Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707184 kertaa)

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #975 : 30.07.14 - klo:11:32 »
Täälläkin muuten huomattu että aurinko on vaalentanut kuontaloa aikalailla. Tai omasta mielestäni vähän, mutta kämppikseni totesi että on se aika paljonkin vaaleampi. :P Itse olen sitä mieltä, että se näyttää vielä vaaleammalta, koska olen ruskettunut.. Toisaalta lapsuuden valokuvia katsellessa kontrasti on ollut aika isokin joskus. Jännä miten muuten se sitten tummuu jotenkin takaisin kesän jälkeen ja ilman juurikasvua?

Salamanteri ihanan positiivinen asenne, ymmärrän toki että joskus on elettävä bisnes edellä, mutta ei pidä unohtaa sitä, miksi alunperin alalle on lähdetty. :) Oma kampaajani myös tukee värjäämättömyyttäni, viimeksi sanoi että kevyesti vaaleat raidat voisivat sopia eivätkä toisi juurikasvua, mutta kuulemma oma väri tällaisenaankin on kuulemma kaunis.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #976 : 30.07.14 - klo:20:20 »
Jonkin verran oon tota kahvimenetelmää googletellut, aika hyviä tuloksia mun mielestä, siis lähinnä ruskeiden hiusten sävyä tummentaen. Mutta ehkä noiden latvojen osalta ei sitten tartte pelätä, kun mietin tulisiko niistä laikukkaat tai jotain ::)

Mun kampaaja on myös hyvä ystävä, ja hän on alusta asti tukenut päätöstä. Auttoi jopa kun koitin tehdä ombrea markettivärillä projektin alkuvaiheissa  :D Molemmat tykkää leikitellä ns. luomukauneudenhoidolla. Sanoisin tähän ettei hänkään värjää hiuksiaan, paitsi että hän on syntymäperältään afrikkalainen (mustat hiukset) joten taitaa olla hieman eri asia :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #977 : 31.07.14 - klo:22:21 »
Jonkin verran oon tota kahvimenetelmää googletellut, aika hyviä tuloksia mun mielestä, siis lähinnä ruskeiden hiusten sävyä tummentaen.

Viitsisitkö linkata jotain kuvia tai kirjoituksia löytämistäsi tuloksista :)? Kuulostaa mielenkiintoiselta.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #978 : 01.08.14 - klo:07:41 »
Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo kahvi. Virkistäiskö se myös kun hieroo päänahkaan niin ei tarttis näin kuumalla juoda  :)

Alkaa nyt tämä oma juuri olla sellainen että erottuu ja ilmeisesti aurinko vaalentaa verrattuna värjättyyn osuuteen niin pientä tummempaa efektiä ois sinäänsä kiva saada.

Tältä näyttää luonnonvalossa, kuva eiliseltä. Parempi että ei enempiä mieti niin ei ala ahdistaa, tän kanssa on nyt vaan elettävä  ;D

« Viimeksi muokattu: 01.08.14 - klo:07:42 kirjoittanut Ginia »

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #979 : 01.08.14 - klo:10:15 »
Näissä kuvissa pitäisi näkyä vain omaa väriä, eli hitaasti, mutta ylipäätään sentään etenee tämä projekti.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #980 : 01.08.14 - klo:14:26 »
Jonkin verran oon tota kahvimenetelmää googletellut, aika hyviä tuloksia mun mielestä, siis lähinnä ruskeiden hiusten sävyä tummentaen.

Viitsisitkö linkata jotain kuvia tai kirjoituksia löytämistäsi tuloksista :)? Kuulostaa mielenkiintoiselta.

Ainakin Youtubesta löytyy hyviä videoita tuloksista :) Tässä yksi: https://www.youtube.com/watch?v=uWXRnB8LoHw Ihan lopussa on ennen ja jälkeen kuvat.
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Josefiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #981 : 06.08.14 - klo:16:33 »
Sen verran hienoja omia värejä taas tällä sivulla ollut, että eiköhän ne ole paras vastaus Olivia-lehden artikkelille... pitäsköhän pistää ko. asiantuntijoille menemään kuvat? ;D

