Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536062 kertaa)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #105 : 05.01.13 - klo:02:05 »
^ Kateus. :( Eiks mun mid-backit olekaan pitkät? *mökötys*

Mut onnea -j-! :) Hienolta kuulostaa!
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #106 : 05.01.13 - klo:09:10 »
äippä sanoi tänään että hiukset on kasvanu aivan älyttömästi kesästä. Sillon ne oli hartioiden yläpuolella ja nyt koskettaa jo lapoja  :D
Nyt on kiva jatkaa kasvattelua kun on oppinut tasoittamaan hiuksia itse. Menin eilen leikkelemään kerroksista pari milliä pois ja pelkästään noin vähän ottaminen sai kuivimpia osia pois :) Ens kerralla ku tuun tänne niin äippä saa ottaa takaa latvoista hieman pois ^^ Tästä se kasvattaminen saa taas uutta potkua! So long over priced hair dressers!

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #107 : 05.01.13 - klo:17:55 »
Hei te poikatukasta kasvattajat! Ootteko jossain vaiheessa tasanneet hiuksia? Tai no siis, mä oon miettiny että tasaisin siinä vaihees ku on polkka.. vai? Onnistuuko se niin? Ku hiukset on poikatukas eri pituset, niin missä vaihees ne pitäis leikata saman pitusiks. Tai pitääkö niitä ees leikata? Mä en oo kovin hyvä hahmottamaan asioita 'teoriassa', esim. joku ompelutyön ohje pitää ajatella ainaki viis kertaa että tajuan jotain...  ;D

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #108 : 05.01.13 - klo:18:26 »
Olen saavuttanut pituuden, joka vuosien polkan jälkeen tuntuu PITKÄLTÄ. :O Tukka painaa ja kutittelee selkää ihan eri tavalla kuin ennen, lisäksi välillä jopa leikkii pysyvänsä selän puolella vaikka eihän se nyt vielä... Toisaalta alkoi olla myös liikunnassa tiellä, hassua että häiritsee enemmän nyt kun sen saa kiinni kuin ennen kun oli pakko pitää auki. Tämä pituuden tunne iski ihan yhtäkkiä, taisi olla jostain puolesta sentistä kiinni. :D Tukka on _niin_ eri pituisen tuntuinen kuin kuukausi sitten, hullua! Varsinkin kun minulla ei taida kasvaa edes sitä senttiä kuukaudessa... No mutta, kasvoi kuinka hitaasti tahansa niin BSL ei voi paeta enää kauaa! ;D Sitten täytyy kai ruveta tavoittelemaan vyötäröä, herranjestas! :o :l

Redsea

• Vieras
« Vastaus #109 : 05.01.13 - klo:22:19 »
Hei te poikatukasta kasvattajat! Ootteko jossain vaiheessa tasanneet hiuksia? Tai no siis, mä oon miettiny että tasaisin siinä vaihees ku on polkka.. vai? Onnistuuko se niin? Ku hiukset on poikatukas eri pituset, niin missä vaihees ne pitäis leikata saman pitusiks. Tai pitääkö niitä ees leikata? Mä en oo kovin hyvä hahmottamaan asioita 'teoriassa', esim. joku ompelutyön ohje pitää ajatella ainaki viis kertaa että tajuan jotain...  ;D

Heippa! Mä tosiaan olen kasvattamassa tukkaa ihan siilistä joten poikatukka vaihe on myös ollut. Itse en ole tasoitellut tai mutenkaan saksilla koskenut tukkaani joten tällähetkellä se on hyvin epätasainen, mutta itse tykkään siitä näin sillä tukka on hyvin elävä ja pörröinen  :l  Jos tasoittaisin niin tasoittaisin varmaan juuri nyt (tukka n. 30cm) sillä siitä saisi helposti suoran polkan eikä tukka siltikään lyhenisi kauheasti  ;D Munkin on kauhean (mahdoton) hamottaa mitään joten tukan kanssa teen just silleen ku haluan! Ja nyt haluan näyttää pörröpeikolta vaikka välillä miun silkkitukkani innostuu suoristumaan päänmyötäiseksii..... Eli joo jos tasaisin tasaisin ku o polkka. Poika tukan ei oikeastaan kannata ku antaa kasvaa tai näin olen itse (joku 2-3 poikatukkana ollut) toiminut   O:) Toivottavasti oli apua! Kyllä mekin joskus saadaan piitkät tukat vai mitä?  ;)

Huomasin muuten että ekaakertaa mun tukka on tiellä!!!! Sitä tulee laiteltua korvantaakse kun tuppaa peittää näkyvyttä JA se kutittaa välillä hassusti niskaa  0_0 IIK!

