Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 718710 kertaa)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #810 : 11.05.14 - klo:22:59 »
Cecilian hiukset on tosi kauniit  :l  Samoin on Unnun ja Lillin omat värit!

^ No niinpä Pinka, on vaan jaksettava sinne asti, että värjättyjen latvojen leikkaaminen tuntuu hyvälle ja hiukset miellyttää vielä leikkaamisen jälkeenkin tai pitää valita värin ja pituuden väliltä. Aina voi lohduttautua sillä, ettei tätäkään kasvattelua kestä loputtomiin  :) Oon ehkä aiemminkin kehaissut, mutta sulla on tosi mielenkiintoinen väriyhdistelmä hiuksissa, punertava latva sopii kauniisti omaan luonnolliseen väriisi.
Omien hiusten leikkaamisen jälkeen oon varmaan joka päivä arvuutellut, että kannattiko vai ei  ::) Väri ja kunto on hyviä, mutta tämä hiusten pituus... Menee marisemiseksi, mutta mullakin hiuksissa voisi olla tähän tilanteeseen verrattuna +20 senttiä enemmän pituutta. Mutta sen vaan sanon, etten aiemmin uskonut, että käsittelemätön tukka voisi tuntua näin kivalle ja se korvaa tosi paljon, kun märehdin pitkien hiusten perään. Tuoreessa muistissa on ne viimeiset värikäsitellyt takkulatvat eikä ole ikävä.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #811 : 13.05.14 - klo:08:24 »
Kiitos pieces! Tosin mies masensi minut sanomalla ettei ole muka luonnossa nuin vaaleat hiukset kuin kuvassa. En usko.  :# Oletko muuten laittanut muutoksesta kuvia? Olisi kiva nähdä. Tiedän tunteen kun ei oikein tiedä olisiko kannattanut leikata vai ei.

Cecilialla on myös kaunis tumma väri luonnostaan!

Kävin itsekin kampaajalla ja tuonne toiseen ketjuun jo kirjoittelin että latvasta lähti 2-5 cm ja joiltain kohdin jopa 10 cm. Näyttää kuitenkin paremmalta. Kriiseilen edelleen tuon värin kanssa, mutta juurikasvu ei näyttänyt kampaajan peilissä kuitenkaan niin kamalalta kuin luulin. Haluaisin siis tähän punertavaan tukkaan vaalean ombren joka olisi juuresta oman värinen. En tiedä onnistuuko se. Tosin tämä ketju ei varmaan ole ihan oikea paikka kysyä. :D Mikähän tuo nykyinen latvan väri nyt olisi? Kummallisesti kuvista tuli taas sumeita, eikä väri meinaa millään näyttää samalta kuin luonnossa.

2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #812 : 13.05.14 - klo:17:49 »
^ Molemmissa kuvissa oma värisi näyttää hyvälle ja tosi kivat hiukset sulla on muutenkin, ihanat laineet  :)  Vaikken osaakaan oikein arvioida tummuusasteita, niin sanoisin värisi olevan just siinä seiskan ja kasin paikkeilla. Tuon väriset/tyyppiset hiukset näyttää erilaiselta eri valaistuksissa eli voit minusta uskoa sekä omia silmiäsi että myös miestäsi  ;)
En vielä ole saanut aikaiseksi ottaa enempää kuvia hiuksista, ovat vaan niin surkean lyhyet ja leikellyt, ettei kestä tarkastella näitä enempää, vielä  :P

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #813 : 14.05.14 - klo:22:04 »
Nyt on yhdeksän kuukautta kasvattelua takana. Yleisilme mielestäni vaalenee sitä mukaa, kun juurikasvuni pitenee, vaikka latva onkin vaalennettua. Oma värini näyttää luonnossa huomattavasti kultaisemmalta - en tiedä miksi tuo kuvapalvelu säätää kuvan sävyä vihertäväksi.
Suurenee (ja vihertyy) klikkaamalla.

