Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536371 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1005 : 17.12.14 - klo:06:32 »
^ I can feel your pain. Itse yritän aina ajatella vastaavassa tilanteessa, että vaikka hiukset kasvaisivatkin "vain" sen 1 cm / kk saksimislakon aikana, niin sen aikana saavutettu lisäpituus vähentää kampaamoreissun jälkeistä kriisiä. En tiedä olenko minä ainoa, joka kokee jokaisen latvantasoituksenkin jälkeen ihme morkkista siitä, että hiukset ovat muka niin lyhyet. Sen vuoksi yritän ajatella, että jos nyt hiukset kasvaisivat vaikkapa 7 cm kesään mennessä, niin huonoja latvoja voi napsaista runsaamminkin pois ilman että hiukset lyhenevät nykyisestä mitastaan.

Olipas sekava selitys. :D Itse en kyllä huomaa enää yhtään kasvaako hiukset vai ei. Toivottavasti ei ainakaan rapistuisi latvasta ihan samaa tahtia kuin kasvaa. Olisi varmaan aika räpsiä hiuskuvia pitkästä aikaa.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #1006 : 17.12.14 - klo:11:58 »
Ihan tosissani nyt harkitsen sellaista 7+ cm leikkaamista saadakseni tasaisen tuuheat latvat. Ei nämä nytkään kovin harvalatvaiset ole eikä mitenkään rumat tai mitään, mutta näen selkeästi tuuhentuvan kohdan tuossa lapaluiden kohdalla.
Mulle olisi kuitenkin todella vaikea lyhentää mittaa uudelleen alle bsl:n, nyt kun olen päässyt jo näin pitkälle. Tietty ne kasvaisi tasaisesti takaisin sitten, mutten pidä tästä mielihalusta.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1007 : 17.12.14 - klo:12:22 »
Kuukauden takaisesta leikkuusta huolimatta latva on jotenkin kuiva ja takkuinen. Tuntuvat vielä niin kauhean lyhyiltäkin vaikka pisimmät on jo melkein kainalomitassa.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

• Vieras
« Vastaus #1008 : 17.12.14 - klo:23:02 »
Kasvua on tullut ja porkkanapäähennatilanteeni alkoi jo itkettää, mutta kun näin tämän kuvan niin hymy ei ota loppuakseen. Värihän on naurettava, mutta kiilto, silkinpehmeys ja koko hiuksiston tuntuma on <3. Kohti värin kerrostusta! Ja kappas, leikkausaikeet ovat tipotiessään. Blogista löytyy viime kuun kuva ja tämänpäiväinen vierekkäin, en tähän osaa laittaa kuin allekkain.

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #1009 : 18.12.14 - klo:06:24 »
Vautsi mikä kasvu höpönasulla! Ja tuo värihän on kiva :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1010 : 18.12.14 - klo:09:38 »
Vau kuinka hyväkuntoisen näköiset hiukset höpönasulla!  :)

Poissa Kinderi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1011 : 18.12.14 - klo:22:54 »
Höpönasun tukan pituus on mun tavoitepituus! Aivan ihana tukka, lääh, oon kade!  ;) Ja huima kasvuvauhti.

Kävin viimeksi 29.10 kirjoittamassa, uskomatonta kuinka aika rientää, miltei pari kuukautta mennyt tässä välissä. Tuolloin kirjoitin olevani hartiamitassa, mutta nyt tukka yltää solisluiden yli ja miltei olkapäille eli kasvua on tapahtunut. Otin kuvankin noihin aikoihin ja voisi taas ottaa kuvan. :) Silti tukka tuntuu tuskastuttavan lyhyeltä ja sitähän se onkin.... Olen suunnitellut puolen vuoden leikkauslakkoa. Lähteekö joku mukaan? Sitten voisi palkita itsensä jollain ihanalla haudehoidolla ja latvojen tasauksella kampaajalla. ;)

Eniten tätä kasvatusta varjostaa se, että tukka kasvaa nopeammin toiselta puolelta, joten alkaa olla toinen puoli jo näin yli puolen vuoden leikkaamattomuuden jälkeen aika paljon pidempi kuin toinen. Muilla vastaavaa? Pidän kuitenkin tukkaa paljon kiinni, koska hoidan lasta kotona, joten ei se ole niin iso juttu nyt. :)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1012 : 20.12.14 - klo:09:38 »
Minä lähden innolla mukaan leikkauslakkoon. :) Tekee nyt jo mieli leikkailla, mutta en halua vielä lyhentää tukkaa juuri kun se on taas alkanut tuntua pitkähköltä. Jos sitten olisi hiusten kunnon kannalta tarpeen leikata koko puolen vuoden kasvu pois, niin voisin elää tuskitta vallitsevan pituuden kanssa. Kiva huomata, että täältä saa melkein aina lakkoilukavereita, joille saa kriiseillä tarpeen vaatiessa. :D

Poissa Tellukka

• Haiven
  • *
« Vastaus #1013 : 20.12.14 - klo:13:44 »
Mä oon kans mukana puolen vuoden leikkauslakossa!  :D Itse asiassa mun olikin tarkoitus olla lähes toukokuun puoliväliin asti lakossa (2 vuoden leikkauslakko), mutta sama vähän pidentää sitä. Latvat on tällä hetkellä vielä haaroittumattomat, mutta epätasaiset. En silti raski leikata. Saa nähdä raskinko edes leikkauslakon jälkeen  ::)

