Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709151 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #930 : 18.07.14 - klo:21:40 »
Ei mun oma hiustenväri tyvestä näytä edes pahalta.. vaikka tätä on n. 2 cm vasta? Hankala sanoa, tuleeko olemaan kylmä vai lämmin oma sävy, vai sekä että. Värjäämättömyys kiinnostaa, koska joutuisin olemaan väripurkkien kanssa tekemisissä niin usein. Oma hius kasvaa nopeasti. On mennyt mielenkiinto värjäilyyn. Haluan myös nähdä oman väriset hiukset kokonaisuudessaan.

Poissa Josefiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #931 : 18.07.14 - klo:23:47 »
Mä oon menossa elokuussa parturiin koittamaan latvan värjäämistä lähemmäksi tyveä. Parturin mukaan mun oma väri näyttäs ton juurikasvun perusteella 8:lta ja latvat on sitten aikalailla tummemmat. Saas nähdä miten sitten käytännössä käy, kuinka homma onnistuu... mutta täytyy koittaa, jos pääsis tästä "kaljuefektistä" (juurikasvu huomattavasti vaaleampi kuin latvat) eroon :) tosin kun joutuu tekeen ennen kestovärjäystä värinpoiston tai mahdollisesti pelkkä vaalennuspesu riittää mun tukalle niin osaako teistä kukaan arvella, että joudunko mä sitten samalla luopumaan tästä jo kasvaneesta juurikasvusta? Eli voikohan sitä vaalennuspesua tai värinpoistoa tehdä niin, että ei tekis sitä tyvelle? Luulis ainakin värjäämisen onnistuvan niin, että tyveen ei kajottas...

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #932 : 19.07.14 - klo:08:53 »
^Kyllä kampaaja varmasti saa sen tehtyä tyveen koskematta. Itse jos tekisi voisi olla haasteellisempaa olla osumatta.

Toivottavasti onnistuu ja varmasti ainakin lievittää eroa. Ota ennen ja jälkeen kuvat   ;)

Tänään taas mä oon tyytyväinen tähän tukkaan. Ehkä mä en katso sitä kun tuosta vessan peilistä  ;D
« Viimeksi muokattu: 19.07.14 - klo:08:57 kirjoittanut Ginia »

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #933 : 19.07.14 - klo:11:15 »
Vaalennettu latvaosani oli auringossa muuttunut ihan platinaksi (kevyellä kultaisella vivahteella tosin), ja ainakin valokuvissa siten ero juurikasvuun oli itselleni liikaa. Ostin Wellan Color Fresh suoraväriä sävyissä 8/0 ja hopeataittoon 8/81. Nyt on taas hyvä tukka, ei näy kovin pahoja vaakaraitoja, mutta edelleen selkeästi luonnollisen monisävyinen muuten. Etenkin omanvärisen juurikasvun päälle tuo suoraväri tarttui kauniisti, se ikäänkuin korosti luonnollisia vivahteita muttei muuttanut väriä oleellisesti.  :) Sallin itselleni omaa sävyäni muistuttavat, poispeseytyvät suoravärit ainakin tässä projektivaiheessa, sillä päätavoitteeni on parantaa hiusten kuntoa tällä projektilla eikä välttämättä 100% luomuus. Olen myös tehnyt cassiakäsittelyn kesän alkupuolella, joka toi vahvaa kultaisuutta hiuksiin, mutta kokemus oli oikeastaan tosi huono ihan kaikin puolin, enkä edes harkitse moista toiste.  ;D
Elokuun puolivälissä vietän projektin 1-vuotispäivää.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #934 : 19.07.14 - klo:14:55 »
Wellan Color fresh-sävytteestä olen myös tykännyt, kun taitoin joskus aikoja sitten vaaleasta hiuksesta keltaista pois. Ovat hellävaraisia sävytteitä.