Kiva nähdä muidenkin kuvia etenemisistä!  :-*

Edit. Kiitos Lilli!  <3 Rajan olenkin saanut aika hyvin häivytettyä, juurikasvua on kymmenisen senttiä. Siis vaikka värieroa on latvaan melko paljon, niin ilme on onneksi sellainen vähän raidoitettu. Hämärässä kyllä oma väri on tummemman näköinen, ja silloin epämääräisen rajan erottaa vähän selkeämmin, koska vaalennettu hius ei käyttäydy samalla lailla kameleonttimaisesti.
« Viimeksi muokattu: 14.05.14 - klo:23:22 kirjoittanut anannas »

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #814 : 14.05.14 - klo:22:54 »
anannas iiihaaanaaat! Mikä mahtava väri, minäki haluan tuollaisen!  <3 En edes nää missä se raja värjätyn ja värjäämättömän välillä menee. Minun näytöllä nuo kuvat ei viherrä yhtään.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #815 : 14.05.14 - klo:23:00 »
Istun sitruunat päässä auringossa kesän että saan kans vaaleammat hiukset ilman värjäystä  ::)

Mulla siis niiin haluttaa vaaleat hiukset että huh. Olen päättänyt kuitenkin malttaa mieleni ja odottaa kesäkuulle asti. Jos silloin vielä haluttaa, niin voisin kokeilla sitä ombrea niin että tuo juuri jätetään rauhaan.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #816 : 15.05.14 - klo:12:01 »
Lainaus
Hienoja omia värejä kaikilla! Olen suoraan sanottuna yllättynyt, kuinka tummia tukkia täällä ketjussa aina vähän väliä näkee - olen itse tummatukkaisena supisuomalaisena tottunut siihen, että joko minua luullaan osittain ulkomaalaiseksi tai tukkaani luullaan värjätyksi, kun suomalaiset ovat stereotyyppisesti Elovena-tukkakansaa.

Juu, etenkin itäsuomalaisilla ja pohjoissuomalaisilla geeneillä varustetut tuntuvat olevan melko tummia. Exä oli kajaanista ja ulkomaanreissuilla häntä aina luultiin paikalliseksi, esim. Tunisiassa kävi näin.  :D

Mutta vitsit, että on ihana oma väri anannas! Todella kaunis!
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #817 : 16.05.14 - klo:16:09 »
Ihania värejä kaikilla  :l

Katselin tuossa yksi päivä vuoden takaisia kuvia, kun kasvatusta oli puoli vuotta takana ja suurin osa hiuksista vielä vaalennettua. Eihän se väri sopinut mulle lainkaan! :o Aluksi olin järkyttynyt siitä, kuinka tummat hiukset minulla oikeasti on (muualla kuin auringonvalossa), mutta nyt olen huomannut sen paljon paremmaksi kun mikään muu ennen!  :-* <3 Värjäyshimoa ei ole ollut pitkään aikaan :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #818 : 18.05.14 - klo:14:47 »
No niin, se oli sitten siinä. Että päättyi oman värin kasvatus. Latvoissa jossain sivussa on oikein vähän vaaleaa väriä, mutta muuten sitten on omaa. Näköjään jotain raitojakin on yhtäkkiä tullut, että ei oikein erota. Onko auringosta tullutta vai onko se vanha väri.. No kumminkin! Jee! :D 2011 syksyllä aloitin.

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #819 : 19.05.14 - klo:00:55 »
Onnea Vuhi! Kuvakin olisi kiva, heh.

Pieces: Näköjään meni viimeksi lainaukset päin penaalia, vaikka esikatselussa näytti vielä ihan hyvältä. Viisaita sanoja,  todellisuudessa hiukset kasvavat aika nopeasti, ainakin silloin kun ei muista koko kasvatushaaveita. Heh, minustakin mielenkiintoinen väriyhdistelmä kuvaa tätä omaa tilannetta parhaiten. Kiitos jälleen, mukavaa, jos ainakaan kuvissa ei näytä kaikkien mielestä kovin kauhealta, en tiedä miten tämän todellisen värin saisi tallennettua.

