Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709059 kertaa)

Poissa Monty

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #780 : 24.04.14 - klo:08:53 »
Tekee mieli tarttua elumenpulloon, oma väri (tumma ruskea) on varmaan korviin asti ja muuten tukka hartiapituudessa... vanhaa mustahkoa väriä jäljellä latvassa mutta kasvun rajaa ei näy oikeastaan ollenkaan. Tukka on juu sileämpi, mutta samalla ohuemman näköinen ja helposti sähköistyvä... Musta letti olisi niiiiiin kiva että tosissaan harkitsen pulloon tarttumista!
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #781 : 24.04.14 - klo:13:29 »
Tajusin juuri että oma väri alkaa pikkuhiljaa saavuttaa sitä pituutta jossa värjätyn osuuden voisi (teoriassa) pätkiä kokonaan pois... kesäpolkka? ;D (Mies ei kyllä ikinä suostuis, enkä itsekään halua ihan noin lyhyttä tukkaa enää...)

Tässä taas kehityksestä kuvaa. Latvasta pitäisi ehkä kuivimpia hiukan napsia pois, mutta vielä en ole raaskinut...

Sisällä / auringossa
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #782 : 24.04.14 - klo:13:38 »
^Ihana tukka scroundrel, just täydellinen, harkitun ja huolella värjätyn näköinen liukuväriefekti, älä suotta leikkele liikoja :)

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #783 : 24.04.14 - klo:17:20 »
Tekee mieli tarttua elumenpulloon, oma väri (tumma ruskea) on varmaan korviin asti ja muuten tukka hartiapituudessa... vanhaa mustahkoa väriä jäljellä latvassa mutta kasvun rajaa ei näy oikeastaan ollenkaan. Tukka on juu sileämpi, mutta samalla ohuemman näköinen ja helposti sähköistyvä... Musta letti olisi niiiiiin kiva että tosissaan harkitsen pulloon tarttumista!

Hear, hear! Mulla on aivan samat mietteet. Väri on kiva ja tukka hyväkuntoinen, mutta niin paljon ohuempi kuin värjätty... Väriä en välttämättä enää edes halua vaihtaa, mutta voisin aivan hyvin värjätä omansävyisellä elumenilla tämän...

Scoundrelin tukka on upea ja näyttää todella hyväkuntoiselta! Jos mulla olisi noin hyvässä kunnossa vaalennettu latva niin en olisi lyhentänyt koskaan.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #784 : 27.04.14 - klo:09:28 »
Kiitos kokemuksistanne anannas ja unnu! :) kuvailunne kyllä vaikuttivat tutuilta, kasvatusprojektin edetessä odotan kyllä värin lisäksi suurella mielenkiinnolla käsittelemättömän hiukseni tekstuurin selviämistä. Itsehän kamppailen vielä tälläkin hetkellä sen asian kanssa, että raaskisinko luopua esim 10 cm verran pituudesta. Vaikeaa, kun haluaa samaan aikaan eroon käsitellyistä latvoista ja pidemmän tukan. :D

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #785 : 29.04.14 - klo:16:37 »
Hienoja omia värejä jälleen ja kasvaapa muilla hiukset nopeaa tahtia, itsellä tuntuu jämähtäneen suurinpiirtein hartioille.

Nämä on otettu viime kuussa, eikä tuosta kovin paljon olla edistytty:

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #786 : 30.04.14 - klo:19:44 »
Laskin muuten että säästän n. 600 € vuodessa kun en enää värjää hiuksiani :o Kun ennen värjäytin joka toinen kuukausi ja hintaa tuli se ~100€/kerta
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #787 : 03.05.14 - klo:13:23 »
^ Huhhuh  :-X Mulla myös tuli aikoinaan aina maksettua kampaajalle värikäsittelyt, kun en kotivärjääjäksi alkanut.

