Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709153 kertaa)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #870 : 05.06.14 - klo:14:52 »
Kiitos! Täytyy sanoa että olen itsekin pitkästä aikaa tyytyväinen hiuksiini ja kerrankin ne ihan oikeasti tuntuvat hyväkuntoisilta. Tuo kuvahan on otettu heti kampaajalla käynnin jälkeen, että ei se todellisuudessa ihan noin hyvältä näytä.

Aamu, leikkasin leukaan asti olevan polkkatukan 2013 tammikuussa ja silloin värjättiin viimeisen kerran ja laitettiin paljon vaaleaa raitaa. Eli 1½ vuotta meni että päästiin tähän tilanteeseen. Mun hius kasvaa juuri ja juuri sentin kuussa, eli aika hitaasti. Se tosiaan hämää paljon, että on leikattu niin kerroksittain ja sillä tavalla saatu värjättyä osuutta pois :)

Pituudesta ei lähtenyt kampaajareissulla oikeastaan ollenkaan, joten tästä on hyvä jatkaa kasvatusprojektia.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #871 : 05.06.14 - klo:15:55 »
Jälleen kauniita hiuksia täällä :) Tsemppaa aina eteenpäin!

Nöyränä palaan tähän ketjuun...en vaan kestänyt ajatusta omasta väristä tuossa neljän kuukauden jälkeen ja halusin "luonnottoman" tuloksen ja korostaa omaa väriä joten sorruin huhtikuussa sävyttämään hiukseni. Olin tosi tyytyväinen, tuli nätti tulos eikä tyvikasvu näkynyt oikestaan yhtään. Noh viime keskiviikkona värjäsin tyvikasvuni uudestaan ja lopuksi laitoin koko hiuksiin sen sävyn, jotta sain vaaleamman, puhtaamman ja tasaisen tuloksen. Tulos onkin tosi kaunis ja tykkään, mutta...kamalat oireet. Korvat ja päänahka punasena ja mun kasvot jopa turpos jonkin verran. Mulla on selkeät poskipäät ja ne ei erottunut enää kunnolla. Tosin tää turpoaminen tapahtui vasta muutama tunti värjäyksen jälkeen. Eilenkin oli vielä selkeää turvotusta ja tänäänkin hieman, tosi nyt alkaa kasvot näyttää normaalilta onneksi!

Eli aloitan alusta! Ja nyt ei ole enää muuta vaihtoehtoja, nyt on kokeiltu sekin, etten voi vaaleallakaan värjätä :-\ Mä oon täällä semmoinen, että tykkään ihmisillä sekä luomuhiuksista, että värjätystä, se on niin ihmisestä itsestä kiinni ja jokainen tekee niin kuin tahtoo ja mistä tykkää! Ja niin pitääkin tehdä. Muttei tietenkään terveyden kustannuksella. Huhtikuussa, kun sävytin, ei tullut yhtään mitään oireita, siksi uskalsin taas värjätä, koska ajattelin, että voin 2-3 kuukauden välein sävyttää. Mutten nyt siis vain voi.

Toki pidän omasta väristäni, kun se on sen verran vaalea ja valmiiksi tuhkainen, mutta olisin tykännyt värjätystä lookista itselläni ja tässä joutuu monesti vielä "itkemään". Toki tähän tottuu ajan kanssa, ettei vaan enää voi värjäillä ja mulla on pari hyvää ystävää, jotka on vertaistukena ja mun mies. Mieheni on sitä mieltä, että mulla on niin nätti oma väri, että se odottaa sen kasvamista. Toivottavasti itsekin opin siitä siis tykkäämään kunnolla.

Onpahan tässä se puoli toki, että näin saan varmana kasvatettua ne pitkät hiukset takas ja mistä eniten haaveilen. En vaan kehannut tänne ilmoitella keväällä, että haluan kokeilla pystynkö sävyttää vaaleaksi, kun ajattelin, että saan vaan haukut. Hyvähän se oli testata, kun nyt tietää mikä tilanne. (Ja jos oireita ei oliskaan tullut, oisin voinut jatkaa sävyttelyä muutaman kerran vuodessa.)

