Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709178 kertaa)

Poissa anannas

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #570 : 17.12.13 - klo:10:10 »
Muutama sivu taaksepäin on kuvia silloisesta väritilanteestani. Nappasin kaupasta mukaan Biozellin Color Maskin sävyssä Silver - juurikasvu katosi täysin.  :o Mikä parasta, sävy on todella lähellä oikeaa väriäni, eikä hiuksista arvaisi mitenkään, että ne on värjätty. Ihan nappi ostos! Sävy on todella luonnollinen, ei mikään lila tai harmaa, vaan puhtaan neutraali/viileä.
Käytin tuotetta kaksi kertaa peräkkäin: ekalla kerralla märkään tukkaan melko lyhyellä vaikutusajalla, seuraavana päivänä laitoin loput tuubista kuivaan tukkaan, ja annoin olla pitempään (alle tunnin, en kellottanut). Yhden kerran jälkeen tulos ei vielä ollut kovin ihmeellinen. Olen pessyt hiukset nyt kerran, ja sävy onneksi ei huuhtoutunut suoraan viemäriin. Saa nähdä, kauan iloa kestää!
Varmasti ostan uudelleenkin.  :l

Edit. Niin tämä tuli tähän ketjuun vinkiksi muille vaaleaveriköille, jotka haluavat kasvattaa oman värin takaisin sävyttämällä pituudet juurikasvuun.
« Viimeksi muokattu: 17.12.13 - klo:10:13 kirjoittanut anannas »

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #571 : 17.12.13 - klo:13:38 »
^Hienoa! Tuo on hieno tunne, kun pääsee ihan lähelle omaa väriä viimeinkin. Kävin katsomassa noita sun kuvia juurikasvusta, mutta vaalealta sekin näyttää. Minkä asteinen sun oma väri on?

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 17.12.13 - klo:22:28 »
^ En ole ammattilainen, mutta veikkaisin, että ysiasteinen. Aurinko kyllä polttaa hiukset asteen vielä vaaleammaksi, ja ohimoilta ja otsalta tukka on lähes valkoista muutenkin. Niskassa saattaa olla ehkä kasiakin, mutta toisaalta muiden kasiasteiset hiukset, mitä olen nähnyt, ovat mielestäni aika merkittävästi pigmenttisempiä. Mulla yksittäinen hius on niin hento, että jotenkin ne näyttääkin vaaleammilta kuin vahvemmanlaatuiset kasit.  :D Sävy mulla mielestäni on sellainen helmiäiskulta.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #573 : 19.12.13 - klo:14:01 »
Omat hiukseni ovat n. niskapituiset, ja tavoite on kasvattaa ainakin BSL. Nyt olisi hyvä hetki alkaa omaa väriä kasvatella, kun hiuksetkin on niin lyhyet. Kun ne tästä kasvaa, niin vaikeampaahan se on pitkästä tukasta oman väristä. Oon hiusteni suhteen jonkin verran rauhoittunut, en lähde ihan heti tekemään muutosta  ::) Mutta haaveissa on YHÄ oma väri. Jos se niin kamala on, niin voihan sen aina värjätä takaisin!? Oma värini on 7/8 asteinen vaalea. Olisihan se kiva kokea omassa päässä joskus. Aitous viehättää minua joka asiassa, miksipä ei tässä.

Mitkä hiusvärit kaupasta on teidän mielestänne parhaimmat, kun värjää lähelle omaa väriä? Erityisesti ne 7/8 asteiset. Miten tuo Garnier Luonnolliset Sävyt 7 tai 7.3? PolyColorilla mulla tulee aina ihan liian tumma, siis sävy 22 kun tavoittelen maantietä. Sävy 15 liian lämmin vert. juurikasvuuni.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 19.12.13 - klo:20:21 »
Yleensä kai .3 on kultataitto, eli jos Poly Color 15 on sinulle liian lämmin, on 7.3 ihan väärän sävyinen. Omasta mielestäni tuo PC15 on tosi hyvä, ja lähtisin ehkä kuitenkin sillä liikkeelle (jos tummuusaste on suunnilleen oikea) ja sitten suoravärillä taittaisin viileämmäksi tarvittaessa. Aika hyviä kokemuksia itselläni on Wellan Color Fresh Silver 7/19:sta. Tämän ketjun sivulla 12 olen kirjoittanut tuosta suoraväristä "elämäni parhaana purkkisävynä". Tuotetta pitää muistaa aluksi annostella kitsaasti, ettei tule sinivihreää tukkaa!