Mulla oli kampaaja varattuna, tarkoituksena oli saada latvasta tummempaa väriä pois. Mutta peruin sen, alkoi tuntumaan siltä, että se on turhaa kuitenkin. Enkä halua menettää tyvestä omaa väriä yhtään  :ts.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #935 : 19.07.14 - klo:20:43 »
Josefiina Kyllä voi vain latvan värjätä, kun kysyin tätä kampaajaltani. Ongelmana siinä on se, että sitä ei välttämättä saa millään juuri oman tyven väriseksi. Jos sanot ettei se haittaa niin eiköhän onnistu?  ??? Minulla kampaaja ei olisi halunnut tehdä sellaista värjäystä, eikä sitä sitten tehtykään. Itselläni siis vaalennettiin latvaa, mutta keskiosaan ja tyveen ei koskettu ja minulla ehdoton vaatimus oli että tyveen ei väriä laiteta. Sekava selostus, eli kyllä se onnistuu, mutta kampaaja ei välttämättä ole kovin innoissaan siitä ettei tyveen saa koskea. Mutta kun ei anna lupaa, niin eihän se voi sitä väkisinkään värjätä.  >:D
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #936 : 20.07.14 - klo:18:57 »
Viimeksi tammikuussa värjätty tyvi, pitkin kevättä raitoja pituuksiin ja kesäkuussa pitkä polkka, joka vei kaikki raidat. Tänään leikkelin sitten vähän itse mallistaan kasvanutta, epäsiistin näköistä pehkoa ja vaalensin alahiukset ja raidoitin päälliosaa - värjäämätöntö osuutta varoen tietenkin ;) Nyt on hyvä tukka! Paitsi että huomenna pitää mennä ostamaan jotain jolla taittaa tätä pissakkuutta pois.

En tiedä vielä, kuinka kauan ajattelin pysyä pitkässä polkkamallissa. Tää mun itse siistimä on ihana, kampaajan versio aiheutti lähinnä masennusta (oli muutenkin aika epäammattimaista toimintaa, tuskin osasi varautua mun megapaksuun pöheikköön eikä sitten oikein hoitanut hommaansa loppuun kun seuraava asiakas tuli jo kuumottelemaan odotuspenkille). Toisaalta voisin kyllä pitäytyä tän pitusessa tukassa niin kauan, kuin värjättyä osuutta on jäljellä. En kyllä vielä lupaa mitään, kyseessä olisi kumminkin 2 vuotta polkkailua putkeen :D We'll see.

Huomenna voisinkin laittaa jotain ennen-jälkeen-kuvia tän mun tavoitteen tavoittelun (??) varrelta :)

Edit: niin siis olin bsl-mittainen ennen polkkatukanleikkuuta :D
« Viimeksi muokattu: 20.07.14 - klo:18:59 kirjoittanut pirihiiri »
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Josefiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #937 : 21.07.14 - klo:10:23 »
Mukava kuulla, että pelkän latvan vaalennus/värjäys on mahdollista! Täytyy olla tiukkana siellä parturissa, että saavutettuun juurikasvuun ei kosketa :D paan sitten kuvia, miten kävi. Aika jännä kyllä toi, että kampaaja ei tee mielellään niin, että jättää juuren värjäämättä... ymmärrän toki, että ei välttämättä kovin nätin näköistä, varsinkin, jos yrityksestä huolimatta latva ei ole ihan täsmälleen saman värinen kuin tyvi (ja se tuskin onkaan täysin mahdollista). Mutta, eikö se kuitenkin ole periaatteessa sama asia kuin se, että asiakas ei halua, että pituutta leikataan lyhyemmäksi silloin, kun asiakas on kasvattamassa hiuksiaan. Harva parturi kai sitäkään on vastaan (pois lukien tilanteet, joissa latvat on erittäin huonokuntoiset).

Pirihiiri
, jee, kuvia :)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #938 : 21.07.14 - klo:10:46 »
^Joo, kannattaa olla tiukkana, ettei juurikasvuun kosketa :). Tietenkin se on kampaajalle haastavampaa, ettei väriä saa mennä tyveen.. mutta ei voi mitään.

Joskus pyysin kampaajalta värjäystä, joka on lähellä omaa väriä, mutta ei suostunut siihen. Oli kuulemma vaikea urakka, ja villasukanharmaa väri hänen mielestään kamala.
Näen kyllä, ettei mun oma väri mikään villasukka ole (ja harvemmin se onkaan kenelläkään, on siinäkin eri vivahteita.) Kyllä oma väri on siitä paras, että pääsee värjäyskierteestä eroon, hiusten kunto mahdollisesti paranee täysin ym.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #939 : 21.07.14 - klo:10:59 »
^^ Joissain tilanteissa voi toisaalta lopputuloksen kannalta olla parempikin, että myös pieni juurikasvu sävytetään muun värjättävän mitan mukana. Sitten kun se omanvärinen juurikasvu taas kasvaa, niin siirtymä voi olla paremman näköinen; ei niin viivottimella vedetty. Tämä siis mikäli/sikäli kun kampaajakaan ei voi purkista loihtia ihan identtistä väriä siihen käsiteltyyn pituuteen, kuin mitä oma väri on.  :) Kaksi kuukautta on kuitenkin niin lyhyt aika tässä pitkäkestoisessa projektissa, että itse ainakin todennäköisemmin onnistun pitämään suunnitelmani, kun välivaiheetkin on ok, kuin että saavuttaisin tavoitteeni hippusen nopeammin (sen kaksi senttiä) ja mahdollisesti useammin kriiseillen.
Tietysti tämä on kaikin puolin tapauskohtaista.  :)
Ja niin tai näin, niin osaava kampaaja pysty kyllä värjäämään koskematta juurikasvuun, jos sen haluaa säilyttää.

