Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536309 kertaa)

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
Kasvattajien oma ketju
« : 02.12.12 - klo:19:16 »
Täällä yksi kasvattelija ilmoittautuu, moi! Olen nyt pari vuotta pitänyt vähän lyhyempiä tai puolipitkiä hiuksia, mutta nyt päätin taas aloittaa kasvatuksen. Syynä se että täältä ei löydy kampaajaa, joka osaisi nämä hiukset hyvin leikata. Suomessa sai aina haluamansa hiukset, mutta täällä ei niin millään. No, katsotaan miltä nämä kasvatuksen myötä näyttävät. Tässä kuvaa tältä päivältä:

Vanhat viestit arkistoitu. - ellen
« Viimeksi muokattu: 25.12.12 - klo:20:59 kirjoittanut ellen »

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1 : 04.12.12 - klo:17:19 »
Olen ollut pari päivää ihan masentunut. Tuntuu, että ympärillä pyörii pitkähiuksisia ihmisiä koko ajan ja joka paikassa, ja mun ei vaan kasva! :'( Ärsyttävintä siinä on, että tiedän että ainakin suurin osa niistä värjää ja suoristaa ja föönaa ja kohtelee kaikilla vähemmän rajuilla tavoilla kaltoin, esim. harjaa märkänä ja käyttää ponnareita, joissa on se metalliosa, eikä hoida tukkaansa ollenkaan. Itse olen hiuksilleni _niin_ hellä ja melkein ylihoidan enkä ole koskaan käsitellyt mitenkään ja silti mulla on surkeet nysät täynnä kaksihaaraisia. >:( Asiaa ei auta että olen alkanut himoita vähintään lantiopituisia hiuksia, mieluiten puoleenreiteen, vaikka ensin pitäisi saavuttaa se BSL (siihenkin menee tällä vauhdilla varmaan vuosi, huoh). AGH AGH AGH hiusagressiot! :# Ja läheisellä kaverillani on hiukset vyötärön yli, joten niitä saa itkeä melkein joka päivä.

MUTTAMUTTA. Olen pitänyt tukkaa kiinni melkein koko ajan, ja nyt kun se on ollut auki, olen saanut parikin "oho onpas se pitkä" -kommenttia ihmisiltä, jotka kuitenkin näkevät minut päivittäin. :l Ja itsekin juuri peilailin että selässä ollessaan se on ihan kohtuullisen pituisen näköinen jo. :ts Sitten arvoin kuinka monta vuotta menee siihen että saan superpitkät hiukset, ja masennun taas. MIKSI tukka ei voi kasvaa senttiä päivässä? :P

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #2 : 04.12.12 - klo:21:34 »
Kyllä nyt koetellaan. Olis ihana saksia pari senttiä ja tasata latvoja. Lupasin kyllä, että leikkaisin vasta toukokuussa, mutta kun... Ihan tasaisen latvuston saisin, jos leikkaisin selän puoliväliin. Nyt koetellaan...

Kokeilin muute  etikkahuuhtelua ihan tavallisella etikalla.  Toimi loistavasti!! Ihana pehmeys.
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 05.12.12 - klo:09:35 »
Olen tullut jännittävään tilanteeseen, jossa hiukset näyttää kasvavan, mutta pituus ei näy mitatessa ;D Oletan, että syynä on etten enää ole mitannut läpimärällä tukalla ja en ehkä muutenkaan osaa mitata enää niin tarkasti kun ei ole kahta peiliä  joilla tarkistaa tulos kuten ennen... Silti hieman masentavaa.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 05.12.12 - klo:10:47 »
Ihana väri QueenOFWinterillä! :) Millä oot värjännyt? Huomaan taas haikailevani punaisten hiuksien perään, mutta koska vaalentamaan en enää uskalla lähteä, niin parempi tyytyä tähän punaruskeaan väriin.

Pieni kasvatuskriisi taitaa olla mullakin menossa. Oon kyllä ihan tyytyväinen siihen, että hiukset on näinkin pitkät, mutta sitten näkee joillakin paljon pidempiä ja ennen kaikkea paksumpia hiuksia, niin omat alkaa näyttää niin mitättömiltä. Ja kun kasvuvauhtikin on niin onneton  :(

Jos nyt talven ajan yrittäisi vaan sinnitellä leikkaamatta ja sitten keväämmällä, kun pipokausi on ohi, tarkistaisi tilanteen ja tasoittelisi latvoja. Ellei sitten latvat räjähdä käsiin jo ennen sitä.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Säihke

• Vieras
« Vastaus #5 : 08.12.12 - klo:15:47 »
Voipi johtua, että on latvat siitä raidottamisesta vieläkin kärsineinä. Ite kans menin vuoden sisään mustasta vaaleaan, takas tummaan ja taas vaaleaan ja punaiseen ja vaaleaan ja punaiseen ja nyt oon tumma. Et kyl tämä rumba näkyy hiusten latvoissa, mutta kyllä ne pysyy kun vaan jaksaa hoitaa kunnolla. Ite en pese kuin 2-4 päivän välein hiuksiani ja sen tehon kyllä huomaa ettei latvat oikeasti kuivene niin nopeasti. SItten on jätettäviä öljyjä ja myös sulfaatittomia aineita.
Ehkä sekin voi vaikuttaa jos pitää hiuksia kokoajan kiinni.. Taas omasta kokemuksesta olen huomannu et ei katkeile kun ei pidä kun treeneissä vaan kiinni hiuksia ja päivinä kun on tosi likaiset..

Ehkä paras ettet pese usein, käytä jätettäviä ja suihkussa hoitoaineita, älä pidä kokoajan ponnarilla.. Joku voi lisätä jos haluaa :)

Kiitos vinkeistä.  :) Syksyllä leikattiin kaikki vanhat värjätyt pois, nyt ei pitäisi olla enää niitä raitojakaan jäljellä, vaan koko pää "neitsythiusta". Oon värjännyt niin monta vuotta että en enää muista miten mun oma hius käyttäytyy. Ainakin tää on luonnonkiharaan ja kuivuuteen taipuvainen pörrö, taitaa olla taipuvainen myös haaroittumaan.  :( Latvasuojan kanssa pitää ainakin skarpata. Kiinni on pakko pitää melkein joka päivä töissä, mutta nuo Blax-ponnarit on melko hellävaraisen tuntuisia.  :-* Katellaan saanko haaroittumisen jatkossa kuriin.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 08.12.12 - klo:23:19 »
Hohoo, niin se mieli muuttuu. Vuosikausien pitkän tasapituisen tukan jälkeen leikkasin kerrostetun mallin jonka sai näppärästi tupeerattua pehkoksi menoja varten - tätä jatkui taas pari vuotta. Värjäsin mustalla Livellä mustaksi myös pitkän aikaa.Sitten keksin heittää pari värinpoistoa nuppiin ja värjätä päällishiukset punaiseksi suoravärillä -> ylläpito oli ikävähköä ja nyt olen mennyt varmaan vajaa puoli vuotta punaisella etutukkaraidalla (ikävää se tämänkin ylläpito on  ::) ). Sitten keksin että rupean taas kasvattamaan tukkaa mutta samalla pidän sen kerrostettuna niin, että vältyn lähmälettipäätämyöden-luukilta.

Kiitos Juurikasvun (  ;D ) olen uskaltaunut saksimaan omaa lettiä ja hoitanut tukkaa erilaisilla aineilla, ja se on suht hyvässä kunnossa ottaen huomioon värinpoistotouhut...

Pituus on jotakuinkin BSL-mitassa, lyhin päällistukka on noin korvan alaosaan. Ajattelin pitää päällistukan noin leukamitassa niin sen saa tarvittaessa ponnariin, mutta kuitenkin myös nostettua tupeerauksella.
Mutta muu tukka saisi kyllä kasvaa kerrostettuna tuonne vyötärön seudulle kiitos. Katsotaan miten käy, latvat ovat hieman kuivan tuntuiset käsittelyjen takia.

Samassa rytäkässä kun juurikasvua tulee tuohon punaiseen riittävästi, aion värjätä etutukan jälleen mustalla kestovärillä, ja sitten ajattelin jatkaa sillä linjalla että yrittäisin sävyttää omaa tummanruskeaa tukkaani mustaksi KC:n Colormaskilla, saa nähdä miten se tarttuu neitsythiukseen.

Ohessa kuvaa. Huom tukka on semilikainen ja sojoittaa ihan joka suuntaan (ärsyttää!) Punaväriä vastaa paremmin tuo oikeanpuolimmainen kuva, raita on enemmän tuollainen kylmä fuksia eikä se (toivottavasti) oikeassa elämässä näytä noin kauhealta.  ;)

Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #7 : 09.12.12 - klo:12:40 »
tuua, mua iha pelottaa tää tukan kasvunopeus  0_0abut viikko sitten mittasin yhden suortuvan kasvunopeuden kahdelta kuukaudelta ja se oli 2,8cm. Nyt taas mittasin niin viikossa olisi tullut sentti lisää  0_0 Voiko tää olla mahdollista? Nyppäsin siis taa syhden suortuvan suoraa juuresta ja mittasin mitan kanssa ja siinä se oli: vähän vajaa 4cm  0_0

Voiko nää suortuvat kasvaa oikeasti näin nopeasti? Vai onko juuri tämä yksilö saanut jonki kasvupyrähdyksen?

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 09.12.12 - klo:13:03 »
Taitaa olla joka kasvattajan unelma, että suortuvat kasvais sentti per viikko :D Itselläni ei kasva tuota tahtia kuin sääri- ja kainalokarvat  :#

Mutta, uskon että selitys löytyy tavastasi mitata hiuksia, eli käytät joka kerta eri hiusta ja vertaat niiden pituutta. Vaikka hiukset näyttävät kaikki olevan juuri samanmittasia, uskoisin että pituuksissa on eroa.

Toisaalta en tiedä mikä on todistetusti suurin kasvuvauhti, joka hiuksilla voi olla. Jos se on sentti viikossa, niin olen kyllä kateellinen!  ;D

Kunis

• Vieras
« Vastaus #9 : 09.12.12 - klo:13:28 »
Sentti kuulostaa jo vähän epärealistiselta kyllä. Mutta pääasia, että kasvaa tasaisesti ja hyvin.

Näin taas unta, jossa nirhin itselleni oikein lyhäisen pixien. Olen kai siinä pituudessa, joka on jonkinlainen kulmakivi sille, että jos tästä pitemmäksi menee, niin voi tosissaan sanoa tukkaa pitkäksi eikä sitten enää leikkaaminen tulisi niin helposti kyseeseen. Jos tahtoisi leikata, niin se kanattaisi tehdä nyt, ettei menisi pitkä kasvatustyö (onpa ollutkin rankkaa ja aktiivisesti voimia vievää ::) ) hukkaan.
Mutta ehken nyt leikkaa.

Pituuksissa näkyy kolme eri juurikasvurajaa, mutta sisävalossa tukka näyttää onneksi ihan samalta. Alimmaisin sävykerros on mustan ja vaalennuksen jäljiltä punertavanruskea, jollaisesta ennen piti aina päätyä eroon, mutta nykyään osaan jo bongata sellaista muiltakin enkä enää vihaa omaani. Yllättävän paljonhan noita näkee. Eihän sitä punaa värjäämälläkään saa kunnolla piiloon, mutta juuri nyt mielummin puna kun lyhyt. Saahan ne myöhemmin napsittua siististi pois sitten. Ellen tee vaikka mustia dip endejä.
Miksi tukka tuntuu aina olevan vain keskeneräinen projekti?

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 09.12.12 - klo:14:22 »
Pitäis vissiin otta taas kasvukuvaa. Tuntuu ettei nää oo kasvanu yhtään >:(
Huomasin muuten tuossa, kun tuijottelin miun latvoja, etten muista ees millon hiuksia olis viimeeks leikattu enkä löytäny yhtään kaksihaarasta :ts
Nyt otan kyllä tehokuurin käyttöön ja tilasin iHerbistä silicaa, msm:ää, biotiinia ja glycerolia ;D Jos nää hiukset ei tolla ala kasvamaan niin ei sitten millään!
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 10.12.12 - klo:15:33 »
Shirley, kiitos! Nämä on värjätty Elumenin RR@ll:lla. Tulee kyllä tosi kiiltävä lopputulos. Täytyy varmaan alkaa napsimaan taas biotiinia, jos nämä kasvaisi vähän nopeammin. En vaan ikinä meinaa sitä muistaa ottaa.

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #12 : 11.12.12 - klo:18:15 »
Kuinka paljon juurekset muuten kiinnittää huomiota siihen mitä suuhunsa laittaa? Tatkoitan että syöväthän kaikki proteiinia, rasvoja, vitamiineja, hivenaineit. Eli on kaikenkaikkiaan terveellinen ruokavalio? Luin jostain että jos syö terveellisesti, liikkuu ja hiukset saa kaiken tarvitsemansa niin kasvuvauhti voi kaksikertaistuakin ;)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 11.12.12 - klo:21:32 »
^Ite pyrin syömään terveellisesti (+liikun säännöllisesti), etenkin kiinnitän omassa ruokavaliossa huomiota hyviin ja puhtaisiin raaka-aineisiin. Käytän myös paljon proteiinia ravinnossani, sekä syön paljon hyvälaatusia rasvoja + kasviksia, hedelmiä. Kaikki viljat olen karsinut pois allergiaoireideni takia. Tukka on kyllä tykännyt, huomaamatta hurahtanut :) (toisin kuin syömishäiriöaikoihin tukan kasvukin kitkutteli, ei ihme sinänsä)

Kasvuvauhti on ollut nyt n.1,5-2 cm/kk :)

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #14 : 12.12.12 - klo:09:59 »
Mielestäni syön melko terveellisesti, tosin kasviksia tulee syötyä välillä turhan niukasti. ::) Pähkinöitä oon pyrkinyt lisäämään ruokavalioon sekä syömään kananmunia säännöllisesti. Nämähän molemmat taitavat olla hyvinkin ravintoainerikkaita elintarvikkeita. Roskaruokaa syön hyvin harvoin ja samoin valmisruuat ovat onneksi jääneet suurimmaksi osaksi pois ruokavaliosta. Liikuntaakin tulee harrastettua, mikä on tärkeää verenkierron ja sitä kautta hiuksien kannalta.

Ei tuo oma kasvuvauhti kyllä päätä huimaa (n. 1cm/kk, joskus vähemmänkin), vaikka elintavat onkin suht kunnossa. Tosin hiukset kyllä vaikuttaisivat muuten voivan paremmin nyt kun kiinnitän enemmän huomiota ruokavalioon. Parannettavaakin tosiaan vielä on, ainakin juuri kasvisten säännöllisen syönnin suhteen. Onko muilla kokemuksia, miten ruokavalion muuttaminen on vaikuttanut hiuksiin ja onko joistakin tietyistä ruoka-aineista ollut erityistä apua hiusten kannalta? Tietenkin pääasia on se, että syö mahdollisimman monipuolisesti ja terveellisesti.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.