Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709060 kertaa)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #915 : 10.07.14 - klo:08:28 »
Lauramainen: Voi kiitos :) Olihan tuo positiivinen yllätys. Kuinka monta vuotta värikriisejä, värjäystä ja värinpoistoja, päänahan kutinaa ois säästänyt jos ois tajunnunt tän jo aiemmin eikä pelännyt sitä maantienharmaata, mutta sitä elää ja oppii ... jossain vaiheessa...

Leikkasin latvoista jonkun 3-4 senttiä. Olivat aika hapsuiset ja jos tuota nyt lyhentelisi suunnilleen siihen tahtiin kun juuri kasvaa niin joku päivä olisi kokonaan oma väri, pituutta nyt en lähde lisäämään ennen kun värjätty latva on poissa. Eli joskus parin vuoden päästä vois koittaa pituutta... onhan nää jo pitkät, tonne rintsikkamittaan. Tiedä kasvaisko ees kunnollisesti pitemmiksi  :P
« Viimeksi muokattu: 10.07.14 - klo:08:30 kirjoittanut Ginia »

Poissa Aamu

• Haiven
  • *
  • luonnollinen vaaleus
« Vastaus #916 : 10.07.14 - klo:21:07 »
Kiva tulla tänne lukemaan kesälomalla ja nähdä niin upeita omia värejä.  :D

Itsellä on lievä tukka kriisi menossa.  Tähän mennessä onkin mennyt niin hyvin ettei ole pahemmin ollut. Ennemmin on vaan innolla odottanut minkä väristä omaa väriä tyvestä paljastuu.

Kyllä sitä omaa väriä vieläkin odottaa kovasti  ja että kasvaisi vaan nopeammin  ;D mut toisaalta on alkanut miettimään jos se oma väri onkin tylsä. No olen yrittänyt olla sitä ajattelematta mutta tämä kasvatus vaihe välillä aina koettelee kun haluaisi olla siistin näköinen. Vaikkei toi blondatun ja oman värin ero olekaan niin kauhean paha.
Oma luonnollinen väri on kuitenkin tummempi kuin mitä nuorena oli. Ehkä sitäkin mietin et onko enää niin kivaa jos ei ole blondi  ;)
En ole kuitenkaan tarttumassa väripurkkiin  pitää antaa kunnolla ensin kasvaa. Ja ei oma vaaleanruskea  näytä ollenkaa pöllömmälle.  On tietty vaan blondiin tottuneelle erilainen.
Mut kyl mä edelleen omaa väriä odotan innolla vaikka tässä välillä ajatukset seilaa. Kyl mä haluan sitä vielä enemmän nähdä. Ja kyllä värjäämättömyys houkuttelee niin paljon ja hiusten parempi kunto.

Onko kukaan muuten tässä ryhmässä kokeillut no poo:ta, elämää ilman shampoota? ! Sen pitäis myös edistää hiusten kasvua ja muutenkin hiukset voivat kuulemma hyvin. Itse olen siirtynyt marketti ja kampaamo shampoista nyt pois. Luontaistuote kaupan valikoimaa testaan. Mut tuotakin olen miettinyt et toimiiko tuo oikeasti.

Mahtavia lisätsemppejä oman värin kasvatukseen saa kyllä näistä kuvista!  :ts
Tavoitteena oma luonnollinen vaaleus joka todellisuudessa saattaakin olla jo paljon tummempi. Halu näyttää että luonnollinen oma hiusten väri on kaunista!  1/14 viimeisen kerran värjätty..

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #917 : 10.07.14 - klo:22:37 »
Aamu, mulla oli ihan sama pulma alussa, blondiin tottuneena ja kun skidinä oli vaaleet hiukset, oli pienimuotonen järkytys ku paljastuin ruskeaveriköksi :D Auringossa toki näyttää vaalealta. Mutta nyt oon tottunut, ja oikeastaan innoissani tästä omasta väristä! Tykkään hirmuisesti. Ja kun oma väri on jo tuossa leuan tuntumilla ja huonokuntoset latvat leikattu niin vaalennettujen latvojen kanssa on iha kivakin.

