Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709155 kertaa)

Poissa tipson

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #660 : 02.02.14 - klo:11:32 »
En kyllä suosittele raitoja mustiin latvoihin, jos oma väri on paljon vaaleampi. Itse tein sen virheen ja kokonaisuus oli sen jälkeen entistä kirjavampi :d Paljon parempi tilanne esimerkiksi Pinkalla on kuin mitä minulla oli :) lisäksi oman värin ja värjätyn osuus korostui enemmän, kun raidottaminen teki värjätystä osuudesta huonokuntoisemman. Nykyään mulla on enää edessä pienten tupsujen verran raidotettua hiusta ja ne on niin huonokuntoiset (+kusenkeltaiset) että varisevat mukavaa tahtia itsekseen pois  ;D. Mustiin hiuksiin laitetut raidat on vielä niin tummatkin, ettei niihin oikein pure hopeashampoot yms.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #661 : 02.02.14 - klo:11:32 »
Lainaus
Hei kaikille!
Luovun kauan ylläpitämästäni lumikki- lookista, josta ei ole ollut iloa itselleni enää vuosiin. En tiedä milloin viimeksi peilikuvani on ollut itseäni miellyttävä millään tavalla, vaikka tekisin mitä. Silmät näyttävät harmailta, eikä vaatteiden värit sovi. Oli helpottavaa lukea täältä, että moni on huomannut asian korjaantuvan oman värin kasvatessa.

Harmi vain, että varsinkin miehiltä kuulee heti ensimmäisenä MUSTAN olevan se ainut sytyttävä hiusväri, jolla minun pitäisi edelleenkin jatkaa. Se on raivostuttavaa, kun eivät tunnu ymmärtävän miten paljon se vaatii rahaa ja aikaa, puhumattakaan terveysriskistä. Kaikenlaisia muitakin itsetuntoa kolauttavia kommentteja on tullut ajan saatossa, siksi olo tuntuu aika "feikiltä" nykyään.. Olisihan se tumma hius kaunis, jos se olisi oma värini  Miettii Kadehdin teitä, joiden hiukset kasvaa tummina luonnostaan.

Tervetuloa keskusteluun! :) Miesten sanomisista ei kannata välittää, ehkä olet sitten liikkunut tummahiuksisena ollessasi miesten seurassa, joilla on joku mieltymys tummiin hiuksiin. Kaikki hiustenvärit on hienoja, ja pääasia on mun mielestä, että väri sopii ihoon ja omaan väritykseen. Oma hiustenvärihän on aika usein ihanteellisin ratkaisu sen vuoksi.
Mulle tuli myös aika ajoin olo, että olen feikki tummilla hiuksilla (oikeasti olen vaalea.) Eihän suurinosa miehistä omaa esteettistä silmää siltä osin, että osaisi katsoa mikä sopii naiselle :O..
Vaaleat hiukset on kauniit, mä ainakin tykkään.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #662 : 02.02.14 - klo:11:36 »
Joo, ja kokemuksen kautta voin sanoa, että moni vastustaa hanakasti kun kertoo vaihtavansa väriä, mutta hupsistakeikkaa, kun sitä on jonkin aikaa pidetty niin yhtäkkiä se onkin ihan kiva tai jopa parempi. ::) Ei siis todellakaan kannata muitten sanomisia miettiä, kun kuitenkaan mikään ei sit ole hyvä ennen kuin siihen on tottunut.
Cogito ergo doleo.

Poissa bijou

• Haiven
  • *
« Vastaus #663 : 02.02.14 - klo:12:02 »
Ihanaa kun on tullut kannustavia vastauksia :)  <3

Kiitos Pinka :) Olet oikeassa, ei sellaisiin ihmisiin pidäkään tuhlata aikaansa, enkä tuhlaakaan.

Eihän suurinosa miehistä omaa esteettistä silmää siltä osin, että osaisi katsoa mikä sopii naiselle ..
Allekirjoitan tämän, jotkut naisetkaan eivät osaa, mikä on täysin ymmärrettävää. Ne eivät ole niin yksinkertaisia asioita.

Joo, ja kokemuksen kautta voin sanoa, että moni vastustaa hanakasti kun kertoo vaihtavansa väriä, mutta hupsistakeikkaa, kun sitä on jonkin aikaa pidetty niin yhtäkkiä se onkin ihan kiva tai jopa parempi. ::) Ei siis todellakaan kannata muitten sanomisia miettiä, kun kuitenkaan mikään ei sit ole hyvä ennen kuin siihen on tottunut.

Tätä minäkin odotan :)

Jätin kertomatta, että hiukseni eivät ole enää niin tummat, että voisi kutsua enää tummanruskeiksi, siltä osin olen onnistunut pääsemään eteenpäin vaalentamalla. Olin eilen sattumalta rautakaupan kylpyhuonepeilien erilaisissa valaistuksissa tutkimassa hiuksiani, eikä tyvikasvun ero näyttänyt pahalta :D Mutta olen varovainen!

