys tuntuu taas vähemmän houkuttelevalta. Vanhana toivottavasti kannan ylpeydellä harmaat ja muut eletyn elämän merkit.

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #560 : 12.12.13 - klo:11:06 »
 ;D Musta nimenoaan tuntuu yksittäinen hiuskin paksummalta tai sitten näitä on vaan enemmän. En tiedä liittyykö tämä ikään, mutta olen alkanut olla muutenkin armollisempi omalle ulkokuorelle.  En meikkaa edes enää sitäkään vähää kuin ennen. Joku luonnollisuus-hörhöys on pyyhkäissyt mun yli.

Onhan tää vähän tylsän ruskea. Heijastaa valossa kuin valossa punaista ja silloinkin liikaa kupariin. Mutta se on mun väri, joten siitä on tykättävä päivästä riippuen ainakin yhtäpaljon kuin pottunenästä tai pisamista.  :P
http://i911.photobucket.com/albums/ac315/melepsu/Mobile%20Uploads/IMAG1797-1_zps992a267d.jpg

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 12.12.13 - klo:12:00 »
^ Kaunis väri, Punajuuri. :)

Itselläni käsittelemätön tukka on aivan ehdottomasti tuuheampi, kuohkeampi ja paksumman oloinen kuin värjätty. Tietysti lopputulokseen vaikuttaa eniten mm. shampoo ja hoitoaine, mutta siis luomutukka on itselläni helpommin paremman näköinen. Värjättyä en voi pestä paloilla, latvat haaroittuvat ja ilme on muutenkin lirumpi.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 12.12.13 - klo:13:12 »
^Oletko testannut, tai ajallut testata, Elumenin Clearia? Sillähän pitäisi aikaansaada Elumen-värjäyksen kaikki edut ilman värinmuutosta.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #563 : 12.12.13 - klo:13:46 »
Ovat kalliihkoja, parikybää purkki ja postit - purkista tosin riittänee useampaan käyttöön. Olen käsittänyt, että eivät juuri allergisoi, mutta jollakin muulla on varmasti enemmän asiantuntijuutta tähän asiaan liittyen. Olen itse vaan laittanut tuon tuotteen korvan taakse tulevaisuutta ajatellen, jos luonnolliseen hiustuntumaan palaaminen tulee tuntumaan hankalalta  :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #564 : 12.12.13 - klo:15:55 »
Liityin vahingossa tähän ketjuun, olen vaalentamassa tukkaa elumenin punaisesta takaisin platinaan ja välivaihe on aika lailla täysin oma värini.  Onhan tämä ihan jees... mutta ai kauhea kun tylsä ;D

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #565 : 13.12.13 - klo:12:00 »
En ihan kaikkia uusia viestejä kerkeä nyt lukemaan, mutta huomasin että teillä joillakin ollut niitä epätoivon ja väripäähänjaäkkiä -hetkiä, joten tulin sanomaan: TSEMPPIÄ! Itsellä 13kk värjäämättömyyttä takana, ja ainakaan viimeseen puoleen vuoteen ei ole ollut minkäänlaisia haluja lähteä enää värjäämään. Mullahan kasvaa vain sen 1cm kuukaudessa ja raja näkyy todella hyvin, mutta värjäyshimosta päästy yli täydellisesti. Edes se, että väri näyttää joinakin päivinä varsin harmaalta, ei lannista. Oma hius kiiltää niin terveenä, että melkein itkettää kun ei ole vastaavaa nähnyt vuosiin  :D

En sano etten ikinä enää värjää, mutta jos näin käy, luulen pysytteleväni raidoissa tai poispeseytyvissä väreissä. KC Professionalin Color Maskeillakin saa hieman vaihtelua. Pitäkää lippu korkeella ! :ts
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #566 : 13.12.13 - klo:12:12 »
Liityin vahingossa tähän ketjuun, olen vaalentamassa tukkaa elumenin punaisesta takaisin platinaan ja välivaihe on aika lailla täysin oma värini.  Onhan tämä ihan jees... mutta ai kauhea kun tylsä ;D

Tylsä se lienee pääosin siksi, että on kuitenkin purkista tullut.  ;) Jos se olisi oma väri, siinä olisi enemmän hienovaraisia vivahteita! Mutta ei sillä: ihmisillä on, ja saakin olla, erilaisia mieltymyksiä. Useasti "värjätty oman väriseksi" saa kuitenkin tekemään virhearvioita siitä ihan oikeasti omasta väristä ja sen sopivuudesta. Minun mielestäni ei vain ole sama vertailla keinotekoista "omaa väriä" ja luonnollista omaa väriä. (Tämä nyt ei sitten ollut sinulle Tintu mitään henkilökohtaista, lainasin, koska ajatus tuli viestistäsi mieleen.)  :) Mainittakoon, että kaikki eivät suinkaan ole yhtä tarkkoja sävyistä kuin minä, ja siinäkin on eroja, kuinka paljon eri sävyeroja kenenkin silmä ylipäätään erottaa.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 13.12.13 - klo:12:26 »
^ Totta, olen myös huomannut tuon "värjätty oman väriseksi" , ei ole lähellekään niin nätti värinä kuin se oma väri. Oman värisissä hiuksissa on niin paljon eri vivahteita, ettei niitä voi oikein rinnastaa. Esim. jos värjää tummanvaaleaksi, kun olettaa oman värinsä olevan se 7 asteinen, oma väri on kuitenkin vivahteikkaampi. Eli sitä ei saa purkista. :)
« Viimeksi muokattu: 13.12.13 - klo:12:28 kirjoittanut Angelie »

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #568 : 13.12.13 - klo:12:53 »
^ Ja lisäksi yleisilmeeseen vaikuttaa moninaisemman värisävyn lisäksi se, että käsittelemätön tukka on helpommin hyväkuntoinen, ja hyväkuntoinen hius tietysti näyttää paremmalta, väristä riippumatta, kuin huonokuntoisempi. En tietystikään väitä, että luomutukka olisi jotenkin automaattisesti hyväkuntoinen, ei sentään; voi värjäämätöntäkin hiusta hoitaa huonosti tai saada sen muilla tavoin pilalle. Joskus taas voi unohtua esimerkiksi muotoilla ja laittaa sitä omanväriseksi kasvatettua tukkaa, kun aiemmin saattoi värjäilyn lisäksi muutenkin nähdä enemmän vaivaa hiusten eteen. Eli omanvärinkasvatus ei sinällään vielä sekään tee mitenkään autuaaksi, mutta mielestäni luomuväri antaa paremman pohjan onnistuneelle lopputulokselle (vrt. oikeasti hyvä iho / ok meikkivoide).

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 13.12.13 - klo:16:23 »
Tottahan tuo on, ja tämä ei kiillä niin kovasti vielä kun tukka on hieman järkyttynyt vaalennuksista :D  Kyllä sitä silti kaipaa vähän vivahteikkuutta, vaikka onkin iso helpotus olla näin huoleton tukan kanssa siihen aina värjäämistä kaipaavaan punaiseen verrattuna.