Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536068 kertaa)

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1020 : 03.01.15 - klo:21:05 »

191 by Teeitseparemmin, on Flickr

Hiukset olivat siis suunnilleen tuon mittaiset, ennenkuin pätkäisin tähän long bobiin. Tuntuu liian lyhyeltä ja näytän hiukset auki ihan spanielilta, mutta sitä pahempi on minusta kyllä tuo oman värin ja värjätyn ero. Omahan näyttää sen vieressä ihan harmaalta!  ::)

129 by Teeitseparemmin, on Flickr

Näinköhän näitä pitää vielä saksia...

Kunis

• Vieras
« Vastaus #1021 : 05.01.15 - klo:01:20 »
Huomasin tukkaa pestessä, että märkänä osa hiuksista painautui jo ihan melkeen tavoitemittaani, eli kyynärnivelen kohdalle. Kai ne kuivana normaalitilassakin kohta siihen entävät jo. :>

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1022 : 05.01.15 - klo:18:01 »
Mulla oli trimmauslakkoa tammikuuhun asti, olin tosi innoissani että saan taas trimmailla mutta kappas - mieliteot ovat kadonneet! Tekisi mieli olla lakossa taas jonkin aikaa. Taidan kieltää itseltäni kaiken maailman saksimisen x ajaksi, sisältäen myös S&D:n mutta sallin itselleni sentin trimmin tädiltäni. ;D

Poissa MoonDream

• Haiven
  • *
« Vastaus #1023 : 08.01.15 - klo:07:27 »
En nyt jaksa lähteä kaivelemaan vastausta tähän, mutta tietääkö/muistaako kukaan, miksi kutsuttiin sitä kun yksittäisessä hiuksessa on pikkuinen pallo, josta hius taittuu eri suuntaan ja katkeaa kun vähäsen vetää? Ja oliko tämä merkki siitä, että hius kaipaa kosteutta?
1a F i / Midback - Kestovärjätty markettivärein, cassiahoito silloin tällöin, shampoot ja hoitikset vaihtelevat. Search & destroy myös on oivallista ajanvietettä! :D Kasvatus jatkuu ->

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1024 : 09.01.15 - klo:06:19 »
Oonko mää ainoa, jolla on vaikeuksia saada ujutettua jätettävä hoitoaine hiustenhoitorutiineihin? En käsitä mikä siinä muka on niin vaikeaa, mutta en vain millään saa jätettävän käyttöä säännölliseksi. Latvat kyllä osoittavat pientä kuivumista, eli tarvetta kyllä olisi. Kompensoisikohan tilannetta yhtään se, että vaihtaisin hellävaraisempaan shampooseen?

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1025 : 09.01.15 - klo:09:25 »
Musta just se suihkun jälkeen jätettävien kanssa läträäminen on tosi terapeuttista ja ihanaa. Suihkussa käymisestä taas en niinkään nauti ja olisin mieluummin menemättä suihkuun, jos ei olis pakko.  ;D
Jätettäviä sen sijaan voisin levitellä päähäni vaikka kolmesti päivässä, jos voisin.

Ehkä se hellävaraisempi shampoo voisi vähentää kuivumista. Tai hoitavampi hoitoaine.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1026 : 09.01.15 - klo:09:34 »
Et ole ainut, minä en muista laittaa jätettävää kuin satunnaisesti. Kuinka usein sitä pitäisi laittaa? Vaalennuksen vuoksi latvat murenee käsiin, joten tarvetta olisi. Varasin kampaajalle ajan kun ei tätä latvaa enää vain kestä.  :# Ja miksi mun hiukset kasvaa niin hitaasti? Tuntuu että puolessa vuodessa ei ole tullut yhtään lisää pituutta.  :-\
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #1027 : 09.01.15 - klo:14:37 »
En nyt jaksa lähteä kaivelemaan vastausta tähän, mutta tietääkö/muistaako kukaan, miksi kutsuttiin sitä kun yksittäisessä hiuksessa on pikkuinen pallo, josta hius taittuu eri suuntaan ja katkeaa kun vähäsen vetää? Ja oliko tämä merkki siitä, että hius kaipaa kosteutta?

Rakennevaurio? Hiukset on rasittuneet jostain ja alkaa katkeilemaan. Tarvitaan kosteutusta ja rakennepaikkausta.

Oonko mää ainoa, jolla on vaikeuksia saada ujutettua jätettävä hoitoaine hiustenhoitorutiineihin?

Kunhan löytää hyvät tuotteet ja ne saa ympättyä rutiiniin niin siitä se lähtee  :) Jätettävien suihkiminen ja hiusten voiteleminen on ehkä kaikkien kivointa omassa rutiinissa! Pitää olla varovainenkin etten liikaa kerrosta kaikkea mahdollista hiuksiin. Itse suihkin lämpösuojan kosteisiin hiuksiin kauttaaltaan ja puristelen öljyn tai voiteen latvoihin ja niskakarvoihin.