Oon osittaista no poo:ta kokeillu, eli pesen useammin hiukset vedellä (WO, Water Only) kuin shampoolla. Tekee kyllä ihan hyvää mun päänahalle ja hiuksille, vaikka sitä on vielä tähän mennessä ollut pakko tehdä joka päivä ettei oo ihan likaset hiukset :) Mutta sama on shampoollakin. Shampoona taas käytän Flow'n teepuupalaa, hoitoaineena omenaviinietikkaa. Ei oo yhtään lirut hiukset niin kuin jotkut täällä ovat sanoneet että oman väriset hiukset olisivat, joten voin lämpimästi suositella  ;)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Aamu

• Haiven
  • *
  • luonnollinen vaaleus
« Vastaus #918 : 12.07.14 - klo:00:21 »
Taistelukonna, kiva kuulla että sulla on ollut vähän sama tilanne ja kuitenkin oma väri voitti.
 Eiköhön sitä sitten totu brunettina oloon.  ;D On kyllä mahtavaa kuulla että olet tyytyväinen omaan väriin.

Saman olen huomannut kun siirryin luonnonmukaiseen shampooseen.  Ei ole luirut hiukset sillä.  :) Enää en palaa normi shampoisiin.  Tuota WO pitää myös testata. ;)

Tavoitteena oma luonnollinen vaaleus joka todellisuudessa saattaakin olla jo paljon tummempi. Halu näyttää että luonnollinen oma hiusten väri on kaunista!  1/14 viimeisen kerran värjätty..

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #919 : 12.07.14 - klo:07:57 »
Reilu sentti juurikasvua ja vähän harmittaa kun menin toukokuun lopulla värjäämään, koska silloin oli jo viis senttiä omaa väriä. Kyllähän nämä tästä kasvaa. Mietin vaan näytänkö aivan urpolta sitten kun otsis on kokonaan omaa väriä ja pituudet vielä tummanruskeita.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa bijou

• Haiven
  • *
« Vastaus #920 : 14.07.14 - klo:13:56 »
Reilu sentti juurikasvua ja vähän harmittaa kun menin toukokuun lopulla värjäämään, koska silloin oli jo viis senttiä omaa väriä. Kyllähän nämä tästä kasvaa. Mietin vaan näytänkö aivan urpolta sitten kun otsis on kokonaan omaa väriä ja pituudet vielä tummanruskeita.  :D

Mulla on täysin sama tilanne :D Silloin viiden sentin kohdalla tuntui, että nää kasvaa liian hitaasti odoteltua aikaa nähden.. Mut nyt ollaan taas mukana, mä aloitan tän niin monta kertaa uudestaan kuin tarvitsee. :) Värjäämisestä ei ole apua, se ollaan nyt uskottu. Nyt tiiän ainakin vähän mitä on edessä.

Oman värin kasvattaneille haluaisin heittää muutaman kysymyksen. Oliko oma väri hyvin erilainen siitä mitä se on ollut ennen teini- ikää? Täällä on ollut myös jonkin verran puhetta suoravärien käytöstä käsittelemättömään hiukseen, mutta vastauksia oli aika vähän, eli käyttääkö joku enemmän tai vähemmän säännöllisesti color maskeja ymv. luomuhiukseen tehostamaan omaa väriä ja kuinka onnistuu?
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else."

Poissa sentent1a

• Haiven
  • *
« Vastaus #921 : 14.07.14 - klo:14:13 »
En nyt ole kasvattelemassa tässä omaa väriä, mutta vastaan tuohon ylempään bijoun viestiin.

Mulla oli joskus kauan sitten alta mustat ja päältä siniset hiukset, joita värjäsin siihen aikaan shokkivärillä päältä (muistaakseni Directions?) ja alta ihan normi markettiväreillä. Kun aloitin tuon sinisen, alla oli ihan platinaksi värjätty valkoinen kuontalo, johon shokkiväri tarttui supernätisti, tosi sädehtivä ja voimakas väri, joka kans pysyi!

