Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707095 kertaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #585 : 26.12.13 - klo:20:16 »
Mä olen taas kauhean ristiriitaisissa tunnelmissa omaa väriä kohtaan. Se ei edes ole sellainen kiva harmaa, vaan niin tasaisen perus tummanvaalea -- vähän lämmin, vähän kylmä vaaleanruskea, josta tulee sellainen heinänvaalea auringossa. Väri pukee minua todella hyvin, ja niinkuin ellykin sanoi, niin on tosiaan ollut hyviä naamapäiviä huomattavasti useammin omassa värissä. Mutta! En sitten osaa päättä painaako enemmän se, että naama näyttää kivalta, vai että hiukset näyttää kivalta! ??? Tällä hetkellä olen loihtinut sinisellä suoravärillä vihreät hiukset itselleni, luottaen aika lailla siihen, että kyllä tuon sinisen saa milloin vaan neitsythiuksesta pois haalistettua. Kuitenkin jatkuvasti edelleen mietin: tämä vai luonnollinen?

Periaatteessahan voin hyvinkin jatkaa vihreätukkaisena olemista, kun ei luojan kiitos tarvitse kuitenkaan hapetevärien puoleen kääntyä, joten kuntokaan ei kärsi. Lisäksi sininen pigmentti on todella armelias eikä valuile ja sottaa pelkästä kastumisesta niin kuin esimerkiksi punainen. Kriiseilyltä olen siis säästynyt, sillä eihän tässä nyt mitään peruuttamatonta ole käynyt, ja lisäksi olen iloinen huomata, että tuo sininen väri tarttuu myös neitsythiukseen. Kenties jos palaankin taas omanvärisempään vaihtoehtoon, niin saatan silti taitella sitä reippaasti tuhkaisemmaksi kun se ilmeisesti onkin mahdollista. :)
Cogito ergo doleo.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #586 : 27.12.13 - klo:12:32 »
En sitten osaa päättä painaako enemmän se, että naama näyttää kivalta, vai että hiukset näyttää kivalta! ???
Mä valitsin kivan naaman. ;) Kyllästyin platinanvaaleaan tukkaan, koska se vanhensi ja oli muutenkin tosi persoonaton. Laitoin sitten Goldwellin Colorance 8G:n päähän ja sain todella luonnollisen keskivaalean sävyn. Terästin vielä sävyä Cutrinin värihoitoaineilla (sekoitus Havana Brownia ja Frosty Silverblondia) ja kyllä menee lähelle tyvikasvun väriä! Tuo Goldwellin väri ei siis tarrannut tyveen, mikä ei tässä kasvatusprojektissa haittaa ollenkaan. Tietenkin vaalenettu latva päästää väriä ja alkaa aina kellertää, eli ei tässä voi vaan antaa tukan kasvaa, vaan pitää jatkaa värinaamioiden kanssa taiteilua.

Tässä vielä vähän kuvaa. Todellisuudessa väri on kylmempi, vessan keltainen valo vääristää. Tyvikasvua on reilu sentti, loppu värjättyä.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #587 : 27.12.13 - klo:12:52 »
^Ihana väri! Pitääkin laittaa muistiin tuo suoravärisekoittelu, millä olet noin kauniin sävyn loihtinut 0_0

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #588 : 27.12.13 - klo:22:07 »
^^ Ihana! Upea, moniulotteinen väri, uskomattoman luonnollinen kyllä!  <3

Poissa Mirkku

• Haiven
  • *
« Vastaus #589 : 28.12.13 - klo:09:40 »
Tuommosta väriä mä oon aina halunnu!  :)
Meikäläisen juurikasvu vaan näyttää pahasti siltä et on tummunu tuosta 8 asteisesta 7 asteiseen et ilman vaalenteluja ei tuohon enää pääsis.....
Oi kasvakaa hiukset kasvakaa!<br />Olkamittainen polkka 8.34

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #590 : 28.12.13 - klo:16:39 »
Jännä mistä tämä yhtäkkinen värjäämättömien hiusten ihailu on mulle oikein tullut. Ennen en pitänyt värjäämätöntä hiusta kummoisena, mutta jossain välissä aloin "vahingossa" kasvattelemaan värjäyksiä pois ja nykyään huomaan kuolaavani kaikkia värjäämättömiä hiuksia. Esim. yhdellä työkaverilla on oma väri ja voi vitsit että se näyttää hyvältä :D