Ja miksi mun hiukset kasvaa niin hitaasti? Tuntuu että puolessa vuodessa ei ole tullut yhtään lisää pituutta.  :-\

Oletko mitannut hiuksia tai ottanut kuvia? Kysy joltain tutulta, että miltä hiukset näyttää? Tällaisista on helpompi tarkistaa faktat kuin luottaa vaan silmänmääräisesti katsomiseen. Saattaa olla että ne vaalennukset tosiaan tuhoaa latvaa niin tasaiseen tahtiin, ettei kasvu näy  :( Säännölliset ja suht usein tehtävät pienet latvan tasaukset voisi olla avuksi (ellet halua kokonaan eroon vaalennetusta tukasta) ja lisäksi kosteutusta ja rakennepaikkausta. Jätettäviäkin on hyvä käyttää, että hiukset pysyy takuttomina ja saa vähän suojaa mekaaniselta rasitukseltakin.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1028 : 09.01.15 - klo:16:04 »
Jätettävien hoitoaineiden laittaminen on kivaa. Paras jätettävä hoitoaine tähän asti on Alba Botanica, ja sitä riittää niin pieni määrä, että tuo kestänee käytössä pitkään. Laitan jätettävää hoitoainetta joka pesun jälkeen, näin olen toiminut monta vuotta. Minun mielestäni tuolla on merkitystä hiusten kuntoon aika paljonkin, varsinkin, kun latvaa haluaa suojella kuivumiselta yms.

• Vieras
« Vastaus #1029 : 09.01.15 - klo:17:47 »
Jätettävät... ??? Käykö niihin siis myös öljyt? Mulla ei ole mitään jätettäviä aineita hiuksille, mutta laitan hiuksiin öljyjä. ;D

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1030 : 09.01.15 - klo:17:52 »
^^Tuo Alba Botanican jätettävä on ihan parasta! Mielettömän hyvää ja kun kerralla tarvitsee vajaan herneen kokoisen nokareen koko tukkaan niin tuo iso tuubi kestää varmaan ikuisuuden, jos ei ala härskintymään tms. Mullekin jätettävän hoitoaineen laitto on jo sellainen rutiini, ettei sitä tule edes ajateltua sen kummemmin. Samalla saa märän tukan harottua sormilla auki suht hellävaraisesti.

höpönasu: Jos öljy toimii sun hiuksissa, niin silloinhan se käy jätettävästä hoitoaineesta. ;) Itselleni öljyt eivät ole olleet se paras vaihtoehto, vaan mun tukka on enemmän tykännyt voidemaisista jätettävistä tai silikoni-öljyseoksista.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1031 : 10.01.15 - klo:21:54 »
Saako tota Alba Botanicaa muualta kun iherbistä? En oo koskaan vielä tilannut sieltä, niin olis toki järkevää että olis muutakin tilattavaa sieltä..

Henk koht. pesen hiukset about joka toinen tai kolmas päivä käyttäen shampoota ja hoitoainetta. Lauantaisin kun on sauna, laitan villamyssyn alle jonkun tehiksen muhimaan ja avot! Tällä hetkellä ei oo mitään hiuksiin jätettävää hoitoainetta, kun Aussien tuuheuttava hoitosuihke ei sopinut mulle sitten yhtään -vaikutus on päinvastainen näihin liukkaisiin tikkusuoriin hiuksiin. Olisko kellään suositella jotain hiuksiin jätettävää voidemaista hoitoainetta, mikä olis suht edullista ja saisi ihan marketista tai perus kampaamokaupoista?

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1032 : 10.01.15 - klo:21:59 »
Mun XZ-hoitosuihke alkaa loppua, joten kaipailisin myös jotain samaa hintatasoa, helposti saatavilla olevaa jätettävää, joka saa sisältää tai olla sisältämättä silikoneja.

Oma tukka on sen pituinen, että viimeinkin kaikki hiukset ylettyvät ongelmitta nopealle ja yksinkertaiselle ponnarille. Lyhimmät hiukset leukaan asti.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1033 : 10.01.15 - klo:22:09 »
^ Jos ei haittaa hajusteettomuus, niin LV hiustenhoitosuihke <3

Edit ZEN, en osaa verrata mihinkään muuhun, kun en voi käyttää kuin hajusteettomia hiussuihkeita. Juur tuon takia, kun muuten ottaa henkeen. Toivottavasti huomaat vastaukseni!
« Viimeksi muokattu: 14.01.15 - klo:20:22 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1034 : 10.01.15 - klo:23:29 »
Minä tykkään tosi paljon Innersensen jätettävästä http://www.iherb.com/Innersense-Organic-Beauty-Sweet-Spirit-Leave-in-Conditioner-8-5-fl-oz-250-ml/29772#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=innersense%20leave%20in&rc=62&sr=null&ic=1 Haju on sellainen mausteinen/yrttinen.

Muutenkin jätettäviä käytettäessä tykkään enemmän suihkittavista versioista juurikin niiden helppouden takia, nopsasti vaan pari suihkausta hiuksiin. Ei tarvitse käsin levitellä ja pestä sitten käsiä.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234