Tein mahtavan löydön vanhemmilla vieraillessani! Äitini oli nimittäin säästänyt nipun hiuksiani lapsuusajoilta :D Tiedän etteivät omat hiukseni välttämättä ole enää samanväriset, mutta tuo tupsu voisi olla suuntaa antava, ainakin mitä vertaan teini- ajan kuviin niin hiukset eivät näytä muuttuneen hirveästi. Ja ne värit näytti ihanilta.

"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else."

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 02.02.14 - klo:13:15 »
^Yleensä tutut ja kaverit vastustaa muutoksia hiusten värissä (ainakin mun tilanteessa). Kun kaverit olivat tottuneet näkemään minut tummatukkaisena monta vuotta putkeen, niin hiusten värin vaihtaminen ei aina saa kannatusta. Mutta kuten Zeprah kirjoitti, niin ajan kanssa uuteen väriin tottuu muutkin, ja yleensä kuulee sen olevan jopa parempi kuin aiempi.

Edit. Ja kaikkiahan ei voi miellyttää, se olisi mahdotonta. :D

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #665 : 03.02.14 - klo:07:57 »
Kohta vuosi kasvattelua takana! Yllättävän kevyesti tämä vuosi on mennyt, vaikka latva on edelleen aavistuksen tummempi kuin tyvi. Kampaajan kanssa puhuttiin, että latvaa voisi pikkuisen vaalentaa. Idea kuulostaa ihan hyvältä, sillä vaikka en ajatellut kasvattaa hiuksiani nykyistä pidemmiksi, niin tällä vauhdilla projektiin kuluu vielä 2 vuotta. Ajattelin kuitenkin ehkä katsoa kesän ensin mitä värille tapahtuu auringossa. Aika usein värjätty hius saa kesäisin päässäni jännittävän vihervän vivahteen (siinä missä oma väri muuttuu vain lämpöisemmäksi), enkä viitsisi antaa auringon pilata uutta hiusväriä heti. Oman värinen hius on kyllä niin paljon helpompi hoitoitoinen, eikä takkuunnukaan niin paljoa, että tuskin palaan enää värjättyihin hiuksiin. Niihin kului kuitenkin värjäysten lisäksi myös älyttömät summat hoitoon, kun yritti eri puteleilla saada vakutelmaa terveistä hiuksista.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #666 : 03.02.14 - klo:16:39 »
Kiitos kommenteista! :) On kiva huomata että täällä on taas virinnyt keskustelu oikein enemmänkin käyntiin!  :D

Ja sitten. Laitoin sen B4 nyt päähäni, eikä oo ikinä ollut sen kanssa mitään ongelmia. Se ei ikinä aiemmin oo purrut juurikasvuun mutta nyt sitten iski. Hyvästi juurikasvu!  :'( No, korvan kohdalle jäi pieni laikku joka jotenkin jäi ilman ainetta ja siitä näkee mikä olis tilanne. Eikä B4 vienyt sinistä kokonaan pois. Inhottavaa ku oma luottotuote ei enää pelitäkään yhtään omaan tukkaan!! :# Pituuksissa on nyt sitten edelleen vihreetä ja voisin vähän tirauttaa muutamat kyyneleet  :'(  Helvetin helvetti. En tiedä mitä tälle nyt tekisin! Jatkan tietty kasvatusta mut nyt vois sävyttää vähän kun en yhtään tykkää tästä vaaleudesta.
http://i767.photobucket.com/albums/xx313/Marppanen/20140203_153416_zpskzfewkjw.jpg

siinä kuvaa miltä nyt näyttää......nyyh!

edit. kävin kaupassa ja huomasin siellä kirkkaissa valoissa että juurikasvu on sittenkin tallella mutta se on sellainen tumma kultainen. Mielenkiintoinen juttu! En osaa sanoo olisko se aiemmin laitettu tummanvaalea sävyte sitten niin pureutunu vai mitä on tapahtunut :D
« Viimeksi muokattu: 03.02.14 - klo:18:37 kirjoittanut SabbraCadabra »

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #667 : 05.02.14 - klo:12:12 »
Oletteko huomanneet, että oma tukka kasvaisi paremmin värjäämättömyyden jälkeen?

Nimittäin mulla kasvaa ohimoilla ärsyttävää vauvatukkaa joka tässä näyttäisi pitenevän; latvoissa on vielä vaalennuksen jälkiä mutta valtaosa tukasta on jo "omaa".

Voiko olla mahdollista, että värjäämisen lopetus mahdollisti uuden tukan kasvun? (tai sitten kyseessä on jännä yhteensattuma).

Mietin, että päälliosuuden punaiseksi värjäys suoravärillä (joka vaati tietty alleen juurikasvun vaalennuksen) on voinut olla vielä rasittavampaa otsahaivenille kuin sen jälkeinen mustalla hapetevärillä värjäily.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #668 : 05.02.14 - klo:13:37 »
SabbraCadabra: Ei näytä ollenkaan pahalta, päinvastoin! Minulle tulee hiuksistasi mieleen merenneidot, mutta toki on ikävää, jos et itse viihdy hiuksissasi.

