Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 706598 kertaa)

Kiivi

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #795 : 04.05.14 - klo:21:19 »
Onnea pieces ja tervetuloa Puf  :ts

Minäkin odotan malttamattomana, että olisi jo koko tukka omaa väriä... 1v 7kk takana ja tältä näyttää. Surkea kuvanlaatu, mutta tässä näkyy parhaiten tuo väriraja.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #796 : 05.05.14 - klo:11:28 »
Puf:n kirjoitus tuntuu niin tutulta! Mulla on mielikuva upeista värjäämättömistä hiuksista, mutta sitten taas mietin, että no miltähän nämä todellisuudessa näyttää.. Pelkään myös leimautuvani tietyn uskontokunnan edustajaksi, vaikka todellisuudessa olen hyvin uskonnonvastainen ihminen. Olen myös käytökseltäni tylsä ja hillitty, joten välillä tuntuu että hiusväri oikein korostaa sitä.

Omasta hiusväristä on niin vaikea saada käsitystä että miltä se näyttää, esim. vessan peilistä kun katson niin tukka näyttää tummalta ja tosi hyvän väriseltä. Sitten taas auringonpaisteessa saattaa näyttää harmaalta ja mitäänsanomattomalta.

Välillä mietin että kannattaisikohan alkaa värjäilemään vaan elumenilla tai sävytteillä, saisi vähän vaihtelua, mutta hiukset pysyisi hyvässä kunnossa? Pysyykö sävytteet (kevytvärit? mitä ne edes on, olen jo ihan pihalla näistä värijutuista) värjäämättömässä hiuksessa?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #797 : 05.05.14 - klo:11:52 »
Kampaaja oli muuten melko hämmästynyt tästä oman värin kasvatuksesta. Ehdotteli, että voisin tulevaisuudessa miettiä kiiltokäsittelyjä tai latvaraitoja. Halusi ehkä vaan pitää asiakkaastaan kiinni? Eiköhän ne latvaraidat synny ihan itsestään auringossakin. Kiiltokäsittelyä voin ehkä harkita, jos joskus tuntuu, että kaipaa vaihtelua. Jännä, että oma väri koetaan liian kiiltämättömäksi tai tylsäksi. Itse olen jo kallistunut sille kannalle, että itseasiassa värjätty hius näyttää usein luonnottomalta värikypärältä. Asiaa voi katsoa monesta näkökulmasta. :)

Mulla tulee kesällä kolme vuotta viime kampaamovärjäyksestä, surya hennaa olen jonkun kerran käyttänyt sen jälkeen. Oon aika hämmästynyt ollut siitä, että kukaan ei ole kommentoinut muutosta, koska aiemmin värjääminen tosiaan oli ihan säännöllistä ja väriä ei voinut olla huomaamatta. Omaan tummanruskeaan olen tottunut toki jo tässä ajassa hyvin, vaikka välillä näyttää aika laimeelta. Kuitenkaan en kadehdi niitä, jotka värjää, mun silmissä näyttää räikeältä ja epäluonnolliselta, sana halpa tulee aika usein mieleen.

Voisin harkita sen verran tekeväni, että jotain raitoja keventämään. Viimeksi kun kävin kampaajalla meinasin raidoista kysyä, mutta jotenkin alkoi hävettämään, ettå en enää tiedä mikä on hiuksissa muotia ja onko raidat jotenkin epämuodikkaita. Voi mua  ::)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #798 : 06.05.14 - klo:08:35 »
Kiitokset Qualenfall ja enna  <3

Mulla haluttais tehdä jotain tälle värjätylle latvalle, mutta en vielä uskalla ettei vahingossa tule koskettua juureen. Ensi viikolla menen leikkauttamaan haarahiuksia pois ja vähän hirvittää istua kampaajanpenkkiin tämmöisen juurikasvun kera. Näyttää siinä peilissä varmasti ihan karseelta.  0_0

NYYH! Minä haluan kans vaaleet hiukset! Tämä juurikasvu on niin tumma. Saako näitä vaalennettua mitenkään muuten kuin värjäämällä? Lueskelin tuossa nuita ketjuja ja ilmeisesti hunajavaalennus ei oikein toimi. Vähänkö haluaisin nuo teidän väriset hiukset!

