Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 708628 kertaa)

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #90 : 22.01.13 - klo:17:13 »
Olenko vähän outo, kun tykkään tästä värierosta? Kaikki täällä tuntuu tekevän sille jotain :D Kesällä kyllä vähän tummensin latvoja (ällönkeltaiset latvat) kevytvärillä. Ei se paljon mitään tehnyt, taisi vähän vanhaa olla? Alennuksesta ostin.

Ainakin huomaa, kuinka paljon on kasvanut ja sitten joskus kampaajalla, kun saa kaikki vaaleat leikata pois, niin näkee sitten senkin.

adaliina

• Vieras
« Vastaus #91 : 22.01.13 - klo:17:39 »
Mä antaisin olla jos olisi niin päin, että latva olisi vaaleampi kuin tyvi, tai ei ainakaan näin selkeästi tummempi. Nyt ei pysty  :D.

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #92 : 23.01.13 - klo:10:29 »
En minäkään välitä värierosta, tai enemmänkin tykkään kuin häiriinnyyn. En varmaankaan jaksaisi kasvattaa omaani esiin jos muuntaisin värjätyn lähelle omaa sävyä, se olisi tylsää ja luovuttaisin helpommin. Tämä tapa pitää yllä jännitystä siitä miltä sitä tulekaan lopulta näyttämään. Vaikka varmaankaan värjäämälläkään ei pääse siihen ihan todelliseen tulokseen. Mutta yhdelle sopii toinen tapa ja toiselle toinen. Kivaa, että on molempia tapoja! :)

Olen muuten huomannut, että hiuksissani on raitoja edelleen vaikkei ne ole aurinkoa saaneet. Ei ihan niin selvästi kuin tuossa vanhemmassa kasvussa joka on vieläkin kesästä raitainen, mutta kyllä sitä vivahteikkuutta on näköjään ilman aurinkoakin (älkää nyt takertuko tuohon mun "harmaa seinä-tukka-kuvaan" ;D ). Ja mä todella kuljen pipo päässä ulkona jo lokakuusta alkaen eli ei ole syys-talviaurinkoa saanut tää pää. :D

Itse kaipaan vieläkin vaaleampaa ilmettä.. Kasvaisi jo oma väri pitkäksi ja näkisin lopputuloksen. Sitten voisin päättää haluanko vielä ottaa raitoja vai mennäänkö täysin luomuna. Ystävälläni on aina ollut oma väri, mutta on ottanut raitoja. Niiden poiskasvatus on ainakin hänellä ollut aika huomaamatonta vaikka kyllähän sen rajan huomaa jos oikein katsoo. Mutta se tosiaan voisi olla vaihtoehto jos tää alkaa tylsistyttään.
Mutta en tee mitään ennen kuin oma väri on koko päässä tarpeeksi pitkällä (varmaan kainalomitassa raaskin leikata kaiken värjätyn pois). Ja silloin annan itselleni palkinnoksi tästä projektista parturikäynnin enkä leikkaa itse!  8)
« Viimeksi muokattu: 23.01.13 - klo:10:34 kirjoittanut Feles »

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #93 : 23.01.13 - klo:15:20 »
Kiva tietää että muutkin kuin minä ovat avoimia raidoille tms, välillä kun tuntuu että monille oman värin kasvattajille kelpaavat vain 100% neitsyt-/luomuhiukset :)
* 1b F ii *

