Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709046 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #600 : 06.01.14 - klo:17:11 »
Mua turhauttaa kasvoja reunustavien alueiden huono hiustenkasvu. Tai siis 'huono' ei oikein riitä kuvaamaan. Olen saanut vaalennetun pois takaa kokonaan syksyn aikana, mutta edessä sivuilla on vielä jopa 10 cm pätkiä vaalennettua haperoa. Muutenkin kasvusto on harvaa haituvaa noilla alueilla, tiheää toki tyvessä, mutta latvassa aika olematonta. En voi oikein leikata sitä vaaleaa pois, kun olen sitten edestä sivuilta suunnilleen kalju, mutta ärsyttää sen hamppuuntuvan latvuksen olemassaolo.  >:( 
1cFii, oma väri.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #601 : 06.01.14 - klo:18:02 »
Kiitos pieces ja SabbraCadabra!

evergreen: Mulla on AIVAN sama tilanne! Takana on kyllä tukkaa ja kasvaa nopeasti, mutta etuhiusten paksuus on olematon. Nuo etuhiukset vielä katkeilee sitä mukaa kun ne kasvaa, tuntuu etten ikinä saa niitä kasvatettua. Niissä on vielä blondaustakin jäljellä pidemmälle kuin takana. Hamppuuntuvaa tuo osa on mullakin, ottaa päähän mahdottomasti kun muu tukka rasvoittuu ja tuntuu raskaalta mutta nuo blondatut etuhiukset on leijuvaa heinää. Ehkä se tästä... Laitan tähän vielä kuvan, jos auttaa ymmärtämään (salamavalon kanssa ei vaan tule koko totuus esiin).

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 06.01.14 - klo:21:13 »
Nuo etuhiukset vielä katkeilee sitä mukaa kun ne kasvaa, tuntuu etten ikinä saa niitä kasvatettua.

Sama!! Olen ihan ruvennut pelkäämään, että saanko mä niitä koskaan muiden hiusten matkaan, kun tuntuu menevän vaan huonommaksi koko ajan.  :-\ Mulla on väriä myöten ihan samannäköiset hiukset kuin sinulla, Qualenfall, mutta takaa (kyynel...) kainalomitassa. Yritin itsekin jonkin aikaa sitten ottaa kuvaa, jotta voisin täällä esitellä sen hirvityksen, mutta se hapsu on niin harvaa, etten saanut sitä näkymään kuvassa ollenkaan! Luulen että ne ohimot harvenivat huonojen elintapojen takia. Olen vielä yrittänyt elätellä toiveita vahvemmasta hiustenkasvusta paremmalla ruokavaliolla, unirytmillä, liikunnalla ja parilla lisäravinteella, mutta saapa nähdä...
1cFii, oma väri.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #603 : 11.01.14 - klo:17:37 »
Mulla kans etuhiukset on tykänneet kulua rumasti ja varsinkin oikealta puolelta päätä. Mutta toivoa on, koska vielä pari vuotta sitten mulla kului ja katkeili samaan tapaan niskahiukset. Ne ei ikinä kasvaneet yhtä pitkiksi kuin muut hiukset vaan katkeili ja haaroittui eivätkä yltäneet korkealle ponnarille ja auki pidettäessä hiusten seassa saattoi näkyä tyhjiä aukkoja ja välejä (varsinkin vähän likaisissa hiuksissa tämä korostui). Niskahiukset on nyt kasvaneet suurimmaksi osaksi oman värisinä ja hyvässä kunnossa samalle tasalle loppujen hiusten kanssa  :) Oon kyllä huomannut paljon parannusta kaikkialla hiuksissa sitä mukaa, kun oma väri on kasvanut, mutta yhä mulla on sellainen heikko kohta etuhiuksissa. Kunpa jaksaisivat kasvaa nätisti kunhan pääsee hiusväristä kokonaan eroon.