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 19.12.13 - klo:22:05 »
Hmm, totta. 7.3 olisi ollut liian lämmin. Laitoin Garnier Nutrisse 7, tämä taittoi hyvän väriseksi. Ei tullut liian lämmin, eikä harmaa. Tässä ei juurikasvu paljoa näy.. Kai.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #576 : 20.12.13 - klo:13:50 »
Aurinko tuli näkyviin pitkästä aikaa ja hiukset näytti niin kivoilta että piti ottaa taas kuvaa. On nuo näköjään kasvaneetkin ihan kiitettävästi nyt kun katsoo, maaliskuun lopussa leikkasin pituudesta sellaiset ~15cm ja ja pisimmät hiukset ylsivät juuri ja juuri solisluihin, sellainen a-linjainen polkka leikattiin silloin... Nyt näyttää tältä (auringossa / luonnonvalossa viereisessä huoneessa johon ei paistanut aurinko):

1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #577 : 23.12.13 - klo:16:59 »
^ Tosi nätit hiukset  :)

Kävin leikkauttamassa hiuksia vähän ja värjättyä latvaa lähti sen verran että vyötäröltä hiukset lyheni bsl-mittaan. Pisimmät latvat takaa on vielä värjättyä, mutta eteen kerrosteltiin ja nämä suortuvat on kokonaan omaa väriä. Kiva kasvatella nätimmällä latvalla, kun värikäsitellyistä hiuksistakin pääsee pikkuhiljaa eroon. Harkitsin, että pitäisin hiukset tässä mitassa kunnes oma väri on kasvanut kans bsl:än asti, mutta oon niin laiska käymään kampaajalla, että varmaan annan hiusten taas kasvaa. Tavallaan tykkään latvojenkin väristä eli ei siinä mielessä ole kiire päästä kokonaan omaan väriin.
Mulle sattui kiva kampaaja, joka suhtautui tosi mukavasti oman värin kasvattamiseen  :)  oli kannustava ja iloinen asenne enkä saanut nuivia ja hämmentyneitä kommentteja omaan väriini liittyen, ei edes mitään myyntipuhetta värin "piristämisestä".

• Vieras
« Vastaus #578 : 23.12.13 - klo:18:50 »
^ Mulla kampaaja kysyi että "mitä meinaat tehdä hiuksilleni sitten kun oot tavoitemitassa". Uh oh, pitäskö niille tehdä jotain vai. :D No mikrotrimmauksen aion tehdä! Mutta ei hänkään mitään tuputtanut.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #579 : 23.12.13 - klo:22:19 »
^^ Mä kammoan seuraavaa kampaajareissua juuri sen takia, etten yhtään tiedä mitä kampaaja sanoo tästä meikäläisen nykytukasta :D Varmaan kiljaiseen kauhusta latvojen kunnosta ja haluaisi juuri piristää hiirenharmautta :D
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #580 : 23.12.13 - klo:23:54 »
Kyllä vähän odotin, että saan uudelta kampaajalta nihkeän vastaanoton samaan tyyliin kuin pari vuotta sitten, kun silloinen kampaaja tarkasteli mun hiuksia tyytymättömän näköisenä ja tokaisi "jaa nää on tällaset maantien väriset."  ;D Kiva, että löytyy näitäkin kampaajia, jotka kunnioittaa asiakkaan omaa makua hiusasioissa eivätkä tyrkytä palvelujaan ja tuo julki omia mieltymyksiään hiusväreissä (joo ok ei tarvitse katsoa mun tukkaa kuin halpaa makkaraa vaikkei sua henkilökohtaisesti väri miellyttäisikään, mua ei tuollainen asenne yhtään innosta tuomaan rahojani sun kampaamoon).
Viime viikkoinen kampaaja jopa kehui mun väriä ja sanoi, ettei kannatakaan värjätä. Jäi hyvä fiilis siis  :)