Poissa Josefiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #940 : 22.07.14 - klo:10:00 »
Hyvä pointti kyllä tuokin anannas! Jos olisin kovin pitkähiuksinen, todennäköisesti pyytäisinkin kampaajaa värjäämään myös tyven välttääkseni viivottimella vedetyn vaikutelman, kun ei tätä juurta tosiaan ole kuin se kaksi senttiä vasta. Näin lyhythiuksisena (no polkka tämä oikeasti on!) elän vain illuusiossa, että olisin vuoden päästä jo erittäin hyvällä mallilla oman värin kasvatuksessa ja sitten puolentoista vuoden päästä projekti olisi jo kutakuinkin valmis, jolloin kahden sentin "hukkaaminen" tuntuu isolta. Totuus taitaa kuitenkin olla sellanen kaksi-kaksi ja puoli vuotta, en niin lyhythiuksinen kuitenkaan ole ja kasvuvauhti tuntuu aika hitaalta.

Mutta saas nähdä mitä mieltä olen parin viikon päästä kun kampaajan tuoliin istahdan. Välillä olen jo nytkin ehtinyt ajattelemaan, että pitäisikö perua koko aika, kun toisaalta on kiva, että tuo juurikasvu erottuu selkeästi, on kiva "tiirailla" sitä. Joskus taas mietin, että ei-se-nyt-niin-selkeästi-erotu, kun väri on latvoista jonkin verran haalistunut ja siksi joskus tuntuu turhalta yrittää saada latvoja saada lähemmäksi juurta. Vähän hirvittää myös parturissa edessä oleva vaaleahiuksiseksi muuntuminen, identiteettini kun on selkeästi tummien hiusten puolella. Toisaalta toisinaan olen hyvinkin innoissani tulevasta vaaleasta tukastani. Taidan olla melko päättämätön :D mutta on ollut kiva lukea täältä palstalta, että muillakin fiilikset vaihtelee paljon, taitaa kuulua prosessiin! :)

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #941 : 23.07.14 - klo:13:13 »
Lainaus
elän vain illuusiossa, että olisin vuoden päästä jo erittäin hyvällä mallilla oman värin kasvatuksessa ja sitten puolentoista vuoden päästä projekti olisi jo kutakuinkin valmis, jolloin kahden sentin "hukkaaminen" tuntuu isolta. Totuus taitaa kuitenkin olla sellanen kaksi-kaksi ja puoli vuotta, en niin lyhythiuksinen kuitenkaan ole ja kasvuvauhti tuntuu aika hitaalta.

Vertailukohtana voin kertoa, että hiukseni värjättiin edellisen kerran noin 9 kuukautta sitten, ja juurikasvu on nyt menossa korvan kohdalla, hieman poskipään alapuolella. Väitän, että puolessatoista vuodessa saa aikaan leukapituisen oman värin, tällaisella ihan tavallisella kasvatusnopeudella.  :)
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa naturalhair

• Haiven
  • *
« Vastaus #942 : 23.07.14 - klo:16:39 »
Heips! Päätin vihdoin ja viimein liittyä tähän "oman värin kasvatusprojektiin". :)

Oikeastaan kasvatus on minulle ainut vaihtoehto tällä hetkellä, koska hiukseni ovat kärsineet niin valtavasti lukuisista värinpoistoista ja olen matkalla sahannut edes takaisin kaikkein tummimmasta kaikkein vaaleimpaan. Viime vuonna kokeilin värjäystä ensimmäistä kertaa ja nyt kaduttaa että miksi lähdin värjäyskierteeseen, koska olen ollut aiemmin vannoutunut oman värin omistaja. :'(

Joten toivottavasti saan täältä vertaistukea projektiin.

