Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707732 kertaa)

maiskuli

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #60 : 11.01.13 - klo:10:26 »
välillä tuntuu ihan kauheelta tää valju väri ja osaa syynä varmaan mun pisamat+kalpeus. Tuntuu helpottavalta ajatus ettei tarvi olla enää siinä värjäyskierteessä  :)
Mä oikeastaan tein itselleni päätöksen että joko lopetan värjäämisen tai pitkästä tukasta haaveilun.
Mun tukka ei kestä niitä myrkkyjä vaikka olis sitten kuinka hyvät hoitotuotteet tahansa käytössä ja sillon se tarkoittaa että tukkaa pitäisi leikata säännöllisesti että pysyisi kunnossa. Ja sillonhan tukan pitäisi olla lyhyt.
Pitkät hiukset ei ole kovin kauniit kuivina ja hamppuisina. Voi kun olisi niitä hellävaraisia kotivärejä muitaki kun hennat.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #61 : 11.01.13 - klo:14:04 »
Omaa väriä kasvanut 3 senttiä, ja vaikka viimeksi pari kuukautta sitten laitoin raitoja, tämä letti ei liukuväriefektiä mielestäni ole kuullutkaan  :-\ Nyt on hieman kriisi päällä. Latvoista lähti viime kuussa nelisen senttiä, huonokuntoisimmat blondatut osat siis. Nyt tekisi hirveästi mieli käydä värjäämässä hiukset oman värisiksi... Mutta onneksi tai ei, budjetti ei tällä hetkellä anna periksi niin paljon  ::) En ole vielä päättänyt värjäänkö kaikki hiukset kun aika tulee, vai teetänkö vain mahdollisen hyvän liukuvärjäyksen. Blondauksissa on jonkin verran sävyeroja ja tietyssä valaistuksessa näyttävät osittain tosi kellertäviltä, sitten kun vertaa tähän tuhkaiseen tummanvaaleaan/vaaleanruskeaan tyveen ni hyi  :-X

Positiivisena yllätyksenä on tullut hyväksyminen. Silloin kaksi kuukautta sitten kun päätin tämän projektin aloittaa, kauhistelin että musta tulee monien blondivuosien jälkeen brunette :D Brunessakin on värjäyksillä käyty aina välillä, nyt ei muutamaan vuoteen. Mutta olen alkanut uskomaan että oma väri näyttää parhaimmalta omassa päässä: auttaa sekin kun mietin että aina kun olen tyven blondannut, näytän ihan hirveältä kunnes viikon päästä värjäyksestä on pieni tyvikasvu. Hassua eikö  ;D

Luultavasti menee maaliskuun puolelle, ennen kuin pääsen värjäyttämään (aivan kuten alunperin suunnittelinkin). Laitan sitten kuvia :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa ankisan

• Haiven
  • *
« Vastaus #62 : 11.01.13 - klo:14:34 »
Kiivillä on ihan hurjan kaunis väri, tuota kyllä kelpaa kasvatella!

Oli pakko tulla avautumaan tänne eilisestä heikosta hetkestäni, kun olin vaan napinpainalluksen päässä tilaamasta hennaa iHerbistä.
Olen koko syksyn potenut enemmän tai vähemmän kaipuuta punertavampaa tukkaa kohtaan, semmoista kun ei ole tässä päässä näkynytkään muutamaan vuoteen. Tilanne kuitenkin lähti käsistä vasta kun toissayönä menin näkemään unta, jossa värjäsin hiukset tosi leiskuviksi oranssinpunaisiksi.
Onneksi ennen hennojen tilaamista eksyin kuitenkin googlailemaan kuvia punatukista, ja totesin oman värisen juurikasvun näyttävän väistämättä melko järkyttävältä hennatun hiuksen rinnalla. Tunnetusti en ole myöskään mikään kaikista viitseliäin värin ylläpitäjä, ja koska en tahdo katua päätöstäni jo viikkoa myöhemmin, päätin nyt kuitenkin jatkaa tällä värjäämättömällä linjalla vielä ainakin toistaiseksi..
1bFii, blondattu reuhka, hitaasti pituutta keräten.