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #94 : 23.01.13 - klo:16:14 »
Itselläni on myös suunnitteilla käyttää omaa väriäni hyväksi seuraavassa värjäyksessä. Liukuvärjäys/raidoitus omaa väriä korostavasti voisi estää minua joutumasta ahdinkoon. :D Olen kaiken lisäksi nykyään aivan liian laiska ylläpitämään suuresti luonnollisesta sävystäni poikkeavaa väriä. Saisipa tämän hiusmallikriisin nyt aloilleen, niin uskaltaisi varata kampaajan.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #95 : 24.01.13 - klo:07:20 »
Voisin periaatteessa raidoittaa, mutta ehkä korkeintaan tummempaan suuntaan  ;D Jotenkin tällainen keskiruskea on mielestäni parhaimmillaan suht tasaisena, joten toivon lähinnä ettei aurinko vaalentaisi paljoakaan tyveäni. Niin ei tosin tuntunut käyvän lainkaan silloin kun latva oli blondi ja moista efektiä olisin kaivannut, mutta eihän sitä tiedä miten kontrasti näkyy nyt kun latva on tummempi.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 24.01.13 - klo:07:54 »
En ikinä uskonut tähän ketjuun kirjoittavani, mutta nyt tiiättekö houkuttelee ;D Sain jonkun neronleimauksen tuossa taannoin ja vedin mustaan lapaluumittaiseen tukkaan 2xColor B4-käsittelyn, kuten arvata saattaa niin tulos on vähän jäätävä, tyvestä puskee omaa yllättävänkin tuhkaisen keskivaaleaa (tai vaaleampaa, paha sanoa vielä) ja siitä mennään punertavanruskean kautta tummanruskeisiin latvoihin ::) Ilman tuota kylmähköä omaa väriä tämä olisi itse asiassa tosi kivan värinen, reverse ombre kenties? ;D

Nyt sitten arvon mitä tekisin seuraavaksi, palatako suosiolla mustaan vai sietääkö karmeaa väriyhdistelmää, värinpoistoja en ainakaan itse ala tekemään (joskin siitäkin on selvitty, mutta keltaoranssi näyttäisi vielä pahemmalta kuin tämä :P Hirvittää alkaa mitään kovin kalliita projekteja toteuttaa tähän, kun en yhtään osaa sanoa osaisinko elää vaalean tukan kanssa kun sellaista ei ikinä ole ollut. Nyt on vaan tyvi päässyt puolihuomaamatta venähtämään sen verran pitkäksi, että yllätyin kun aloin kunnolla katsella sen väriä. Olen olettanut että oma värini on omaan makuuni liian lämpimänvaalea, mutta tuo mokoma näyttää aika kivalta ainakin toistaiseksi.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #97 : 24.01.13 - klo:11:34 »
^ Hyvä Antur! :) Itse ehdottaisin tuossa tilanteessa vaikka jotain tummanruskeaa suoraväriä (Wella Color Fresh tms.); tarpeeksi tummaa peittämään nuo värierot, jos ne häiritsevät, mutta samalla siinä voisi sitten oma väri rauhassa kasvaa, kunnes on sen pituinen että tiedät mitä haluat jatkossa tehdä. :)
* 1b F ii *

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #98 : 24.01.13 - klo:18:25 »
Kaipa sitä täytyy liittyä tähän keskusteluun. Viimeksi värjäsin hiukset kaiketi syyskuun ensimmäisinä päivinä, ja silloinkin kyseessä oli platinablondista tummennus kohti omaa väriä.

Latvat on edelleen siis vaaleat, jopa kellertävät, mutta enää se ei haittaa samalla lailla kuin silloin kuin tavoitteena oli se tuhkainen platinablondi...

Oma juurikasvu näyttää tältä:

Ekassa ja tokassa kuvassa kirkkaassa auringonvalossa, kolmannessa kylppärin erittäin keltaisessa valossa ja viimeisessä salaman kanssa. Tuo salaman kanssa otettu on ehkä lähimpänä sitä totuutta minkä itse näen päivittäin peilistä.

Juurikasvun raja muuten näkyy luonnossa huomattavasti paremmin kuin kuvissa (jostain syystä en saa sitä rajaa näkyviin kuvissa ??? ) Mutta ehkä ekasta ja viimeisestä saa jonkunlaista kuvaa totuudesta. Omanväristä on siis nyt noin viisi senttiä, tarkkaan en ole mitannut enkä varmaan mittailekaan, kasvakoon sitä tahtia kun on kasvaakseen...
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #99 : 25.01.13 - klo:11:17 »
^ Ihana väri!