Helppo näin nössöillessä sanoa, kun ihan hyvin voisi itsekin napsaista värjätyt osat pois, mutta minusta ei kannata katua, nythän kaikista vaikein prosessi on takana. Tai siis ainakin itselleni se kaikkein vaikein taitaisi olla päätös luopua pituudesta, vaikka sillä uhrauksella saisikin juuri ne hyväkuntoiset ja kokonaan omanväriset hiukset. Eli ymmärrän hyvin, mutta uskoisin, ettei itseänikään kaduttaisi, näitä kulahtaneita latvoja ei todellakaan tulisi ikävä. Eikö hyväkuntoiset hiukset periaatteessa voi ehtiä pidemmiksi nopeammin (siis sillä perusteella, ettei hius pääse rikkoontumaan ylöspäin, kun kaksihaaraisia ei ole, vaikka itse kasvuvauhti ei nopeutuisikaan)? En tiedä saako tästä mitään selvää enää, en ole kovin perehtynyt tähän asiaan. No kuitenkin, samanlaisia mietteitä täälläkin, itsellänikin varmaan juuri jotain 20 cm menetetty tämän projektin aikana, mutta hiukset ovat varmaan paremmassa kunnossa kuin vuosiin, joten ei kaduta.

Niin ja Lilli, annanas, Unnu ja Cecilia, teillä on kaikilla todella kauniit omat värit! En tiedä miksi joskus ei tajunnut tätä omien värien hienoutta (tai oikeammin ehkä juuri sen ikioman, sen kanssa on ollut aina kriittisin). Kyllä minusta jokainen oma väri tähän asti on pessyt kaikki värjätyt ihan 6-0, vaikka pidänkin myös esim. violeteista hiuksista.

Tämä varmaan kannattaa ohittaa, sössötän vain taas jotain ideologioistani tämän erityisen tärkeän ja kiehtovan asian taustalla (onhan ulkonäköön liittyvät asiat oikeastikin minusta aika tärkeitä, niiden perusteella ympäristö kuitenkin määrittelee yksilöä ja yksilö itseään väkisinkin). Oma varmaan todella naiivi ideaali olisi, että kaikki osaisivat arvostaa sitä omaa väriänsä ja pitäisivät sitä parhaana mahdollisena, vaikka ei se siis minun asiani olekaan, jokainen tietenkin tekee niin kuin tykkää. Nykyään tämän jonkun "valaistumisen" tai sekoamisen myötä on tuntunut ihan järjettömältä se vaivannäkö, mitä oman värin peittäminen vaati ja se miten monta vuotta sitä silti jaksoi. Miksi juuri omien hiuksien tarvitsee olla vaikkapa ne violetit, kun voi saada juuri ne violetit hiukset ja silti pitää oman värinsä halutessaan sitoutumatta mihinkään/vaarantamatta terveyttään, peruukkien avulla siis (tai hiustenpidennyksillä, jos niihin tyytyy). Omaa väriä ei kuitenkaan saa muuten kuin kasvattamalla, mutta tämä ei ymmärrettävästi liikuta niitä, jotka eivät omasta väristään pidä. Ei tosin ole tietoa siitä kuinka epäkäteviä peruukit mahdollisesti ovat, mutta kai niitäkin aika laadukkaita luulisi saavan, kun miettii eri syistä ei-omasta tahdostaan kaljuja naisia (ja varmaan miehiäkin).

Edelleen tuntuu siltä, että turhan moni värjää, koska on oppinut vihaamaan "maantie-sävyä", tai muuten vain kokiessaan oman värinsä milloin liian valjuksi, tummaksi, harmaaksi tms. Aina se oma väri on liian vähän/ei riittävä, jotta siitä voisi pitää. Kuinkahan moni todella vihaa sitä omaa väriään, eikä vain luule niin? Kuinka moni kokee, ettei riitä tai kelpaa ilman ulkopuolelta tulevaa "ehostusta" (jos vaihtoehtona on ne omat luontaiset ominaisuudet). Suomessa (ja varmasti muuallakin) taidetaan tykätä itsensä vähättelystä, mikä ei minusta ole kovin terve lähtökohta mihinkään muutoksiin, vaikka en tietenkään edelleenkään väitä, etteivätkö hyväitsetuntoiset voisi värjätä ihan yhtälailla. Ehkäpä tämä kuitenkin riittää, pahoittelen saarnausta.
« Viimeksi muokattu: 19.05.14 - klo:01:03 kirjoittanut Pinka »