Ja mikä tärkeintä: terveys. Mä jopa pelkäsin noi pari päivää...Onneksi allergialääke auttoi eikä tarvinnut lääkäriin lähteä.

Mutta siis: Chaos is back! Päivittelen jossain välissä kuulumisia.

Edit. Koko aika nytkin mietin poistako viestini ja kasvatan hiljaisuudessa. Ettei kukaan pääse haukkumaan, nauramaan, arvostelemaan...vaikka toki niin voi tehdä "selän takana". Ei sais olla niin herkkä.
« Viimeksi muokattu: 05.06.14 - klo:16:01 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #872 : 05.06.14 - klo:17:10 »
Hui Chaos, onpa voimakkaat reaktiot tullu. Ei täällä varmasti arvostella, mullakin on niin monta tukkakriiseilyä takana ettei tosikaan. Välillä mielessä käy myös oman värin kasvatus, mut vielä ei oo hermo kestänyt paria senttiä pidemmälle.

Tsemppiä kasvatukseen, sulla on kaunis oma väri. :)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #873 : 05.06.14 - klo:18:06 »
Kiva kuulla kuulumisia, Chaos! Ja tervetuloa takaisin. Mullakin on ollut monta hiuskriisiä ja välillä oon kasvattamassa omaa väriä, välillä sitten värjään. Mutta kokeilitpahan ainakin tuon sävytysmahdollisuuden, kun ei sopinut, niin ei se mitää. Sun oma väri on kyllä tosi kaunis. :)

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #874 : 05.06.14 - klo:20:08 »
Minäkin tsemppaan, Chaos! Parempi että testasit sävytystä heti kasvattelun alkuvaiheessa, sillä neljä kuukautta "hukkaan heitettyä juurikasvua" on kuitenkin tosi paljon pienempi paha, kuin vaikkapa vuosi. Nyt vielä kesällä kun aurinkokin vaikuttaa siihen omaan väriin (sulautunee värjättyyn?), niin alkuvaihe on varmaankin jonkin verran helpompi kestää.  :)
Minusta tämä helpottuu koko ajan, mitä pitemmälle raja kasvaa; tuo neljä kuukautta oli muistaakseni itsellänikin sellainen epämiellyttävin vaihe, kun juurikasvu oli sillä lailla juuri väärän mittainen näyttääkseen oikein miltään kantilta kivalta.  :P

Cassiopeia

• Vieras
« Vastaus #875 : 05.06.14 - klo:20:30 »
Oon seurannut teidän muiden kasvattuelua sivusta ja samalla kasvattanut myö soman värini takaisin. Aloitin kasvattamisen v. 2012 alussa olkapäämittaisesta blondista, jonka sävytin erittäin lähelle juurikasvun väriä ja leikkasin kerralla latvoista aina väh. 5 cm kun sain pituutta lisää, jotta pääsin eroon värjätystä hiuksesta. Nyt mulla on ollut oman väriset hiukset jo hyvän aikaa. Se, mistä todella yllätyin, oli nykyinen hiusteni luonnollinen sävy! Ei mulla tämän väriset hiukset ole kuvista katsottuna ollut ennen blondauskierteen alkua eli v. 2003 ollessani silloin 14 v.

