Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707163 kertaa)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #675 : 16.02.14 - klo:18:36 »
^^ Ihanan tumma oma väri ja kauniit hiukset nukalla  :)

Se ois mulla melkein päivälleen kolme vuotta kasvatusta takana. Hiukset on vähän yli bsl ja omaa väriä yltää suunnilleen kainaloihin. Oonpahan kyllä vaan perin tyytyväinen, että tähän hommaan aloin ja projektin loppukin alkaa häämöttää hitaasti, mutta varmasti. Tykkään kovasti omasta väristäni eikä värin vaihtaminen kiinnosta tällä hetkellä/vieläkään. Hyvillä mielin jatkan kasvattelua siis  :)
Paljon tsemppiä oman värin kasvattajille!  <3  
« Viimeksi muokattu: 09.10.14 - klo:17:37 kirjoittanut versicolori »

SabbraCadabra

• Vieras
« Vastaus #676 : 17.02.14 - klo:18:20 »
piecesin tukka, oi!  <3 <3 <3

Alotan kasvatusprojektin alusta.
Nyt oon ehkä jo sen verran toipunut että voin kertoa teille mitä kävi!

Minähän haaveilin tuolla aikasemmin oransseista latvoista...Nooo, viime lauantaina (eli 8.2 siis) mietin että ei hitto, katselenpa inspiraatiokuvia pinterestistä. Ja eksyin shokkiväriosastoon ja hullaannuin. Totesin että nyt koko pää siniseks, se on nyt tai ei koskaan! Ja muistelin että sininenhän ei nappaa omaan juureen niin antaa mennä, olis mukavaa olla sinitukkanen jonkun aikaa. No sen illan heiluin sitten sinitukkasena eikä ollu mitään hätää, mutta auta armias kun pääsin sunnuntaina kaupunkiin takasin kunnon peilien ääreen niin että näkee takaraivon; siellä oli iso värjääntymätön vaalea läiskä eikä mulla tietysti ollut siniväriä :-\ Eikä se muuten olis haitannu mutta seuraavana päivänä eka koulupäivä ja työhaastattelu ni oli pakko tehä jotain. No sit lähetin miehen kauppaan ohjeistuksena että värinpoisto. Mies tuli kaupasta ja sekotteli mulle aineen valmiiks kun ite siivoilin kauheessa kiireessä kissan kakkatuhruja saunasta öljymuhitukset päässä ::) Laitoin värin päähäni....

Hauska juttu, mies oliki ostanu vaalennusvoidetta. Hahahaha. Haha. Helvetti :# Lopputulos oli hyvästit juurikasvulle, josta tuli ihan valkoinen ja sivuilta hiukset oli vauvansinisinä suortuvina. Eli tiättekö sellanen kalju mies limainen sivutukka -ilmiö? Tihrustin siinä itkua kylppärin lattialla kun mies muistutti että Valintatalo on vielä vähän aikaa auki! Ei muuta ku pulsuvaatteet niskaan ja jumalatonta kyytiä kauppaan. Värinpoisto kassan kautta kotio, päähän ja kohta oli tilanne parempi. Paitsi että platinavalkoinen tukka on mulle kuolema 0_0 mut ONNEKS oli kullan ruskea lähellä omaa väriä oleva Olia-väri kaapissa ni ei muuta ku se päähän ja hyvä tuli. Eli alan kasvatella nyt sitten omaa tukkaa iiihan alusta. Enkä taatusti koske enää!!

edit. korjasin pari asiavirhettä
« Viimeksi muokattu: 17.02.14 - klo:18:24 kirjoittanut SabbraCadabra »

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 18.02.14 - klo:11:00 »
Nukalla on aivan ihanat hiukset! Toivon, että omani näyttävät samalta vuoden päästä. Aloin itsekin kasvattaa omaa väriä puolivahingossa noin 6 kk sitten. Mitä enemmän omaa väriä näkyy, sen tyytyväisempi olen. Etenkin silloin kun laittaa hiukset ponnarille niin, ettei värjättyjä latvoja näy ollenkaan. Kun kulmakarvatkin ovat värjäämättömät niin on voinut ihmetyksekseen todeta, että kyllä ne omat värit vaan sopivat mulle paremmin kuin mikään muu.