Mä kävin tänään parturissa, hiuksille tehtiin vaalennuspesu ja väri siihen päälle. Vaalennuspesua ei tehty omalle tyvelle (reilu kaksi senttiä), mutta väri pistettiin sitten tyveenkin kun parturi oli sitä mieltä, että parasta niin, että väristä saa tasaisen.. oli siis haluton säästämään oman väristä tyveäni. Alunperin olin kyllä ajatellut, että kiellän värjäämästä tyveäni, mutta se jäi sitten. Vähän tuli parturin kanssa sellainen fiilis, että olisin saanut vääntää tosissaan kättä, jos olisin ehdottomasti kieltänyt värjäämästä tyveäni, muistiin muille, että voitte varautua ennakkoon vastustukseen! :)

Olen lopputulokseen tyytyväinen, vaalea väri tuntuu omalta vaikka niihin tummempiin olen tottunut ja luulen, että tästä on nyt sitten helppo kasvatella omaa väriä, uskon, että tyvi ei erotu kasvatusvaiheessa kovin paljoa latvoista. Toki tämän näkee kunnolla vasta reilun kuukauden päästä kun on uutta juurta pukannut sen verran, että voi havainnoida.. Tai oikeastaan en ole ihan varma onko mulla sittenkin tuo oman värinen tyvi päässäni nytkin!?

Kun ensin kuvittelin vaan kuvittelevani, että tyvi näyttää kuitenkin aavistuksen eri väriseltä kuin latvat, mutta sitten kun nostin hiuksia kohtisuoraan irti päälaesta niin uskottava se on, että tyvi on erivärinen! Ja nyt sitten a) mä en ymmärrä miten tässä on näin käynyt, kun ei koskaan ennen ole ollut tyvi eri värinen kuin latvat parturilta lähtiessäni. Ehkä se vaalennuspesu sitten vaikutti jotain kun sitä ei pistetty juureen.. Ja b) mä en nyt sitten tiedä, että onko tossa tyvessä mun oma väri vai ei :D loogisinta olisi, että siinä on väriä, joka vain on hieman erilaista (tarttunut eri lailla) kuin latvoissa, koska tyvikin värjättiin. En osaa oikein verrata ennen parturikäyntiä olleeseen tyveen, koska latvat vaikuttavat niin paljon siihen, miltä tyvi näyttää... no reilun kuukauden päästähän tämä sitten selviää, kun uutta juurta pukkaa, täytyy vain malttaa mielensä! Mutta jos tosiaan mun oma tyvi on jollain ihmeen kaupalla säästynyt niin tosi hyvin kyllä sulautuu latvoihin.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #982 : 06.08.14 - klo:20:30 »
Omaa väriä on nyt kolmisen senttiä ja tykkään esiin puskevasta sävystä tosi paljon. Mietin vain kuinka kestää väriraja kun jossakin valossa oma sävy näyttää mustanruskean vieressä tosi valjulta. Ja mietin, että missä pituudessa pidän hiuksia. Nyt oon pysytellyt BSL-mitassa. Luulen, että kohdallani lyhyt tukka ei tule enää kuuloonkaan, niin paljon pidän pitkistä. Pakko vaan kestää oman ja värjätyn sävyn riitely. Toisaalta on kiva, että tuo raja on olemassa, onpahan taas joku projekti ja näkee kuinka nopeasti tukka kasvaa.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa naturalhair

• Haiven
  • *
« Vastaus #983 : 06.08.14 - klo:21:45 »
Varasinpa huomiselle kampaaja ajan, koska kyllästyin tähän liian neutraaliin väriin. Aluksi lätkäisin Goldwellin soft color vaahtosävytteen värikoodilla 6A. Tuli mukavan kylmä ja tuhkainen vaaleanruskea joka on aika lähellä omaa väriäni. No sitten ajattelin, että kyllä on pakko käydä värjäyttämässä sävy 7.1. Ei sovi yhtään liian neutraali tai lämmin sävy tähän keltapohjaiseen ihoon. :/ huomasin myös että tästä väristä oli jo neutraali kaukana kun se alkoi haalistumaan. Nimittäin sieltä alkoi puskea läpi värinpoiston jälkeistä kuparista ja punaista pigmenttiä. Ei kiva. Täytyy sitten jatkossa yrittää pitää paremmin vaikka vaahtoväreillä yllä hiusväriä, että kestää sitten sen juurikasvusta aiheutuvan väri eron.

Onko kellään muulla ollut samanlaisia ongelmia?