Ilmeisesti hiusten sävy voi muuttua vuosien saatossa. Tarvitsisinkin nyt apua hiussävyni määrittämisessä. Luulin värini olevan kylmä/tuhkainen 8, mutta siitä onkin paljastunut nyt joku ihan ihmeellinen kullan punertava vivahde... En enää ihmettele, miksi pojallani on punertavat hiukset ::) Otin pari kuvaa. Ensimäinen kuva on otettu varjossa, kaksi jälkimmäistä valossa.https://drive.google.com/file/d/0B7L1bHJGya_pcE1QZ09ZMTBrSE0/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7L1bHJGya_pbzVoSjR0aVcxLUE/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7L1bHJGya_pNHFoZHhLbGVONDA/edit?usp=sharing

Mikähän tuo sävy nyt sitten ihan oikeasti voisi olla?

Tiedoksi muuten muille värin kasvattajille, että oman värinen hius ei välttämättä ole yhtään sen parempikuntoinen kuin värjätty... Itselleni on käynyt niin, että luonnollinen hius on melko haurasta eikä mikään kosteutus tm. tunnu auttavan. Minulla väri ainakin tuntui suojaavan hiuksia, eikä hiukset olleet läheskään niin täynnä kaksihaaraisia kuin nyt! Mutta en silti halua palata takaisin värjäyskierteeseen, vaikka elämä tuntuukin joskus yhdeltä taistelulta katkeilevia latvoja vastaan...

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #876 : 06.06.14 - klo:11:30 »
Aamu: Kiitos. Juu itekin yllätyin että  ruskeaa pukkaa. Odottelin jotain paljon tuhkaisempaa sävyä :D
 Mutta katsotaan mitä sieltä tulee kunhan saa vähän pituutta

« Viimeksi muokattu: 06.06.14 - klo:12:34 kirjoittanut Ginia »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #877 : 07.06.14 - klo:22:06 »
Oon seurannut teidän muiden kasvattuelua sivusta ja samalla kasvattanut myö soman värini takaisin. Aloitin kasvattamisen v. 2012 alussa olkapäämittaisesta blondista, jonka sävytin erittäin lähelle juurikasvun väriä ja leikkasin kerralla latvoista aina väh. 5 cm kun sain pituutta lisää, jotta pääsin eroon värjätystä hiuksesta. Nyt mulla on ollut oman väriset hiukset jo hyvän aikaa. Se, mistä todella yllätyin, oli nykyinen hiusteni luonnollinen sävy! Ei mulla tämän väriset hiukset ole kuvista katsottuna ollut ennen blondauskierteen alkua eli v. 2003 ollessani silloin 14 v.

Ilmeisesti hiusten sävy voi muuttua vuosien saatossa. Tarvitsisinkin nyt apua hiussävyni määrittämisessä. Luulin värini olevan kylmä/tuhkainen 8, mutta siitä onkin paljastunut nyt joku ihan ihmeellinen kullan punertava vivahde... En enää ihmettele, miksi pojallani on punertavat hiukset ::) Otin pari kuvaa. Ensimäinen kuva on otettu varjossa, kaksi jälkimmäistä valossa.https://drive.google.com/file/d/0B7L1bHJGya_pcE1QZ09ZMTBrSE0/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7L1bHJGya_pbzVoSjR0aVcxLUE/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B7L1bHJGya_pNHFoZHhLbGVONDA/edit?usp=sharing

Mikähän tuo sävy nyt sitten ihan oikeasti voisi olla?

Tiedoksi muuten muille värin kasvattajille, että oman värinen hius ei välttämättä ole yhtään sen parempikuntoinen kuin värjätty... Itselleni on käynyt niin, että luonnollinen hius on melko haurasta eikä mikään kosteutus tm. tunnu auttavan. Minulla väri ainakin tuntui suojaavan hiuksia, eikä hiukset olleet läheskään niin täynnä kaksihaaraisia kuin nyt! Mutta en silti halua palata takaisin värjäyskierteeseen, vaikka elämä tuntuukin joskus yhdeltä taistelulta katkeilevia latvoja vastaan...

