Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709063 kertaa)

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #630 : 20.01.14 - klo:18:52 »
Chaokselle suurensuuret tsempitykset! :)
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #631 : 20.01.14 - klo:19:20 »
Kattelin tuossa emmerdalea ja mietein että onkohan sillä Genniellä siinä oma väri vai värjätty? Ainakin on tosi luonnollinen jos on värjätty.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #632 : 20.01.14 - klo:19:39 »
^ Veikkaisin omaksi värikseen, kun on aina juurikasvuton ja niin kauniin tasainen ja kiiltävä väri, sopii tummien silmien kanssa kans. Yllättyisin vähän, jos on värjätty. Kaipaan toisinaan Debbie Dinglen omia tummia hiuksia  :D

edit Welcome back Chaos  :)  Tosi paljon tsemppiä täältäkin, tuosta se lähtee!
« Viimeksi muokattu: 20.01.14 - klo:19:41 kirjoittanut pieces »

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #633 : 20.01.14 - klo:20:43 »
Kiitos kaikille :) Kunpa oma väri kasvais nyt vaan nopeasti!

Tässä vanhaa kuvaa, joka aiemminkin ollut täällä edellisellä oman värin kasvatus-yrityksellä, luonnonvalossa otettu:

Nyt ei latvat ole läheskään noin punaiset, mutta punertavan vaaleat silti hieman, muttei se haittane, kun sulautuu ihan hyvin ja värinaamiot auttavat tarpeeksi. Ja nyt on saman verran tai vähän enemmänkin jo omaa tyveä näkyvissä.
« Viimeksi muokattu: 20.01.14 - klo:20:45 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #634 : 21.01.14 - klo:15:15 »
Todella kaunis tuo oma värisi Chaos, näyttää varmasti upealta ihoasi vasten! :)

Itsekin inspiroiduin lenkin jälkeen ottamaan pari kuvaa, kun muutaman tunnin ajan riitti valoakin. Tietyllä tapaa olen ollut onnellisen tietämätön kaikesta hiuksissani tapahtuvasta, sillä sisätiloissa nämä eivät todellakaan näytä näin karuilta kuin luonnonvalossa. :D Kovin paljon tuo tyven sävy muuttuu valon mukana, kuten varmaan tälle perisuomalaiselle värille onkin tyypillistä. Aurinko pilkotti hetken taivaalta ja sain napsaistua pari kuvaa, joissa myös paljastuu kuinka rajusti kullanruskea väri latvoissa on lähtenyt taittamaan oranssiin:
http://aijaa.com/JWlfYH
http://aijaa.com/tfYs9D

Vertailun vuoksi vielä kuvat varjosta, jolloin tuo oranssinkukertavuus vaihtuu teräksenharmaaseen tyveen ja epätasaisesti kulahtaneeseen ruskeaan väriin, joka jättää tuollaisen ruman tumman raidan, kun latvojen vanhat raidat ovat alkaneet kuultaa läpi:
http://aijaa.com/QoZjo2
http://aijaa.com/wjRevT

Ei tälle latvaosalle taida olla mitään tehtävissä. Harmittaa. :( Aion viettää Hiukset kiinni helmikuuta, joten sen ajan annan vielä hiusten olla ja mietin miten tätä tilannetta voisi parantaa. Kuinka paljon omaa väriä pitää olla esillä, ennenkuin voi tehdä tuomion siitä onko se sitä kuuluisaa maantietä vai ei? :D
« Viimeksi muokattu: 21.01.14 - klo:15:31 kirjoittanut elly »

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #635 : 21.01.14 - klo:15:22 »
^Kävitkö kampaajalla kysymässä tuosta latvaosan värjäyksestä? Voisin kuvitella hyvin, että siihen värinpoisto ja väriä päälle. Mun mielestä sun oma väri ei ole maantie. Ei tuo väriero latvan kanssa niin silmiinpistävä ole. Oletko miettinyt hiusten leikkaamista, vai onko ehdoton ei? siinä pääsisi ainakin eroon suuremmasta osasta värjättyä latvaa.

