Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707174 kertaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #645 : 23.01.14 - klo:09:32 »
^Aivan, tuohon olen itse asiassa minäkin törmännyt, mutta olin vallan unohtanut sen! Aivan ihania hiuksia näkyy kyllä siellä, ja varmasti hyvin taidokas kampaaja. Siellä ei tosin näkynyt yhtään tummemmasta värjäyosasta eroon haluavaa, joka onkin se, joka minua eniten hämää. Mä kun en parhaan tietoni ja ymmärrykseni pohjalta pysty edes kuvittelemaan, että sellaiselle voisi/kannattaisi tehdä muuta kuin hapanväripoistoja. En halua kyseenalaistaa kampaajien ammattitaitoa, mutta mun mielestä se on aika sula mahdottomuus, kun miettii vaihtoehtoja.
Cogito ergo doleo.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #646 : 23.01.14 - klo:13:23 »
Täälläkin kasvatellaan omaa väriä, mutta ongelmana on tuo latva, joka on aivan vaalea eikä siihen tunnu mikään väri tarttuvan. Mietin auttaisikohan noi color maskit asiaan, helpottaisi oman värin kasvattamista. Ongelmana on vaan se, etten tiedä mitä niistä ostaa, sillä en ole Suomessa niin en pääse niitä kaupassakaan hypistelemään. Kun hiukseni olivat aivan vaaleat, käytin silveriä, joak toimi hyvin, mutta nyt haluaisin myös vähän tummuutta. Oma väri on siis joku kasitasoinen ja tuhkainen.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #647 : 25.01.14 - klo:17:24 »
Nerida tuo oma väris sopii älyttömän hyvin silmies väriin :) Eikä siis mikään ihmekään, kun on oma väri ja silmäs on kauniit!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #648 : 25.01.14 - klo:20:09 »
^Nerida, samaa mieltä olen, että sopii todella hyvin sun silmien väriin tuo sun oma hiusväri! Kyllä tuosta on hyvä jatkaa oman värin kasvattelua; hyvin näyttää kasvavankin sulla, kun 2 kk juurikasvu, noin pitkälle on kasvanu.

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #649 : 26.01.14 - klo:16:47 »
Neridalla ihan superihana väri :3 ja sopii ihan mahtavasti!! :)

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #650 : 27.01.14 - klo:00:00 »
Kiitoksia kysymästä, vielä vähän kriiseillään mutta ei kauaa! Ostin ebaysta colour b4:sta nyt sitten ja odottelen pakettia saapuvaks ens viikolla..en malta odottaa! Just viikonloppuna kuuli aika negatiivista kommenttia tästä tukasta miehen keikalla..joku humalainen 60+ akka tuli kyseleen että oonko uittanu hiuksiani lattiakaivossa vai onko oksennusvihreä mun oikee väri  :-\ ei pitäs välittää mutta kun ei muutenkaan ollu mitenkään hohdokas fiilis ni kyllä se vähän pisti harmittamaan kun joutu kuunteleen kommenttia hiuksista jotka sattuu oleen ikävässä välitilassa >:(

Tiedän kyllä tunteen kun asuu pienellä paikkakunnalla eikä mitään saa käsiinsä ellei tilaa netistä, suhteellisen turhauttavaa!
Oon kotosin pikkiriikkisestä maalaiskylästä josta ko. kunnan keskukseen sai ajaa aina puoli tuntia. Tuntuu nykysin ihan luksukselta kun lähikaupat onkin citymarket ja prisma ja pelkästään niistä saakin kaikenlaista!  0_0

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #651 : 28.01.14 - klo:11:08 »
^OT, Joo, tuollaisia persoonia tulee ihmisissä vastaan aika ajoin (suurin osa ihmisistä on mukavia kyllä). Olen tullut siihen päätelmään, että varsinkin humalassa joidenkin ihmisten on pakko purkaa se paha olonsa jonnekin :) Ja mihinkä muuallekaan, kun täysin tuntemattomalle tai puolitutulle henkilölle. Näitä riittää, jotka eivät osaa käsitellä oman elämänsä ongelmia ja pahaa oloa. Asiaan auttaa ainakin omalla kohdallani se, että mantaa mennä tosiaan toisesta korvasta ulos. Ja ajattelee, että tuolla vaan on paha olla ja suotakoon se hänelle. Säälittäväähän tuollainen käytös on toisia kohtaan. :)

Ehkä kyseisen ilkeilijä-naisen oman väri takaisin-projekti ei ollut onnistunut..