Nonnih, mulla on nyt ihan oman värinen tukka! Kampaamon lattialle jäi viimein loputkin vanhasta hiusväristä. Nyt hiukset yltää jonnekin kainaloiden ja rintaliivien välimaastoon ja kasvattamiseen meni sen kolmisen vuotta. Tykkään yhä omasta väristäni, kriiseilen vaan totuttua lyhyemmän hiusmallin takia. Oma kullanruskea/lämmin vaaleanruskea on ihana ja haluan vaan äkkiä lisää pituutta  :P

Siirryn nyt syrjään tästä ketjusta ja toivotan paljon tsemppiä oman värin kasvattajille, lopussa kiitos seisoo  :ts

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #788 : 03.05.14 - klo:13:56 »
Paljon onnea pieces, on ollut inspiroivaa seurata sinunkin kasvatustasi! :) Toivottavasti tuo päivä on itsellänikin edessä. Nauti omasta väristäsi ja tsemppiä pituuskriisiin!  :D

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #789 : 03.05.14 - klo:17:18 »
^^ Onnea!  :)

Itsekin kävin eilen kampaajalla siistimässä latvoista viitisen senttiä. Taas askeleen lähempänä omaa väriä! Latvoissa taisi olla jotain vanhaa blondia alla, joten nyt hiuksisto on hieman yhtenäisemmän värinen. Kampaaja kehuskeli, että hiukseni näyttävät siltä, kuin niihin olisi tarkoituksella värjätty ombre. En tiedä halusiko hän vaan mielistellä, vai tarkoittiko oikeasti.  :D Olen kyllä itsekin ajatellut, että oma väri sopii värjättyyn yllättävän hyvin. Johtunee siitä, että tyvi on hieman latvaa tummempi ja sävyero on loppupeleissä melko huomaamaton.

Kampaaja oli muuten melko hämmästynyt tästä oman värin kasvatuksesta. Ehdotteli, että voisin tulevaisuudessa miettiä kiiltokäsittelyjä tai latvaraitoja. Halusi ehkä vaan pitää asiakkaastaan kiinni? Eiköhän ne latvaraidat synny ihan itsestään auringossakin. Kiiltokäsittelyä voin ehkä harkita, jos joskus tuntuu, että kaipaa vaihtelua. Jännä, että oma väri koetaan liian kiiltämättömäksi tai tylsäksi. Itse olen jo kallistunut sille kannalle, että itseasiassa värjätty hius näyttää usein luonnottomalta värikypärältä. Asiaa voi katsoa monesta näkökulmasta. :)
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #790 : 03.05.14 - klo:22:00 »
pieces pistähän kuvia niin saadaan ihailla! Älä nyt täysin poistu tästä ketjusta, täytyyhän meillä olla joku esikuva joka tsemppaa ja ketä voidaan seurata! Nimim. yllätin itseni haaveilemasta uudesta hiusväristä...
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #791 : 04.05.14 - klo:14:26 »
Kiitokset ellylle ja Unnulle  :-*  Pakko myöntää, että nyt on vähän vaikeuksia nauttia omasta väristä, kun pitää jaksaa ahdistua hiusten mallista ja mitasta. No, kai sitä pitää olla koko ajan joku tukkaprojekti käynnissä, nyt voi vain odottaa oman väristä pitkää tukkaa.
Lilli tässä ketjussa hehkuttaminen ja ruikuttaminen on ollut tosi jees kasvatuksen kannalta niin varmasti käyn vielä täällä ainakin lueskelemassa juttuja  :) Ja tänne kannattaa ehdottomasti kirjoittaa, jos värjääminen alkaa houkuttaa kovastikin, muut kasvattajat saa aika varmasti puhuttua pois semmoisista aikeista  ;)

« Viimeksi muokattu: 09.10.14 - klo:17:36 kirjoittanut versicolori »

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #792 : 04.05.14 - klo:14:39 »
pieces sulla on ihanan väriset hiukset! Tosi vaaleet! Tuota väriä kelpaa kasvatellakin!

scoundrelin ja Pinkan värit on kans ihanan vaaleita! Vitsi kun nämä minun hiukset kasvaa niiiiin hitaasti. Ei vielä oikein itse edes pysty mittaamaan paljonko tuota juurikasvua on.

