Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709057 kertaa)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #990 : 13.08.14 - klo:13:00 »
Nätti oma väri scoundrelillä! Katselin sun blogista tuota värjäyshistoriaa ja siinä kyllä huomaa, kuinka hiustenväri vaikuttaa ihoon, iho näyttää niin hehkuvan terveeltä tuon oman värin kanssa. Tykkään kyllä myös tosi paljon tuosta "October 2009" -kuvasta, onko sulla siinä täysin värjätty tukka ja jos on niin millä ja miten?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #991 : 13.08.14 - klo:13:24 »
Ööh, tuo October 2009 oli sitä aikaa kun olin koko kesän enempi vähempi rääkännyt tukkaa värinpoistoilla ja blondeilla sävyillä ja sitten päätinkin laittaa siihen päälle tummanruskeaa (en ees muista mitä väriä se oli, joku Walgreensilta ostettu halpiskestoväri). Tukka oli niin huonossa kunnossa että väri tarttui epätasaisesti, jolloin tuloksena oli raidoitetun näköinen kuontalo ihan vahingossa ;D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #992 : 13.08.14 - klo:14:35 »
Heh ;D Ainakin tuossa kuvassa näyttää mun silmään ihan hyvältä. Kiinnitin varmaan siksi niin huomiota siihen kun on ollut mietinnässä värjätä vähän tummempaa raitaa oman värin sekaan ;)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #993 : 13.08.14 - klo:16:12 »
JOS nyt näyttää että mun tukka tummuu (laitoin tuonne hiuslaadun muuttuminen-ketjuun kuvia) kokonaan, mä voisin kyllä ihan mielenkiinnosta kasvattaa omaa väriä nähdäkseni mikä siitä tulee, eikä sen luulisi kovin hankalaakaan olevan tässä vaiheessa kun on senverran tummat hiukset. Toisaalta vaikeaksi asian tekee se, että se oma väri muuten on kirkasta vaaleaa, ja luonnollisesti se tyvikasvu on jotain aivan järkyttävää... En nyt oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, raidat houkuttelisi mutta joutuisi aika ärhäkällä tavaralla raidottamaan että saa edes suht vaaleaksi joten voi olla että se on aika poissuljettu ajatus kun haluaisin hiuksia muuten vähän parempaan kuntoon ja pikkuhiljaa ryhdistäytynyt niiden hoitamisessakin.

Huoh. Kriisiä pukkaa selkeästi  ;D Yksi vaihtoehto tietysti olisi vetää blondiksi, ja antaa sit kasvaa mut sit taas en viihdy niin hyvin vaaleassa tukassa ja saattais näyttää oudolta. Mitä mä teen? Nukun vuoden ja katson sit mikä tilanne? ;D
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #994 : 18.08.14 - klo:21:20 »
Kohta vuosi omanvärin kasvatusta takana ja tuntuu että tämä kasvaa ihan hirveän hitaasti. Viimeksi mitattuna oli 11 cm juurikasvu, joten 1 cm/kk on minun hiusten kasvuvauhti. Saisi olla vähän nopeampi. Pitää ottaa kuvia kun tulee vuosi täyteen.

Jotenkin hankala saada kuvaa miltä se väri näyttää ja miten tuo värjätty osuus uppoaa siihen. Värjätty on siis vaaleampaa ja mietin pitäisikö vielä käydä vaalentamassa latvaa että tulisi enemmän liukuvärimäinen. Toinen vaihtoehto olisi värjätä lähelle omaa väriä, mutta siitä näyttää olevan aika huonoja kokemuksia. Tämä nyt tuntuu jotenkin siedettävältä.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa naturalhair