Oman värin kasvatus on nyt melko kivutonta siksikin, että värjätty osuus on samaa tummuusastetta kuin tyvi. Tietysti tyvi näyttää vähän "harmaalta" verrattuna hennattuun latvaan, vaikkakin punaisuutta on omassa värissäkin. Harkitsen, josko värjäisin punaisuutta latvoista pois mutta toistaiseksi en ole siihen ryhtynyt kun ilman mitään suurempaa angstia on selvitty.
« Viimeksi muokattu: 18.02.14 - klo:11:04 kirjoittanut Unnu »
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #678 : 18.02.14 - klo:19:09 »
piecesin tukka, oi!  <3 <3 <3

Kiitoksia!  :-*  Huh, sulla on ollut kunnon ruljanssi, mutta onneksi tosiaan sait korjattua värin nopeasti ja tulipahan ainakin kokeiltua se sininenkin...?  :P Siitä se lähtee taas!

Ja piecesin projekti on tosi pitkällä jo, hyvä että joku pääsee sinnekin asti. ;D

Jep, it can be done  ;D Mulla tasaisin väliajoin mietiyttää, että voisi tehdä jotain latvojen värille, kun tätä oranssin/kuparin kukertavaa sävyä on tullut katseltua jo toista vuotta. Koko pään värjäys ei houkuta enkä omaan väriin ole ehtinyt kyllästyä, mutta latvat on sen väriset, että en jäisi kaipaamaan... Toisaalta kiva, että tämäkin sävy tuli kokeiltua, koska en osaa kuvitella, että tarkoituksellisesti värjäisin hiuksia tällaisiksi. Eivät ole ollenkaan ruman väriset, mutta tämä tämmöinen kultakupari ei olisi ykkösenä listalla, jos hiusväreillä tahtoisin pelleillä.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #679 : 19.02.14 - klo:15:09 »
Voi kiitos ihanista kommenteista  :) Olen itsekin yllättynyt kuinka tumma tuo mun oma väri on. Silloin kymmenisen vuotta sitten kun ekan kerran värjäsin niin oma väri oli kyllä vielä paljon vaaleampi. Juurikasvussakin oma väri on näyttänyt aina ihan erilaiselta kuin mitä se nyt oikeasti on.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Mirkku

• Haiven
  • *
« Vastaus #680 : 19.02.14 - klo:19:58 »
Täällä yks liittyis joukkoon..
Päänahka ilmotti viimisien värjäyksien kanssa et EI ENÄÄ, joten pakko siirtyä Goldwell color mousseihin ja KC colormaskeihin. Muita ei pää enää näköjään kestä..  :(

Lähtötilanne:
Eteenpäin pitenevä kerrostettu polkka, jonka pisimmät hiukset on hartiaan asti.
Pohjana monesti blondattu/värjätty/blondattu suurinpiirtein 8.34 elikkäs melko kellertävä ja vielä vivahde kuparia perään..
Siihen päälle on vetästy nyt sit tasottamaan eroa tulevan juurikasvun kanssa Poly colorin 22 tummanvaalea, joka ei kyl peittäny kellerrystä/kuparisuutta (kuultaa läpi), mut muutti kuitenkin kylmemmän suuntaan ja tummensi jonnekkin 7-8 välille. Tällä nyt sit lähetään oman värin kasvatukseen..  ::)
Juurikasvua on nyt n. 2 cm ja se näyttää olevan lähemmäs 8 astetta ja just se perus maantienharmaa...  ;D
Mulla on kyl luonnostaan  taipumusta tuohon porkkanaan/kupariin et saa sit nähdä alkaako se sitten jossain vaiheessa pukkaa tuolta omasta väristä kans esiin...  :P
Oi kasvakaa hiukset kasvakaa!<br />Olkamittainen polkka 8.34

Poissa Valfreyja

• Haiven
  • *
« Vastaus #681 : 23.02.14 - klo:01:44 »
Piti tulla jo alkukuusta ilmoittelemaan, että tällä tytöllä tuli vuosi täyteen oman värin kasvattelua! Kylläpä se aika vaan kuluu nopeasti, vaikka välillä on meinannut kärsivällisyys olla koetuksella tämän projektin kanssa. Sitä kun haluaisi tulokset heti näkyviin. :D

Alla siis kooste ensimmäisen vuoden ajalta, pari muuta kuvaa löytyvät tästä ketjusta:

