Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709167 kertaa)

phoola

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #900 : 28.06.14 - klo:17:20 »
Mahtavaa nähdä, että ketju keikkuu täällä edelleen! :ts

En ole käynyt aikoihin päivittelemässä, mutta väripurkkiin ei ole tullut tartuttua nyt reiluun kahteen vuoteen. Kuva projektin alusta helmikuussa 2012:

Ja tänään auringonpaisteessa:

Raja huitelee jossain latvojen suunnilla. Oma väri vaihtelee niin paljon, että tarkkaa rajaa on hankala enää erottaa. Hämärissä sisätiloissa ero näkyy selkeämmin, kun luomutukka muuttuu tummemman harmaaksi. Niskahiuksissa on jo kokonaan oma väri, ja sen huomaakin pituuksissa tummempana osiona :)

Menee tähänkin välillä hermot, mutta enemmän rahaa ja kärsivällisyyttä kului värjätyn kuontalon ylläpitämiseen!

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #901 : 30.06.14 - klo:11:01 »
phoola: vau näyttää hyvältä, kaunis oma väri.

Onko noi latvat itsekseen haalistuneet noin hyvin vai oletko tehnyt jotain?

phoola

• Vieras
« Vastaus #902 : 30.06.14 - klo:15:59 »
phoola: vau näyttää hyvältä, kaunis oma väri.

Onko noi latvat itsekseen haalistuneet noin hyvin vai oletko tehnyt jotain?

Kiitos kaunis! :) Samainen väri tosin näyttää sisätiloissa (etenkin talvella) niin harmaalta, että oon saanut siitä myös negatiivisia kommentteja. Mutta palaute on ollut pääosin positiivista niiltä, jotka ovat uskaltaneet kuontaloani kommentoida.

Itseasiassa fuskasin jossain puolivälin tienoilla ja kävin tekemässä latvoille värinpoiston ja elumen-sävytyksen, kun värjätyn osion tummuus ja oranssisuus alkoi nyppiä. Kahden vuoden värittömyys ei siis käytännössä pidä paikkaansa, mutta omaan luomuosioon en ole tohtinut koskea ;) Latvojen käsittely ei tuottanut ihan haluttua lopputulosta, mutta auttoi kyllä selkeästi värin haalistamisessa pidemmällä tähtäimellä. Alkuaikoina jaksoin myös ahkerasti tehdä öljymuhituksia, ja niistä tuntui olevan ainakin marginaalista hyötyä! Jos ei muuta, niin passiivisen odottelun sijaan sai tuntea tekevänsä asialle jotain ::)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #903 : 01.07.14 - klo:10:13 »
Pitää itsekin harkita jos noille latvoille tekee jotain tai sitten lähden suosiolla sitten kampaajalle että eivät vain heitä siihen oranssiin.
Yleensä kun värinpoistojen kanssa minä leinkin niin näin käy että on oranssi ja sitten menee hermot ja pitää heittää jotain tummaa päälle kun kevyemmät sävytteet eivät sitä poista  ;D

Hauska tää mun hius. Ilmeisesti tosiaan kasvivärit eivät ole kerrostuneet vielä tuonne päälle, en usko että toukokuusta ovat näin paljoa kasvaneet mutta ilmeisesti oma väri olisi tälläinen, otsiksessa enemmän piintynyt väriä joten siinä vielä ennemmän tuota tummaa (kuva otettu tunnelmallisesti toimistovalaistuksessa ilman salamaa :D)

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #904 : 01.07.14 - klo:13:18 »
Pitää laittaa tällainen rajattu kuva, tässä on tähän mennessä varmaan totuudenmukaisin tulos saatu kameralla omasta väristä + rajaamalla kuvaa värjätty osuuskaan ei sekoita.

Vaihteleehan tuo joka tapauksessa tosi paljon, joten tämäkään ei periaatteessa kerro koko totuutta  :D

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #905 : 05.07.14 - klo:15:52 »
Onko hiukset ohuemmat käsittelemättömänä? Tuttu huomautti minulle että hiukseni ovat ohentuneet...noh, mittasin kotona ponnarin ympäryksen niin siitä on kadonnut 2cm, eli jo entuudestaan ohuet hiukset ovat ohentuneet lisää..
En ole huomannut mitään kummoista sulkasatoa tms.mutta nyt ponnarin ympärykseen ei kuulu enää värjättyä hiusta. En saa vertailukohtaa kun vain osassa latvaa on tuota värjättyä että voisin verrata paksuutta.
Onko se värjätty hius sitten ollut vaan niin räjähtänyttä, että ponnarikin oli paksumpi vai olenko huomaamattani kärsinyt kunnon sulkasadon?  0_0

Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #906 : 05.07.14 - klo:16:15 »
^Mulla värjääminen karheuttaa hiusta ja ponnari tuntuu jokseenkin paksummalta. Värjäyksessä tosin lähtee sitten iso tuppo hiuksia, joten lopetin värjäämisen nyt kokonaan sen takia. Tuntuu, että ponnarin paksuudella on ihan oma tahto, välillä tuntuu tukka tosi paksulta ja välillä ihan lirulta, etenkin jos hoitoaineesta on jäänyt silkkinen, suora tuntu. Otapa näistä hiuksista selvää.  ::) Mutta mieluummin siis tavoittelen omaa väriä, koska se hiusmäärä mikä lähtee värjätessä sattuu ihan sieluun.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #907 : 05.07.14 - klo:19:57 »
^^ Minulla värjääminen vaikuttaa paksuuteen negatiivisesti kunnon heikkenemisen myötä. Jo yksikin hapetevärjäys on minulle liikaa, eikä vauriota korjaa muu kuin kasvatus. Tiedän kyllä, että monien mielestä tukka karheutuu ja siksi tuntuu paksummalta värjäämisen jälkeen, mutta minulla tukka muuttuu kuivaksi löröksi... Inhottavaa tuollainen negatiivinen kommentointi toisen ihmisen hiuksista, mistä kerrot, elämänkevät. Ei kannata hirveästi ehkä antaa painoarvoa moiselle möläytykselle... Mittaustulos voi kyllä heitellä muustakin syystä kuin sulkasadosta (jos sellaista et ole itse edes huomannut), siis juuri kuten Eudokia tuossa yllä kirjoittaa, niin hoitoaineen valinnasta alkaen kaikenlaiset muuttujat vaikuttavat. Ehkä käsittelemätön tukkasi on tosiaan sileämpi, ja menee tiukemmin kiinni, kuin suomut auki harottanut värjätty hius?

Loppuun vielä oman värini nykytila.

http://aijaa.com/vbXYJP
« Viimeksi muokattu: 05.07.14 - klo:20:03 kirjoittanut anannas »

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #908 : 06.07.14 - klo:22:49 »
En muista missä pisteessä oon tänne taannoin kuvaa laitellut, mutta viimeisimmän kampaajakäynnin jäljiltä värjättyä hiusta tasan NOLLA! Eli nyt tällainen polkkapituus täsmälleen omalla sävyllä ja toiveena olisi kasvatella taas pidempää tukkaa.

Osaako joku antaa arviota sävystä? Otin kaksi kuvaa, todellisuus on mielestäni jotain noiden kahden väliltä ja ehkä tummempi mitä kuvista tulee ilmi.

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #909 : 07.07.14 - klo:00:39 »
^ en osaa määritellä väriä, mutta aivan ihana tuo sun oma väri!!!   :l
Annoit uskoa mullekin että oman värin kasvatus kannattaa, kun viimepäivinä ollut hinku vaalentaa juurikasvu.
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #910 : 07.07.14 - klo:22:32 »
Mulle iski täydellinen kriisi. Viime viikolla raidoittelin pituuksia ja sävytin kylmemmäksi jollon värjätyn ja värjäämättömän hiuksen raja oli lähes olematon. Seuraavana päivänä iski ihan järkyttävä ahdistus, tuli tunne että hiukset teki musta ihan tylsän ja harmaan näköisen ja kaikkea muuta (kaks päivää jatkuneella kaatosateella ei varmaan ollu asian kans mitään tekemistä). Joten marssin kauppaan ja länttäsin päähän värinpoiston ja kuparihtavan blondivärin ja johan olemus kirkastui. Nöyränä poistun siis ketjusta takavasemalla ainakin hetkeksi. Nyt värjäämisestä ei mitään oireita tullut (suojasin päänahan ja hiukset kookosöljyllä) mutta voihan niitä vielä tulla ja jos tulee niin viimeistään sillon palaileen ketjuun taas kriiseilemään. Tsemppiä kaikille muille projektiin! :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #911 : 08.07.14 - klo:10:06 »
Heiku, se väri missä itse viihdyt on paras! :)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #912 : 08.07.14 - klo:20:10 »
hyvin tuo juuri sotkeentuu värjättyyn hiukseen. Miksiköhän olen tätä värjäillyt yleensä koskaan  :O

tässä kuvaa ...

lämmin vessan valo

Ikkunan edessä, luonnonvaloa, ei suoraa auringonpaistetta

salama vasta paljastaa eron

« Viimeksi muokattu: 08.07.14 - klo:20:15 kirjoittanut Ginia »

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #913 : 09.07.14 - klo:16:24 »
Ginialla on tosi kaunis suklaanruskea hehku omassa värissä, vaikka on silti lähellä värjättyä hiusta. Tuo oma sävy on kaunis!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #914 : 09.07.14 - klo:19:55 »
Kiitos taas kaikille kasvatustarinoista ja inspiroivista valokuvista, värjäämättömät(kin) hiukset ovat niin kauniita! :)

Pitää koputtaa puuta tätä kirjoittaessaan, sillä minulla sujuu oman värin tavoittelu hyvin. Uuden hiusmalli toi tukkaan paljon uutta elävyyttä ja jopa tämä kasvatusvaiheen karu värikombo on paremman näköinen, kun huonoja latvoja saksittiin pois. Enpä olisi millään uskonut, että tuon värjätyllä osuudella on näin suuri vaikutus hiusten kokonaisolemukseen. Kuivista latvoista kuulsi varmaankin vanhoja värejä läpi, mutta ne leikattiin pois ja olen virallisesti siirtynyt nelivärisestä tukasta kolmiväriseen!  ;D 

Hiusten kunto on parantunut huomattavasti ja tälle välivaiheellekin sopivat hoitorutiinit ovat löytyneet. Oman värin kasvatus on kyllä niin oikea päätös minulle. :)