Mulla on todella samankaltainen tilanne. Sanoisin, että oma sävyni on ehkä vähän tuota vaaleampi ja kultaisempi (tai sitten jotain ihan muuta, olen aika pihalla!), mutta tosi samankaltainen kuitenkin. Esimerkiksi Lumenen kulmakynän vaalein sävy on lähellä hiusteni sävyä, joskin vähän tummempi täysillä piirrettynä. En yhtään osaa itsekään sanoa, mitä tummuusastetta tämä on, tai edes mitä sävyä. Auringonpaisteessa voi näyttää hyvinkin vaalealta, mutta talven pimeydessä joltain kuparisen vaaleanruskealta. Mun luonnollinen väri on kulkenut ihan valkeasta barbie-vaalean ja sitten keskivaalean kultatuhkan kautta tähän, eli muuttunut suunnilleen kaiken aikaa. Saa nähdä, olenko joskus viisikymppisenä sitten mustatukkainen...

Ihan sama kokemus on tuosta luomuhiusten kunnostakin. Viimeisin oman värin kasvatus alkaa olla lopuillaan, vain pienessa osassa hiuksia on enää muutamia senttejä vaalennettua latvaa. Nuorempana mun vaalea hius oli sileää ja katkeilematonta, kun taas nykyinen laatu on karkeamman ja huokoisemman tuntuista, alushiukset ovat alkaneet mennä laineille, ja hiukset ovat todella haurasta sorttia. (Täytyy kyllä myöntää että viime vuosien terveydellisillä ongelmilla on varmastikin osansa hiusten huonossa kunnossa.) Olen tässä hiljalleen sisäistämässä, että on kai pakko ruveta läiskimään hoitoaineita tyveen saakka ja luovuttava ainaisesta latistumisen/rasvoittumisen kammoamisesta, jotta saisi edes joskus kasvatettua karvat tasamittaisiksi.
1cFii, oma väri.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #878 : 08.06.14 - klo:23:15 »
Upeat värit nukalla ja Cassiopeialla! :l onnea myös kasvatusprojektin loppuun saattamisesta  :ts

Chaosille myös tervetuloa takaisin! Tuskin täällä ketään nauraa tai arvostelee, jos joku haluaa värjätä hiuksiaan. Muistan itsekin miten vaikeaa tuossa vaiheessa kasvatusta oli sietää omaa lettiään... ihan hirveähän se oli! Mutta nyt oon tyytyväisempi kuin ikinä :-* joten tsemppiä!

Älysin juuri että minullahan tuli viime kuussa 1,5 vuotta täyteen! Leikkautin eilen nelisen senttiä latvoista pois, nyt on alahiuksissa blondattua enää about saman verran. Mulla hiukset kasvaa tosi hitaasti, että saan luultavasti ainakin vuoden vielä odottaa että alkaa olla projekti päätöksessä. Mutta kunhan muistan niin laitan lähipäivinä kuvaa  :) 
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #879 : 09.06.14 - klo:07:46 »
Chaos: Onneksi ei käynyt vakavammin, varmasti todella pelottava kokemus joka tapauksessa! Olisi aika outoa ja tekopyhää, jos joku oman värin kasvattaja arvostelisi, kaikkihan tässä ketjussa ovat värjänneet hiuksiaan joskus, eikä se värjääminen mikään rikos muutenkaan ole.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #880 : 09.06.14 - klo:09:39 »
Huih Chaos! Tosiaan onneksi ei tullut pahempaa reaktiota! Ei täällä kukaan naureskele jos "sortuu" värjäämään. Varsinkin jos oman värin kasvatukseen on joutunut puolipakolla. Itselläkin välillä haluttaisi värjätä tämä letti, enkä ole ajatellut etten ikinä enää värjäisi. Katsellaan miltä tämä alkaa näyttämään.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #881 : 09.06.14 - klo:14:36 »
Kiitos kaikille ymmärryksestä :-*