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 06.01.13 - klo:12:11 »

Kun itse vuosia sitten aloin kasvattamaan ihan poikatukasta, en muistaakseni tasoittanut tai leikannut hiusta pitkään aikaan. Luonnonkihara/laineet kuitenkin auttoivat, koska hiukset eivät sen takia ikinä näytä tasapitkiltä kuitenkaan. Yhtä kärsimystä se kuitenkin oli, varsinkin siinä vaiheessa kun hiukset ylsi leukaan asti. Mulle ei kertakaikkiaan sovi sen pituiset hiukset, saa naaman näyttämään ihan possulta! Menikin pari vuotta ennen kuin pääsin tuon vaiheen yli, koska pariin otteeseen leikkasin hiuksia lyhyemmäksi, koska meni hermo sen polkan kanssa  ;D

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 06.01.13 - klo:17:38 »
Mä suosittelen poikatukille ehdottomasti siistimistä jossain vaiheessa. Mulla on ollut kanssa vuoroin pitkää ja vuoroin pätkää ja ekalla kerralla en käynyt siistimässä sitä lainkaan kun en halunnut tukasta milliäkään pois. Ei mennyt vuottakaan kun hermo meni ja tukka oli taas lyhyt. Seuraavalla kerralla olin viisaampi ja kävin 3-4 kuukauden välein siistimässä niskaa ja kampaaja muutoinkin muotoili hiuksia vähän malliin ja rikkoi latvaa. Tämä oli ehkä inasen hitaampi tapa, mutta kertaakaan ei mennyt kasvatuksen aikana hermo ja tukka tuntui aina siistiltä eikä joltain risukasalta. Mulla on piikkisuora tukka niin ainakin mun päässä niskatukka siistimättömänä oli ihan kamala. Aion nytkin käydä siistimässä. Maaliskuussa aion seuraavan kerran kampaajalle kun on meno ja haluan että siellä tukka on siisti. 

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #112 : 06.01.13 - klo:18:24 »
Jos on yhtään kiharuuteen tai edes laineisiin taipuvainen kutristo, niin hiusten laittaminen/pitäminen kiharalla helpottaa myös vaikeiden kasvuvaiheiden ohi. Kiharoista hiuksista ei näe niin helposti, jos hiuksissa ei ole kunnollista mallia. Samalla hiuksiin voi lykätä erilaisia öljyjä suojaamaan hiuksia, kun käyttää öljyjä kiharoiden hiusten muotoilijoina/virkistäjinä/silottajina.

-JI-

• Vieras
« Vastaus #113 : 07.01.13 - klo:09:45 »
Moi, liitynpähän nyt tähänkin ketjuun.. eli hiukset ovat lapalauille asti ja pari kuukautta sitten vaalennetut, ihan kivaa vaihtelua oman värin ja henna jälkeen.. Hiuksen ovat taipuisat, etenkin kostealla ilmalla menevät korkkiruuveille.Kasvutahti on yli 2 cm kuussa.

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #114 : 07.01.13 - klo:22:20 »
Ähh.. Se on turhauttavaa kun kaksihaaraiset eivät ole siellä latvoissa mistä yleensä leikkelen vaan niissä hiuksissa jotka ovat lyhyempiä kuin muut   :(  Joko leikkaan 15cm pois tai etsin kaksihaaraiset yksi kerrallaan  :-P

Jennyh

• Vieras
« Vastaus #115 : 07.01.13 - klo:23:16 »
Heh, mä kanssa näin joskus jonkun alle viis senttiä pitkän kaksihaaraisen mun puoleen selkään yltävissä hiuksissa :D

Itse olen ihastunut LHC:lta tuttuun "search and destroy" menetelmään. Eli istutaan vaan pitkäksi aikaa kunnon saksien kanssa alas, otetaan hiustupsu kerrallaan käsittelyyn ja etsitään ja leikataan yksitellen löytyneitä kaksihaaraisia! Ei karsi pituutta samalla tavalla kuin perus latvojen trimmaus/tasoitus. Tietysti ne kaikkein lyhyimmät kaksihaaraiset jää käsittelemättä, mutta niiden kanssa ei ehkä olekaan muuta tehtävissä kuin odottaa että ne putoaa juuresta ja alkaa kasvattamaan uutta hiusta tilalle!

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #116 : 07.01.13 - klo:23:57 »
^ Oon harrastanut tätä kaksihaaraisten metsästystä, mutta ei vaan oikeen riitä kärsivällisyys, että jaksaisin kovinkaan järjestelmällisesti käydä läpi hiuksia  ;D

Huh, yli 2 sentin kuukausikasvu kuulostaa jo huimalta, kasvaispa mullakin noin! Hädin tuskin sen yhden sentin kasvavat kuussa. Tänään ostin Leaderin vahvaa piimaata avuksi. Siinähän on näköjään myös mm. D-vitamiinia, niin ei tarvitse sitä sitten erikseen ottaa. Onko kukaan saanut tästä valmisteesta mitään apua kasvatuseen? Oon myös syönyt Biotiini Strongia, minkä ansiosta (ainakin oletan niin) uutta hiusta pukkaa jonkin verran. Mutta kasvunopeudessa ei oo näkynyt. Voi olla, ettei mun hiukset vaan yksinkertaisesti kasva tän nopeemmin vaikka söisi mitä. Mutta mielenkiinnosta nyt kokeilen tota piimaata. :)
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Jennyh

