Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707769 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #825 : 24.05.14 - klo:22:15 »
Tervetuloa joukkoon uudet, ja kiitos vanhemmillekin kasvattajille kuvista! :)

Mulla on tosiaan se vuosipäivä viikon kuluttua, ja mulla on vakava hiuskriisi. Tai siis ärsyttää ihan hirveästi tuo juurikasvun raja ja olo on huolittelematon. Oman värin kasvatus tulee toki jatkumaan, mutta tällä hetkellä kärsin suuresti tästä rumasta välivaiheesta. Parempi vain olla ajattelematta, että kuinka kauan kasvatusta on vielä edessä. Lähipiiri yritti kyllä kovasti tsempata, että tilanne ei kuulemma ole niin paha kuin luulen, mutta en tiedä oliko se vain kohteliaisuus.

No eipä tässä muuta asiaa ollutkaan, kuin että roikun edelleen päätöksessäni. Itselläni toimivin taktiikka on pienet välitavoitteet. Kun aloitin oman värin kasvatuksen vuosi sitten, tein päätöksen olla värjäämättä enää loppuvuotena. Vuoden vaihduttua ajattelin, että vielä on niin pimeää ettei juurikasvu näy, eli kasvatusta voi jatkaa vielä muutaman kevätkuukauden. Kesä tulee menemään helposti, koska on kiire ja aurinko tulee hyvällä tuurilla haalistamaan latvaa ja raidoittamaan tyveä. Sitten onkin syksy ja pimeys saapuu taas piilottamaan hiusteni rumuuden.

Laitan teille vuosipäiväkuvia heti kun pääsen hiusvihastani yli. :D

Poissa hnev

• Haiven
  • *
« Vastaus #826 : 25.05.14 - klo:18:36 »
tästä ei tuu nyt mitään  :( oon päättänyt etten värjää koska menee aivan varmasti pieleen nekin yritykset. nyt sitten mietin että jos leikkais lyhyeksi, juurikasvuu on melkein 3cm ja se on todella vaalea, mitäköhän käy jos pätkäisen sellaset. kaverit sano että mulle sopis. ja nythän aika monella on lyhyet hiukset, mä vaan mietin liikaa mitä muut ajattelee jos teen niin. kesä alkaa joten siinä hiukset kerkeis syksyyn mennessä kasvaa ees jonkin verran. pelottava ajatus kun en itselläni ikinä voisi ajatella lyhyitä, mutta oon niin kyllästynyt tähän kuivaan hamppukasaan joka on haalistunut ruman väriseksi. help, kertokaa vaan mielipiteitä/tsempatkaa koska nyt näytän yksinkertaisesti rumalta kun hiukset on auki. oon pitäny niitä ponnarilla kiinni takana niin ettei yksikään kuiva haituva haittaa.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #827 : 25.05.14 - klo:19:12 »
^ Eiköhän nyt olisi loistava tilaisuus kokeilla lyhyttä hiusmallia, jos kerran aiemminkin olet sitä pohtinut? :) saisit kaupan päälle oman värin ja terveet hiukset, joiden kasvattaminen pitkiksi on varmaan mukavampaa. Itsekin olen pohtinut hiusten leikkaamista, ja juurikin tuota samaa olen miettinyt, että nyt olisi hyvä hetki lyhentää, sillä mahdollisen pituuskriisin iskiessä hiukset ehtivät saada lisämittaa ennenkuin opiskelut taas alkaa syksyllä.

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #828 : 25.05.14 - klo:19:27 »
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, poikki vaan. Tiedän kokemuksesta miten turhauttavaa on kun pituudet ovat huonossa kunnossa. Sitä paitsi säästyy rahaakin kun ei tarvitse säätää värien kanssa. Hiusta se vaan on, uusiutuva luonnonvara.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #829 : 25.05.14 - klo:21:22 »
Aamulla on kaunis väri  <3

Tänään kuvasin hiuksiani auringossa ja niihin tuli ihan erilainen kaunis kultainen sävy. Heti näytti jotenkin ihanammalta. Pitää kokeilla jos esimerkiksi kamomillalla saisi vähän sitä harmautta pois.

Missä kohdassa ellyllä on menossa kasvuraja? Nuo pienet välitavoitteet kuulostaa hyvältä! Pitää ehkä itsekin alkaa käyttämään sitä taktiikkaa. Nyt on hyvä katsella kesän yli jotta näkee miten aurinko vaalentaa hiusta.