Muuta neuvoa en osaa antaa kuin että kärsivällisyyttä vaan kehiin  :-\  Alku on hankala, mutta menet sinne kampaajallekin ihan rauhassa. Ehkä kampaaja osaisi auttaa, jos vaikka vielä päädyt vaalentamaan latvaa tai vaikka koko tukan.
Kannattaa muistaa, ettei oma väri välttämättä ole ihan sellainen miltä se näyttää lyhyenä juurikasvuna eli pitää vaan kasvattamalla ottaa selko siitä omasta väristä. Suunnilleen kaikki luomuhiukset, tummat ja vaaleat, vaalenee jonkun verran latvoista ja/tai saa aurinkoraitoja eri sävyissä ajan kanssa. Sulla Lilli on varmasti kaunis oma väri  :)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #799 : 06.05.14 - klo:10:54 »
Tajusin juuri, että mullahan tulee kuukauden sisällä vuosi täyteen oman värin kasvatusta! Valitinkin jo kasvattajien ketjuun huonosta hiusviikostani, mutta kesäkuukaudet hujahtavat yleensä nopeasti ohi ja hiuksetkin kasvavat toivonmukaan nopeammin. Näin ollen opiskelijaelämään palatessani omaa väriäkin pitäisi olla ihan mukavasti päässä ja hiuksissa lisää mittaa. Baby steps, baby steps. :)

Poissa vongola

• Haiven
  • *
« Vastaus #800 : 06.05.14 - klo:16:39 »
Noniin itselläkin taas alkaa oman n. 8 tasoisen maantienvärin kasvatus.. tai alkoi 2kk sitten.. omaa väriä siis joku 3cm ja kriisiä pukkaa. Taustalla väriä jos jonkinmoista.. viime vuoden värjännyt 2 asteisella tummanruskealla. 2 vuotta sitten jo yritin päästä omaan väriin värinpoistoilla mutta sorruin lopulta värjäyskierteeseen   :-X nyt ajattelin ihan ilman värinpoistoja tästä selvitä pikkuhiljaa kc colormask coffee apuna  .. saapas nähdä. Täytyy yrittää tännee kuvaa päivittää jos se motivois  :-\
1bMii Mustaksi värjätyt, ikuinen kasvatus

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #801 : 06.05.14 - klo:18:05 »
Onnea Pieces, todella kaunis väris sinulla ja kauniit hiukset muutenkin! Ehkäpä omatkin hiukset ovat ensi vuonna suurinpiirtein samassa pituudessa ja kokonaan omaa väriä, niin ainakin toivon.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #802 : 06.05.14 - klo:19:53 »
^ Thanks, edelliseltä sivulta jäi sanomatta, että sullakin on tosi ihana väri! Vuosi menee nopeasti ja oot jo nyt tosi pitkällä kasvatuksessa, näin tämä homma etenee  :)

Tajusin juuri, että mullahan tulee kuukauden sisällä vuosi täyteen oman värin kasvatusta!

Voisikohan olla luvassa hiuskuva/kuvia? ;) Ennakkoon jo onnittelut vuosipäivän johdosta!

Poissa hnev

• Haiven
  • *
« Vastaus #803 : 07.05.14 - klo:19:33 »
heip...olen alkanut kasvattamaan omaa tukkaa takaisin huomattuani kuinka kuivat ja rumat nykyiset värjätyt hiusset ovat. värinpoistoja on kärsinyt, koskaan ei silti mitään räväkkää väriä ole ollut kuten punainen tai..sininen?  ;D alotin vrm 9 vuotiaana värjäämään hiuksia. ja nyt olen sitten 14. aika monet tässä iässä alkaa vasta kokeilemaan niitä värivillityksiä  mutta itseä ei kiinnosta, haluan oman värin takaisin joka nyt tuolla 2cm juurikasvulla näyttää valkoiselta. ''ongelma'' on, että hiukseni ovat tummanruskeat (auringossa kupari) joten juurikasvu näyttäisi myös aika törkeältä. toisaalta se ei haittaa koska minulla ei ole ulkonäköpaineita, eikä tule. olen aika pakkomielteinen koko kasvatuksen suhteen, on niin hidasta hommaa ja tuijotan koko ajan kasvustoa että onko se jo edennyt. mutta värjätä en aio, koska hiusten kuivuus estää sen. olen myös aika kalpea joten tumma eikai nyt sovikkaan, meikittömänä näytän vähän laimeelta. kulmakarvat mulla on kans ihan blondit ja niitäkin värjään. mutta kai tässä nyt sitten se puolvuotta/vuosi menee että on taas omat kutrit..eikun odottelua. värjätyt hiukset pätkäsen niin että ne ovat vähän rinnan yläpuolelle. en itse käytä lyhyitä hiusmalleja koska metal.   :3

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #804 : 07.05.14 - klo:20:57 »
Voisikohan olla luvassa hiuskuva/kuvia? ;) Ennakkoon jo onnittelut vuosipäivän johdosta!