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #652 : 28.01.14 - klo:13:34 »
SabbraCadabralle tapahtuneeseen suoraan viittaamatta (en tiedä, miten tää tantta on muuten käyttäytynyt, ei ilmeisesti kauhean mukava noin ylipäätänsä), niin moni ihminen toki kuvittelee myös olevansa vaan vitsikäs tuollaisilla lohkaisuilla. Mä saan jatkuvasti kuulla juuri samaa "ootko pessy hiukset jätevedellä / uittanut niitä lattiakaivossa" tai jotain "nyt ei oo halloween" joltain randomeilta tai puolitutuilta, kun on vihreät hiukset. Voin kuvitella sen riemun, kun vielä lähden haalistelemaan näitä. O:) Toki näissä surkeissa lohkaisuissa on aina se hyvä puoli, että vastasi siihen itse mitä tahansa, niin varmasti se on mielikuvituksellisempaa!
Cogito ergo doleo.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #653 : 30.01.14 - klo:20:51 »
Kiitos kaikille tilannettani kommentoineille! :) olen päättänyt pitää kuukauden mietintätauon, sillä oman värin kasvatus on jo nyt opettanut minulle kärsivällisyyttä, enkä halua tehdä hätiköityä päätöstä. Olenkohan muuten ainoa kasvattaja, joka kokee epämiellyttäväksi ajatukseksi mennä kampaajalle juurikasvun vuoksi? Haluaisin hieman tasoitella latvoja, mutta en kehtaa, kun tilanne ei paljoa paremmaksi tästä leikkaamalla muutu. En ole koskaan tehnyt hiuksilleni mitään itse, mutta nyt harkitsen leikkaamisen opettelua.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #654 : 30.01.14 - klo:22:21 »
^ Mulla latvat leikkaa mies, vaikkei se siitä toki hirveän innoissaan olekaan. Mutta mäkin leikkaan sen tukan leikkuukoneella, niin reilu kauppa!  ;D  Kumppania tai kaveria voi yrittää värvätä asiaan, jos joku tarpeeksi luotettava löytyy läheltä. Mutta jos ei löydy, niin varmasti voi joko opetella itse tai mennä ihan hyvällä mielellä kampaajalle. Mun mielestä siinä juurikasvussa ei ole mitään hävettävää. Ei varmaan tietty muidenkaan mielestä oikeasti, mutta voihan se silti hävettää. Mun kampaajakäynneistä on tosi kauan, enkä hirveästi ole ikinä käynytkään, mutta muistelisin hävenneeni aika lailla koko päätäni (hiukset, naama, ulkonäkö kaikkinensa), ettei siinä olisi juurikasvu paljon enää tuntunut, heheh... Mutta vakavasti, musta siinä ei ole mitään hävettävää. Varmasti kampaajat on nähneet karumpiakin kuontaloita kuin tavallisen juurikasvun! Silti, itse tekemällä säästää ja on kiva vapauden tunne, jos saa homman hoidettua silloin kun siltä tuntuu.  :)
1cFii, oma väri.

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #655 : 31.01.14 - klo:06:58 »
Onpa SabbraCadabralle kommentoitu ankeasti, ei voi kuin kokea myötähäpeää tuollaisten kommentoijien puolesta. Niin kuin muutkin ovat sanoneet, taitaa olla vain oman huonon olon purkamista muihin tuollainen, eikä siitä tosiaan pitäisi välittää, vaikkei se aina kyllä helppoa olekaan. Käy myös sääliksi huonosti voivien ihmisten puolesta, vaikka ei mikään oikeutakaan levittämään sitä huonoa oloa silti muihin. Jos sellainen yhtään kannustaa, niin pahin vaihe on jo sinullakin takana, eli oman värin kasvattamisen aloittaminen! Tai sitä itse ainakin pidin/pidän vaikeimpana vaiheena. Kun jaksaa odottaa n. 1,5 vuotta, alkaa oma väri jo aika hyvin kehystää kasvoja ja koko projekti tietysti helpottuu joka tapauksessa aina kasvun myötä.