Jos tosiaan olet jo aikasemmin miettinyt että leikkaat hiukset lyhyeksi niin anna mennä vaan esmeral! Joskus haaveilen itsekin että pääsisi aloittamaan ns. puhtaalta pöydältä. Tuskin kukaan ajattelee mitään pahaa lyhyestä tyylistä. Tai katso vaikka joku hyvä lyhyt malli?
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #830 : 25.05.14 - klo:21:39 »
Poikki vaan, esmeral. Jos joku jaksaa nähdä vaivaa hiustesi pituudesta, se kertoo enemmän tuosta ihmisestä kuin sinun hiuksistasi. Itse tein aikoinani omaa väriä kasvattaessani juuri noin eli leikkasin ihan lyhyen pixien, jotta sain kaiken värjätyn hiuksen pois.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Aamu

• Haiven
  • *
  • luonnollinen vaaleus
« Vastaus #831 : 26.05.14 - klo:16:50 »
Kiitos Lilli värikehusta! :-)  Sitä toivon että olisi niin kiva! Ettei ala kaipaamaan vaalennettua hiusväriä. Jos näyttääkin oma harmaalle..  Kunhan tästä vähän kasvaa niin näkee paremmin väriä. Tähän mennessä ei ole tyvi ahdistanut ollenkaan kun aika hyvin vielä häviää värjättyyn osioon. Mut ihan varmasti se aika tulee ja sitten on tiukkaa etten varaa kampaajaa!
Niin hienosti monet on jaksanut kasvattaa!   :T

Mikä vaihe teidän muiden mielestä on pahin vaihe!? Mä voisin kuvitella että sitten kun oma väri on n. 10cm että näkyy jo sivuista hyvin oman värin ja värjätyn raja..

Suosittelen kans kokeilemaan lyhyttä Esmeral jos sellaiseen on kiinnostusta. Varmasti hyvä sauma nyt sitä kokeilla niinkuin joku muukin mainitsi :-) Tosi vaalealta näyttää sun oma väri! Ihana!

Elly, missä vaiheessa sulla kasvaa oma väri ?!

Kuvat on kyllä mahtavia täällä.. :-)
Tavoitteena oma luonnollinen vaaleus joka todellisuudessa saattaakin olla jo paljon tummempi. Halu näyttää että luonnollinen oma hiusten väri on kaunista!  1/14 viimeisen kerran värjätty..

Poissa hnev

• Haiven
  • *
« Vastaus #832 : 26.05.14 - klo:20:44 »
jeps, varmaan keski/loppukesästä jos vois pätkäistä. jännittää jo, tietenkin sain läheisiltä nyrpeitä kommentteja ''sulla on pyöreet kasvot, ei sovi.'' mutta, itse uskon että sopii ja meikki voi piristää jos näytän jotenkin poikamaiselta. kiitos myös, mulle taitaa sopii ihan parhaiten oma väri. mietin nyt vaan että mikä lyhyt hiusmalli, ja kuinka paljon omaa tukkaa pitäs olla kasvanu. kasvuvauhti taitaa olla hidas tällä hetkellä  ??? en tiedä miksi, kyllä se varmaan kohta alkaa kasvaa vauhdilla  :P

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #833 : 26.05.14 - klo:22:20 »
^Mä yritän aina kaikille lyhyttä tukkaa miettiville tyrkyttää näitä Emma Watsonin kuvia, minusta tuo on aivan täydellinen pikkutukka  :l

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #834 : 27.05.14 - klo:21:12 »
elly Tosi hyvin kasvanut!

bubbs tuo Emman tyyli on aivan ihana! Juuri jotain tuollaista minäkin ajattelin! Ei ole yhtään liian lyhyt ja äkkiä tuostakin kasvaa.

Aamu tuo sinun oma väri ei näytä yhtään harmaalle!  <3

Soitin tuossa kampaajalle ja kyselin onnistuisiko hiusten värjäys niin että omaan väriin ei kosketa. Onnistuu kuulemma. Vähän se ehdotteli että jos sillekin tekisi jotain, mutta sanoin että haluan kasvattaa sitä. Pitää sitten olla tiukkana siellä ettei se vaan mene laittamaan tuohon juureen jotain väriä, kiiltoa tai yhtään mitään. Olkoot vaikka kuinka erivärinen. Liukuväriä ajatteliin, mutta mietin myös yrittäisikö kuitenkin värjätä loputkin hiukset oman väriseksi. Tiedän vain ettei se tule pysymään kylmän sävyisenä kun aina tuota punertavaa alkaa puskemaan läpi. Jospa sitten ihan suosiolla kokonaan eri väriä. Nyt taitaa juurikasvu (ja oman värin kasvattelu) olla muotiakin, kun niitä näkee paljon. Hyvä meille!  >:D ;D

Onko kukaan onnistunut saamaan värjättyä väriä lähelle omaa väriä ja vielä niin että väri on pysynyt? Luulen että tämä tuhkainen tumman vaalea on melko haastava väri siinä mielessä.