Kunhan tässä nyt edes pääsisi siihen tavoitemittaan ja kuntoon, niin voisi joskus miettiä, että haluaako tehdä hiuksille jotain vai ei. En mä usko, että niitä mun tämän hetkisiä unelmahiuksia sitten joskus palvon ja vaalin sellaisinaan hautaan asti. Jos ja kun haluan näille jotain tehdä, niin voin kysyä ehdotuksia ja apuja kampaajalta, mutta en tarvitse mitään "kannustamista" värjäämiseen  :-\
Muttu minäkin olin kieltämättä pikkuisen huolissani, kun istuin kampaajan penkkiin pitkiksi venähtäneiden ja kuivakoiden latvojeni kanssa  :D  värjäämätön pitkä tukka ei tosiaan taida olla mikään kampaajan unelma ellei asiakas ole ilmoittautunut hiusmalliksi tms.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 24.12.13 - klo:10:41 »
^Hienoa, että olet löytänyt kampaajan joka ei mollaa sun omaa väriä. Mun omaa väriä on ne kampaajat Nimitelleet mm. Villasukanharmaaksi ja harmaaksi. Tulee kyllä inhottava olo, jos kampaaja haukkuu asiakkaan omaa väriä. Koska se väri on oma, ei purkista, ja siksi niin henkilökohtaista :) mutta en ole käynyt kampaajalla varmaan vuoteen, enkä näille kyseisille aiokaan seuraavaksi mennä.

Värityöt ovat kampaajille paljon suurempi tulon lähde, kuin esim. Leikkaus. Kai siinä haetaan sitten sitä, että asiakas alkaisi miettimään omasta väristään kyseisiä asioita, ja taipuisi siihen, että ottaisi purkkivärin.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #582 : 25.12.13 - klo:15:36 »
Koska se väri on oma, ei purkista, ja siksi niin henkilökohtaista :)
Täsmälleen  :)  aika tylyä keneltä tahansa alkaa arvostelemaan toisten luontaisia ominaisuuksia, oli kyseessä sitten hiusten, ihon tai silmien väri. Varsinkin kampaajan taholta kuultuna tuollainen on jo suorastaan painostamista, kun aletaan puhumaan maanteistä ja villasukista siihen tiettyyn sävyyn. Mun sympatiat menee täysin niille, jotka jostain saavat kuulla tuollaisia vähätteleviä kommentteja. Varmasti vähän horjuttaa päätöstä, jos kaverilta tai hiusalan ammattilaiselta saa kuulla jotain nuivaa.

enna Jep, aurinkoa odotellessa ja kamera valmiina tallentamaan talven pimeydessä kasvanutta juurikasvua  ;D

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #583 : 25.12.13 - klo:19:57 »
Ehdin kasvattaa pari päivää yli 8kk kunnes päätin että kaikki syyt,joiden takia halusin oman värin kasvattaa, olivat paljon painottomampia kuin se, että mulle sopii tummat hiukset ja olo on kotoisin niissä. Väri oli ehtinyt haalistua jo keskiruskeaksi ja huomasin ruma-päivien lisääntyneen. Pari vuotta sitten taas huomasin näiden päivien vähentyneen, kun kasvoja alkoi kehystää tumma pehko.

Tsemppiä muille, ehkä mä vielä palaan tänne :D
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #584 : 26.12.13 - klo:13:00 »
Pirihiiri,
tärkeintä on toki, että olet tunnet olosi hyväksi hiuksissasi. :) uskon, että tummempi väri on oikea ratkaisu, kun se noin selkeästi vaikuttaa siihen, kuinka kauniina itsesi koet. :) tervetuloa kuitenkin takaisin, mikäli joskus siltä tuntuu. Omat kokemukseni ovat täysin päinvastaiset kuin sinulla. Olen kasvattanut omaa väriä puoli vuotta ja itselleni taas on tullut hyviä naamapäiviä enemmän kuin aiemmin. Jotenkin tämä on myös auttanut minua ymmärtämään omaa väritystäni, sillä ensimmäistä kertaa ikinä olen löytänyt värin, jonka itsekin koen sopivan itselleni hyvin! :)

Oman värin kasvatus on minulla sujunut ihan mukavasti. On todella mielenkiintoista seurata kuinka väri muuttuu sen mukaan, mitä enemmän sitä on esillä. Aluksi juurikasvuni sävy oli vaalea tuhka, mutta puolen vuoden jälkeen kultainen vaaleanruskea. Mitähän ihmettä lopputulos tulee olemaan? :D

Löytyisiköhän täältä muuten ketään, joka alkaisi uudenvuodenlupauksena kanssani vuoden värjäyslakkoon? Olisi kiva saada vertaistukea, niin voitaisiin vaikka yhdessä kriiseillä ja tsempata toisiamme halki kevätauringon ja villasukkatunteden.