LittleLawyer

• Vieras
« Vastaus #63 : 12.01.13 - klo:12:33 »
Itsekin uskon, että todellista kuvaa siitä omasta väristä ei saa ennenkun on koko pää sitä täynnä. Tottakai se näyttää oudolta, kun sitä on vain muutama sentti ja loput on värjättyä hiusta. Etenkin kun itselläni on ollut vaaleita raitoja päässä ties kuina monta vuotta, niin tottakai siihen on ehtinyt tottumaan ja kaikki siitä poikkeava näyttää oudolta.

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #64 : 12.01.13 - klo:22:31 »
Paljon uusia oman värin kasvattajia, hienoa.  Tunnistan nuo aloituksen tuskat.  Sitä tuijotti niitä mitättömiä senttejä ja mietti, miltä se näyttää, kun sitä on edes vähän enemmän. :D
Mulla ei enää näy selvää värirajaa, joten tässä ei auta muuta kuin odotella riittävää pituuskasvua, jotta raaskii leikata.  Leukamittaiseksi kerroksittain leikkautin  huhti-toukokuussa viime vuonna ja viimeinen värjäys oli maaliskuun alussa. Hiuksien pituus tällä hetkellä hieman olkapäiden alapuolelle, joten vielä sais ainakin toukokuuhun odotella..

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #65 : 14.01.13 - klo:09:30 »
Olin kerrankin valoisaan aikaan kotona, jolloin luonnollisesti kipitin hirveää vauhtia terassille ottamaan kuvia juurikasvustani. :D En vielä saa kuvia teille jakoon, sillä piuha on toistaiseksi tuntemattomassa sijainnissa, mutta kuvia tarkastellessani minua jäi kovasti vaivaamaan eräs asia. Osaisiko joku kertoa, että mistä voisi johtua juurikasvuni lilahtava sävy? Joissakin kuvissa juurikasvuni näyttää suorastaan violetilta (jonka väriset hiukseni eivät siis ole  ;D ) ja erittäin keltaisessa keinovalossakin tehtävässä lähitarkastelussa löydän hennon vivahteen. Sävyä ei näy värjätyissä latvoissa, enkä käytä hopeatuotteita.

maiskuli

• Vieras
« Vastaus #66 : 14.01.13 - klo:14:57 »
ihmettelen kuinka te ootte selvinny tämän hirveen vaiheen yli ???
Mulla on vaikeaa kestää omaa kuvaa peilistä kun naama näissä hailun värisissä hiuksissa on eloton ja sairaanvärinen(kiitos pisamien ja kalpeuden). Mihinkään ei oikein ilman meikkiä tahdo kehdata mennä kun oon näillä hiuksilla 10vuotta vanhemman näköinen ja sairaan näköinen.

Juurikasvua 2,5cm joka on tummempi hieman värjättyä osuutta(värjätty tummanvaaleaksi)

Harmi vaan ellen kestä tätä oman värin kasvatusta niin sitten tietty on laitettava myrkkyjä hiuksiin kun ei voi sitä hennaväriä ainakan valita sen aiheuttamien rajujen oireiden takia. Myrkkyjä aina itse värjäämällä ei hiukset ole kunnolla kestäny eikä rahaa kampaajalle.

maiskuli

• Vieras
« Vastaus #67 : 14.01.13 - klo:15:41 »
No toi color maskin suklaan ruskea vois olla yksi hyvä vaihtoehto tai taikka sitten jos tujumpaa niin löytyyhän poly colorin sävyteshampoostaki suklaan ruskeata.
Noi mulle tulee mieleen  :)
Sä oot oikeassa että sillon se väriero ei olis niin suuri.

Juu ja oma terveys on kyllä tärkeä :)

Poissa Kirppu

• Haiven
  • *
« Vastaus #68 : 14.01.13 - klo:16:55 »
Mulla on nyt melkein viidessä ja puolessa viikossa tullut juurikasvua about 2,2 cm. Päässä oleva muu värihän on vielä vähän punertavaa, ainakin tosta juurikasvun vierestä vähän alaspäin. Täytyy toivoa että oma väri sulautuisi jotenkin keinoväriin, koska muutaman kuukauden päästä pitäisi ryhtyä työnhakuun enkä haluais näyttää ihan homssuiselta.  :D
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #69 : 14.01.13 - klo:18:34 »
Kampaajani kanssa aikani keskusteltuani huomasin ettei mulla ole todellakaan varaa mennä värjäyttämään. Parin päivän hiuskriiseilyn jälkeen helpotuin päätettyäni heittää hopeashampoon päähän, ja tänään sitten tein niin. Virtsankeltaisuutta lähti hieman hiuksista pienen muhittelun jälkeen, ja tämähän oli suurin kriisini kun keltasuus verrattuna tuhkanharmaaseen tyvikasvuun näytti aivan järkyttävältä.