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #636 : 21.01.14 - klo:21:11 »
Liityn mukaan! Hiusten tilanne on se, että pari vuotta hyvin aktiivista hennailua taustalla, mutta allergian takia ei voi enää hennailla. Siispä oman värin kasvatus alkoi.

Olen nyt koittanut vippaskonstein haalistaa tätä väriä. Kokeiltu on niin öliiviöljyä, kookosöljyä, hiusnaamiota, sitruunashapoota kuin sitruunaakin. Äskettäin värjätty tyvi oli ainut mistä sain hieman väriä haalistumaan.

Siispä kun tyviraja käy sietämättömäksi, on tehtävä jonkinlaista raidoitusta ja lähemmäs omaa sävyä värjäilyä noille pituuksille.

Lähtötilanne:

http://i1163.photobucket.com/albums/q547/nrhakkinen/Tee%20itse%20paremmin/040_zpsb0bf6e7f.jpg

Ja tässä tilanne nyt, eli viimeisin värjätty sentti päästi hyvin hennan irti, joten se on nyt sitten lähinnä omaa väriä. Varsinaista tyvikasvua ei siis vielä ole.

http://i1163.photobucket.com/albums/q547/nrhakkinen/Tee%20itse%20paremmin/068_zpsfcf6adfe.jpg

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #637 : 21.01.14 - klo:21:36 »
^Kävitkö kampaajalla kysymässä tuosta latvaosan värjäyksestä? Voisin kuvitella hyvin, että siihen värinpoisto ja väriä päälle. Mun mielestä sun oma väri ei ole maantie. Ei tuo väriero latvan kanssa niin silmiinpistävä ole. Oletko miettinyt hiusten leikkaamista, vai onko ehdoton ei? siinä pääsisi ainakin eroon suuremmasta osasta värjättyä latvaa.

Olen kysynyt vakikampaajaltani, ja hän sanoi ettei tyveä voi jättää käsittelemättä. Kiitos kuitenkin toivoa antaneista sanoistasi, ehkä menen vielä kysymään muiltakin kampaajilta mielipidettä, vaikka pitkään olenkin tuohon samaan luottanut. :) Tällaisessa tilanteessa voi ollakin hyvä poistua mukavuusalueelta tuon kampaajan suhteen, sillä voihan joltain toiselta kampaajalta löytyä ideoita ja tahtoa alkaa leikkimään tämän tukan kanssa. Yritän myös pohtia kipurajaani hiusten pituuden suhteen, sillä uskoisin tukan näyttävän paremmalta mikäli värjättyä osaa olisi suhteessa vähemmän.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #638 : 22.01.14 - klo:09:32 »
Mä olen taas vakaasti sitä mieltä, ettei kannata lähteä kikkailemaan oman värin kasvatuksessa, jos omaa tummanvaaleat ja tuhkaiset hiukset. Värjäämällä voi päästä korkeintaan lähelle oikeaa sävyä, mutta koska kaikki viileät sävyt peseytyvät niin helposti pois, hapetevärit tuo aika väistämättä vain lisää sitä lämpimää sävyä. Harvoin tuollainen marginaalinen tummuusero haittaa niin paljon kuin yhdistelmä lämpimistä ja kylmistä sävyistä, joten itse tyydyn ennemmin sävyttelemään. Lisäksi kun elly sullakin on jo sen verran omaa väriä jo esillä, niin kannustaisin vain jatkamaan kasvatusta. :) Kampaaja todennäköisesti kajoaa myös omanväriseen tyveesi saadakseen väristä tasaisen, ja sitten joudut taas kasvattelemaan sen pätkänkin uudelleen.
Cogito ergo doleo.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #639 : 22.01.14 - klo:11:16 »
Elly, voithan kysyä muiltakin kampaajilta. Mitä blogeja olen lukenut, niin usein sielläkin on saatu aikaan hyviä muutoksia latvaan, vaikka omaa väriä olisikin jo kasvateltu. Mut empä tiedä sen tarkemmin, ja onhan se todella paljon myös kampaajan ammatitaidosta kiinni. Jos asiakas sanoo, että tyveen ei saa koskea niin siihen ei kosketa :) sävynaamiot ja suoravärit tietysti käyttöön noin muuten. Onko niistä ollut mitään apua?  