Kiitos onnitteluista, aika on kulunut kyllä samaan aikaan niin nopeasti ja hitaasti. Mukavia kuitenkin nämä vuosipäivät, kun saa taas uuden motivaation ja innon kanssa jatkaa projektia. :) Laitan tottakai kuvia, mikäli on kiinnostusta nähdä! :)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #805 : 09.05.14 - klo:10:00 »
elly, onnea vuosietapin saavuttamisesta! Tottakai halutaan nähdä kuvia, sehän on tämän ketjun suola.  :T

Mulla alkaa olla jo sen verran juurikasvua että sain napsaistua kännykällä kuvan mistä yritin tiirailla mikä se väri sitten olisikaan. Vielä ei ole aurinko päässyt vaalentamaan tätä, joten toiveissa olisi että tästä tulisi edes vähän vaaleampi väri. Lisäksi kuva vääristää väriä jotenkin sinisemmäksi. Lisäsin tuohon viereen toisen kuvan johon lisäsin kuvankäsittelyohjelmalla vähän lämpöä, tuolta se näyttää kun tässä samassa paikassa katsoo peilistä. Miltä tämä sävy teidän mielestä näyttää? Onko se 7 vai tulisko siitä jopa 8?

2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #806 : 09.05.14 - klo:17:44 »
Täällä näytetään luonnonvalossa tältä:

Oon ihan hirmu tyytyväinen tähän ite! Miksi oon koskaan edes värjännyt?  ???
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #807 : 09.05.14 - klo:21:23 »
Sulla on unnu ihanan tummat hiukset luonnostaan! Mutta kuvassa ainakin näyttää että värjätty osuus uppoaa mukavasti sinne sekaan. Ei siis hyppää silmille.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #808 : 10.05.14 - klo:16:18 »
Hienoja omia värejä kaikilla! Olen suoraan sanottuna yllättynyt, kuinka tummia tukkia täällä ketjussa aina vähän väliä näkee - olen itse tummatukkaisena supisuomalaisena tottunut siihen, että joko minua luullaan osittain ulkomaalaiseksi tai tukkaani luullaan värjätyksi, kun suomalaiset ovat stereotyyppisesti Elovena-tukkakansaa.

Minulla tulee ihan näinä päivinä kolme vuotta (!!!) värjäämättömyyttä täyteen, toukokuussa 2011 nimittäin viimeksi värjäsin tukkaa. Tässä tilannekatsaus:

Kuivimmissa latvoissa näkyy edelleen Colour B4 -käsittelyn aikaansaama punaisuus, mutta senkin saa yleensä Color Maskilla piiloon. Muuten koko pää onkin aika lailla jo samaa, omaa väriä. Pakko sanoa, että olen todella tyytyväinen päätökseni luopua tukan värjäämisestä - tyvikasvua ei nimittäin ole kyllä yhtään ikävä!

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #809 : 10.05.14 - klo:17:48 »
^On kyllä ihanaa, miten paljon paremmalta hiusten tyviosa näyttää, kun kasvuraja on jossain ihan muualla. Mulla oli tummaksi värjätyn tukan kanssa aina tosi tuskastuttavaa se, kun vaalea juurikasvu sai päälaen aina näyttämään olevan täynnä kaljuja kohtia, ja hiukset näyttivät ylipäänsä tyvestä tosi harvoilta. Nyt, kun siellä ei ole mitään värirajoja aikaansaamassa optisia harhoja, hiukset näyttävät tyvestä moninkertaisesti tuuheammilta ja ihan hirveän paljon paremmilta. En vieläkään ole sitä mieltä, ettäkö tämä oma väri sopisi minulle vähän tummempaa paremmin, mutta ainaisesta tyvikasvusta pikkuhiljaa eroonpääsy kyllä on niin iso plussa, että tällä mennään.