• Haiven
  • *
« Vastaus #995 : 18.08.14 - klo:23:16 »
Minulla on varmaan tällä hetkellä kaikkein huomaamattomin ero värjätyn ja värjäämättömän välillä. Vaikea saada 2 ja puolen senttimetrin värieroa kunnolla näkymään valokuvissa. Luonnonvalo on tietty paras, koska salama kamerassa ja keinovalot vääristää kuvissa. Jospa saisin niitä kuvia viimeistään vasta marraskuun puolella jos silloinkaan.
Oma väri on tummimmillaan n. 6 asteinen kylmä vaaleanruskea jossa seassa tuhkan ja kullan värisiä yksittäisiä hiuksia, jonkun verran jopa tummanruskeitakin. Värjätty on sitten vähän neutraalimpi kultaisella vivahteella, joka on tummuusasteeltaan sama.  :3 että kyllä sitä on luonnostaan todella vivahteikas väririkas tukka! Monet ovat minulle sanoneet, että älä koskaan värjää. Mutta ompahan sekin kokeiltu ja toivottavasti jää viimeiseksi kokeiluksi.

Ainut positiivinen asia, minkä opin hiusten värjäyksen aikana oli kunnollinen ja huolellinen hiustenhoito. opin käyttämään öljyjä, kosteuttavia hoitoaineita ja kaikkea sellaista mitä en ollut omaan väriin laittanut. :ts Jatkossa aijon hoitaa omaa väriä yhtä hyvin kuin tätä värjätty, eikä se vie edes paljoa aikaa ja rahaa. Monet elävät siinä harha luulossa, että omaa väriä ei tarvitsisi hoitaa.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #996 : 19.08.14 - klo:12:07 »
^ Jos hoitaisin omaa väriäni yhtä hyvin tai samoilla tuotteilla kuin värjättyä, niin mulla ainakin hiukset menis ihan liruna lettinä päätä myöten  ;D Tietenkin siis riippu hiuslaadusta. Omani ei edes ole kovin liukas. Nykyään "tehohoitona" riittää perushoitiksen (silikoniton, jottei tule liimalettiä) pitäminen tukassa pari minsaa. Hyvässä kunnossa itsellä pysyy hiukset näinkin: edellisestä leikkauksesta on vuosi, mutta latvat voi erinomaisesti  :ts
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Josefiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #997 : 19.08.14 - klo:17:38 »
Tulipa hyvään aikaan tuo viestisi Lilli! Muistutti minua siitä, että kärsivällisyyttä jos mitä tämä projekti vaatii. Ja viestisi sai samalla haaveilemaan vuoden tästä hetkestä eteenpäin ja johan alkoi tuntumaan siltä, että sittenhän oman värin kasvatus on jo huisin pitkällä tämän hetkiseen tilanteeseen verrattuna!  

Mä tulin eilen reissusta ja olin jo hetken valmis heittämään jonkun tummahkon värin päähän ja unohtamaan koko oman värin kasvatuksen. Nimittäin, reissussa en juuri hiuksiani ajatellut ja nyt kotiin palattuani tuli syynättyä hiuksia vähän tarkemmin. Kävin hädin tuskin kaksi viikkoa sitten parturissa värjäyttämässä hiukseni lähelle omaa väriä, jotta olisi helppo kasvatella. Noh, eilen hiuksista näytti lähteneen jo jonkin verran väriä pesujen myötä ja tämä vaalea ei näyttänyt enää yhtään niin kivalta kuin juuri parturista tulleena. Enemmänkin kiillottomalta ja siltä kuin hiuksissa olisi jokin harmaa kalvo plus värikään ei tuntunut enää edes niin vaalealta vaan siltä, että vaalean läpi puskisi punaisuutta ja melko tummaakin hiuksistoa ainakin alahiuksissa.. mä olen aikaisemminkin kärsinyt siitä, että värit ei oikeen pysy päässä (yksi syy siihen, miksi kasvatan omaa väriäni), mutta tummissa tätä en ole niin vahvasti huomannut kuin nyt tässä vaaleassa. No tänään on jo parempi fiilis, ei tämä tukka nyt oikeasti ole niin katastrofi vaikka eilen siltä hetken tuntuikin. Ja vaikka totta toi on, ei tämä ole enää niin vaalea kuin parturista ulos astuttuani, punasta ja tummempaa puskee läpi. Hieman kyllä ihmetetyttää, miten näin voi käydä vaikka hiuksiani värin lisäksi vaalennettiin...

No ei auta kuin kehittää jonkun zen-munkin kärsivällisyys ;) ja eihän tuo tummaksi värjääminenkään mikään lopullinen ratkaisu tähän värien pysymättömyyteen olisi, ehkä se voisi toimia vielä vuoden tai pari, mutta jossakin vaiheessa todennäköisesti edessä olisi kuitenkin tilanne, että mikään väri ei enää pysyisi päässä..

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #998 : 19.08.14 - klo:22:45 »
Josefiina hyvä jos minusta on jotain apua! Vuosi meni yllättäen melko nopeasti kuitenkin. Alussa pidin hiuksia tosi paljon pannoilla ym kiinni ja nyt olen pitänyt nutturalla ja letillä niin tuo juuri ei niin pistä silmään. Mieti vuosi tästä eteenpäin niin olisitko taas kasvattamassa omaa väriä takaisin jos nyt värjäät?  Minä olen tätä nimittäin miettinyt jo vuosi sitten ja nyt harmittelen etten silloin jo aloittanut, nyt olisi kaksi vuotta kohta takana.  ;)
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #999 : 21.08.14 - klo:08:12 »
mä oon jo melkein tottunut tähän juureen, elämä on muutenkin hektistä niin ihan jees että ei tartte miettiä juurikasvua tai värjäämistä.
Varsinkin nyt kun on pitempi niin saa jo nutturalla niin että oma väri vaan näkyy. Tai no... takahiuksissa tuntuu hius kasvavan nopeemmin, taitaa olla 10 cm omaa väriä mutta edessä ei niin paljon... ihme pää.
Tässä kuvaa takahiuksista. Kasvaa se kuitenkin  ;D

värisävyä en tiedä joku ruskea kuitenkin. Mutta ei tosiaan maantienharmaa ;)
« Viimeksi muokattu: 21.08.14 - klo:08:16 kirjoittanut Ginia »

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #1000 : 21.08.14 - klo:08:57 »
^^ Kuvassa siis ihan ikioma värisi?  :o

Ainakin minun ruudulla tuo väri näyttää ehkä hieman punertavalta, mutta täytyy kyllä sanoa että on todella kauniin värinen  :T

EDIT: kirjoitusvirheitä vähennetty

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1001 : 21.08.14 - klo:09:21 »
Voi kiitos. Juu toi vaaleampi on jo ihan omaa väriä, latvat ovatkin sitten tosi tummaa vuosien mustaksi värjäämisen ansiosta  :)
« Viimeksi muokattu: 21.08.14 - klo:09:52 kirjoittanut Ginia »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1002 : 22.08.14 - klo:10:35 »
Mulla taitaa olla pian 15 kk oman värin kasvatusta takana. Kasvuraja häiritsee välillä paljonkin ja välillä ei yhtään, mutta eteenpäin vie ajatus siitä, että pääsen tästä tilanteesta eroon vain kasvattamalla tai värjäämällä. En halua värjäyskierteeseen takaisin, eli vaikka siihen hetkellisesti sortuisinkin niin olisin uudelleen tässä samassa ketjussa kasvattelemassa omaa väriäni takaisin. Sen vuoksi en ole alkanut ainakaan toistaiseksi säätämään latvan sävyn kanssa, koska yritän pitää kynsin ja hampain kiinni jokaisesta sentistä omaa väriä. Projektin hitaus on kirous ja siunaus, sillä yhdenkään leikata/eikö leikata/kevytväri/eikö kevytvärillä lähemmäksi omaa väriä -arpomisen kanssa ei ole mitään kiirettä, sillä aikaahan tässä on.