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #820 : 19.05.14 - klo:07:59 »
Pinka, ihan hyvää pohdiskelua :)

Itse olen eräänlainen oman värin kasvattaja. Olen vuosien varrella kokeillut skaalan eri värejä (mun oma on jotain 3.0 tai 4.0 luokkaa), mutta syynä ei ole koskaan ollut se, ettenkö olisi tyytyväinen omaan väriin, mutta on ollut mukava kokeilla muutakin. 90-luvulla kun minulla oli lyhyet hiukset, oli helppo heittää päähän jotain ihan muuta, kokeilin erilaisia punaisia, mustia ja raitoja.

2000-luvun puolella kun hiuksiin alkoi kertymään pituutta, olen ollut maltillisempi värjäyksissä. Jos olen värjännyt, on se ollut ihan vain asteen vaaleampi tai tummempi, joten kasvatusprojekti pois värisävystä ei ikinä ole ollut tuskaisa.

Kerran vuosia sitten mun kaverit intoutu ja sanoivat että haluavat nähdä mut blondina, istuttivat tuoliin ja blondasivat mun tukan :D Eka tulos oli aika järkky, mutta sitten vedin päälle sellaista ihan vaaleaa pronssia, olisiko oikea niminyt cherry blond? Tykkäsin itse tosi paljon, väri sai kasvot näyttämään paljon pirteämmiltä ja valoisammalta! Mutta kyllästyin parin kuukauden sisään värjäämään juurikasvua, joten kävin ihan kampaajalla värjäyttämässä oman värin takaisin.

Edellisen kerran värjäsin vuosi sitten, taisin kokeilla Olian 5.3 sävyä kullanruskea. Tulos oli juuri se mitä kaipasin kesäksi: sain hiukset ihan vähän vaaleammaksi ja punaisuuskin tuli paremmin esille. Olo ja ulkonäkö tuntui raikkaalta. Välillä nimittäin tuntuu että tuo tumma hiusväri tekee tosi synkän näköiseksi.

Tarkoituskaan ei ollut, että jatkaisin värjäystä, vaan antaisin oman värin taas kasvaa esille. Mutta näin kesän tullessa, olisi taas hinku laittaa jotain ihan pikkiriikkisen vaaleampaa päähän. Tähän mennessä olen pystynyt kieltäytymään :D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #821 : 19.05.14 - klo:12:12 »
Lainaus
Eikö hyväkuntoiset hiukset periaatteessa voi ehtiä pidemmiksi nopeammin (siis sillä perusteella, ettei hius pääse rikkoontumaan ylöspäin, kun kaksihaaraisia ei ole, vaikka itse kasvuvauhti ei nopeutuisikaan)? En tiedä saako tästä mitään selvää enää, en ole kovin perehtynyt tähän asiaan.

Kyllä tiedän, mitä tarkoitat :). Juuri näinhän se menee; jos latva on huonossa kunnossa ja sitä yrittää kasvatella silti samalla, niin voi olla turhaa työtä, jos latva menee kuitenkin rikki sitä mukaa mitä sitä yrittää saada pidemmäksi. Hiukset kannattaa pitää mahdollisimman hyvässä kunnossa latvan osalta. Vaikka minulla ei ole ollut latvat niin huonossa kunnossa, että pituudesta olisi aina lähtenyt itsessään latvaa rikkoutumaan sitä mukaa, niin varsinkin hennommissa ja herkästi katkeilevissa tämä voi olla hyvinkin mahdollista..
Kun käytin hiustenpidennyksiä, huomasin niiden pitkän ajan käytössä kuluttavan latvaa.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #822 : 19.05.14 - klo:19:47 »
Taidan kallistua oman värin kasvatukseen taas vaihteeksi, koska värjääminen on työn takana ja hiuksia lähtee värjätessä iso tuppo. Juurikasvua on kohta nelisen senttiä. Oma väri siis keskiruskea (ehkä sellainen pähkinänruskea) ja värjännyt olen tummanruskealla kestovärillä. Mietin tätä tosiaan, koska siirryin taas palashampoisiin ja luonnonmukaisempaan hiustenhoitoon. Isäkin sanoi, että on kaunis oma väri mulla.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #823 : 22.05.14 - klo:12:17 »
Mun piti tehdä tää jo ajat sitten kun omasta projektistani kirjoitin, mutta parempi kai myöhään kuin ei silloinkaan. Eli lähtötilanne oli jotakuinkin tämänkaltainen: http://i.imgur.com/OCGIIAO.jpg. Näkyy hyvin kokonaistilanne: possunpinkki hipiä, tanttamainen malli ja kokomusta vaatetus. Styleä. (edit: Nyt kaduttaa kun noin itseäni mollasin. Se vaalennusten ja ihon sävyn mätsäämättömyys vaan turhautti silloin, ja edelleen helposti tarraudun siihen. En tahdo kuitenkaan turhaan pahoittaa muidenkaan mieltä, varsinkin kun ulkonäkökysymyksissä pienikin asia voi saada isot mittasuhteet ja kaikki sais mun mielestä olla kilttejä itselleen & muille.)

