Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709156 kertaa)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #735 : 12.03.14 - klo:14:59 »
Samaa mieltä edellisten kanssa, ellyn väri ei ole harmaata nähnytkään! Tuli itse asiassa molemmista kuvista mieleen mun oma väri.
Jaksaa kyllä ihmetyttää ihmisten tökeryys  :(  Että jonkun pitääkin päästä loukkaamaan toista tuollaisella kommentilla. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...

Ihana, kun kaikki kasvattajat on kömpineet esiin kuvien kanssa näin kevään tullen  <3

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #736 : 12.03.14 - klo:16:47 »
No niin, tässä meikänkin tilannetta! Kohta tulee kolme vuotta värjäämättömyyttä täyteen, sillä viimeksi muistaakseni väriä tungin päähäni toukokuussa 2011, ja saman vuoden elokuussa aloitin aktiivisen oman värin kasvattamisen.

Ihan pakko oli ottaa kuva meikittömällä nassulla ja yrittää sitä sitten peitellä, mutta kun ihana kevätaurinko jotenkin niin käski kuvaamaan nyt-heti-eikä-kohta ;D Latvoissa on edelleen tukkaa, jota on aikanaan värjäilty ja käsitelty Colour B4:llä, joten latvoilla on vähän taipumus kuivahtaa ja vaalentua. Onneksi on olemassa KC:n Color Mask, vaikka minun kuontalolleni niistä ei oikein täydellistä sävyä löydy, kun Coffee on liian tumma ja Cacao liian lämmin. No, vähän fiiliksen mukaan käytän molempia, kyllähän ne pesussa lähtevät pois, jos tukka tuntuu jotenkin vieraalta.

Pakko sanoa, että olen ihan äärettömän tyytyväinen siihen, että aikoinaan luin tätä ketjua ja tajusin, että oma värikin voi olla mukava. Olen pääasiassa saanut ihan hyvää kommenttia tukastani, ja mikä ihaninta, tyvikasvua ei tarvitse enää miettiä ollenkaan. Oma sävy myös tuntuu jotenkin eläväisemmältä, kuten tässä ketjussa monet ovatkin jo todenneet - tukka näyttää ihan erilaiselta kevätauringon paisteessa kuin kynttilänvalossa. Joskus salaa mietin, että kyllä sellainen ihana suklaanruskea tasainen ja kiiltävä väri voisi olla aika kiva, mutta aika pian onneksi yleensä unohdan tuollaiset ajatukset.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #737 : 12.03.14 - klo:17:12 »
Minäkin innostuin kuvaamaan! Toivottavasti puhelinkuvista saa selvää! Pää värjätty viimeksi joskus lokakuussa.

« Viimeksi muokattu: 12.03.14 - klo:17:18 kirjoittanut Unnu »
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #738 : 12.03.14 - klo:17:16 »
Cecilia ja Unnu, tosi kauniita omia värejä! Taas alkaa tehdä mieli kasvattaa omaakin...
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #739 : 13.03.14 - klo:15:39 »
^ Kiitos! On se jännä huomata, että oma värikin onkin oikeasti kiva. Siitäkin olin oikein hämmästynyt, että miten se sopii ihon väriin niin hyvin.  ::) Aika erikoistahan se olisi, jos ei sopisi...

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #740 : 14.03.14 - klo:17:17 »
Voi kiitos paljon kauniista sanoistanne, niiden voimalla voi unohtaa negatiiviset kommentit ja jatkaa kasvatusta hyvillä mielin. :) Vaaleanruskea kuulostaa paljon paremmalta kuin harmaa.

Uskon olevani kasvatusprojektissa nyt siinä vaiheessa, että tämä menee koko ajan helpommaksi. Olen pystynyt jo jonkin aikaa unohtamaan värirajan, ja epäilen vuoden rajapyykin jälkeen kasvatukseni riippuvan vain kärsivällisyydestä. Hyviä naamapäiviä on huomattavasti enemmän kuin aiemmin ja terve tyvi motivoi jatkamaan. Kaiken lisäksi nyt kun tämän hoitaa tämän projektin loppuun, niin sitä ei tarvitse käydä läpi kuin kerran! :)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #741 : 17.03.14 - klo:10:13 »
enna mulla on varmaan sama vika, kokoajan haluttaisi tehdä jotain hiuksille. Tosin yleensä väriä, aika harvoin haluttaa leikata.