Lähtötilanne on nyt siis tälläinen: hiukset ovat vähän yli olkapäiden, vaaleanruskeat, lähellä omaa väriä. (saa nähdä tuleeko näkyvää juurikasvua) Latvat ovat todella huonossa kunnossa, joten olen ahkerasti tehnyt öjyhoitoja ja käyttänyt naamioita. Toivottavasti niistä on apua. Ja...nyt tulee järkyttävä osuus. Uskokaa tai älkää, hiukseni oat kärsineet niin paljon että osa niistä on katkennut melkein juuresta asti! 0_0
Minun hiukseni ovat siis hälyttävä esimerkki siitä, milloin värjääminen on PAKKO lopettaa.

Luulenpa että projekti tulee kestämään, mutta minun kohdallani se on helppo, koska olen ehtinyt värjätä vasta vuoden ja omasta väristä on tuore muistikuva. :l lähetän sitten kuvia josssain vaiheessa jos pystyn.

Poissa NiinaP

• Haiven
  • *
« Vastaus #943 : 24.07.14 - klo:15:18 »
Mä oon jo monen vuoden ajan saanu täältä foorumilta apua hiuskriiseihin ni halusin itsekin antaa vinkin ;D
(Taustatietoa.. ;D )Mulla on kans oman värin kasvatusprojekti meneillään blondatusta tukasta ja alko ahistaa se oman maantienharmaan (tummanvaalean tuhkan ;) ) ja kellertävän blondin väriero niin halusin värjätä pituudet mahdollisimman lähelle omaa väriä ettei kasvatus olis niin tuskaista. Ja tietysti joka värjäystilanteessa värjäsin vain blondatun osan enkä koskenutkaan omaan tyvikasvuun. Täydellinen ois ollu koodilla 7.1 mutta eihän täällä suomessa myydä noita värejä >:(
Muutaman kerran värjäsin lorealin excellence cremellä 8.1 keskivaalea tuhka, mikä oli tosi ihana  :l ja vaan asteen vaaleampi kuin oma väri, mutta valitettavasti sillä piti värjätä kerran kuussa koska se haalistui ja alta puski taas se sama kellertävä blondi ja nyt oranssihtavilla raidoilla..
Sen jälkeen kokeilin schwarzkophin natural&easy 542 opaali tuhkanvaaleaa mikä oli vielä ihanampi !! Siis niin luonnollisen värinen ja vivahteikas ja täyteläinen ja vaan himpun vaaleampi kuin oma hius  :l MUTTA se haalistu oikeesti kokonaan pois suunnilleen neljän pesun jälkeen  :#
Kirosin latvojani kun ei mikään väri pysy ja muistin että kannattas varmaan kokeilla kevytvärejä kun ne tuppaa jämähtämään huokoseen hiukseen jopa paremmin kun kestovärit. Yritin metsästää lorealin casting creme glossia sävyssä 7.13 kun muistelin että jossain oon sitä joskus nähny mutta eihän sitä löytyny vaikka ravasin kaikenmaailman kaupat missä hiusvärejä ois myynnissä.. En myöskään päätyny siihen 8.1 sävyyn vaikka sitä hypistelin koska se ois taas ollu liian vaalee.
Sitten muistin schwarzkophin poly colorit ! Ostin tummanvaalean sävyn ja piti oikein kyseenalaistaa itteään et laitoinko väriä vaan vaalennettuun osaan  ;D Nyt oman tyvikasvun ja värjätyn osan välillä ei näy minkäänlaista värieroa (tietty tyven sävy on tuhkaisempi kun taas värjätty on hieman lämpöisempi). Mutta varotuksen sana, mulla latvat vetäs vähän tummemmaks joita oon nyt yrittänyt haalistaa, mutta väri ei lähde  :o
Hassua kun kestovärit huuhtoutuu pois joka pesulla vaan enemmän ja enemmän ja tää "sävyteshampoo" pysyy kun tauti vaikka muhitellu öljyissä ja tehohoidoissa ja hinkuttanu syväpuhistavalla ja astianpesuaineella  ;D
Eli, pointti oli, jos joku haluaa värjäyttää vaalennetut latvansa kesken kasvatusprosessin niin kokeilkaa poly coloria  :ts

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #944 : 25.07.14 - klo:08:57 »
^ Mitä tapahtui?  :-\  Tuliko radikaali värinmuutos?

Mulla kaksi senttiä juurikasvua jei! Otin biotiinit taas käyttöön.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am