En toki ajatellut, että täällä pahasti ajateltais, mutta toki se pelko tuli, kun mun hiusmuutoksia on täällä Juurikasvussa noin muuten aika paljon kommentoitu. Mutta mustaa ei ole ikävä tai siis toki välillä, mutta sen yli oon jo päässyt, kun huomasin vaalealla värjätessä "Täähän sopii miljoonasti paremmin!" (Eikä mua enää muuna tulla näkemään kuin vaaleana, niin eipä kukaan pääse arvostelemaankaan...Siis toki kommentit on ok, mutta jotkut kommentit on tuntunut pahalta, kun herkkä ihminen on ja hiusjutut on itselle niin iso juttu.) Edit. Onneksi siis mulla on jo vaalean identiteetti :)

Pelästyin todellakin oireita! Eilen vasta helpotti täysin oireet eikä enää tunnu päänahka erilaiselta eli paljon kauemimn meni kuin 48 tuntia toipumiseen... Kasvotkin oli normaalin malliset (eli turvotus lähti) vasta täysin eilen, näkyy siis kunnolla poskipäät taas. Huhhuh ::) Mutta kyllä ihminen voi olla tyhmä. En mä vaan osannu pelätä, kun ei huhtikuun sävytyksestä tullut oireen oiretta ja tein ihotestin. Mulla tosin tuo ihotesti ole koskaan toiminut, ei sillon mustankaan hiusvärin kanssa. Käsivarteen tullut mitään oiretta niin pienellä värimäärällä, vasta kun on kunnolla koko päänahassa...Ja mä en koskaan ole pitänyt hiusväriä yli 20 minuuttia. Paitsi joskus värinpoistoa. En ole koskaan uskaltanut ihan vaan terveellisyyden ja hiusten kunnon vuoks.

Nytpä vaan siis odottelen tyvikasvua! Vaikka onhan se niin, että harmittaa ja lujaa, kun joutuu luopua hiusten värjäyksestä, kun tahtois tietyn lookin hiuksissa, mutta...kyllä siihen tottuu.
Edit. Ehkä joskus sitten, kun on oma väri hiuksissa ja ne on pitkät jne, niin uskallan ottaa raitoja päälihiuksiin, niin ettei kosketa päänahkaa, mutta silloin menisin kampaajalle suoraan. Ja senkin näkee sitten tahdonko niitä sitten enää siinä vaiheessa. Toki toiveissa on, että edes tuommoinen pieni muutosmahdollisuus ois.

Kasvattelun mukana tulee paljon hyviä puoliakin ja ei enää itketä se, kun päänahkaakin sattuu päivätolkulla. Alkoi jo ahdistaa  kutina, kirvely, päänahan herkkyys. Oli outoa, kun tuns koko aika päänahkansa, ihan kun se ois ollu paksumpi ja outo...semmonen pelottava.

Mä kirjottelen taas kuulumisiani jossain välissä ja otan kuvia, kunhan tyvikasvua tulee näkyviin, tosin en vielä hetkeen, kun täällä edelliset kasvukuvat on jo, kattoo tossa puolen vuoden kohdalla sitten. Vertaistukea tuun ainakin tartteemaan ja paljon!

Täällä on upeita hiuksia kaikilla!!!
« Viimeksi muokattu: 09.06.14 - klo:15:26 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #882 : 10.06.14 - klo:07:31 »
oli muuten hyvä idea että en lähtenyt vaalentamaan tuota latvustoa, oma väri sopii suhteellisen hyvin tuohon tummaan.
Yleensä on mennyt hermot kun on mennyt poistelemaan väriä ja saanut punertavan / oranssin sävyn esille ja siihen tuo juuri ei sitten sovi ollenkaan, punainen taitaa olla liian lämmin sävy.
Ja vaikka sitten kuinka yrittäisi taittaa / värjätä oman väriseksi se punainen ei peity millään paitsi mustalla ja se onkin sitten tullut lopultai lätkäistyä taas päähän.