Onko joku saanut värjättyä omaa väriä ja värjättyä osuutta jotenkin kivasti toisiinsa sopivaksi? Ja vieläpä niin ettei omaan väriin ole tarvinnut koskea ollenkaan? Mietin tässä valmiiksi mitä voisin tehdä, jos joskus uskaltaudun kampaajalle. Toisaalta voi olla parempi ettei sinne menisi ollenkaan. Mutta joku liukuvärjäysjuttu (ombreko se on nimeltään?) olisi kiva. Onko kellään kuvia sellaisen toteutuksesta?

Nyt on vähän yli 6 kk edellisestä värjäyksestä ja tää ei tunnu etenevän yhtään.  0_0
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #742 : 17.03.14 - klo:10:40 »
Laitoin vielä kaksi käsittelyä Biozell Rial-vaalennusvoiteella (ja sen jälkeen hoidoksi Jason Aloe Vera-hoitoainetta, todella hyvä hoitoaine). Ensin oli keskiruskea, yksi käsittely Rialilla-> pääsin tummahkoon vaaleanruskeaan. Laitoin vielä kaksi käsittelyä, niin pääsin tähän keskivaalea-todella vaaleanruskea sekoitukseen. Tykkään tästä paljon värinä, ja olenkin aika varma, että tästä ei tyvikasvu tule pahasti näkymään. Olin tosi yllättynyt, miten kauniisti tuo Rial vaalensi taas, ja luonnollinen lopputulos. Tässäkään ei punaisuutta ole pahasti, vaan aika neutraali väri (mikä on hyvä oman värin kasvattelua ajatellen). Tämä ei ole liian vaalea, kuten joskus on käynyt. Liian vaaleasta näkyy tyvikasvu liikaa, liian tummana. Tämä on hyvä. Jos aurinko kesän tullen vaalentaa väriä, niin suoravärit käyttöön.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #743 : 17.03.14 - klo:10:54 »
Onko joku saanut värjättyä omaa väriä ja värjättyä osuutta jotenkin kivasti toisiinsa sopivaksi? Ja vieläpä niin ettei omaan väriin ole tarvinnut koskea ollenkaan?

Viimeisin latvoissa oleva väri on sen verran lähellä omaa väriä, että se pieni ero ei ole mua kamalasti häirinnyt.

Omalla kohdalla tämä oman värin kasvatus on helpottanut koko ajan, mitä kauemmin edellisestä värjäyksestä on. Kohta taitaa tulla vuosi täyteen, ja olen jo hyvin tottunut omaan väriin. Itse asiassa olen neitsythiusten myötä saanut hiukset todella hyvään kuntoon, ja sellaisen kiillon & pehmeyden, josta värjäsyvuosina pystyi vain haaveilemaan.  Tiedä sitten vaikuttiko vaaleat värit (8- ja 9-asteiset), vai luonnonkiharan kuivuus, mutta  värjätty pehko meni aina nopeasti hyvin huonoon kuntoon.

Mun kohdallani oman värin kasvatus oli oikea päätös  :-*

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #744 : 17.03.14 - klo:16:00 »
^Mä olen kauhean kateellinen, kun sulla on noin näkymätön raja niin kunnon kuin värin suhteen! ;D Millaista värjäyshistoriaa sulla oli ennen oman värin kasvatukseen siirtymistä? Oletko omin neuvoin saanut mahdolliset värierot noin hyvin jemmaan vai oletko käynyt kampaajalla?
Cogito ergo doleo.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #745 : 17.03.14 - klo:17:30 »
^...Saako vielä udella, millä kestoväreillä noin kauniin värin saa? O:) Mulla on niin monesti käynyt niin, että kun olen laittanut muka maantien värisen kestovärin päähän, niin tulos on ollut kaikkea muuta kuin. Siksi ei ole pitkään aikaan napannut edes yrittää värjätä lähelle omaa väriä (joka muistuttaa kovasti sinun väriäsi, ehkä hieman tummempi), koska olen mielessäni jo tuominnut kaikki "maantie" -kestovärit. Ehkä mulla on vaan niin tyhmä hius, että se imaisee kaikki väärät sävyt niistä väreistä, tai sitten olen vaan sattunut kokeilemaan huonoja värejä.
Cogito ergo doleo.