Monty: Itsekin olen huomannut, että uusia hiuksia on alkanut kasvaa värjäämisen lopettamisen jälkeen. Uskoisin tämän johtuvan siitä, että päänahka voi paremmin.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #669 : 05.02.14 - klo:14:45 »
^^ Mun kokemus on melkeinpä päinvastainen. Heti vaalennuksen jälkeen hiukset ovat kasvaneet vähän tavallista nopeammin, kun päänahkaa on kuivatettu ja ärsytetty. Rasva päänahassahan vain korkeintaan heikentää hiustenkasvua. Tietty jos ihan hirveästi värjää ja ihan kärventää päänahkansa, niin hiustenkasvukin varmasti kärsii, mutta ei maltillisen tahdin pitäisi kovin tuhoisaa olla. Useimmat parempaa hiusten kasvua lupailevat tuotteetkin toimivat (jos toimivat) ärsyttämällä päänahkaa jonkin verran.

Luulen että se ohimohiusten parempi kasvu on ennemminkin kiinni siitä, että ne eivät enää katkea tai syövy, kun hiuksia ei värjätä. Pääsevät siis kasvamaan pidemmiksi. Ne kun ovat niin ohuita ja hentoja, etteivät juuri käsittelyjä kestä. Ainakaan mulla niihin ei auta yhtään mikään kasvunopeus, kun ne tuntuvat hajoavan latvasta melkein itsestään. Hyvä hoitaminen kyllä auttaa jonkin verran. Mutta jollakulla muulla voi tietty olla eri juttu.
1cFii, oma väri.

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #670 : 05.02.14 - klo:23:06 »
voi Enna kuinka samaistun sun haaveeseen vähän oranssiin vivahtavasta sävystä, meinasin jo ostaakin tänään biozellin mandariini-sävytteen mutta vielä jäi. Latvoihin kaipailisin vähän jotain... Instagram on siitä ilkeä kapistus että siellä on liikaa ihania hiuksia, nytkin vahtaan erään neidin oranssi-kuparisia hiuksia :DD En tiedä vaan miten esim biozellin mandariini puris tähän viheriäiseen joten harkinta-asteella ollaan, en tiedä uskallanko koskea enää koko päähän.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #671 : 06.02.14 - klo:09:05 »
Mä voinkin nyt harmikseni todeta kuuluvani kastiin, jolla suoravärit tarttuu ja pysyy käsittelemättömässäkin hiuksessa. Ei lähde edes värinpoistolla, ei -- hapetevärit sentään lähtevät ja helpostikin. Huoh. No, kasvattelu jatkuu. Pääasia, että ovat hyväkuntoisia, kun tosiaan haen sitä helppohoitoisuutta. Noin puoli vuotta kasvattelua valui hukkaan, mutta ehkä tästäkin vitutuksesta voisi ottaa opikseen... >:D
Cogito ergo doleo.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #672 : 07.02.14 - klo:09:27 »
Luulen että se ohimohiusten parempi kasvu on ennemminkin kiinni siitä, että ne eivät enää katkea tai syövy, kun hiuksia ei värjätä. Pääsevät siis kasvamaan pidemmiksi. Ne kun ovat niin ohuita ja hentoja, etteivät juuri käsittelyjä kestä. Ainakaan mulla niihin ei auta yhtään mikään kasvunopeus, kun ne tuntuvat hajoavan latvasta melkein itsestään. Hyvä hoitaminen kyllä auttaa jonkin verran. Mutta jollakulla muulla voi tietty olla eri juttu.

Tämä kuulostaa kyllä validilta teorialta. Toivottavasti kasvavat "kunnon" tukaksi asti, on meinaa kummallisia pyöreitä otsan kohdalla tukassa kun kikkuraksi menevä vauvatukka tökkii päällä olevaa pidempää tukkaa.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #673 : 09.02.14 - klo:15:53 »
Mitä enemmän omaa väriä tulee esiin, sitä enemmän siitä tykkään. Aloin tavallaan vahingossa kasvattamaan omaa väriä, värjäsin jonkin aikaa pelkästään elumenilla ja pikkuhiljaa värjäysvälit venyi ja venyi. Viimeisin elluvärjäys on tehty toukokuussa, eli vajaa vuosi sitten. Täytyy sanoa että uskomattoman kivuttomasti on oman värin kasvatus mennyt! :)

« Viimeksi muokattu: 10.02.14 - klo:09:06 kirjoittanut nukka »
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Viuhti

• Vieras
« Vastaus #674 : 16.02.14 - klo:11:09 »
Prosessi oli omalla kohdalla ehdottomasti kaiken vaivan väärti. Oma väri paras väri. Ja hiukset kiittää! Sitä paitsi raidoilla saa jo kivasti sävyä.