Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 757226 kertaa)

Poissa anannas

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #840 : 30.05.14 - klo:12:16 »
^ Tukkasi näyttää tosi hyvältä ja ohimennen on ihan pakko kehua aivan kaikkea muutakin kuvaan liittyvää. Vau! Ihana tyyli, ihana lyyli, hieno kuva.  :l

Aamu

• Vieras
« Vastaus #841 : 30.05.14 - klo:20:51 »
kleiolla ja  Pinkalla ihanat tummat värit :)

Ei voi kun ihmetellä miten hienoja värejä on just ne aidot omat värit. Vähän aikaa sitten tähän heränneenä ihmettelen miksi suurin osa naisista värjää.. oma väri olisi varmasti kauniimpi! Olen tyytyväinen että itse olen tämän nyt tiedostanut ja tähän oman värin kasvatukseen ryhtynyt. Ei malttais odottaa että nämä hiukset kasvaisivat.  :3
esmeral, on hienot lyhyet hiukset kumpaisessakin :-) pääset nopeasti tuolla keinolla värjätystä osuudesta eroon :-)

Pinka

• Vieras
« Vastaus #842 : 30.05.14 - klo:23:57 »
rhoda ja Aamu, kiitos paljon molemmille! Välillä tosiaan tuntuu yllättävänkin tummalta tämä oma väri, eikä missään vaiheessa blondi ole ollutkaan (paitsi pienenä), mutta jossain valaistuksessa sitten taas yllättävän vaalealta. Sävy vaihtelee myös kylmästä lämpimään, en pysy itse perässä, eikä niin väliäkään. Eli vaihtelee aivan tolkuttomasti, tässä vertailun vuoksi kuva, jossa oman värin kasvatus oli vasta alussa ja tosiaan etenkin luonnonvalossa oma väri on suurinpiirtein tällainen:

Näkeekin hyvin tästä kuvasta, mitä värjääminen tekee hiuksille.
« Viimeksi muokattu: 31.05.14 - klo:00:06 kirjoittanut Pinka »

Aamu

• Vieras
« Vastaus #843 : 31.05.14 - klo:00:30 »
No jopas näyttää vaaleallekin :-) hieno! Se miten eläväistä ja sävyä vaihtavaa erilaisissa valaistuksissa on nämä luonnolliset hiukset niin on aika mahtavaa!

Mun silmiin kaikki värjätty on nyt alkanut näyttämään niin värikypäriltä. Vaikka ennen en sitä nähnyt. Värjätyt hiukset ei tunnu vaan enää niin hienoilta tai mielenkiintoisilta. Mikä muhun on tullut!!  :O Minä joka todellakin olen yli 10v värjäillyt hiuksia ja oma väri oli "nou nou" ja nyt ei malta odottaa omaa väriä :-)

Ps. Mä lueskelen kans niitä vanhempia juttuja  ;)

Pitääkin kans alkaa syömään niitä c+biotiinia..

Olen sellaisella päänhierontaalaitteella myös virkistänyt päänahan verenkiertoa. Pitäis auttaa hiusten kasvuun ja sanotaan olevan muitakin apuja. Se on niin kivan tuntusta päänahalle..

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #844 : 31.05.14 - klo:11:16 »
Kiitos kommenteistanne Lilli ja Aamu, olen itsekin kyllä tyytyväinen saavuttamiini sentteihin. Kasvattaminen on hidasta hommaa ja monesti on tullut kriiseiltyä, että mun tukka kasvaa niiiiiiiiin hitaasti. Nyt voi onneksi todeta, että ihan keskimääräisellä nopeudellahan se kasvaa, eli oma kärsivällisyys tässä on se kehitettävä tekijä. :)

Pinka, mulla on sama homma värin määrittelyn kanssa. Hiukset näyttävät välillä kullanvaaleilta ja välillä taas tuhkaisilta ruskeilta. Omassa värissä on kyllä se helppo ominaisuus, että se on tasan sen värinen kuin on ja se ei analysoimalla siitä pahemmin muutu. :D itsekin olen hetkeksi luovuttanut värini määrittelyn kanssa.

Kiitos taas kaikille kuvista ja kokemusten jaosta, vahvistatte heikkoina hetkinäni sitä tunnetta, että olen oikealla tiellä!  :ts

Pinka

• Vieras
« Vastaus #845 : 31.05.14 - klo:11:29 »
Aamu: Kiitos jälleen ja tosiaan, ei tästä oikein ota selvää, aika kameleontti tuntuu tuo oma väri olevan (monilla muillakin, mitä itse olen nähnyt). Itsekin pidän tästä vaihtelevuudesta niin itselläni kuin muillakin, värjätytkin hiukset voivat toki olla hienot, sitä en kiellä, mutta kyllä minusta värjäämättömät aina voittavat! Eli sama on "mennyt minuunkin", jotenkin vasta nykyään osaa kunnolla arvostaa omaa väriä, muiden omista väreistä olen kyllä pitänyt aina, lähinnä itsestä niitä virheitä muutenkin etsii.