Vasta oli massiivinen bad hair day ja ekan kerran ajattelin omasta väristäni, että se on suorastaan ruma  :P  mattainen ja epämääräinen väri, muutenkin nihkeät ja ryhdittömät hiukset. Ei tosissaan kannata vilkaista tuollaisena päivänä hiuksiaan kaupan loisteputkivalon alla... Vaatekauppojen pukkarien valaistuksissa tykkään väristäni, mutta näköjään ruokakauppojen valot ei ole ystävällisiä  :D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #604 : 12.01.14 - klo:20:10 »
On tämä kyllä hullua... Eilen taas laitoin sakset miehen kauniiseen käteen, ja 2 cm siitä taas lähti. Kerran kuussa on voinut leikata sen pari senttiä takaa suoraa linjaa niin että pituus kuitenkin pysyy kainalomitassa. Se mikä kasvutahdista ohimoilla puuttuu, on näköjään lisätty taakse. Mieluummin ottaisin tasaisen tahdin... Tätä menoa ohimohapsujen päissä on lopun ikää nuo 10 cm vaaleaa.
1cFii, oma väri.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #605 : 12.01.14 - klo:22:06 »
Kiitos kaikille inspiroivista kasvatuskuvistanne, oli ilo lukea näin monta uutta viestiä tästä ketjusta! :)

Mää ajattelin taas vähän avautua tunnoistani tänne, vaikka varsinaisestihan mikään ei ole muuttunut. :D Kerran tuli hinku alkaa hienosäätämään latvoja tyven väriseksi, mutta se meni nopeasti ohi, kun a) muistuttelin itseäni blondauksen aiheuttamasta purkkahamppuefektistä, joka ei olisi kiva terveen juurikasvun rinnalla ja b) olemalla realistinen, etten todennäköisesti saisi kovin paljon parempaa lopputulosta, kun juurikasvu ei tälläkään hetkellä kovin häiritsevästi erotu. Katsotaan sitä sitten kevätauringossa uudestaan. :)

Katselin myös vanhoja valokuvia, ja tämän neidin yleisilme on kyllä lähtenyt muuttumaan jo, vaikkei kasvatusta olekaan vielä kovin kauaa takana. Aiempi väritykseni oli kova ja kontrastinen, mutta nykyisin pehmeä ja lämmin. Olen oikeastaan jo aika sinut tämän kanssa, saa nähdä joutuuko tässä koko vaatekaapinkin uusimaan uuden sävymaailman myötä. ;)

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #606 : 13.01.14 - klo:14:39 »
On tämä kyllä hullua... Eilen taas laitoin sakset miehen kauniiseen käteen, ja 2 cm siitä taas lähti. Kerran kuussa on voinut leikata sen pari senttiä takaa suoraa linjaa niin että pituus kuitenkin pysyy kainalomitassa. Se mikä kasvutahdista ohimoilla puuttuu, on näköjään lisätty taakse. Mieluummin ottaisin tasaisen tahdin... Tätä menoa ohimohapsujen päissä on lopun ikää nuo 10 cm vaaleaa.

Sama meno täällä, edestä en ole montaa senttiä leikannut koko kasvatusurakan aikana, mutta takaa sitäkin enemmän  :-\

Kuvaa taas kun oli pitkästä aikaa valoisa päivä ja väri näytti taas erilaiselta!

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #607 : 13.01.14 - klo:14:52 »
^ Onko koko hiuksissasi oma väri? Huomaa, miten hyvin sopii vaalean ihon kanssa yhteen tuo väri. Ei liikaa kontrastia, eikä ongelmia, onko muka liian lämmin/ kylmä sävy. Parhaita puolia, miksi oma väri kannattaa kasvattaa :)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #608 : 13.01.14 - klo:14:58 »
Voi elämä, nyt kyllä ottaa päähän. Mun värjätty väri alkoi haalistua, ei suinkaan keltaiseksi kuten ennustelin vaan harmahtavaksi! Laitoin sitten KC Color Maskin sävyssä Toffee tuomaan vähän lämpöä... Saman sarjan Latte teki mun tukkaan ihmeellisen pinkin vivahteen, ja testiraidankin perusteella tuo Toffee vaikutti ihan ookoolta. Noh, kyllähän mä sitä lämpöä sain, nyt on meinaan kuparinpunainen tukka. :ts Kaiken huipuksi mun on lauantai-iltaan saakka ylläpidettävä tätä sävyä, koska lauantaina mulla on sellaista menoa, jossa en halua olla kulahtaneessa tukassa. Siis ihana värihän tämä on, mutta en mä järjellä ajatellen halua enää alkaa punatukan ylläpitorumbaan. Juuri siksi olen omaan väriin palaamassa, että voin heittää sävyteshampoot sun muut pois.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #609 : 13.01.14 - klo:15:04 »
^ Onko koko hiuksissasi oma väri? Huomaa, miten hyvin sopii vaalean ihon kanssa yhteen tuo väri. Ei liikaa kontrastia, eikä ongelmia, onko muka liian lämmin/ kylmä sävy. Parhaita puolia, miksi oma väri kannattaa kasvattaa :)

Kiitoksia :) Ei ole kokonaan oma väri vielä, vajaa puolet on värjättyä. Väriraja vaan hukkuu kuvissa yleensä.