Jossain välissä juurikasvua oli kertynyt reippaat 10cm, koska en tajunnut, että siitä blondauksesta alla johtui se edellisten värjäyskertojen kirkkaus ja pysyminen. Shokkiväri kyllä tarttui ihan luonnonhiukseen  (perus vaalea, enemmän Elovena kuin maantie), mutta pysyi kunnolla vain parisen pesua, eikä ollut yhtä kirkas kuin alta blondatun kanssa.

Lopulta tajusin, mistä moinen johtui ja aloin säännöllisesti myös blondata sinistä kohtaa, jotta shokkivärit pysyisivät paremmin. Eli siis kyllä, shokkivärit tarttuu, mutta näyttää huonommalta ja pysyy vähemmän aikaa luomuhiukseen.

Color maskista ei ole itselläni kokemusta, mutta ystävän hiuksia värjätessä punaista Pepperiä laitettiin alta punaiseksi värjättyyn hiukseen ja siihen toimi hyvin. Parin kk päästä kun oli juurikasvua jo tullut, ei tarttunut juuriskasvuun yhtä hyvin, mutta jotenkin mulle ojn tullut sellainen kuva, että Color maskit tarttuisi paremmin luomuhiukseen kuin shokkivärit.

Riippuu varmaan tietysti omasta hiuksestakin :)

Poissa bijou

• Haiven
  • *
« Vastaus #922 : 14.07.14 - klo:14:37 »
Kiitos sentent1a  ;)

Oletan että oma hiusvärini ei tule olemaan enää samanlainen kuin ennen, joten elättelen vähän toiveita että voisin viikottain käyttää hiuksiin color maskin tapaista tuotetta, sekä samalla vähentää jatkuvaa pesemistä. Pieni hohde siitä suoraväristä riittäisi oikein hyvin. :)
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else."

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #923 : 14.07.14 - klo:17:45 »
Lainaus
Mulla on täysin sama tilanne Leveä hymy Silloin viiden sentin kohdalla tuntui, että nää kasvaa liian hitaasti odoteltua aikaa nähden.. Mut nyt ollaan taas mukana, mä aloitan tän niin monta kertaa uudestaan kuin tarvitsee. Hymyilee Värjäämisestä ei ole apua, se ollaan nyt uskottu. Nyt tiiän ainakin vähän mitä on edessä.

Mun mielestä tuo on hyvin sanottu, että "aloitan tän niin monta kertaa uudestaan kuin tarvitsee". Tiedän, ettei tosiaan ole kaikille niin helppoa tuo oman värin kasvatus. Varsinkin, jos on hankala saada värjättyä väriä oman sävyn lähelle, tai värjätyssä hiuksessa on monta kerrosta erilaisia värjäyksiä. Ei ole helppoa..

Edit. Katselin eri valaistuksissa mun 1 cm juurikasvua, ja tämä näytti erilaiselta kaikkialla. Kovemmassa wc:n valossa näytti tummanvaalealta, ja lämpimän sävyisessä valossa juurikasvua ei erottanut melkein ollenkaan. Ulkona näyttää värjätty osuus lämpimämmältä, ja juurikasvu on kylmän sävyinen, vaaleanruskea. Mun ei ilmeisesti tarvi/kannata fiksata tätä mitenkään :D. Enkä kyllä muutenkaan korjailisi tätä värjättyä, koska hiukset ei ole niin hyvässä kunnossa. Annan juurikasvun kasvaa pidemmäksi, ja seuraan, muuttuuko se siitä sitten häiritsevämmäksi... no, sama se.
« Viimeksi muokattu: 14.07.14 - klo:22:24 kirjoittanut Kristiina »

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #924 : 15.07.14 - klo:12:03 »
Sisällä / auringossa

Huhtikuulla viimeksi katsoin miltä näyttää, äsken napsaisin kuvan nykytilanteesta... Jotenkin mikään ei näytä muuttuneen ( ??? ), paitsi vaalea osuus on hiukan lyhyempi kun saksin kuivimpia kohtia pois... No, kai tuo oma väri tuosta kuitenkin kasvaa. :P