Täytyy minunkin kommentoida, että sopii todella hyvin tuo hiustesi oma väri silmiesi väriin, Nerida ja edelleenkin olet muutenkin mielestäni varsin kaunis! Vaikuttaisi myös kasvuvauhti olevan paljon nopeampi kuin esim. minulla.

Tässä näkyy ehkä vähän selvemmin missä vaiheessa ollaan, olisi kivaa saada latvoja vähän lähemmäs omaa väriä, mutta en viitsisi käräyttää niitä värinpoistolla. Jossain valaistuksessa latva sointuu paljon paremmin, eikä silloin juuri mieti koko värieroa tai hiuksia muutenkaan. Tämän juurikasvun kanssa tavallaan näkee, miltä lyhyemmät hiukset näyttäisivät, mutta silti ei vieläkään houkuta leikata latvoja pois.

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #656 : 31.01.14 - klo:20:29 »
Jaiks...meinaan taas luovuttaa loppurutistuksella!!! Alimmat hiukset on kainalomitassa ja täysin oman väriset (varmaankin 7-8-asteiset), päällihiuksissa n.10cm juurikasvu vuoden takaisesta vaalennuksesta (inasen alimpia hiuksia vaaleampaa.). Alta hiukset on lämpimän sävyiset ja päältä vaaleamman hopean tuhkaiset tms  ::)
Omassa värissä ei ole mitään vikaa, mutta nuo latvat! 15-20cm päällihiuksista on vaalennettua ja häiritsee..mitä sille tekisi??? Jos en olis vuosi sitten vaalentanut päällihiuksia niin nyt olisi koko pää luonnollisen värinen, DAMNNN!
Olisiko goldwellin soft coloreista apua ja olisiko ihan neutraali hyvä?
Color maskeissa ei riitä hönkä, jää liika vaaleaksi vaikka muhittelee. Jos nyt saisi tämän kriisin ohitettua sävytteillä niin ehkä parin vuoden päästä hiukset olis kokonaan omaa väriä ja hyvässä kunnossa  :-*
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #657 : 01.02.14 - klo:09:06 »
Nerida: Kiitos paljon itsellesi! Suurimman osan ajasta nämä kyllä näyttävät itsestä joltain aivan muulta kuin kauniilta, mutta sanasi motivoivat pysymään päätöksessä ja jatkamaan kasvatusta (ja taaskin hiukset ovat kuvassa kampaamatta ja sekaisin, joten sitäkin suuremmalla syyllä kehut piristävät). Mukavaa, jos kuva motivoi, tavallaan näitä lisää tänne vähän niin kuin haasteena itselleen tai jotain.

elämänkevät: Minusta tuo ei ainakaan kuulosta ollenkaan huonolta, uskoisin itse asiassa olevani tyytyväisempi, jos latvani olisivat vaaleammat kuin juurikasvu. En osaa neuvoa, mutta luultavasti itse(kin) kokeilisin tilanteessasi sävytteitä, mutta joku muu varmaan tietää enemmän, mitä vaalennettujen hiuksien kanssa kannattaa tehdä. Kannustaisin joka tapauksessa kärsivällisyyteen, kaikki hätiköidyt päätökset (ainakin kestoväreihin liittyvät) hidastavat prosessia tolkuttomasti, siis jos todella haluaa oman värin takaisin (toki tämä on itsestäänselvää, mutta itseltä ainakin meinaa välillä silti unohtua miten nopeasti pitkän kasvatusprosessin saa ns. mitätöityä).

Poissa bijou

• Haiven
  • *
« Vastaus #658 : 01.02.14 - klo:13:12 »
Hei kaikille!