Hienoa, että tuntuu tuolta :ts  Itsekään en meinaa malttaa odottaa, olisipa oma väri jo tarpeeksi pitkällä, niin pääsisi noista välillä aika pahastikin kontrastissa olevista latvoista eroon kokonaan (yllättäen riippuu valaistuksesta miten paljon riitelevät oman värin kanssa). Onnea siis oman värin kasvattamiseen Aamulle ja kaikille muillekin tänne, kyllä se siitä, muuta ei tarvitse tehdä kuin antaa kasvaa. ;D

Pitää nyt edelleen alleviivata itsekin, että käsittelemätön hius selvästikin kiiltää enemmän kuin tämä käsitelty osuus, toki juuri värjättynä näytti vähän aikaa ihan yhtä kiiltävältä, mutta värjäys todellisuudessa aina vain piilotti hiusten huonon kunnon hetkellisesti.

Itse en huomannut biotiinin syömisellä mitään vaikutusta hiusten kasvuun, itse asiassa tuntui tulevan näppylöitä naamariin lähinnä, mutta toisilla se kai toimii.

elly: Kuulostaa juuri oikealta suhtautumistavalta  :ts  En joskus edes tiennyt mistään väriasteikoista mitään ja nyt, kun tiedän edes jotain, en osaa edelleenkään sanoa mikä näiden omien sävy on  :D

Tsemppiä sinullekin kasvatukseen, hitaaltahan se tuntuu, mutta joka päivä kuitenkin edistyy tekemättä mitään. Pitäsi vain jaksaa olla ajattelematta hiuksia/tekemättä niille juuri mitään, silloin ne kasvavat kuin huomaamatta, ja juu, se vasta helppoa onkin  :O Kasvuvauhtisi kuulostaa minusta hyvältä, en ole oikein perillä mikä on ns. normaali kasvutahti, enkä ole missään vaiheessa mittaillut omia hiuksiani. Vähän aikaa sitten luulin, että hiukset olisivat jämähtäneet harteille, mutta yhden mekon kanssa huomasi, että on sittenkin pidemmällä kuin pari kuukautta sitten, jollain tavalla omaa väriä on esillä enemmän ja mekon värin takia muutoksen huomasi paremmin.
« Viimeksi muokattu: 01.06.14 - klo:13:26 kirjoittanut Pinka »

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #846 : 31.05.14 - klo:11:45 »
Mua ahdistaa tää tukka nyt ihan hirveesti joten seuraa avautumista :D Värjättyä osuutta on nyt raidoitettu vaaleammaksi kahteen kertaan ja tyvestä noin 5-7 cm on ihan kivan väristä, omaa väriä on siis noin 5 cm mutta osittain nämä viimeisimmät raidat siihen oman väriseen tyveen menivät joten oman värin kasvatuksen suhteen otettiin hieman takapakkia. MUTTA se parin sentin osuus tuon kivan värisen osuuden jälkeen on ihan jäätävää. Ruskea väri on jämähtänyt siihen kun tauti, raidat näyttää siltä kohtaa ihan oranssilta (mutta onneksi ne raidat hukkuu hiusten sekaan niin ei pistä silmään). Uskoisin että kyseessä on joulun aikoihin tyveen laitettu tummahko punaruskea väri joka veti tyven tosi tummaksi. Latvoista ruskea on taas haalistunu ihan kivasti ja sen kanssa voin elää :D Tekis toisaalta mieli luovuttaa tän värin kasvatuksen suhteen mutta toisaalta taas ei, uskoisin että tää ois mulle helpompaa jos tykkäisin tästä tukan mitasta mutta kun en tykkää siitäkään :D On tää jotenki taas niin vaikeeta tämä naisen elämä.  Oon ottanu kuvia tästä projektista ja voisin varmaan koittaa jossain vaiheessa saada ne ihan tänne asti :)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #847 : 31.05.14 - klo:12:15 »
En itse enää tähän ketjuun kuulu varsinaisesti, mutta pakko sanoa, että Pinkalla on tosi kaunis oma väri! Ei olisi uskonut, että oma värisi on tuollainen (kun vertasi sitä värjättyyn tummaan hiukseen.)