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 22.01.14 - klo:12:42 »
Mä tein eilen latvalle (eli valtaosalle hiuksistani) b4-käsittelyn, mutta lopputulos oli aika vähäinen. En laittanut ainetta omanväriseen osaan, mutta en myöskään ollut mitenkään huolellinen siinä, ettikö sitä sinne lainkaan menisi. Mielestäni juurikasvulle ei ole tapahtunut mitään, mutta väriraja oman ja värjätyn välillä on entistäkin vaikeampi nähdä. Suurta muutosta ei tapahtunut myöskään pituuksissa/latvoissa, mutta lämpimyydestä niissä en taida päästä millään. Ero ei ole niin häiritsevä hiusten ollessa auki, mutta kun nostaa latvatupsun tyveä vasten, näyttää aika pahalta.. Ja tuo oma näyttää niistä paljon kivammalta.

Kokeilin jo useimpia hallussani olevia silver-tuotteita, mutta hiukseni taitaa yhäkin olla niille liian tumma. Laittanen tähän värjättyyn osaan vielä Elumenin ab@9:n, sillä saa vähintään sellaisen kiillon, että lähes peilaavasta hiuksesta ei sävyäkään niin paljon erota..

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #641 : 22.01.14 - klo:12:45 »
Elly, voithan kysyä muiltakin kampaajilta. Mitä blogeja olen lukenut, niin usein sielläkin on saatu aikaan hyviä muutoksia latvaan, vaikka omaa väriä olisikin jo kasvateltu. 

Mielenkiintoista! Ei sulla sattuisi olemaan muistissa, mistä näitä tarinoita voisi lukea?
Cogito ergo doleo.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #642 : 22.01.14 - klo:13:49 »
^En ole laittanut niitä tarinoita muistiin, mutta varmaan voit googlailla. Kampaaja, joka on viitseliäs ja ammattitaitoinen, osaa varmasti värjätä latvan lähemmäs omaa väriä. Kysehän on ammattitaidosta ja siitä, uskaltaako kampaaja ottaa riskin ja luottaa onnistumiseensa. Tuossa ei ole kyse mistään elämän vaikeimmista tehtävistä ;D. Jos yksi kampaaja sanoo sen olevan mahdotonta, hän ei luota taitoihinsa. Ei sit kun seuraavalle.

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #643 : 22.01.14 - klo:15:42 »
Pakko jakaa tätä tuskaa tännekin ettei toi ukko nyt vallan hermostu muhun. Eli ei tässä ihan kuolemanhätää ole mutta en saa millään tota sinistä irti latvoista. Inhottavaa kun on muuten luonnollisen näkönen ja tyveen sopiva sävytetukka mut sit latvat näyttää sellaselta öljyseltä alueelta jossa kelluu levää >:( Haalisteluhan ei siis oo purrut tohon siniseen juurikaan. Värinpoisto ei oo vaihtoehto kun just oon saanu latvat parempaan kuntoon, ammattilaiseen ei oo varaa ja colour b4 on poistunu kuulemma Stockmannin valikoimista :'(

Poissa Venin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • It's all in your head
« Vastaus #644 : 22.01.14 - klo:16:17 »
Elly, voithan kysyä muiltakin kampaajilta. Mitä blogeja olen lukenut, niin usein sielläkin on saatu aikaan hyviä muutoksia latvaan, vaikka omaa väriä olisikin jo kasvateltu.

Mielenkiintoista! Ei sulla sattuisi olemaan muistissa, mistä näitä tarinoita voisi lukea?

Tän blogin mainitsin jo aiemminkin jossain, en tiedä missä päin asut mutta ainakin Helsingissä näyttäisi olevan melkoisen ammattitaitoinen värjääjä. Huikeita ennen-jälkeen kuvia, näyttäisi osaavan luonnollisen tyylin paremmin kuin hyvin.
http://www.lily.fi/blogit/id-rather-hair-you-now?tag=21066
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.