Olen seurannut keskustelua jonkin aikaa sivusta ja uskoisin että tänne liittymällä voisin onnistua paremmin oman värin kasvatus- projektissa.  :)  En saa keneltäkään läheiseltä tukea tähän sotaan!

Lähtötilanteeni on nyt vaalennuksen jälkeen sanoisinko keskiruskea. Odotan oman värini kasvavan  tummanvaaleaksi, tyvestä puskee kultahippuja jotka näkyvät valossa selkeästi.

Luovun kauan ylläpitämästäni lumikki- lookista, josta ei ole ollut iloa itselleni enää vuosiin. En tiedä milloin viimeksi peilikuvani on ollut itseäni miellyttävä millään tavalla, vaikka tekisin mitä. Silmät näyttävät harmailta, eikä vaatteiden värit sovi. Oli helpottavaa lukea täältä, että moni on huomannut asian korjaantuvan oman värin kasvatessa. 

Harmi vain, että varsinkin miehiltä kuulee heti ensimmäisenä MUSTAN olevan se ainut sytyttävä hiusväri, jolla minun pitäisi edelleenkin jatkaa. Se on raivostuttavaa, kun eivät tunnu ymmärtävän miten paljon se vaatii rahaa ja aikaa, puhumattakaan terveysriskistä. Kaikenlaisia muitakin itsetuntoa kolauttavia kommentteja on tullut ajan saatossa, siksi olo tuntuu aika "feikiltä" nykyään.. Olisihan se tumma hius kaunis, jos se olisi oma värini  :-\ Kadehdin teitä, joiden hiukset kasvaa tummina luonnostaan.

Jokaisella värjäyskerralla pelkäsin että saan allergisia oireita, vaikkei niistä ollut tietoakaan. Olen värjännyt monen monta vuotta. Minusta tuntuu ettei kukaan muu lähipiiristäni ole huolissaan värjäyksen terveysriskistä.   ???

Mielestäni vaaleaveriköt voivat olla yhtä dramaattisen näköisiä kun tummatkin. Arkielämästä löytyy tyrmäävän kauniita esikuvia. En aijo heittäytyä muuten luomuksi, enkä ikinä lopettaa ehostautumista muilla tavoin  <3

Tarkoitushan koko hommassa on tulla vieläkin kauniimmaksi, joten pskat muiden toivomuksista ja ihanteista! Tsemppiä kaikille!

Lopuksi vielä kysymys; missä vaiheessa teidän mielestä olisi sopivaa laittaa hiuksiin raitoja tyvikasvurajaa häivyttämään? Onko kuuden sentin kohdalla liian aikaista?
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else."

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #659 : 02.02.14 - klo:11:01 »
bijou: Tervetuloa! Ymmärrän mitä tarkoitat (viihdyin itsekin mustissa hiuksissa melko pitkään), mutta ei se hiusten väri mielestäni kenestäkään tee vaikuttavamman tai vähemmän vaikuttavan näköistä, asenne ja olemus ratkaisevat eniten (minusta).

Sellaisiin miehiin (tai naisiinkaan) ei kannata tuhlata energiaansa, jotka arvostelevat ulkoisten piirteiden mukaan liikaa ja yleensä vielä joidenkin väsyneiden stereotypioiden mukaan. Se mikä on liikaa, on tietysti jokaisen itse päätettävä (minusta on ok, jos vaikka vakavasta yli- tai alipainosta huomautettaisiin minulle, ainakin, jos taustalla olisi huoli hyvinvoinnistani).

Raidottamisesta en osaa sanoa mitään, mutta parasta varmaan on, että päätät itse milloin on oikea aika. Itse olen kasvattanut vain raa'asti ilman mitään ylimääräisiä operaatioita (pelkistävää värinpoistoa koitin, mutta ei se tehnyt oikein mitään) välittämättä siitä, jos jonkun muunkin kuin itseni mielestä se on ollut kamalaa katsottavaa.
« Viimeksi muokattu: 02.02.14 - klo:11:12 kirjoittanut Pinka »