En löytänyt kuvaa vaalennusten leikkauksen jälkeisestä tukasta, vaikka sellaisiakin kyllä on. Tässä kuitenkin nykyinen tukka: https://pbs.twimg.com/media/Bl6J8TwIEAAc5PI.jpg:large kylppärin valossa ja
https://pbs.twimg.com/media/Bnp_Mk1CAAECcSb.jpg sisätiloissa päivänvalossa (hiukset siinä vielä nihkeät suihkun jäljiltä).

« Viimeksi muokattu: 23.05.14 - klo:13:22 kirjoittanut rhoda »

Poissa Aamu

• Haiven
  • *
  • luonnollinen vaaleus
« Vastaus #824 : 23.05.14 - klo:12:50 »
Heips! :-) Liityn kans joukkoon mukaan.. projektina olisi oman värin saaminen takaisin. Hieman kyllä mietityttää kui siitä sitten tykkää kun viimeksi on oman värin nähnyt joskun teininä. Vanhoja kuvia kun katsoo niin sellaisen ottaisin kyllä niin mielelläni takaisin jos väri on vielä sellainen :-) saattaahan se olla vähän muuttunut kun nyt on jo hippasen yli 30v. ;) mut blondina olen ollut pitkään joten mietityttää osaako sitä olla jos ei oma väri vaalenekaan.   ::)
Mutta kiinnostusta on hirrrrveässti että millaista sieltä tulee..
Laittaisin jotain aloitus kuvaa jos vaan osaan.. hmmm. Näin jossain ohjeen..pitää yrittää etsiä :-)

Ihania omia värejä teillä kaikilla ja osa on jo niin pitkällä!  :)

Niin ja unohdin mainita että viimeksi olen tammikuun alussa käynyt kampaajalla laittamassa väriä :-) joten onhan sitä tyvikasvua jo n.5cm mut ei siitä vielä lopullista tiedä :-)
Mut kyllä mietityttää et miks olen ylipäätään värjännyt kun katsoo vanhoja kuvia.  ::)

http://aijaa.com/XnTPu2

http://aijaa.com/Nl3chW

Kokeilen saanko kuvat näkymään..mökillä tuli napsastua kuvia.
Kieltämättä nyt näyttää aika harmaalle blondaukseen kun vertaa..  :o mut kuitenkin odotan mielenkiinnolla minkälaiseksi muuttuu kun enemmän kasvaa. Mut ei taida enää niin vaalea olla kuin nuorempana.

Onpa ollut kiva lukea teidän kaikkien projektia oman värin kasvattamisessa.  :D Tämän löydettyäni sain enemmän tuulta purjeen alle että joskos itsekin.. :-)

Peräkkäiset viestit yhdistetty. - ellen
« Viimeksi muokattu: 31.08.14 - klo:22:14 kirjoittanut ellen »
Tavoitteena oma luonnollinen vaaleus joka todellisuudessa saattaakin olla jo paljon tummempi. Halu näyttää että luonnollinen oma hiusten väri on kaunista!  1/14 viimeisen kerran värjätty..