• Vieras
« Vastaus #117 : 08.01.13 - klo:00:03 »
^ Joo, itsekin teen sitä aika satunnaisesti ja käsittelen vaan sen mitä sattuu käteen osumaan, aina siitä tupsusta kuitenkin niitä kakshaarasia löytyy vaikka millä mitalla.

Mä oon kiinnittänyt nyt huomiota hiusten kasvuun tuossa vähän ohimon yläpuolella, siinä kohti mistä miehillä usein lähtee hiusraja vetäytymään. Mulla on ollut molemmin puolin ne kohdat melko hiuksettomat niin kauan kuin muistan. Ei siis mitenkään huomiota herättävästi :D Hiusraja vaan menee siitä kohdin vähän kauempaa. Sen jälkeen kun lopetin shampoon käytön pari kuukautta sitten, aloin kiinnittää huomiota että siinä oli hassu hiustupsu tekemässä kasvuaan. Äsken sitten huomasin, että se hiustupsu oli ainakin sentin pidempi kuin viime kerralla kun sitä tarkastelin! Oon nyt rautakuurilla ollut monta kuukautta anemian takia ja sen seurauksena oon huomannut ainakin että kynnet on selvästi vahvistuneet ja kasvaakin nopeammin, voihan se sitten näkyä hiuksissakin...! :)

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #118 : 08.01.13 - klo:11:10 »
Hitaasti kasvatellaan. Liiallinen vaalennut, kampaajan raisut käsittelyt ja uskomaton stressi ovat pilanneet miltei koko kuontaloni. Nyt sitten maksellaan laskuja kasvattamalla omaa väriä ulos ja pikku hiljaa huonoja latvoja pois leikaten. Käytössä on sekä MSM, biotiini että silicakin, hellä hoito ja huolenpito, suojaus ja mahdollisimman vähäinen käsittely (käytännössä en tee muuta kuin pesen ja harjaan hiuksiani). Katsotaan, mitä tuleman pitää.

Vuodessa hiukseni kasvavat noin 15 senttiä, eli hidas on kasvuvauhti. Viimeksi olen käynyt kampaajalla kesäkuussa, jolloin pisimpiä latvoja hiukan leikattiin. Hölmö kampaaja leikkasi reilu vuosi sitten kerroksia ohueet lirpakkeeseeni, jonka vuoksi latvat ovat tällä hetkellä suht ohuet ja paksumpi frisyyri alkaa vasta 10 sentin päästä. Huoh. Silti en suorastaan kykene pätkäisemään tukkaani, en en en. Välillä olen itse saksien kanssa hieman tasannut latvaa kyllä.

Tällä hetkellä hiukset ovat BSL-mittaiset, mikä on mielestäni aivan liian lyhyt mitta. Olen aina ollut pitkähiuksinen mutta puolitoista vuotta sitten leikkasin olkapäämittaan. Ei ollut laisinkaan minun juttuni se.

Mistähän sitä kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä saisi? Tuntuu, että katselen ja vertailen joka ilta peilistä hiuksiani ja tutkin latvoja sekä tyven kasvua. Aika pöhköltä alkaa vaikuttaa...

Olen myös miettinyt, miten nuorempana hiukseni olivat niin loistokunnossa, vaikka en käyttänyt hoitoaineita, harjasin muoviharjalla ja tupeerasin miltei joka päivä. Silti hiukset olivat ainakin kaksi kertaa paksummat kuin nyt.
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 08.01.13 - klo:17:08 »
Huomasin päätä tarkastellessani paljon muita lyhyempiä hiuksia seassa. :o Tietääkseni mulla ei ole mitään kerrostuksia, ainakaan en oo sellasia parturilta pyytänyt. Hiukset kyllä tuntuu yhtä paksuilta ylhäältä ja alhaalta... joten mitäs hittoa? En kai mä oo rääkänny mun hiuksia niin että ne on katkennu? :'( No en kyl usko, koska mä en lämpökäsittele, värjää tai tupeeraa hiuksiani. Ja se näyttää kyllä aika järjestelmälliseltä, eli ei oo mitään random katkeiluja. Joten kai mulla sitten on kerrostukset... kiva huomata tyyliin kuukausi kampaajakäynnin jälkeen ;D
Alle: Niinpä muuten! Kiitos, sait huolet katoamaan :) Voi hyvinkin olla!
« Viimeksi muokattu: 08.01.13 - klo:17:33 kirjoittanut piste »