Poissa sv1

• Haiven
  • *
« Vastaus #746 : 18.03.14 - klo:08:37 »
Liitynpä joukkoon myöskin. Omaa väriä on kasvateltu viime marraskuusta asti, hieman varkain tosin. Ensisijassa on pituuden kasvattaminen, mutta kun en kampaajalle asti ole edennyt, niin kasvatellaan nyt sitten tuota luomuväriä. Ongelmana vaan alkaa olemaan tämä jokapäiväinen märehtiminen, että onko tuo nyt ihan törkeä tyvikasvu vai ihan ok liukuvärjäys-tyyppinen setti mitä voi rauhassa kasvatella vaikka koko kesän yli.  ;D Huomaa hyvin tuon täälläkin mainitun oman luonnollisen värin vivahteikkuuden, jossain tietynlaisessa keinovalossa se näyttää ihan hirveän tummalta ja esim. luonnonvalossa täysin siistiltä.. + jossain superkirkkaissa keinovaloissa se jopa näyttää ihan yhtä vaalealta kuin latvatkin, my god  ??? ;D

Ennenkin olen yrittänyt omaa väriä kasvatella, mutta pari kertaa se on kariutunut juuri tähän samaan pallotteluun.. Sitten ollaanki rynnätty kauppaan ostamaan blondausaine-> kääk liian keltainen -> uusi blondausaine -> kääk meni ketuiks -> ruskea väri päälle -> kyllästyminen viikossa -> blondaus -> paniikki -> kampaaja -> ja taas vaalea kuontalo.  ::) Kuulostaa ihan mielenvikaiselta kun lukee mitä onkaan sählännyt... Viime kesänä tapahtui tuo episodi ja sen myötä hiuksetkin lyhenivät vielä silloin marraskuussakin. Ilman kaikkea tuota, hiukset olisi nyt jo johonkin puoleen selkään.  :-\

Että josko sitä nyt vaan pitäisi pään kylmänä ja kasvattelis vaan rauhassa. Ja pääasia mun tapauksessa on se, että en rajaa itseltäni pois sitä mahdollisuutta, että vaikka olisikin oma väri koko pituuksissa, aina mulla tulee olemaan vähän vaaleita raitoja/hienovaraista liukuvärjäystä.. Sellanen yksivärinen hiuksisto ei vaan tunnu mukavalta.

Ja vinkkejä otetaan myös vastaan, että millä tuota tyven ja latvuston rajaa saisi hieman häivytettyä? Ei sen tarvitse ihan prikulleen olla tuon juuren värinen, mutta jotain tyyliin yhden asteen vaaleampaa? Mulla kun taitaa nyt olla 2-3 sävyä vaaleampaa hiusta tuolla seassa, niin aika kontrasti tulee ton tyven kanssa. Ja mieluiten joku kevytväri/suoraväri, tai hyväksi havaittu kestoväri jonka hapetetta vois blandata, ettei rääkkäis noita hiuksia liikaa.. Color Mask Lattea on kokeiltu, ei toimi mulla yhtään. Tulee laikukas ja punertava lopputulos  :-X

Täällä on monesti mainittu Poly Colorin 15 keskivaalea, onko se kuinka "idioottivarma", onko mikä mahis että vetäsee vihreäks/liian tummaksi? Mitäs jos heittäis hoitoainetta siihen sekaan, onko kukaan kokeillut? Ihan nätiltä näyttää ainakin tämän bloggaajan päässä tuo Poly Color: http://annicaenglund.se/2013/08/22/lek-med-produkter/
« Viimeksi muokattu: 18.03.14 - klo:08:39 kirjoittanut sv1 »

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #747 : 18.03.14 - klo:08:55 »
^ Ihan sairaan nätti!  :o  <3 Mun mielipide on, että älä tee tuolle mitään, se on upea noin.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #748 : 18.03.14 - klo:09:29 »
En minäkään tekisi tuolle mitään, mutta ymmärrän tuon tuskasi kyllä. Varsinkin kakkoskuvassa näyttää tosi hyvältä ja enemmänkin liukuvärjätyltä entä juurikasvulta. Kunhan tässä saan kasvatettua tuota juurikasvua enemmän niin saan itsekin laitettua tänne paremman kuvan.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa sv1

• Haiven
  • *
« Vastaus #749 : 18.03.14 - klo:12:35 »
Kiitokset kaikille kauniista sanoista. :) Tsemppaa jatkamaan tätä projektia, loppuu se arvuuttelu että miltä se oma hiuksisto näyttää muutenkin kuin vain "ällönä juurikasvuna". Pitäis aina muistaa se, että zenmäistä malttia kun alkaa se väripurkki pyörimään ajatuksissa.. ;D Siinä on sitten muuten käden käänteessä kuukausien työ tuhkana tuulessa.

Ja kyllähän tässä omat ahdistukset tuo sekin, että olen aina ollut pitkätukkainen..Nyt kun on tällainen pitkä polkka JA oman värin kasvatus-projekti omine tuskineen, niin huoh... Muttamutta, kyllä se siitä kasvaa ja varmasti palkitsee sitten kun on oman väriset hiukset. :)