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1014 : 20.12.14 - klo:14:20 »
Mullakin on tavoitteena olla leikkaamatta yhteensä kaksi vuotta. Ensi elokuussa saisi sitten leikata. Toisaalta hiukset on nyt nippa nappa BSL mitassa ja vihdoin mulla on omanväriset pitkät hiukset :) Latvat on toistaiseksi hyvässä kunnossa, mutta jos ne yhtäkkiä alkaa rispaantua, niin leikkaan aiemmin. Haluaisin kyllä keskiselkään yltävät hiukset. BSL ei enää riitä :D
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1015 : 20.12.14 - klo:16:37 »
Kiitos teille kaikille ihanille kehuista! :-*
Hmm, tekisi mieli osallistua tuohon lakkoon, ajattelinkin jo että jos en tammikuussa trimmaa hiuksia niin kesän jälkeen sitten viimeistään. Hennauksen myötä latvat on ihan eri maata niin ei edes tarvisi leikata.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1016 : 27.12.14 - klo:21:26 »
Hiukset tuntui ja näytti heti paljon pidemmiltä, kun pitkästä aikaa suoristusraudan kanssa suoristin ne. Sain jopa kommenttia, että onpa sulla jo pitkät hiukset :)

Poissa MoonDream

• Haiven
  • *
« Vastaus #1017 : 31.12.14 - klo:10:31 »
Jees, tässä ollaan kasvateltu jo pitkään, en edes muista milloin viimein leikkasin kunnolla hiuksia. Siitä on varmasti jotain puolitoista vuotta. S&D-sessioita tosin on viikottain ja useampiakin viikon sisällä, jotenkin sitä tehdessä olen huomannut ettei hiuksia pahemmin tarvitse leikatakaan kun pysyvät hyväkuntoisina! Ja aina saa kyytiä kaikki haaroittuneet ja katkeamaisillaan olevat hiukset mitä löytyy.

Alan olemaan suhteellisen tyytyväinen pituuteen, enemmän tässä se paksuus huolettaa. Hiukseni ovat hyvin lasimaiset ja ohuet, ja sinänsä ihme että ovat päässeet näinkin pitkiksi. Mutta toisaalta taas en viitsi käyttää tuuhentavia tuotteita tai hoitoja, koska haluan välttää kaikin tavoin hiussuomujen avautumista, ihan vaan että kunto ja käsiteltävyys säilyisi.

Noh, joka tapauksessa. Kasvu jatkukoon, koska iloa pitkästä tukasta on joka tapauksessa, ohuena tai paksuna. :)
1a F i / Midback - Kestovärjätty markettivärein, cassiahoito silloin tällöin, shampoot ja hoitikset vaihtelevat. Search & destroy myös on oivallista ajanvietettä! :D Kasvatus jatkuu ->

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1018 : 01.01.15 - klo:23:17 »
Sellanen hiustenleikkuu se  ::) "Kyllä mä tästä otan, mutta en kerro kuinka paljon" -joo siis kampaaja oli tuttu. Mutta siis mittaa tosiaan lähti "melkoisesti" en yhtään tiiä paljonko senteissä mutta kokolailla paljon. Vaan kyllä nyt on vahvan tuntunen tukka ja otsahiukset on viimein yhtä pitkät muun pituuden kanssa! Tästä on hyvä jatkaa ja siis periaatteessahan mä oon nyt tavoitteessani, kun otsahiukset on yhtä pitkät kun muu tukka  0_0 Härrekyyd! Vähän jotakin muotoo leikkeli samalla, täytyy tässä ottaa kuva kun joutaa.

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1019 : 02.01.15 - klo:01:16 »
Tuli vuodenvaihteen kunniaksi vaihteeksi otettua taas kasvukuva, vaikka eipä tuossa nyt mitään päätähuimaavaa eroa ole tapahtunut. Päivälleen 1 v sitten otettu tuo vasemmanpuoleinen kuva, oikea eilen.

Ovathan ne nyt jonkin verran kasvaneet ja toki on välissä monia kertoja leikattukin. Suurin ongelma tässä kasvatusprojektissa näkyykin tuossa eilisessä kuvassa - latva menee nopeasti huonoksi, vaikka kuinka hoitaisi ja varoisi ja säännöllisesti leikkaisi. Erityisesti hämmentää tuo keskellä oleva kolo - on ollut siinä jo vuosia, vaikka mitään syytä en ton kohdan harvenemiselle käytännössä keksi (nukun hiukset nutturalla, en pidä laukkua tuossa kohdassa enkä kohdista mitään muutakaan rasitusta siihen, latvat tasataan monta kertaa vuodessa ja aina tuo vain ilmestyy takaisin). Saa nähdä kuinka pitkiksi jaksan näitä hiuksia vielä kasvattaa, koska pidän esimerkiksi bsl- pituisia hiuksiakin jo oikein kauniina - tuuheat ja hyvinhoidetut bsl- pituiset hiukset ovat mun silmissä paljon kauniimmat, kuin latvasta ohentunut vyötärömittainen tukka.
« Viimeksi muokattu: 02.01.15 - klo:02:20 kirjoittanut Punatulkku »