Joiltain osin hiuksissa on alapuolelta hieman ruskeahkoja raitoja. En osaa vielä sanoa, vaalensiko hopeashampoo tyveä, mutta jos vaalensi niin ei haittaa yhtään - sehän auttaa vain liukuväriefektissä :) Meinasin jo mennä liukuvärjäykseen, koska olisi hauska kokeilla jotain uutta ja näin viime viikolla yhen nuoren naisen kauniilla liukuvärjäyksellä (lähestulkoon samanväriset tyvi ja latvat kuin minulla) mutta onneksi budjetin takia joudun odottamaan. Ko. efektiä tulee kuitenkin jossain vaiheessa enemmän kun hiukset kasvaa. Nyt hiuskriisistä eroon päässeenä kasvattelen hyvillä mielin  :D Tsemppiä kaikille muillekin !
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa ankisan

• Haiven
  • *
« Vastaus #70 : 14.01.13 - klo:21:24 »
Tilasin nyt sitten kuitenkin ne hennat ja hiiviskelen ainakin puolittain pois tästä ketjusta. Pienellä glossailulla ajattelin lähinnä aloittaa, koska siitä nyt ei olisi ihan niin hankala palailla takas täysin värjäämättömään tukkaan.

Mikä petturi olenkaan!  ;D
1bFii, blondattu reuhka, hitaasti pituutta keräten.

maiskuli

• Vieras
« Vastaus #71 : 15.01.13 - klo:11:33 »
Toivottavasti hennalla saat mieleisen värin  :)
Mäkin oon luopumaisillani värjäämäättömyydestä miettien mikä on tähän se paras sävy. Joku punasävyinen tähän varmaan tulee mutta mikä 0_0

Tää oman värin kasvatus vaatii paljon sitkeyttä ja sitä että sietää itseään ei minkään näköisenä.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #72 : 15.01.13 - klo:12:49 »
^ Ovatko sinusta siis kaikki jotka eivät värjää hiuksiaan "ei minkään näköisiä"..?

Oma väri sopii uskoakseni kyllä useimmille parhaiten, se on vaan siinä mikä omaa silmää miellyttää, ja ainahan se ei toki ole se luonnonväri.

Itseäni taas päinvastoin harmittaa se että tuhlasin niin monia vuosia "väärän" eli keinotekoisen värisissä hiuksissa, vaikka kaikki sanoivatkin punaisen sopivan minulle todella hyvin, niin nyt en tajua mikä siinä niin viehätti...
Ainut kriiselyn aihe tämän oman värin kanssa on se että tällä erää hiusten kasvu tuntuu aivan jumiutuneen, tuntuu kuin oma väri ei olisi edennyt yhtään ainakaan pariin kuukauteen... Ja tämä vaikka syön biotiinia ym. No, eiköhän se tästä :)
* 1b F ii *

maiskuli

• Vieras
« Vastaus #73 : 15.01.13 - klo:13:30 »
Kyllä joillekin sopii oma väri hyvin ja varsinkin jos se on itselle mieleinen + selkeän värinen. Eikä mun juurikasvu ole niin paha vaan noi hailut latvat vie kaiken värin kasvoista niin tulos on " ei minkään värinen". Paljon on ihmisiä jotka ovat todella kauniit värit saaneet luonnolta lahjana esim. Lindsay lohanilla olisi luonnollinen väri todella upea. Kaunis on myös cintia dicker :ts

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #74 : 15.01.13 - klo:21:08 »
Viime keväänä yks oman värin kasvattelija oli muan kanssa samalla virkamiesruotsin kurssilla ja nyt sitten törmäsin tähän tyttöön ekan kerran yliopistolla kevään jälkeen ja hänellä oli nyt kokonaan oman värinen polkka ja näytti tosi upeelta! <3 oma väri hällä on noin 6 asteinen ja tuhkainen ja kirkkaan blondien latvojen kanssa ne näytti tummemmilta.. Ah viimestään kesällä itselläkin sitten omavärinen, tasapituinen polkka ;)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.