Pinka

• Vieras
« Vastaus #848 : 01.06.14 - klo:13:18 »
esmeral: Ymmärrän hyvin, mitä tarkoitat (moni tuntuu pelkäävän samaa), mutta väitän silti, että kriiseihin ei ole nyt aihetta! En usko, että näytit pienenäkään mitenkään laimealta omassa värissäsi ja meikittömänä (en toki tiedä kuinka lyhyet tai pitkät hiukset sinulla mahdollisesti oli, mutta ei silläkään minusta ole merkitystä).  Itse tykkään kyllä vahvoista meikeistä ihmisillä, mutta myös meikittömyydestä. En tiedä mitä tämä minun mielipiteeni auttaa, mutta minusta ihmiset eivät näytä mitenkään tylsiltä, oli oma väri sitten miten vaalea tai jopa monen kammoksuma harmaa tahansa, ei se minusta tarkoita valjua. Harmaa on kai usein oikeastaan ennen varsinaista iän tuomaa harmaantumista lähinnä kylmä tai tuhka todellisuudessa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Edelleen minusta harmaantuneetkin hiukset ovat kauniit, joten eipä sillä niin väliä minun puolestani.

No kuitenkin, minusta etenkin Suomessa tunnutaan ajattelevan, että kylmät/tuhkaiset sävyt ovat jotenkin valjuja ja rumia, kun taas ulkomailla tunnutaan juuri hakevan sitä kylmyyttä/tuhkaisuutta. Kaipa joka paikassa haetaan sitä, mikä on paikallisesti luonnostaan harvinaista.

Ei nyt löytynyt kovin hyvää kuvaa näin äkkiä, mutta ei  tämä esim. näytä minusta mitenkään valjulta:

Heiku: Alkupuolella se on hankalampaa, en itsekään ole kauhean monena hetkenä varsinaisesti pitänyt siitä miltä hiukset näyttävät, mutta koko ajan mennään parempaan suuntaan. Ei ole missään vaiheessa tehnyt mieli värjätä siltikään. Kannattaa yrittää jaksaa sinne asti, että oma väri on jossain korvien kohdalla tai niiden alapuolella, siinä kohdilla helpottuu minusta huomattavasti/pystyy sietämään värjättyjä latvoja helpommin ja tietysti koko ajan helpottuu siitäkin eteenpäin. Kannattaa aina muistaa, että se hankalin vaihe on jo takana (aloittaminen/värjäämisen lopettaminen)!  :ts

Kristiina: Kiitos paljon! Tuossa avatarissakin on omasta väristä lähikuvaa, se on otettu taas auringossa, joten kameleonttiväri tämä on, jos jotain. Varmaan johtuu hiusten lasimaisuudesta (mistä täällä on ollut puhetta), heijastaa varmaankin vähän kaikkia sävyjä valaistuksen mukaan aina, toki aina silti sen oman pigmentin kautta ikäänkuin. En tiedä saako tästä taaskaan mitään selvää, en oikeasti tiedä hiusasioista juuri mitään.

Tässä vielä tällainen kollaasi, olen tänne aiemminkin laittanut, mutta lisäsin siihen muutaman kuvan:

Nuo kaksi viimeistä on otettu heti peräkkäin, näkyy se aika hyvin, miten paljon väri on kiinni siitä, miten valo osuu hiuksiin.
« Viimeksi muokattu: 01.06.14 - klo:14:02 kirjoittanut Pinka »

Pinka

• Vieras
« Vastaus #849 : 01.06.14 - klo:17:49 »
Selvästi sitten vaaleampi kuin itselläni, vaaleat hiukset ovat kyllä todella kauniit aina (ainakin, kun ne ovat omaa väriä  ;)). Niin no, itse en edelleenkään uskalla leikata, vaikka jotenkin en usko, että kaduttaisi päästä kuluneista väärän värisistä latvoista eroon. Kai leikkaamista on aina vähän aikaa hyvä miettiä, niin kuin kaikkia muitakin peruuttamattomia juttuja. Toisaalta itsellä se menee vain siihen, ettei mitään tule tehtyä.

Itse asiassa minusta vaalea/kuulas iho, josta verisuonet paistavat läpi, on todella kaunis! Itsellä on myös aika vaalea iho (kai, ei kuitenkaan esim. pisamia tms.), mutta atopian takia vähän koko ajan jollain tavalla huonossa kunnossa + nämä tummat silmänaluskassit eivät ehkä varsinaisesti ole mikään imartelevin piirre. Itseäni ne lähinnä huvittavat ja jollain tavalla olen oppinut jopa niistä pitämään, paitsi ehkä silloin on jo itsellenikin liikaa, kun alkavat kutista ja punoittaa samoin kuin koko silmäluomet/silmänympärykset.