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 25.01.13 - klo:11:41 »
^^ Aivan hurmaava sävy kaikissa kuvissa! Hieno kiiltokin. Juuri tuollaiselta mun mielikuvieni terveet, vahvat hiukset näyttääkin.  :)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 25.01.13 - klo:20:16 »
Haikailen oman värin perään nyt. Mutta jos siihen projektiin alan, niin se tosiaan vaatii sitoutumista.

Nyt mulla on tummanruskeaksi värjätty tukka. Paras keino saattaisi olla kampaaja? Tai laittaisin värinpoistot + vaaleanruskean värin itse, ja siitä kasvattelisin. Raitoja voisi laittaa myöhemmin. Juurikasvu tulee olemaan kamala, jos en lievennä tätä värjättyä väriä. Hmm..

phoola

• Vieras
« Vastaus #102 : 26.01.13 - klo:15:38 »
Feles jep, tuo kameleonttimaisuus on melkein huvittavaa :D Etenkin kun kanssaihmiset tykkäävät tuomita koko hiusvärin aina siinä valaistuksessa, jossa milloinkin ollaan (oon ollut jo blondi, harmaahiuksinen ja kaikkea siltä väliltä). Tuo sunkin sävysi on saanut nykykuvissa paljon enemmän vivahteikkuutta, kun se on saanut kasvaa! Ootkin toiminut tässä mun parhaimpana kasvatusmotivaattorinani :)

Radish on saanut hienosti sävyeroja piiloon ja scoundrelin hiukset näyttävät upean hyväkuntoisilta <3

Jos Anturilla on yhtään samanlainen fiilis kun mulla tän projektin alotusaikoina, niin sanoisin että älä palaa tossa välissä enää mustaan. Saattaapi joutua katumaan sitä jo kuukauden päästä, ja projektin aloitus taas vaikeutuu.

Sävyero on sikäli kiva kaveri, että se oikeasti motivoi odottamaan ja kasvattamaan lisää, kun raja selkeästi siirtyy. Miinuspuolena se, että tää mun päässäni majaileva väriyhdistelmä ei vaan sovi millään yhteen. Jos sais fiksattua latvustoa vähemmän oranssiksi, niin ei häiritsisi läheskään niin paljon. Kohta pipokausi onkin jo lopuillaan ja rumuusfiilikset nostavat varmasti enemmän päätään. Myös jotenkin häiritsevää ajatella, että vie vielä vuoden tai pari ennen kuin tuosta latvasta voi ajatella päässeensä eroon 0_0 Toisaalta värjäilyyn palaaminen ei ole missään nimessä vaihtoehto, joten eipä tässä sitten muuta kuin odotellaan!

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 26.01.13 - klo:18:05 »
Jep, pipokausi alkaa olla lopuillaan. Talvi koko aikanaan olisi varmasti paras aika kasvattaa omaa väriä. Mulla on joku pakkomielle hiuksista aina säännöllisesti ja nyt se on oman värin kasvatus-projekti. Oma väri ja siihen korkeintaan vaaleita raitoja. Ei tarvitsisi tummaksi värjätä, juurikasvusta puhumattakaan.

Taidan varata ajan kampaajalle. Mutta odottelen, että omaa juurikasvua alkaa kasvamaan näkyviin, niin väri on helpompi muuttaa sellaiseksi. Kasvatusprojektikin on ollut menossa kokoajan, nyt mittaa n. 35 cm hiuksilla. Sen vuoksi värinmuutokset ei olisi hyväksi ollenkaan, mutta..

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #104 : 27.01.13 - klo:10:25 »
Ei välttämättä enteile, sillä osalla blondeistakin löytyy lähes mustia hiuksia. Samoin eräältä ystävältäni löytyy muutama harmaa aina päällihiuksista, vaikka ei muuten olekaan harmaantumassa. Mutta kyllähän monet tummuvat iän myötä. Itsekin olin pienenä aivan platina vaalea, josta olen vähitellen tummunut nykyiseen 6-5 asteiseen väriin. Takaa olen mahdollisesti vielä sitäkin hieman tummempi. Yleensä kyllä hiusten tummuessa kaikki hiukset alkavat tummua vähitellen, mutta voihan poikkeuksiakin olla.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle