Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 571151 kertaa)

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1740 : 20.08.17 - klo:16:01 »
Huomenna taitaa tulla 4 kk viimeisestä värjäyksestä, ja kriiseilyt on tällä erää kriiseilty. Jotenkin tämä pää näyttää nyt vähemmän kirjavalta, ja oma tyvi näyttää enemmän pohjaväriltä kuin tyvikasvulta. Kulmakarvat ovat myös yhtäkkiä aivan samaa paria hiusten värin kanssa.  <3

Oma tyvi on kunnon puolesta aivan eri tuntuista kuin värjätty osuus. En koskaan edes tajunnut hiusteni olevan jotenkin huonossa kunnossa, mutta nyt kyllä huomaan että värjäykset ovat aina laadunhuononnus. Olen yleensä saksituttanut latvoja parin kuukauden välein. Nyt olisi taas aika, mutta aion kyllä jättää tämän kerran välistä. Viime reissulla kampaaja nyrhi etuhiukset aivan liian lyhyeksi, eivätkä nämä vieläkään ole kasvaneet takaisin minulle mieluisaan mittaan. Ilman värjäyksiä latva tuntuu pysyvän paremmassa kunnossa, ja uskoisin ja toivoisin neljän kuukauden olevan minulle jatkossa ihan riittävä saksimistiheys.  <3
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1741 : 21.08.17 - klo:16:21 »
Oon huomannut tuon saman. Mun latvat on siistitty Toukokuussa 2016 ja eivät ole mitenkään huonossa kunnossa. Jos olisin jättänyt siistimättä latvat yli vuodekis värjättynä...Huh-huh :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa tupsumato

• Haiven
  • *
« Vastaus #1742 : 28.08.17 - klo:09:10 »
Minkävärinen sun oma väri on tupsumato?

Vähän kupariin taittava maantienruskea. Iän myötä on se kupari vähän vähentynyt ja väri tummentunut. Onneksi - en ole koskaan välittänyt porkkanaväristä, paitsi silloin kun innostuin hennailemaan. :D

Edit. Tekisi ihan kamalasti mieli kokeilla tuota Biozellin chocolatea, mutta ei sekään taida riistovaalennettuun tukkaan tarttua toivotusti.
« Viimeksi muokattu: 28.08.17 - klo:09:15 kirjoittanut tupsumato »

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1743 : 02.09.17 - klo:21:04 »
Mä oon hurahtanut KC color mask Honey versioon. Mun hiukset on yleensä vähän sellainen heinäpaalin/kypsän viljan värinen eloveena, joka on tosi kaunis, mutta kiva saada vähän vaihtelua. Colormaskin kanssa hiukset on vähän tummemmat, hunajaisemman ja syvemmän väriset. Tykkään kyllä hurjasti!

Jos ei värjätä voi, niin 50 shades of blonde olkoot :D. Eihän nuo KC maskit kovin tiukkaan tartu tai suurta eroa tee, mutta muuttaa hiuksen vivahdetta juuri sopivasti ja vivahteethan on vaaleissa hiuksissa se juttu. Aurinkoraitoihin tosin KC:n maskit ei halua tarttua! Tai ainakaan ei onnistu tummentamaan niitä ihan yhtä paljon. Vaikka kuinka kutkuttaisi vetää punainen colormaski päälle ja olla punatukka taas, kyllä tuo vaalea sopii tällaiselle laknanvalkealle tytölle.

Tässä pari kuvaa, pahoittelen muikeaa ilmettä, mun uudet lääkkeet turvottaa koko kroppaan enkä oikein tiedä miten päin olla :p. Pitkäksihän tuo reuhka on venähtänyt! 1,5v sitten oli long bob :s.

« Viimeksi muokattu: 02.09.17 - klo:21:06 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Constantine

• Haiven
  • *
« Vastaus #1744 : 22.09.17 - klo:07:15 »
Miten menee muilla oman värin kasvattajilla? Täällä alkaa olla lähellä vuoden värjäämättömyyden rajapyykki. Toistaiseksi ei oikeastaan edes tee mieli värjätä, uskomatonta kyllä. Hiuksista leikattiin reilusti pois, joten värjättyä latvaa on jäljellä alle 10cm. Otsatukka on kokonaan omaa väriä. So far so good.
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1745 : 22.09.17 - klo:08:46 »
Kävin kaverin luona ottamassa kuvia (on siis kuvaaja) ja hän kysy että minkä väriset sun hiukset oikein on, kun ne näyttää tässä valossa ihan ruskeilta mutta valokuvassa paljon vaaleammalta. Vastasin et tällaiset normi suomalaiset maantienväriset. No ei noi kyllä oman väriset hiukset oo, näyttää ihan värjätyltä. Ööh ?? Siis oliko tuo kehu vai? Joo, siis näyttää hyvältä tuo väri.  Hah kiitti. :T :O

Pienet rippeet vaalennusta latvassa, omaa väriä kasvateltu nyt aika tasan neljä vuotta. Ei oo värjäyshimoja ollut kunnolla aikoihin, tykkään vaivattomuudesta ja onhan tuo värikin ihan kiva. Päänahka oireilee, en tiedä johtuuko syksystä, väärästä shampoosta vai mistä. Tuntuu että hiukset menee ihmeen tunkkaiseksi, ei siis varsinaisesti rasvaiseksi. Ei ole aiemmin ollut tämmöistä. Onko muilla ollut?

Muoks: Siis hurraa, neljä vuotta oman värin kasvatusta takana! Tosin tän piti olla valmista tässä vaiheessa, ei ihan oo.  :D En oikeastaan tainnut silloin neljä vuotta sitten uskoa että jaksaisin olla värjäämättä näin kauan. Mukavuudenhalu ja terveys voitti turhamaisuuden ja nyt huomaan että hyvä niin, tää on kaunis näinkin.
« Viimeksi muokattu: 22.09.17 - klo:08:57 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Morrigan

• HAIRahtanut
« Vastaus #1746 : 22.09.17 - klo:19:34 »
^Ois hauska nähdä kuvia sun hiuksista.
APL 2b F ii kuiva, pahasti vaurioitunut ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1747 : 05.10.17 - klo:01:15 »
Tulen tänne taas KC colormaskieni kokeilujeni kanssa! Mun uusi suosikki on viime suomen reissulla mukaan tarttunut Vanilla. Sillä tuli tuhkainen, vähän hiekan värinen letti. Tosi kaunis! Tykkään tosi paljon siitä, että Colormaskia käyttäessä jää raitoja omasta väristä.

Oon pikkuhiljaa oppinut nauttimaan värjäämättömistä hiuksista, löytänyt sopivia tuotteita muhittelumaskeille, joita käyttää tottakai pääosin sellaisen itsensä hemmottelumoodin löytämiseen. Eri shamppoiden käyttäminen erilaisille lopputuloksille supersilkkitukasta karkeampaan surffitukkaan. En edes kerkeä kaipaamaan värjäystä, etenkin kun sävyä voi vähän tuunata Colormaskeilla, jotka kuitekin häipyy parissa pesussa pois.

Outolintu blogi

Poissa Tahiti

• Haiven
  • *
« Vastaus #1748 : 08.10.17 - klo:21:22 »
Onpas kiva ketju tueksi oman värin kasvattamiseen. Olen 20 vuotta värjännyt hiuksia ja nyt ajattelin katsoa millainen oma väri on. Viimeksi värjäsin toukokuussa. Ensimmäinen etappi on otsiksen kasvatus oman väriseksi. Se tapahtuisi varmaan ensi keväänä. Minulla on vaaleampi latva ja nyt kesän jäljiltä oma väri on auringon vaalentama, joten aika hyvä ajoitus aloittaa tämä pitkä projekti.

Edit.Aridithin hiukset ovat tosi kauniit. Oma suosikki on tällä hetkellä biozellin raspberry jota sekoitan hoitsikkaan ja hiuksiin tulee kiva mansikkablondi sävy. Vaikea tosin sanoa mitä tämä tekee värjäämättömään osaan, ainakin hiukan kiiltoa ja yhteneväisyyttä latvan kanssa. Helpottaa kasvattelua myös.
« Viimeksi muokattu: 09.10.17 - klo:21:51 kirjoittanut Tahiti »

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1749 : 01.11.17 - klo:09:11 »
Olisiko täällä antaa suosituksia, että millä saan vaaleista raidoista vaalean ruskeat? Ei nuo raidat oikein nyt sopineetkaan ja haluaisin palata takaisin ruskean sävyihin. Omat hiukset on keskiruskeat ja raidat saavat kyllä erottua joukosta esim. vaaleampana ruskeana. Toisi kuitenkin vähän eri vivahteita hiuksistoon eikä väri olisi täysin tasapaksu. Mietin KC Colormaskeista Lattea tai Toffeeta, mutta onkohan ne liian hentoisia sävyjä?
Periaatteessa kaikki käy _kunhan ei taita punertavaan_

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1750 : 02.11.17 - klo:21:53 »
^ Mulla on ollut tuo Toffee-sävy ja siinä oli mun mielestä lämmin/punertava sävy.

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1751 : 11.11.17 - klo:22:08 »
Miten saatte kasvatettua oman värin? Itsellä omaa väriä juuressa joku 12cm ja tuntuu hankalalata kun latvat ja pituudet vaaleammat. Hiuksissa siis vaalennusta ja raitoja, oma väri on 8 asteinen. Ei ollut nyt varaa kampaajalle ja tuskastuin ja laitoin pituuksiin Goldwell soft color sävyn 8N ja nyt pituudet on jotain kellertävän tummanvaaleita??? Kuluuko tää sävy pois ja miten saan kasvatettua oman värin joka viileämpi? Pelkään että sorrun taas raitoihin.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1752 : 12.11.17 - klo:11:17 »
^ Minun hiuksistani Goldwell Soft Colorit ovat haalistuneet täysin pois. Jos haluat nopeuttaa haalistumisprosessia, niin osta apteekista askorbiinihappoa ja muhittele hiuksissa esim. shampooseen sekoitettuna. Monella juureksella on hyviä kokemuksia askorbiinihappohaalistelusta. :) Värinhaalistusvinkkejä-ketjussa on muistaakseni lisää informaatiota asiasta.

Mulla on tukka lähestulkoon täysin oman värinen ja valitettavasti täytyy myöntää, että paras keino kasvatukseen on pitkä pinna. Oman värin kasvatuksen alussa mä mittasin juurikasvua, kokeilin eri lisäravinteita ja muhittelin öljyjä minkä ehdin. Mulle oli kaikista vaikeinta unohtaa hiukset ja antaa niiden kasvaa rauhassa, mutta oikeasti se toimi. Sorruin kerran raitoihin, mutta mun karhean hiuslaadun kunto kärsi blondauksesta niin paljon, että aloin kasvattaa raitoja pois melkein heti. Tuo raidoituskerta pidensi mun oman värin kasvatusprojektia vuodella.

Oletko valmis luopumaan pituudesta tai pysyttelemään samassa missä olet nyt? Mä yritin hetken kasvattaa omaa väriä ja pituutta samaan aikaan, mutta siitä ei tullut mitään. Mulla suurin motivaattori kasvatukseen oli hiustenleikkuu. Muutin hiusmallin tasapituisesta kerrostettuun, mikä poisti värjätyn hiuksen määrää paljon. Ei mennyt kauaa, että lyhyemmät kerrokset olivat täysin omaa väriä. Yhteen aikaan myös mikrotrimmasin kuukausittaisen kasvun itse, niin värjäämättömän hiuksen osuus pääsi valtaamaan alaa mahdollisimman nopeasti. Tsemppiä kasvatukseen! :) Pahimpina aikoina voit ottaa itsellesi jonkun tavoitteen, että nyt päätän etten leikkaa hiuksia ennen toukokuuta tms.

Poissa Tahiti

• Haiven
  • *
« Vastaus #1753 : 12.11.17 - klo:20:43 »
Minulla on pahimpiin kellertävän vihertäviin kriiseihin auttanut biozellin raspberry color mask. Hetken kun pitää, taittaa hyvin pois noita kammoamiani värjeä. Oma hiusten sävy on 8 ja värjätty latva vaaleampi 10.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1754 : 04.12.17 - klo:22:31 »
Nyt sitten iski kyllästyminen. Tykkään omasta väristäni tosi paljon tällä hetkellä, mutta muutoksenhalu ajaa mua kohti liukuväriä. Normaalisti pidän omaa väriäni tummemmista hiuksista, mutta vaalea juurikasvu on paljon kamalampi riesa kuin oman väriseen tyveen tehty ombre. Saa nähdä päädynkö nyt jatkamaan värjäämättömällä linjalla vai vaalennanko latvoja. Mulla on pari ruskeaa suoraväriä tallessa, mutta oon jotenki kyllästynyt suoravärienkin kanssa pelleilyyn, tai lähinnä siihen suihkukaapin pesemiseen niiden jäljiltä. :D Oon kyl ikuisesti tässä ketjussa, jos käyn aina välillä vetämässä uuden ombren latvoihin heti kun saan kasvatettua edellisen pois. ::)