Luonto ei oikein voi erehtyä, oma hiusväri sopii siis minusta jokaisen omaan ihon sävyyn parhaiten (ja taas vain minusta, joktut eivät ole ollenkaan samaa mieltä oman värinsä yhteensopivuudesta).

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #850 : 01.06.14 - klo:19:02 »
Esmeral, jos ihan lyhyen hiusmallin leikkauttaminen mietityttää, niin voithan sä leikata esim. polkkapituiset hiukset? Keskimittaisista hiuksista on kuitenkin ehkä miellyttävämpää kasvatella omaa väriä, kuin täysin pitkistä hiuksista, jotka on värjätty huomattavan tummiksi/vaaleiksi vert. oma hiussävy.

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #851 : 01.06.14 - klo:20:01 »
Minä täällä ketjussa taas hei  :D Kolmisen vuotta sitten mulla oli BSL-mittaiset hiukset kokonaan omassa värissä. Nykyisten opiskelujen alkaessa tuli sitten sävyteltyä tukkaa ja värjäämiseksihän se meni lopulta. Nyt on edellisestä värjäyksestä aikaa vajaa 10kk, eli viime elokuussa on viimeksi laitettu väriä hiuksiin. Kaksi vuotta sitten oli lyhyt poikatukkavaihekin, kun piti kokeilla miltä mä näytän tummassa lyhyessä tukassa. No juu, se siitä, en viihtynyt. Pitkät hiukset on mun juttu ja helpommalla pääsee kun pitää oman väriset. Mulla on lisäks ihan nätin värinen oma hiusväri, joten nyt ollaan kasvattamassa sitä pitkää tukkaa ja oman värisenä. Juurikasvua on kymmenisen senttiä ja hiukset kasvaneet parissa vuodessa poikatukasta niin että BSL on 5-8cm päässä :)
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #852 : 02.06.14 - klo:00:20 »
Anteeksi tämmönen lärvikuva, mutta tässä nyt tuorein tyvikasvu-tilanne. Niinkuin huomaa, poikkeaa sitten ihan jonkunverran pituuksien väristä  :3. Tyvessä on kyllä paikoittain hieman raitoja, mutta tuommonen tuo oma näyttäis nyt sitten olevan, oliskohan numero 7? Omaa kasvateltu jostain tammikuun loppupuolelta.

054 by Teeitseparemmin, on Flickr

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #853 : 02.06.14 - klo:08:32 »
Esmeral, tuosta tyvikasvusta on vielä todella vaikea määritellä, mitä väriastetta tukkasi tulee olemaan sitten, kun se on kokonaan omaa väriä. Pituuskin voi vaikuttaa siihen, minkä asteiselta ja sävyiseltä tukkasi kokonaisilme vaikuttaa. Monesti, jos on tummaksi värjättyä pituutta lyhyen juurikasvun vieressä, se oma tyvi näyttää korostuneen vaalealta, ja tietysti toisinpäinkin. Tosi kaunis väri sulla joka tapauksessa, tällä hetkellä se näyttää minun silmääni ehkä 10-asteiselta helmiäiseltä (kultaisuutta lisää aurinkoiset kuvausolosuhteet?). Toisaalta taas omasta kokemuksestani tosi vaaleana voin päätellä, että kasvaessaan tuo väri "saa enemmän pigmenttiä" ja voi olla vaikkapa 9-asteinen. Ei se määrittely oikeastaan ole kovin tärkeää. Kun väri on luonnollinen, sitä on vaikeampi laittaa lokeroon kuin "värikypärää".  :)

Nuhaiselle myös tsemppiä projektiin! Hyvältä näyttää.  :)
« Viimeksi muokattu: 02.06.14 - klo:11:43 kirjoittanut anannas »

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #854 : 02.06.14 - klo:13:38 »
^Kyllähän ne hiukset siitä nopeasti kasvaa, vaikka lyhyeksi leikkaisitkin. Ja ainakin saisit heti oman väriset hiukset, ja kivempi kasvattaa siitä. Mutta sitoutumistahan oman väriseksi kasvattaminen vaatii, mä en ollut niin pitkäjänteinen projektissa  ;D. Itsellänihän meni niin, että leikkautin ihan lyhyeksi hiukset, ja päätin alkaa kasvattamaan omaa väriä. No en pysynyt väripurkista erossa, ja tavallaan kai meni hukkaan se leikkaaminen.