Kampaaja ei sitten suostunut värjäämään tätä kärsinyttä kuontaloa. Sanoi, että se katkeaa lopullisesti jos vielä värjää ja siitä saattaisi tulla vihreä. :( No mutta, ei se mitään. Tyydyn sitten vaahtoväreihin ja color maskeihin.
Kampaaja myös huomautti ettei minun kannata käyttää ollenkaan hiuslakkaa, koska se saa hiukseni katkeilemaan entisestään. Suositteli muotoiluvahaa.

Kyllä todella kaduttaa että aloin joskus värjäämään. Se on pahin ulkonäköön liittyvä rikkomus mitä olen ikinä tehnyt... :-\
Onneksi kuitenkin hiukset kasvavat takaisin!

Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty.
« Viimeksi muokattu: 03.09.14 - klo:10:34 kirjoittanut ellen »

Poissa naturalhair

• Haiven
  • *
« Vastaus #984 : 08.08.14 - klo:19:22 »
^Onpa sulla ikävä tilanne.. noin huonokuntoista hiusta on varmaan epämiellyttävä käsitellä ja yrittää hoitaa - tuskin tarpeeksi vahinkoa saaneet hiukset enää kovin hyvään kuosiin palaa. :-\

Mua vähän pelottaa, kun olen niin kovin tykästynyt mun nykyiseen (värjättyyn!!) hiustenväriin, että en tiedä, saanko edes aikaiseksi jatkaa oman värin kasvattelua. Vielä kun mun oma väri ei ole mikään ihan se täydellisin - jos mulla olisi Salamanterin tukan värinen omaväri, niin värjäämättömyys ei olisi ongelma eikä mikään! Upea!

Itsekkin oon tässä mietiskellyt, että tuleeko projekti onnistumaan. Saa nähdä. Voihan sitä pelkällä kevytvärillä värjätä juuren. On kyllä niin ristiriitaiset tunteet. Katsotaan nyt kuitenkin että minne asti oma väri näyttää vielä hyvältä ja tehdään päätös vasta sitten. ;) sitten jos joskus vielä värjään niin pysyn mahdollisimman lähellä omaa väriä, ettei tule ongelmia.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #985 : 09.08.14 - klo:06:57 »
Varasinpa huomiselle kampaaja ajan, koska kyllästyin tähän liian neutraaliin väriin. Aluksi lätkäisin Goldwellin soft color vaahtosävytteen värikoodilla 6A. Tuli mukavan kylmä ja tuhkainen vaaleanruskea joka on aika lähellä omaa väriäni. No sitten ajattelin, että kyllä on pakko käydä värjäyttämässä sävy 7.1. Ei sovi yhtään liian neutraali tai lämmin sävy tähän keltapohjaiseen ihoon. :/ huomasin myös että tästä väristä oli jo neutraali kaukana kun se alkoi haalistumaan. Nimittäin sieltä alkoi puskea läpi värinpoiston jälkeistä kuparista ja punaista pigmenttiä. Ei kiva. Täytyy sitten jatkossa yrittää pitää paremmin vaikka vaahtoväreillä yllä hiusväriä, että kestää sitten sen juurikasvusta aiheutuvan väri eron.

Onko kellään muulla ollut samanlaisia ongelmia?

Kampaaja ei sitten suostunut värjäämään tätä kärsinyttä kuontaloa. Sanoi, että se katkeaa lopullisesti jos vielä värjää ja siitä saattaisi tulla vihreä. :( No mutta, ei se mitään. Tyydyn sitten vaahtoväreihin ja color maskeihin.
Kampaaja myös huomautti ettei minun kannata käyttää ollenkaan hiuslakkaa, koska se saa hiukseni katkeilemaan entisestään. Suositteli muotoiluvahaa.

Kyllä todella kaduttaa että aloin joskus värjäämään. Se on pahin ulkonäköön liittyvä rikkomus mitä olen ikinä tehnyt... :-\
Onneksi kuitenkin hiukset kasvavat takaisin!

Onneksi kuitenkin varasit ajan kampaajalle, joka antoi sulle kunnollisen arvion hiuksistasi. Nyt ainakin tiedät, että et värjää enää pitkään aikaan, ja säästyit hiusten lopulliselta tuholta :). Keskity hoitamaan hiuksia, ja juuri nuo sävytenaamiot on hyväksi hiukselle, koska saavat näyttämään sen paremmalta.

Kiitos tuosta muotoiluvahavinkistä, mietin itsekin, että pitää vaihtaa hiuslakka johonkin hellävaraisempaan vaihtoehtoon...