Tällä kontrastilla sentään voi sentään elää itsensä kanssa, juuri onkin yllättävän ruskeaa. <3

Heittelen latvapuoleen sitten öljyhoitoja ja muuta haalistavaa jos se vähän siitä haalenisi mutta epäilen että tuo musta on niiiiin piinttynyt. Mutta onneksi ei ainakaan mun silmään häiritse.

Chaos: Juu jos pitää valita terveys tai hiusväri niin terveys kyllä voittaa. Mulla kanssa tuli pikku hiljaa oireita jotka pahenivat kesto / kevytväreistä kunnes kutina oli sietämätön ja pää täynnä paukamia jotka vuosivat. Kiva kiva.
Turvotusreaktioon asti ei onneksi päästy mutta olisi varmaan ollut seuraava.
Kyllä se siitä :)
Mietin että pitää varmaan peruukkeja hommata jos tahtoo hiusvärejä vaihdella välillä omaksi piristykseksi ilman isompaa vaivaa ja säätöä :D
« Viimeksi muokattu: 10.06.14 - klo:07:54 kirjoittanut Ginia »

Poissa Aamu

• Haiven
  • *
  • luonnollinen vaaleus
« Vastaus #883 : 11.06.14 - klo:17:06 »
Nukka, kiva kuulla kauan sulla meni tuohon aikaa :-) antaa itsellekin lisätsempit.. ens vuonna tähän aikaan olen itsekin jo aika pitkällä. Vaikka se välillä niin hitaalta tuntuu. Huoh! Mut pakko viedä tämä vaan eteenpäin!! :-)

Hui, aikamoiset reaktiot on tullut.. onneks meni sit ohi!

En mä kans sitä tummaa suosittele.. jos tosiaan vaaleampi on oma väri. Hmm..
Tavoitteena oma luonnollinen vaaleus joka todellisuudessa saattaakin olla jo paljon tummempi. Halu näyttää että luonnollinen oma hiusten väri on kaunista!  1/14 viimeisen kerran värjätty..

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #884 : 11.06.14 - klo:21:42 »
Mua itse asiassa auttaa oman värin kasvatuksessa nämä suoravärit ja Color Maskit! Huomasin äsken, että mulla on kaapisssa Biozellin Color Mask Cappuccinoa joten lätkäsin päähän viideksi minuutiksi ja kivat tuli :) Toki tummempi ja punertavampi kuin mun oma sävy, mutta aivan sama, kun lähtee pesussa ja mikä tärkeintä, luonnollinen lopputulos ja hoitaa samalla hiuksia. En vaan jaksanut katsella vaalennettuja latvoja. Levitin vielä pyyhekuiviin hiuksiin, niin tuloksesta tuli vähän raidottunut, tykkään! Heti helpottaa tätä alkukasvatusta kummasti...Mulla tämä Biozell toimi paremmin kuin KC.

Ja vaikka joutuiskin parin viikon välein pistää uusiksi niin eipä haittane! Jäi pehmeät hiukset ja oli hajustamaton, mahtavaa. Kun löytyy vielä lähikaupoista ja kivaan hintaankin niin mikäs siinä ja saa "värjäillä". Näitähän voi välillä sitten omaankin väriin pistää, vaikkei kestäiskään, kun pesun pari, saa kuitenkin pikkasen vaihtelua, jos kasvattelu ja oma väri alkaa liikaa tympiä/ahdistaa/menee hermot.

Mulla on tuota Silver-sävyisenäkin, niin kokeilen seuraavaksi sekoittaa noita sävyjä keskenään, niin jos tulis vähemmän punertavampi tulos, tosin nytkin nätti toffee/strawberry blonde! Onneksi näitä oli tuolla kaapissa :) Näin saan hyvin rajaa häivytettyä, kun omaa väriä alkaa enemmän näkyä *ilahtunut*
« Viimeksi muokattu: 11.06.14 - klo:21:44 kirjoittanut Chaos »