« Viimeksi muokattu: 27.05.14 - klo:21:41 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #835 : 28.05.14 - klo:00:36 »
Onko kukaan onnistunut saamaan värjättyä väriä lähelle omaa väriä ja vielä niin että väri on pysynyt? Luulen että tämä tuhkainen tumman vaalea on melko haastava väri siinä mielessä.

Mun tukan kampaaja sai värjättyä täysin oman väriseksi, mutta kyllähän se väri ajan kanssa haalistui. Ylläpidin sitä väriä suoravärillä ja sävyttävällä hoitoaineella, jotka vähän auttoivat. Kun omaa väriä alkoi olla enemmän, jätin nuokin pois kun ei tämä väriraja mun mielestä niin huonolta näyttänyt. Mulla tosin on melko lämpimän sävyinen oma väri, tuhkainen sävy taitaa olla vaikeampi saavuttaa tai saada pysymään  :-\

Otin taas tylsyyksissäni kuvia. Ilman salamaa ja salaman kanssa, kun väri vaihtelee niin paljon valaistuksen mukaan. Ainoastaan latvassa oleva vaalea raita on värjättyä, muu tukka kokonaan omaa väriä.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #836 : 28.05.14 - klo:20:45 »
^ Voi miten ihana, kaunis väri sinulla on! Ja muilla myös, tosi kiva nähdä motivoivia kuvia.  :)
Itselläni on jonkinlainen kriisi, ehkä... Viikon helteet polttivat juurikasvun vielä vaaleammaksi (mikä sinänsä on ihan ok) ja kellastivat pituudet. Nuo vaalennetut osat ovat nyt ihan hirveät barbiblondit.  :P Kokemuksesta tiedän, että hopeashampoo muuttaa myös omaa väriäni, joten se ei oikein tunnu ratkaisulta, mutta en tiedä mitä voisin tehdä... Ehkä tekisi mieli leikata. Värjätä en aio, koska se ei ainakaan paranna asiaa. Äh. Olisikohan jostakin suoraväristä tai vastaavasta apua - vinkkejä otetaan vastaan!

Juurikasvuraja on suunnilleen tuossa poskipään kohdalla viistosti, kasvojen vieressä näkyy omaa väriä.

Poissa Aamu

• Haiven
  • *
  • luonnollinen vaaleus
« Vastaus #837 : 29.05.14 - klo:00:52 »
Niin hienoja omia värejä Anannas ja Qualenfall :-) ja miten pitkällä jo olette.. Ellykin 15-17cm. Itse niin alussa vielä räpiköin mutta täältä sitä tullaan  :D

Otan myös vastaan vinkkejä millä sais kellastuneet pituudet paremmiksi..

Kampaamolla käyntiä olen myös tuumannut mutta hieman pelottaa jos tähän mun 5-6cm kasvuun kajottaiskin..
Vaikka onhan se niin monella hienosti onnistunut. Sekin mietityttää jos se väri ei kuitenkaan kauaa pysyisi näissä vaalennetussa osiossa. Ainakaan ei ole ennen pysynyt kauaa.. joten onko vaan turha reissu.

Yhdestä blogista luin kiiltokäsittelystä jossa sai oman värin ja värjätyn osuuden paremmin sulautumaan toisiinsa.. onko kellään tälläisestä tietoa tai kokemusta? :-)
Tavoitteena oma luonnollinen vaaleus joka todellisuudessa saattaakin olla jo paljon tummempi. Halu näyttää että luonnollinen oma hiusten väri on kaunista!  1/14 viimeisen kerran värjätty..

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #838 : 29.05.14 - klo:05:14 »
Tilannepäivitystä taas:

Ja vähän huono kuva alkutilanteesta:

« Viimeksi muokattu: 29.05.14 - klo:05:20 kirjoittanut Pinka »

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #839 : 29.05.14 - klo:06:54 »
Kaunis oma väri, Pinka! Tosi viileä ja tyylikäs.