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #986 : 11.08.14 - klo:12:07 »
Ihania hiuksia kaikilla täällä! :l

Mulla on nyt hieman erilainen kriisi kun useammilla täällä :D Alahiukset on jo suurilta osin kokonaan omaa väriä, mutta päällihiuksista on vielä jopa 10-20 senttiä värjättyä. Ja se on niin hirveän huonokuntoista! >:( Sinällään tekisi mieli leikata letti niin lyhyeksi että loputkin hamput lähtee, mutta en halua luopua pituudesta enkä alahiusten oman värin kasvusta, sitäkin kun pitäisi samalla leikata. Kerrostukseen en enää lähde, hirvee projekti kasvattaa pois. Semmonen Victoria Beckham/Rihanna-tyyli kiehtoo nyt kun otsahiuksetkin on ottanu hyvin pituutta, mutta toisaalta olen taas ensimmäistä kertaa piiiitkään aikaan saanut hiukset kainalo-/bsl-mittaan ja mulle sopii kyllä tosi hyvin pidemmät hiukset, että että... Mitä mä oikein teen  ???

Vaikka nyt on viimenen tilaisuus kokeilla tota lyhyempää kampausta niin en taida uskaltaa. Pitänee kärsiä ja leikellä sen pari senttiä silloin tällöin  :(

« Viimeksi muokattu: 12.08.14 - klo:16:09 kirjoittanut Taistelukonna »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #987 : 12.08.14 - klo:10:45 »
Oma väri on viime aikoina yllättänyt syvyydellään. On se sittenkin aika tumma, nyt kun ei ole Tikkurilan värikarttaa latvassa, mitä vasten se näytti pahvilaatikon väriseltä ja hailukalta. Yritin leikkaamalla saada värjätyt latvat pois ja tukan yksiväriseksi.. Sitten alkoi tuo paahteinen sää... Ja päälimmäiset hiukset vaalentuivat vaaleammiksi ja kullahtavaksi. ::) Huomasin sen eilen, päälimmäisten hiusten ja auringolta piilossa olevien välillä on selkeä ero. Nopeasti se sitten kävikin.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #988 : 12.08.14 - klo:14:02 »
Mun "liukuvärjäys"-look alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä että se on oikeasti tarkoituksella tehty. Olen jopa alkanut tykästyä tähän :D

Huomasin myös että hiukset oli kasvaneet jonkin verran, napsin kuivia latvoja pois tuossa hetki takaperin ja hiukset ovat taas samanmittaiset kuin ennen leikkaamista :o

Tykkään kyllä ihan hurjasti mun omasta väristä. Tuntuu että kasvotkin näyttää kivemmilta kun hiusten väri sopii muuhun väritykseen. Tuossa aiemmin oli juttua niistä kampaajista jossain lehdessä (Oliviassa?) ja kuinka heidän mielestään harvalla on kiva oma väri. Pyh pah sanon minä. Mun oma väri ainakin on ihan paras! :l

// EDIT. Postasinpa blogiinkin jo kauan suunnittelemani hiusvärihistoriapostauksen. 10 vuoden värjäykset kuvina, on sitä jos jonkinlaista jo kokeiltukin ennen kuin omaan väriin päädyttiin ;D
« Viimeksi muokattu: 12.08.14 - klo:18:47 kirjoittanut scoundrel »
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #989 : 13.08.14 - klo:08:08 »
^Kiitos enna :D

Sitä ei oikein noihin kuviin saanut vangittua että kuinka pahalta toi mun väriero näytti luonnossa silloin kun juurikasvua oli se 5cm  :3
Kuvissa näyttää kovinkin maltilliselta tuo sävyero, mutta luonnossa se oli kyllä ihan kuin tosi kaamea villasukanvärinen juurikasvu. Olen niin onnellinen että selvisin siitä vaiheesta sortumatta värjäämiseen... Mutta tosiaan, mulla sattui siinä mielessä kyllä hyvään saumaan tämä oman värin kasvatuksen aloittelu että hiukset oli just silloin vaaleat. Se aiempi yrityksenihän tosiaan kaatui siihen yhteen kuvaan jossa oli muutama sentti juurikasvua ja epämääräisen kukertavat oranssit latvat ;D Että ehkä tuo vaalea oli sitten helpompi kestää.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram