Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535664 kertaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1035 : 11.01.15 - klo:08:15 »
Osaatko Chaos verrata tuota LV:n suihkittavaa XZ:n niiskuneitisuihkeeseen? Tykkään siitä kovasti, mutta sen tuoksu ottaa niin kovasti henkeen, että pitäisi vähän tutkailla muita vaihtoehtoja.
Cogito ergo doleo.

Poissa MoonDream

• Haiven
  • *
« Vastaus #1036 : 11.01.15 - klo:09:04 »
Suihkussa käymisestä taas en niinkään nauti ja olisin mieluummin menemättä suihkuun, jos ei olis pakko.  ;D

Sama juttu! :D Suihku on sellainen välttämätön pakko, mutta hiuksia taas on mukava hoitaa ja niihin keskittyä.

Ja miksi mun hiukset kasvaa niin hitaasti? Tuntuu että puolessa vuodessa ei ole tullut yhtään lisää pituutta.  :-\

Minulla on suurinpiirtein saman pituiset hiukset, ja tässä vaiheessa sanon itsekin että kasvua tuskin huomaa. Hiukset ovat pitkät, mutta ei kumminkaan tarpeeksi pitkät. :D Ja kasvua on joko vaikea seurata kun hius menee siellä selässä, tai sitten vaikea mitata, ainakin itsellä koska etummaiset hiukset ovat hiukan lyhyemmät kuin takaa. Minullakin on hidastunut nyt, tai sitten asia on vain niin että seurailen kasvua liian innokkaasti eikä kärsivällisyys meinaa riittää. D:

Rakennevaurio? Hiukset on rasittuneet jostain ja alkaa katkeilemaan. Tarvitaan kosteutusta ja rakennepaikkausta.

Mutta kun hius on muuten jäntevää ja samalla kuitenkin taipuisaa, minusta tuntuu että jos tähän laittaisin rakennepaikkausta tönkistyisivät ihan liikaa. D: Enkä täysin ymmärrä miksi muuten suht hyväkuntoiseen hiukseen ilmestyy kuitenkin niitä palleroita. Siksi mietin että kosteutus olisi loogisempi vaihtoehto, mutta toisaalta taas en ole aikoihin käyttänyt mitään paikkaavia. Voisihan sitä toki koittaa. Kiitos vastauksesta  :)
1a F i / Midback - Kestovärjätty markettivärein, cassiahoito silloin tällöin, shampoot ja hoitikset vaihtelevat. Search & destroy myös on oivallista ajanvietettä! :D Kasvatus jatkuu ->

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #1037 : 11.01.15 - klo:10:59 »
^ Mulla oli sama ongelma aikoinaan eli hiukset katkeili, mutta myös inhosi rakennepaikkaavia hoitoja. Hiukset meni ihan muovisen ja karkean tuntuisiksi niistä. Ainoastaan kookosöljy kävi ja sitäkin sai annostella tarkalla kädellä tai muuten tukka taas karheutui. Käytätkö syväpuhdistavaa shampoota? Tietääkseni se tasapaino rakennepaikkauksen ja kosteutuksen välillä on tärkeä, erityisesti käsitellyiden hiusten kanssa, mutta tietenkin kannattaa mennä myös oman vaiston varassa  :) Voithan kokeilla, jos teet jonkun tosi kosteuttavan hoidon ainakin viikoittain ja katsot sitten miltä hiukset tuntuu. Myös hiusten suojaaminen pitämällä ne kiinni voisi olla avuksi.
Omat hiukset meni aikoinaan niin huonoon kuntoon värjäämisestä ja lämmöstä, että piti kasvattaa kaikki käsitelty hius pois ennen kuin pääsin eroon pahimmasta katkeilusta (vaikka kyllä hiukset vieläkin haaroittuu ja katkeilee tietyistä kohdista, koska mun hiukset on vaan aika haurasta laatua).

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #1038 : 11.01.15 - klo:12:54 »
Piiiiitkästä aikaa kasvukuvaa :)
Viime vuonna jätin armeijan takia hiukset tai lähinnä kasvun huomiotta. Kyllä sen jossain vaiheessa huomas, että oho ne onkin kasvanu. Siellä, kun pitää pitää koko ajan hiukset kiinni niin sitä kasvua ei huomaa. Leikkautin latvoja myös aika surutta muutamaan kertaan. 3-5cm lähti joka kerralla. Latvat oli jossain vaiheessa vähän huonommassa kunnossa, kun vaalentelin hiuksia tätä violettia väriä varten.

Leikkailujen ja vaalennusten takia ne ei hirveesti oo kasvanu, mutta kyllä nää jo aika pitkiltä tuntuu. Vähän käy ärsyttämään toi muodottomuus ja se, että hiukset on pelkkä pehko. Haluisin ehkä käydä leikkauttamassa kerroksia ja vähän keventää tätä, mut ei oo oikeen rahaa tällä hetkellä :(
Avomiehen äiti vois leikata nää, mut en ehkä luota sille muuta, kun latvojen siistimisen :-[ Se on kuitenki kouluttautunu aikoja sitten ja leikkaa vaan miesten hiuksia.. Vähän kyllä kiittämätön olo, kun noin sanoin :-[
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa Monfort

• Haiven
  • *
« Vastaus #1039 : 11.01.15 - klo:14:27 »
Hahaa, kyllä tässäkin päässä sentään jotain tapahtuu! Elokuu 2014 vs. tammikuu 2015:

Tämä pituus alkaa olla jo sellainen siedettävä, joten lähikuukausina voisin käydä leikkauttamassa latvoista sen kärsineimmän sentin pois ja ottaa samalla vähän kerrostusta :)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1040 : 11.01.15 - klo:16:09 »
rockabillykhaleesi, siis vau kuinka siistit ja terveennäköiset hiukset :D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1041 : 11.01.15 - klo:21:41 »
Tässä on mun pientä vuoden kasvua, ensimmäinen tasan vuosi sitten, jälkimmäinen viime marraskuussa:

Oon ihan tyytyväinen ja oon tasaillut välissä vaikka miten. Hennasta pidän muuten, mutta pelkään sillekin herkistyväni (siitä, kun ei helposti eroon pääse, jos pitkään hennaa), joten haalistelen minkä haalistuu ja kokeilen ehkä cassiaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1042 : 12.01.15 - klo:08:21 »
versicolori Olen ottanut kuvia, pitääkin taas ottaa ennen kampaajalle menoa. Vaalennukset saa lähteä, kun kasvattelen omaa väriä. Tämän kanssa saa vain sinnitellä vielä pitkään. Kunnon kookosöljymuhittelulla sain taas latvan tuntumaan pehmeältä.

MoonDream Ehkä se on juuri tämä pituus. Pisimmät hiukset on nyt juuri ja juuri ensimmäisen tavoitteen mittaiset (rinnan alle), mutta kun latvaa pitää tasoittaa, niin taas menee monta kuukautta tuohon takaisin. Kai sitä on niin malttamaton.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1043 : 12.01.15 - klo:15:08 »

Kasvua lokakuusta! Ajattelin laittaa päälle tuon saman raitapaidan, mutta en löytänyt sitä. Siitä olisi voinut mitata helposti, että kuinka monta raitaa on tullut pituutta. ;D Latva on edelleen mitä on ulkonäöllisesti (mun tukka ei kasva niin nopeasti, että voisin pitää latvan täydellisenä ja samalla kasvattaa), mutta syksyllä valittelemani säkkyräongelma on helpottanut ja hiukset pysyvät tyvestä latvaan selvänä, vaikka nukkuisin märällä tukalla.

Nyt alkaa olla sellainen pitkähiuksinen olo, kun tukka laskeutuu ihan kunnolla hartioiden yli. Kainalomitta oli ehkä pahin vaihe, kun hiukset eivät yhtään suostuneet näyttämään järkeviltä auki. Kasvatuksen alussa pidin BSL-mittaa tavoitteena, mutta nyt kun siinä ollaan, niin eihän tätä tähän voi jättää, eli kasvakoot niin pitkäksi kuin mahdollista. Seuraavana etappina mid-back. :)
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1044 : 12.01.15 - klo:17:58 »
Näistä kasvukuvista saa mahtavasti lisää inspistä! :-*
Päätin nyt sitten aloittaa leikkuulakon, eli omat trimmaukset sekä kampaamokäynnit bannattu ainakin 7/2015 asti, ehkä jopa koko vuodeksi mutta koitan nyt ensin selvitä tuonne asti. S&D on sallittua. Annan itselleni luvan käydä tädilläni trimmaamassa hiuksia kahdesti tänä vuonna. Let's do this! :T

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1045 : 13.01.15 - klo:14:15 »
^Minkälaisilla saksilla napsit kaksihaaraisia pois? Olen itsekin miettinyt pahimpien kymmenhaaraisten (ei ole vitsi) leikkaamista, mutta mulla ei ole kuin jotain tylsiä keittiösaksia kotona niin en halua riskeerata, että tuhoaisinkin latvoja vain entistä enemmän. Fiskarsilla taitaa olla ihan hiustenleikkuusaksetkin nykyään, mutta onkohan ne ihan yhtä tyhjän kanssa, jos vertaa vaikka halvimpiinkin kampaajasaksiin?
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1046 : 13.01.15 - klo:22:58 »
^ Mulla on juurikin ne Fiskarsin sakset. ;D Ostin myöskin sen teroittajan siihen (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/44552/ctdnd/Fiskars-Clip-Sharp-saksienteroitin). Itse ainakin olen huomannut että on auttanut kaksihaaraisten kanssa, aloittaessani niitä löytyi koko ajan mutta nyt saa jo etsiä. Enne noita Fiskarsseja mulla oli Tokmannilta jotkin kahden euron sakset mutta mies leikkeli niillä jotain niin jouduin ne hylkäämään. Itse uskon että kunhan käyttää saksia vain hiuksiin niin niiden ei tarvitse olla mitkään kahdensadan sakset vaan ne kahdenkin euron kelpaavat. Otin sitten varman päälle ja ostin tuon teroittimenkin jos ne sattuisikin tylsymään. :)

Poissa MoonDream

• Haiven
  • *
« Vastaus #1047 : 14.01.15 - klo:18:16 »
Liselle, aivan ihana tuo violetti väri  :o <3 Minkälaisella värillä olet värjännyt?

Käytätkö syväpuhdistavaa shampoota? Tietääkseni se tasapaino rakennepaikkauksen ja kosteutuksen välillä on tärkeä, erityisesti käsitellyiden hiusten kanssa, mutta tietenkin kannattaa mennä myös oman vaiston varassa  :) Voithan kokeilla, jos teet jonkun tosi kosteuttavan hoidon ainakin viikoittain ja katsot sitten miltä hiukset tuntuu. Myös hiusten suojaaminen pitämällä ne kiinni voisi olla avuksi.
Omat hiukset meni aikoinaan niin huonoon kuntoon värjäämisestä ja lämmöstä, että piti kasvattaa kaikki käsitelty hius pois ennen kuin pääsin eroon pahimmasta katkeilusta (vaikka kyllä hiukset vieläkin haaroittuu ja katkeilee tietyistä kohdista, koska mun hiukset on vaan aika haurasta laatua).

Käytän joskus syväpuhdistavaa viimeisellä pesukerralla ennen värjäystä, ihan vaan varmistaakseni että kaikki ylimääräinen on poissa ennen kuin laitan väriä päälle. :D Olen joskus pari-kolme vuotta sitten pohtinut ja vehkeillyt noiden rakennepaikkaavien ja kosteuttavien kanssa, mutta lopulta paloi käpy tajuttuani kuinka monta kertaa sitä pitäisi oikeastaan yhdistellä ja testata miljoonaa eri tapaa pestä ja hoitaa hiuksia jotta löytäisin juuri sen oikean rutiinin hiuksilleni. Jotenkin... en vaan jaksa. :'D  Joten olen mennyt pitemmän aikaa nyt vaan sulfaatittomalla shampoolla ja silikonittomalla/välillä silikonillisella hoitoaineella. Se on kyllä onneksi ollut hyvä, ainakin siitä päätellen että hiukset ovat melko moitteettomassa kunnossa ja ovat kasvaneetkin. Nuo pallerot vaan häiritsee, mutta saksillahan niistä nopeasti aina pääsee eroon ;D

Ja sama homma on käyty läpi täälläkin, eli vaalennetun hiuksen katkaisu puoleenväliin pituudesta, koska hirveään kuntoon menneet pituudet/latvat. D: Eipä ole tullut vaalenneltua enää, tosin olenkin sittemmin löytänyt mieleiseni värin johon olen jäänyt. Se on ikävä tunne kun tajuaa miten pitkät ne ovat, mutta niin kauheassa kunnossa. Mutta sitten kuitenkin se vastaleikattujen, pehmeiden ja hyväkuntoisten hiusten tuntu on aivan mahtava, vaikka ovatkin sitten lyhyemmät.  :D

Joo. Löysin tänään hiuksia selvitellessäni yksittäisen hiuksen jossa oli pituudessa varmaan 4-5 haarautumaa ja oikein säikähdin kun en yleensä tuollaisia löydä, kun ihan normi kaksihaaraisetkin ovat harvassa. Äkkiä naps vaan poikki. Ja kun saksista oli tuossa puhe, niin joillain Herlitzin yleissaksilla jotka ostin tosiaan pelkkään hiuskäyttöön. Jostain syystä kuitenkin kotonani kaikkeen muuhun käytettävät Fiskarsin sakset tuntuvat huomattavasti terävämmiltä kuin nämä, vaikka näitä hiussaksia olen teroittanutkin silloin tällöin ja Fiskarseilla on leikattu jo kauan aikaa ja kaikkea muuta mitä voi kotona leikata! Eli mitä kummaa, kaipa sitä jossain vaiheessa voisi ostaa Fiskarsit näiden tilalle.  :P

Aloin miettimään tässä, että viime hiustenpesusta on varmaan jo puolitoista viikkoa. 0_0
Ei siinä mitään niin kauan kuin mieheni on rasvalettini kanssa sujut, ja ainakin hiukset saavat lepoa. Mutta silti jotenkin hävettää tunnustaa jotain tällaista, vaikka onhan niitäkin kasvattajia jotka eivät pese veden lisäksi millään aineilla päätänsä. Ja niitä, jotka urheasti kestävät pitkän aikaa rasvalettiään siirtyessään "no poo" -rutiiniin. Mutta kun minä en ole niitä ihmisiä. :'D Ja onhan minulla syyni, masennus, energianpuute ynnä muuta. Tosin miksipä sitä vaivautua selittelemään sitä ettei yksinkertaisesti jaksa pestä hiuksia, kyllä niitä isompia huolenaiheita maailmasta löytyy.  :D

Noniin, viestitulva. Vielä unohdin kommentoida Chaosille, että ainakin henna näyttää tehneen hiuksillesi tosi hyvää!! Olen nähnyt monta ennen ja jälkeen -kuvaa hennatuista hiuksista, ja kaikissa tapauksissa se pelkkä hennaus on jo tehnyt hiuksista silkoisemmat ja elävämmät. Ja cassiaa suosittelen ehdottomasti. :) Se on yksi hyvin harmiton (ja erittäin ympäristöystävällinen  :ts) tapa hoitaa hiuksia.
« Viimeksi muokattu: 14.01.15 - klo:20:20 kirjoittanut Chaos »
1a F i / Midback - Kestovärjätty markettivärein, cassiahoito silloin tällöin, shampoot ja hoitikset vaihtelevat. Search & destroy myös on oivallista ajanvietettä! :D Kasvatus jatkuu ->

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1048 : 14.01.15 - klo:20:19 »
^ Jep näin on! Mutta ajattelin tämän hennan nyt haalistua tässä ja oonkin tätä jo haalistellut askorbiinihappokäsittelyillä ja jatkan/aloitan uusiksi oman värin kasvattelun. Se tuntui paremmalta kuitenkin. Tuossa ennen hennaa olin yli puoli vuotta muutenkin värjäämättä, että sekin vaikuttaa kuntoon :) En ole vielä varma, mitä cassian kanssa teen, ehkä kerran kokeilen joskus, mutta mieluummin pidän värini tuhkaisena, kun se sitä omasta takaa on. Edellinen oman värin kasvatus rupeaman aikana (ja nyt) oon tullut siihen tulokseen, etten vaan jaksa värjäämisiä. On vaan helppoa...hoitaa ja kasvattaa! Mutta piti tuo henna kokeilla välissä vielä yhden kerran (joskus 15 vuotta sitten hennannut säännöllisesti). Ja ainakaan yksi hennauskerta ei kerrostunut/jäänyt hiukseen, joka pesukerralla haalenee, huh.

Tasoitan ens lauantaina hiuksia eli tulee takapakkia kasvatukseen, mutta eipä se haittane! Alun perin mun oma väri-projekti alkoi allergioista ja olin jopa surullinen, etten voi enää värjätä hapeteväreillä. Nykyään jopa tahdon sittenkin sen oman ja koin sen kauniimpana itselleni. Outoa. Eli täältä tullaan pitkät hiukset, sitten joskus...

Edit. Ja muuten MoonDream, viestiään voi muokata modify-napilla, jos on huomaa, että sittenkin ois vielä lisäiltävää :)
« Viimeksi muokattu: 14.01.15 - klo:20:27 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1049 : 14.01.15 - klo:20:36 »
^Chaos, kokeilitko koskaan Elumen-väriä? Se varmaan sopisi, moni tummalle värille allergisoitunut on sillä voinut värjätä. Toki on ihailtavaa, että jaksat kasvattaa omaa hiusväriä takaisin, se on kuitenkin aina oma väri. Siinä ei värjäämisestä tarvitsisi huolehtia ollenkaan, olisi helppoa. Kyllä se hius taas kasvaa, eihän sitä paljoa tarvitse latvasta leikata.