Yllätyin kuinka tumma mun oma väri on, olin luullut sitä paljon vaaleammaksi. Lisäksi huomasin että juuri tätä sävyä olen jo vuosia yrittänyt tavoitella värjäämällä ;D Leikkasin otsahiukset vasta ja kun vaaleat latvat lähti niin näytti ihan siltä niinkuin olisin värjäyttänyt hiukset, siskokin sanoi että eihän sun pitänyt enää värjätä hiuksia, näyttivät kuulemma niin punaisilta.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #591 : 29.12.13 - klo:11:19 »
Kathyn hiukset ovat kyllä todella kauniin väriset! Kiitos muuten vinkistä, mulla seisoo kaapissa yksi Goldwellin 8G joka on jäänyt käyttämättä, koska pelkäsin että sillä tulee kauhea hunajapläjäys (=keltainen). Lähden varmaan sillä sitten tasoittelemaan sävyeroa, jos (kun?) tähän vihreään kyllästyn.
Cogito ergo doleo.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #592 : 29.12.13 - klo:15:13 »
^Joo, tuo Goldwell ei ole kyllä yhtään sellainen, mitä kultataittoisesta väristä ajattelisi! Olin tuota ennen kokeillut jotain Wellan Color Fresh 8.03 -sävytettä ja sain sellaisen oranssin kuparisen tukan, krööh. Samoin joku Lorealin tuhkakulta veti tyven ihan keltaiseksi. Onhan tuo värjätty osuus silti luonnonvalossa vähän vaaleampi kuin mun oma tukka, mutta ero ei ole niin selkeä että jaksaisin vaivautua etsimään uutta väriä. En usko, että tämän lähemmäs omaa väriä pääsen. Aina voin kuitenkin heittää Cutrinin ruskeaa hoitsikkaa päähän, jos alkaa liikaa häiritä. ;D Kokemuksesta nimittäin tiedän, että Goldwellin 7-tason värit ovat taas liian tummia.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #593 : 30.12.13 - klo:07:35 »
Ilmoittaudun ketjuun!

Olen vuosien ajan hennannut tukkaani. Luonnostaan minulla on tummanruskeat hiukset, sellaiset männynrungonruskeat. Olen hennannut IHerbin tuotteilla, tumma mahonki on ehkä ollut lähinnä se vakioväri.

Viime kesänä ei tullut värjättyä ja juurikasvu pääsi kasvamaan lähes 10 senttiin. Ei sitä paljon edes huomannut, mitä nyt nuttura oli punainen ja päälaki ruskea. Syksyllä hennasin taas, mutta nyt juurikasvua on taas useampi sentti. Miellyttää to oma väri kovasti, eli antaa kasvaa.

Hiukseni ulottuvat tuonne vyötärölle asti, eli menee aika kauan ennenkuin kaikista hennatuista ollaan päästy eroon. Raja ei kuitenkaan erottune selvästi, värit sopii toisiinsa ja ensi kesänä aurinko haalistanee hiusta  sen verran, että eroa ei paljon huomaa. Eikä tuo hennakaan niin hyvin ole hiuksiini vuosien saatossa tarttunut, etteikö se koko ajan hieman haalistuisi itsekseen.

Otan tässä joku päivä hyvässä valossa joitain seurantakuvia ja jaan ne täällä. Ihan kiinnostava projekti tulee olemaan.

Hassua, olen ollut punapää yli 10 vuotta. Kiva palata entiseen.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #594 : 31.12.13 - klo:05:09 »
Tervetuloa mukaan kasvattamaan kleio! Saattaa olla vähän aikaista udella tarkkaa toimintasuunnitelmaa, mutta ajattelitko siis kasvattaa oman takaisin ja pitää hiukset pitkinä samalla? Itsellä koko kasvatuksen ajan hiukset on olleet enemmän tai vähemmän pitkät, joten multa erityisesti tsemppiä niille, jotka tämän tien valitsee  ;D 

Mua kiinnostaisi näin vuoden viimeisenä päivänä kuulla kuulumisia kaikilta kasvattajilta, uusilta ja vanhoilta. Onko porukalla toiveita ensi vuodelle oman värin kasvatuksen suhteen, suunnitelmia, haasteita tai ajatuksia muuten vaan?  :)

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #595 : 31.12.13 - klo:13:47 »
Olen nyt reilut kaksi vuotta antanut tukan vaan kasvaa värjäämättä ja leikkaamatta. Joo, latvat on kyllä sen näköisetkin ja tarkoitus on käydä ainakin tasaamassa niitä tai jos löytyy joku kiva pitkähkö malli, niin saa niistä ottaa enemmänkin. Latvoissa ja pituuksissa on vanhaa haalistunutta väriä ja raidoitusta, joka kukertaa vähemmän kauniisti, mutta jospa latvojen leikkuu poistaa ongelman ellei kokonaan niin ainakin suurimmaksi osaksi.

Tämä pari vuotta on mennyt yllättävän kivuttomasti, tai oikeastaan tyylillä "siellähän se mukana roikkuu" ;D eli on tullut keskityttyä enemmän muihin asioihin kuin hiuksiin tai kasvamisen odotteluun. Päivittäinen tyyli on hieman pakonkin sanelemana ollut tukka kiinni ja pois tieltä-osastoa, mikä on varmasti osaltaan edistänyt leikkuuvälin venähtämistä.

Nyt tuli kokeiltua kiharoita ja tykkäsin niistä kovasti vaikka lätsähtivätkin ennätysajassa. Kerrostaminen varmaan auttaa eli kallistun ehkä sittenkin enemmän hieman reilumpaan siistimiseen kuin pelkkään latvojen tasaukseen.