Eli lähtötilanne oli Elumenilla, suoraväreillä ja kestoväreillä noin 2,5 vuotta värjätyt punaiset hiukset. Olihan se joo ihan kiva väri, mutta hiusvärikriisipäiviä oli ihan tajuttoman paljon ja punaisen ylläpitoon kului ihan tuhottomasti aikaa. Värjäytin helmikuussa 2013 hiukset mustanruskeiksi ja annoin hiusten kasvaa ilman kestovärejä. Punaiset latvat eivät kuitenkaan kertalaakista peittyneet enkä halunnut enää uutta kestoväriä hiuksiin, joten KC Color Maskin sävyt Coffee ja Black olivat kovassa käytössä. Ne tasoittivat ihan hyvin tuota värieroa, mutta eipä sillä kovin pysyvää tulosta saanut. Marraskuussa kyllästyin tuohon värinaamioilla yrittämiseen ja totesin, että jos latvat kerta haluavat olla punaiset, niin olkoot sitten ja tehostin väriä punaisella shokkivärillä. :D Viime aikoina tosin olen aika laiskasti silläkin lätrännyt. Viimeisimmästä kuvasta oli kyllä vaikeaa löytää oman värin ja värjätyn tumman rajaa, mutta jossakin tuossa kohdin se menee.

Olen ollut ihan tyytyväinen tähän projektiin, joka jatkuu vielä niin kauan, että saan leikattua tuon punaisen osan pois. Nykyisin ei tarvitse enää meikata niin vahvasti kuin ennen eikä minulla ole ollut hiusten väristä johtuvia kriisipäiviä projektin aloittamisen myötä. Punaisilla hiuksilla minulla taisi olla krooninen hiusvärikriisi.

Tästä jatketaan eteenpäin ja tsemppiä kaikille kanssakasvattajille. Erityisesti tsemppiä ja kärsivällisyyttä teille, jotka vasta aloittelette!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #682 : 24.02.14 - klo:18:36 »
Onpa tääälä kauniita värejä ja hienosti edenneitä kasvatusprojekteja esillä! :)

Tässä päässä ei mitään uutta oman värin kasvatusrintamalla. En ole vieläkään tehnyt mitään värirajalle, mutta jonkinasteinen asenteellinen muutos on tapahtunut. Talven räjäyttämissä latvoissa on se hyvä puoli, että juurikasvuni vihaamisen sijaan olen siirtynyt vihaamaan värikäsiteltyä latvaa. :D

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #683 : 24.02.14 - klo:22:38 »
Hei! Olen uusi täällä palstalla ja kerkesin tuonne kiharapäiden omaan ketjuun jo jotain pulinaa laittaa.

Hirveä hiuskriisi menossa ja olen tässä lueskellut tätä palstaa aika ahkerasti ja löytänytkin hyviä vinkkejä. Omat hiukset on pitkät ja paksut ja tosiaan vasta näinä päivinä olen alkanut sisäistämään että ne taitaa olla ihan oikeasti kiharat. Ne on siis vasta aikuisiällä alkaneet kihartumaan.

Hiuksia on värjätty säännöllisesti jo yli 10 vuotta ja päänahka on alkanut huomauttelemaan että liika on liikaa. Viime värjäyksen jälkeen päätä kutitti kolme päivää ja muutenkin lievempää kutinaa on ollut melko pitkään. Lisäksi kiinnostaisi tietää mitä väriä tuolta nyt näiden vuosien jälkeen olisi tulossa. Noo vaikka tiedetäänhän se, sitä tummanvaaleaa.

Edellsestä kampaamokäynnistä on hurahtanut huomaamatta yli 5 kk joten tästä on hyvä lähteä. Juurikasvu näyttää värjätyn hiuksen rinnalla tosi tummalta ja veikkaan sen olevan jotain 6-7, lähempänä varmaan 6.Värjätyssä hiuksessa ärsyttää se että se on aina jotenkin väärän värinen. Nyt punaista puskee pintaan aivan liikaa.