On myös niin palkitsevaa seurata, kuinka hiusten kunto paranee sentti sentiltä. Olen monesti luullut, että hiuslaatuni nyt vain sattuu olemaan erittäin takkuuntuva, mutta kyllä ne selkeästi ovat nuo latvat jotka kiukuttelevat. Tyvi tuntuu paljon paremmalta ja odotan suuresti, että tuosta tulee vallitseva olotila koko tukkaan. :) oman värisävyn määritys -projekti on vielä erittäin pahasti työn alla, sillä en ole vieläkään keksinyt mikä luonnollinen sävyni on. Täytyy todeta kyllä samaa mitä monet kasvattajat ovat sanoneet siitä, että oma väri näyttää huomattavasti paremmalta mitä enemmän sitä on.

Poissa itachi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1003 : 23.08.14 - klo:10:26 »
Olen yrittänyt kasvattaa omaa väriä kahdesti ja tästä palstasta (ja colour b4:sta) on kyllä ollut aivan mieletön apu. Aiemmalla kerralla kasvatus omaan väriin kosahti jäätävään värirajaan ponnarin ja päälaen välillä: Muovisen kiiltävä ponnarihius olisi voinut olla pelkkä irrallinen lisäke. Vähän aikaa vielä jaksoin ennen kuin CCG 360:n seireenilaulu houkutti pääni väriämpäriin. Seuraa kollaasi hiusten tämän jälkeisestä historiasta satunnaisissa valo-oloissa:

Colour b4:n jälkeen väri haalistui mielestäni tavallista paremmin vielä itsekseenkin. Tosin kuukauden viemärin hajuisessa tukassa kuljettuani linttasin pitkästä polkkaan, mikä osaltaan innosti kasvattamaan. Selkeää kuvaa värirajasta ei valitettavasti ole, mutta koetin piirtää katkoviivan merkiksi "6 kk colour b4:sta"  kuvaan.

Tällä hetkellä pää on jo kokonaan värjäämätöntä, mutta haen "identiteettiäni" oman värisenä. Tumma se ei ainakaan ole, mutta muusta en ole päässyt selvyyteen hiuston vaihtaessa väriä valo-olosuhteiden mukaan ruskeasta punervaan, harmaaseen tai vaaleaan. Laittanen kuvia, vaikka kylmäsävyisyyden julkinen toteaminen hieman hirvittääkin.

Elly: Minä myös olen kokenut, että oma väri näyttää jatkuvasti paremmalta, mitä pitemmälle kasvatus etenee ja mitä vähemmän värjättyä on kontrastina vieressä. Näin ainakin omaan silmään. Muilta ihmisiltä ei ole tainnut värikehuja herua sitten tuoreeltaan värjätyn CCG 360:n, mutta pääasia, että itse tykkään  ;)

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #1004 : 23.08.14 - klo:10:29 »
Tekisi ihan tajuttomasti mieli koittaa jotain kinuskin sävyä :/ Värjäyshimot kasvaa aina väsyneenä.
Eilen tuli 7kk täyteen ja tää kasvaa tosi hitaasti.. Kasvutahdin lisäksi mietityttää oman värin kiillottomuus tietyssä valossa. Toi vähän reilu 5cm mitä mulla nyt on saattaa näyttää hyvinkin karhealta ja elottomalta. Toisaalta oma väri näyttäisi olevan päänmyötäisempää ja tuntuu pehmeämmältä, mikä olisi vaan hyvä kun tuota siloisuutta haen ties millä tököteillä ja muotoiluvälineillä.
Toisaalta tykkään tän hetkisestä väristä myös todella paljon ja oonkin miettinyt värjäämättömyydessä pysymistä vuoden loppuun. Värjättyä osuutta saan toki käsitellä. Hmm... Anteeksi sekava viesti, oli pakko johonkin vuodattaa kun ei kukaan enää mun ympärillä jaksa vauhkoamista tästä :D
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/