Suunnitelmana on siis leikkauttaa vihdoin ja viimein, jatkaa hoitoa ja vähän nauttiakin hiuksista eli tehdä jotain muitakin kampauksia kuin juuresnuttura tai letti. Näillä näkymin oma väri pysyy tai ainakaan mitään radikaalia värimuutosta en halua.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #596 : 31.12.13 - klo:15:21 »
Tervetuloa mukaan kasvattamaan kleio! Saattaa olla vähän aikaista udella tarkkaa toimintasuunnitelmaa, mutta ajattelitko siis kasvattaa oman takaisin ja pitää hiukset pitkinä samalla? Itsellä koko kasvatuksen ajan hiukset on olleet enemmän tai vähemmän pitkät, joten multa erityisesti tsemppiä niille, jotka tämän tien valitsee  ;D 

Pitkänä pidän. Minulla on ollut koko elämäni ajan pitkät alaselkään ulottuvat tummanruskeat tai punaruskeat hiukset, enkä aio nyt kolmekymppisenäkään pätkäistä sitä pois. Tuo hiusvärin raja on siis todella huomaamaton, hennattu osuuskin on väriltään hyvin epätasainen ja tummuusaste on täysin sama kuin omassa värissä.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #597 : 01.01.14 - klo:22:21 »
Hyvää uutta vuotta kaikille kasvattajille! Mulla tuli juuri 15 kuukautta värjäämättömyyttä täyteen. Sen johdosta pätkin taas reippaasti tukkaa, nyt takana on enää muutama raita vaaleaa. Edessä vielä vajaa puolet pituudesta värjättyä, mutta takana aletaan olla jo voiton puolella. Nyt voisin taas jonkun aikaa antaa kasvaa ihan rauhassa.

« Viimeksi muokattu: 10.01.14 - klo:03:04 kirjoittanut Qualenfall »

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #598 : 03.01.14 - klo:20:29 »
^ Kauniit hiukset, kiiltää ihanasti  :) 

kleio sullahan on sitten tosiaan tosi hyvä tilanne alkaa kasvatella omaa esiin. Ei munkaan tilanteessa nykyään kukaan oikein osaa sanoa, että onko mulla vielä hiusväriä päässä ja missä se väriraja menee, kun tummuusaste on sama kuin omassa, vaikka latva onkin räikeän kuparinen omaan verrattuna. Itsellä vaan se ottaa ajoittain päähän, kun useinkin tuntuu, että olisi kiva päästä vanhasta väristä jo ja olla kokonaan oman värinen ja kaiken päälle pitää hiukset pitkinä. Pienesti alkaa tympimään ajoittain, kun tietää kasvattavansa hiusväriä veks vielä suht pitkään  :P

Ihana kuulla, että Nerida on saanut posiitivista palautetta ja kasvatus sujuu kivuttomasti!

Tämä pari vuotta on mennyt yllättävän kivuttomasti, tai oikeastaan tyylillä "siellähän se mukana roikkuu" ;D
Sama  ;D Lisää kuulumisia vaan tulemaan!

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #599 : 06.01.14 - klo:16:51 »
Qualenfallilla on iiiihanat hiukset, kerrassaan upea väri <3

Omasta tilanteesta sen verran että että tekemistä kyllä taas riittää, eikä ollenkaan mukavaa sellaista. Elikkäs hermostuin täysin tuohon blondiin jossa oli sinisen jäämiä latvat täynnä, eikä sillä lailla nätisti vaan suoranaisena homevärityksenä ja kun ei mitkään haalistelut purreet niin ostin Poly Colorin kevytvärin sävyssä 22 eli tummanvaalea (eli pakko saada isoja
sukujuhlia varten heti hiukset kuosiin ja täältä maalta kun ei colormaskeja tms saa-.-'). Se oli pakkauksen perusteella hyvin samanlainen sävy kuin tuo oma. No laitoin värin päähän ja pidin tiukasti silmällä ettei menis liian tummaksi kun mun tukkani on kova hörppäämään liikaakin väriä. Pesin hiukset ja odottelin kuivumista ja TADAA siitä tuli kuitenkin liian tumma ja jotenkin kummasti kylmä väri >:( Nyt vaan odotellaan värin kulumista ja haalistellaan..kyllä harmittaa, varsinkin kun tarkkailin koko värjäysajan ettei tulis liian tumma :-[  Mies kyllä on tyytyväinen kun näytän kuulemma samalta kuin silloin kun hän on minuun ihastunut, mutta itse en yhtään tykkäile.

Nyt ei oo vielä tarjota muuta kun puhelinkuva, mutta koittakaa kestää!
http://i767.photobucket.com/albums/xx313/Marppanen/cdfb1b93-a095-4df0-92aa-5905df29d9c1_zps148bd1b9.png

edit. Eipä tuo näytä niin kylmältä kuvassa mitä oikeesti, mutta ei tässä talossa oo parempaa valaistusta missään :D
« Viimeksi muokattu: 06.01.14 - klo:16:56 kirjoittanut SabbraCadabra »