Hiukset on siis kiharat luultavasti 2b, ponnarin paksuus on 10,5 cm ja pisimmät hiukset on puoleen selkään määrittelykuvan mukaan. Tässä nyt varmaan vielä liityn tuohon kasvattelijoiden ketjuun. Tällä kasvutahdilla oma väri on saavutettu noin 4 vuoden päästä. :D

Hyvää kuvaa juurikasvusta en millään saanut, kiharaketjussa on kuvaa tämän hetken tilanteesta.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #684 : 25.02.14 - klo:14:38 »
^ Kauniit hiukset sinulla! Nythän on luonnolliset lookit muotia sekä tietysti liukuvärit ja aurinkoraidat, joten luulisin että sinun on helppo kasvattaa omaa väriä. Valokuvan perusteella oma väri sekoittuu nätisti latvoihin. :) Btw, tervetuloa foorumille!
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Kirppu

• Haiven
  • *
« Vastaus #685 : 27.02.14 - klo:16:44 »
Mä vissiin lähdin tästä ketjusta hyvän aikaa sitten mutta oon salakavalasti palannut takaisin hiustenvärjäämättömyyteen.  ;D KC colormaskia oon välillä käyttänyt, mutta huomasin yks kerta että se ei kertakaikkiaan tartu kunnolla tonne vaalennettuun hiukseen. Sen takia hiuspehkosta löytyy ties mitä ihme värisävyjä. D: No mut tilanne on mikä on. Olis kyl kiva jos sais sävytettyä pelkästään tota vaaleempaa osiota jotenkin. Tässä vähän kuvaa tilanteesta:

https://www.dropbox.com/s/0u6735dprlamjeu/2014-02-27%2016.36.36.jpg
« Viimeksi muokattu: 28.02.14 - klo:11:45 kirjoittanut Kirppu »
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #686 : 28.02.14 - klo:08:35 »
Unnu: Kiitos! Oma väri näyttää tuohon punertavaan latvaan verrattuna tumman harmaalta, joten saa nähdä. Nyt tuo 5-6 cm ei erotu vielä kovin selvästi.

Kirppu: Kuva ei näy ainakaan minulla
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #687 : 28.02.14 - klo:08:40 »
Mullakaan ei näy kirpun kuva. :(

Mutta tuo laikukkuus, josta Kirppu puhui, on kyllä yksi niistä syistä, miksi kammoan värjättyjä hiuksia. Mun mielestä värin pitää olla joko kunnolla rähjäisen ja epätasaisen näköinen, tai sitten ei ollenkaan. En voi sietää esim ruskeiksi värjättyjen hiuksien seasta paistavia vaaleampia, kullansävyisiä täpliä tai huonosti värjääntynyttä juurta!
Cogito ergo doleo.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #688 : 28.02.14 - klo:10:30 »
Ei se laikkuisuus aina ole pelkästään värjättyjen hiusten ongelma. Mun yhdellä sukulaismiehellä on aina ollut luonnostaan monivärinen tukka, eli laikuittain ruskeaa, vaaleaa, mustaa ja iän myötä myös harmaita tupsuja... Ei ole ehkä ihan helpoin hiuslaatu ja tokihan se näyttää yhtä epäsiistiltä kuin väreillä aikaansaatu epätasaisuus. Jos tuo mies olisi nuorempaa polvea, niin olisi kyllä varmaan turvautunut väripurkkiin, mutta kun on sitä vanha jäärä -osastoa niin on vaan elänyt laikkuineen.

Mun juurikasvuni näyttää olevan jo ihan hyvissä mitoissa, omaa väriä pääsee siis jo katselemaan kunnolla. Harmi vaan että latva on tyven kanssa niin erivärinen, että tukkaa ei voi missään nimessä kerätä nutturalle tms, vaan antaa heilua vapaana, ponnarilla tai letillä. Ihan kuin yleensäkään pitäisin tukkaa ylhäällä muuta kuin naamaa pestessä. ::) Olen ihan varma että henna on kulunut jonkin verran. En nyt sanoisi että huikeasti, mutta ainakin värin vaihtuminen omaan tapahtuu kivan pehmeästi. Tällä hetkellä tekisi kyllä mieli täräyttää päähän ruskeaa suoraväriä, että pääsisi näkemään pitkästä aikaa tukan tasaisen värisenä... Muuten en olekaan viimeaikoina kriiseillyt värin tai mallinkaan puolesta. *kop kop kop*
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #689 : 28.02.14 - klo:12:45 »
^Nyt näkyy kuva, ihanan pitkät hiukset! :)