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #610 : 15.01.14 - klo:01:20 »
Sain sen poly colorin sittenkin haalistumaan nätisti^^ Tukka kasvaa kohisten, ainakin tuntuu siltä. Entinen vihaisen siilin näköinen korkea ponnari onkin nyt ihan kunnon tupsu joka jopa taipuu alaspäin eikä sojota suoraan taaksepäin. Tilasin pidennyksetkin ja heitin niihin samaa poly coloria että ovat samaa sävyä oman pään kanssa. Väriltäänhän tää ei nyt ole vieläkään oikee vaan edelleen liian kylmä, mutta olkoot kun ei tämä väri enää montaa pesua kestä  ;D Pian sävyte on poissa ja näkee mikä on kasvun määrä... Omituista muuten nähdä itsensä melkein 3 vuoden tauon jälkeen tosi pitkässä tukassa! Mulle pidennysten käyttäminen tuo älyttömästi lisämotivaatiota ja niistä on apua hiuskriiseihin. Menee värjäyshimot ohi kun onkin muutamassa minuutissa pitkä tukka jota laittaa :D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #611 : 15.01.14 - klo:11:10 »
^Katsoin tuon sun laittaman kuvan, missä hiuksiin olit laittanut Poly Color tummanvaalean värin. Todella tummaksi kyllä veti, tuossa kuvassa se näyttää aika lämpimältä sävyltä.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #612 : 15.01.14 - klo:15:11 »
Onko kukaan kasvattaja onnistunut mätsäämään latvoja tyveen ilman, että käsittelemättömään juureen olisi kajottu? Onko mitään keinoa sävyttää/raidoittaa/whatever ainoastaan latvaosaa, ja paljonko juurikasvua tulisi olla että tämä olisi mahdollista?

Anteeksi kysymystulva, erittäin huono hiuspäivä tänään.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #613 : 15.01.14 - klo:21:47 »
^Raidoitus voisi olla ihan hyvä keino, riippuen tosin onko värjätty osuus tummempi vai vaaleampi. Etenkin vaalennettuun hiukseen voi aika hyvin tehdä raitoja -- hyvin miedolla hapetteella, niin ei juurikaan tee mitään käsittelemättömälle hiukselle (toki sinne ei turhaan kannata ainettakaan sivellä), mutta saa tummemman yleisilmeen. Vaaleat raidat on värjätyn hiuksen tummuudesta riippuen ihan ok tai jopa huono vaihtoehto, pohja kun saattaa jäädä ihan väärän sävyiseksi, ja ennen kaikkea vaalennusainetta joutuu ihan varmasti vähän myös neitsythiukseen, jolloin tulos on laikukas. En siis suosittele.

Värinpoistojen jälkeinen tummemmaksi sävytys (ilman mitään hapeteväriä pohjalla) ei myöskään mielestäni ole kauhean toimivaa. Väri jää helposti läpikuultavaksi ja laikukkaaksi, ja kaiken lisäksi sävyä saa jatkuvasti olla korjailemassa.
Cogito ergo doleo.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #614 : 15.01.14 - klo:23:14 »
Kiitos vastauksestasi zeprah, pahoin pelkäsinkin asian olevan juuri näin. Minulla siis on juurikin vaaleampi tyvi ja tummemmat latvat, enkä kyllä kovin hevillä lähde yli puolen vuoden tyveä enää värjäämään helpomman kasvatuksen toivossa. En ole normaalisti näin epätoivoinen kasvatuksen kanssa, mutta rumapäivä ja hiusten mummonharmaa-kullanruskea-kusenkeltaisen sävymaailman näkeminen kovassa talvivalossa oli liian kova kombo mulle tänään. Kovasti harmittaa, jos pitää vuoden verran vielä näyttää rumalta ennenkuin uskaltaa leikata värjätyn osuuden pois.

Kiitos vielä avusta, yritän vielä sinnikkäästi jatkaa vanhan värin haalistelua. Uusi hiusmallikin kyllä kiinnostaisi, mutta ei tunnu järkevältä panostaa uuteen leikkaukseen, kun väri on näin hirveä. Pitää varmaan opetella pitämään taas hiuksia kiinni. :)