Mulla haluttais tehdä jotain tälle värjätylle latvalle, mutta en vielä uskalla ettei vahingossa tule koskettua juureen. Ensi viikolla menen leikkauttamaan haarahiuksia pois ja vähän hirvittää istua kampaajanpenkkiin tämmöisen juurikasvun kera. Näyttää siinä peilissä varmasti ihan karseelta.  0_0

NYYH! Minä haluan kans vaaleet hiukset! Tämä juurikasvu on niin tumma. Saako näitä vaalennettua mitenkään muuten kuin värjäämällä? Lueskelin tuossa nuita ketjuja ja ilmeisesti hunajavaalennus ei oikein toimi. Vähänkö haluaisin nuo teidän väriset hiukset!
« Viimeksi muokattu: 04.05.14 - klo:14:49 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

FiftyReasons

• Vieras
« Vastaus #793 : 04.05.14 - klo:15:36 »
Menin maaliskuussa värjäämään hiukseni pari astetta liian tummaksi. Voi sitä ketutuksen määrää. Päätin tuolloin, että en koske enää ikinä purkkiväreihin. Nyt on muhiteltu hunajaa ja öljyä ja tehopuhdistavaa (ok, ehkä vähän liian myöhään) ja rukoiltu Hiusten Jumalattaria että oma väri kasvaisi jo takaisin  <3 Sentti-pari jo takana, montamonta edessä.
« Viimeksi muokattu: 03.07.14 - klo:21:10 kirjoittanut FiftyReasons »

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #794 : 04.05.14 - klo:20:56 »
Enpä olisi uskonut löytäväni itseäni tästä ketjusta, mutta täällä ollaan! Olen kasvattanut omaa väriä suunnilleen maaliskuusta asti, mutta niihin aikoihin tehty pelkistävä värinpoisto palautti tosi hyvin värjättyä tyvikasvua pidemmältäkin matkalta, joten tyvikasvu näyttää sen takia olevan jo melko pitkällä. Käsitelty osuus ei todellisuudessa ole noin räikeä tyveen verrattuna vaan sulautuu kohtuu mukavasti omaan väriin. Oon silti yrittänyt taittaa käsitellyn osan väriä viileämpään sinisellä ja violetilla, mutta kumpikaan ei ole tehnyt sävylle mitään erikoista.

Tää koko projekti on musta vieläkin tosi hämmentävä, sillä vielä vuosi sitten näihin aikoihin mulla oli vaaleanpunaiset hiukset. Värjäsin siitä tummanruskeaksi, jonka jälkeen aloin tavoitella viileää ruskean sävyä ja jossain kohtaa tajusin sen tarkoittavan samanlaista hiusväriä kuin minulla on luonnostaan. Oon teini-iästä asti inhonnut omaa maantien väristä tyvikasvua, mutta nykyään tuollainen tumma ja hyvin tuhkainen hiusväri on mun mielestä aika elegantti. Suhtaudun silti vähän ristiriitaisesti oman värin kasvatukseen. Kuvitelmissani saavutan pitkät luonnollisen väriset hiukset jotka on arkenakin kiharrettu ja paritettu utuisen silmämeikin kanssa. Todellisuudessa en kuitenkaan jaksa laittaa hiuksia niin erikoisesti joka päivä, joten kuljen todennäköisemmin ulkona päätä pitkin valuvissa hiuksissa tai palmikossa ja parhaimmillaan vielä meikittä. Hermoilen jo valmiiksi mitä musta ajatellaan niissä tilanteissa ja mihin uskontoihin mut yhdistetään. Pelkään myös kyllästymistä, mutta onneksi omaakin väriä saa ainakin väliaikaisesti sävytettyä kyllästymisen hetkellä. :) Elän toistaiseksi siis aika ristiriitaisissa tunnelmissa, mutta ehkä se helpottaa projektin edetessä.