1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Josefiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #925 : 15.07.14 - klo:21:16 »
Heipähei kaikille! Uusi oman värin kasvattelija täällä :) kahden kuukauden kasvatuksen kunniaksi liityin sivustolle tietysti erityisesti seuratakseni tätä keskustelua ja vertaistukea hakeakseni ;) olenkin lukenut ahkeraan viestejänne, myös sen vanhan keskusteluketjun urakoin :D ei voi muuta sanoa kuin aivan mielettömiä omia värejä täällä kyllä näkee! enpä olisi uskonut, että omat värit voi näyttää noin kivoilta vaan uskottava se on :) toivottavasti se ihka omakin väri miellyttää silmääni yhtä paljon sitten hamassa tulevaisuudessa.. elikkäs mulla on tota juurikasvua nyt 2 senttiä, eli matkaa on vielä aika paljon siihen lopulliseen päämäärään, täysin värjäämättömään tukkaan :)  mulla kyllä hiukset ulottuu tonne leuan alle joitakin senttejä eli ei ole kovin pitkät ja tällaiisena"lyhyt"hiuksisena tai polkkamittahan tämä kai ennemmin on, aion pysytelläkin. Riittänee tässä urakkaa silti sellaset pari vuotta tällä sentin kuussa kasvuvauhdilla ;)

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #926 : 16.07.14 - klo:06:18 »
Hah, ja minä kun muka sain värjättyä pituudet tyven sävyisiksi... Keinovalo vissiin hieman huijasi, kun vertaa tähän auringonvalossa otettuun kuvaan... Enää en aio värjätä kuin otsahiusten latvat ja sitten ei enää tänne väripurkkeja, kun kerta hukkaan menee nekin rahat. Täytyy vain hyväksyä tämä väriero ja kehittää kärsivällisyyttä kasvatusprojektin suhteen  ::) .

028 by Teeitseparemmin, on Flickr

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #927 : 16.07.14 - klo:07:08 »
Värjättyjä pituuksia on munkin kokemuksen mukaan lähes mahdotonta saada tummanvaaleaan tyveen sointuvaksi. Ongelmaksi muodostuu juuri se, että valaistus vaikuttaa niin paljon. Joko se näyttää keinovalossa hyvältä ja ihan väärältä ulkovalaistuksessa, tai sitten päinvastoin. En tiedä, osaako kampaajat ehkä paremmin häivyttää sitä rajaa, mutta ainakin markettiväreissä on niin paljon sitä keltaista pigmenttiä (ilmeisesti harmaiden hiuksien peittoon), että värirajasta tulee auttamatta luonnoton.

Scoundrelin ombre on kyllä tosi toimiva ja kiva, harmi kun en itse lopettanut värjäyskierrettä blondiin!
Cogito ergo doleo.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #928 : 16.07.14 - klo:16:34 »
^Samaa mieltä. Ainakin itse se on tosi vaikea värjätä lähelle tyven väriä, jos värikerrostumia on paljon ym. Jos löytyy osaava kampaaja, voi olla helpompaa niin. Mutta ei ne kampaajatkaan ihmeitä aina tee, ja keinoväri on mitä on siltikin..

nuhainen, anna vaan oman värin kasvaa. Näyttää sopivan sun ihon väriin hienosti tuo oma väri :).

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #929 : 16.07.14 - klo:18:22 »
taitaa olla taas se aika kuukaudesta kun ärsyttää hiukset  ;D

no nappasin raitapaketin kauppareissulla ja laitoin latvoihin vähän keventämään kun tuntuu että on niin tumma.
Ehkä toi nyt vähän keveni... vuosia piintynyt tumma väri ei tosiaan paljoa välitä mun vaalennusyrityksistä.
Vessanpeilistä väittäis että on vaalentunut ihan rutkasti, sitten taas luonnonvalossa on yhtä tumma ::)

No jatketaan taas, ainakin helpotti pahimpaan hiusangstiin.

Joo mä en ees uskalla lähteä sille tielle että koittaisin sovittaa latvat juuren väriin. Se ois kuitenkin jotain oranssitlatvat meets harmaalta näyttävä juuri. Ja sit ois pakko vetää mustaksi ... tai ois jos pää kestäis
« Viimeksi muokattu: 16.07.14 - klo:18:27 kirjoittanut Ginia »