Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536245 kertaa)

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1050 : 14.01.15 - klo:22:22 »
Liselle, aivan ihana tuo violetti väri  :o <3 Minkälaisella värillä olet värjännyt?

Voi kiitos! Tykkään tästä itekkin ihan älyttömästi. Tosin tää sävy vaihtelee hirveesti valon perusteella ja on tuossa kuvassa vähän vaaleempi, kuin yleensä.
Väri on Special Effectsin Deep Purple ihan ihan pienellä Directions Coral Red lisäyksellä ja sekotettuna reiluun määrään hoitoainetta. Ja laitettu vielä hitusen punertavaan hiukseen.
Toi Special Effects muuten tarhaa ihan käsittämättömän paljon :o
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1051 : 15.01.15 - klo:11:01 »
Kristiina, kiitos ehdotuksesta, mutta kokeilin, mutta en ihastunut Elumeniin, omalle kukkarolle liian kallista jopa ja mä vaan kyllästyin siihen ainaiseen tyven värjäilyyn, joka näkyi mulla jo parissa viikossa. Oma hius kasvaa aikamoista tahtia välillä ja kun oma väri on tuhkainen 9-10 niin...
Ja yksinkertaisesti laitoin itsestäni vierekkäin kuvat mustassa, punaisessa ja vaaleassa hiuksessa, niin tykkäsin eniten siitä omasta vaaleasta :)

Ja tarttee kyllä leikata latvaa, sen verran kuivat on + tänään askoribiihappokäsittely vielä ja huomenna vaalennuspesu Rialilla eli kuivaa lisää. Eli leikkaan. Varautunut jopa 7 cm lyhennykseen.

Edit. Lisäyksenä vielä, että saisihan hennalla ja indigollakin msutata, mutta ei edes kiinnostanut kokeilla, vaikka ennen mustan hiusvärin nimeen oon vannonutkin, ei enää vaan kiinnosta värjääminen ja musta on tosi hienoa, että mä joka on koko aika halunnut eroon omasta väristä, niin tahtoo sen ihan oikeasti kuitenkin. Kyllästyin lopullisesti värjäykseen + mun hiukset kasvoi kaikista parhaiten, kun en värjännyt ollenkaan, annoin vaan olla :) Äh, nää pohdinnat menis jo oma värin kasvatus puolelle, mut kun ei se vielä ole startannut :D
« Viimeksi muokattu: 15.01.15 - klo:11:11 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1052 : 15.01.15 - klo:16:28 »
Tsempitys Chaokselle :) Se sun oma väri on kyllä niin ihana vaalea.

Minäkin kasvatan edelleen, mutta ensimmäistä kertaa vuosiin niin, että arvon mielessäni haluaisinko ensin vielä lisää mittaa (pystyäkseni tekemään yhden tietyn kampauksen nykyistä paremmin) vai pitäisinkö tätä nykyistä 95 cm / häntäluu+ pituutta ehkä puoli vuotta, jotta ihan latvassa oleva pieni oheneminen poistuisi muutaman sentin leikkaamisen myötä. Kasvatin vuoden 2011 ison pätkäisyn jälkeen pari  vuotta kokonaan leikkaamatta ja pääsin sillä tavalla nopeahkosti takaisin häntäluupituuteen. Totesin sitten, ettei fairytale-latva ole mun juttuni. Leikkasin viime toukokuussa muutaman sentin ja tässä kuussa myös, eikä tuo latva mikään kamala liru ole nytkään, mutta toki ohuempi kuin heti niskasta. Asia korjaantuisi lisää, kun malttaisin pysyä hetken tässä pituudessa ja leikkailla sentin joka kuukausi tai sinne päin.

Toisaalta pystyn tekemään nyt joten kuten letin, joka tehdään vähän toiselle sivulle ja kietaistaan siitä pään ympäri ja toisen korvan takaa päähän kiinni (englanniksi coronet braid, se sellainen mitä ukrainalainen ministeri Julia Timoshenko pitää melkein aina, jos tiedätte? Google auttaa ;) ) Se näyttää edestä ihan pätevältä nytkin, mutta jotta sen pystyisi tekemään ihan oikein eli aloittamaan letin keskeltä takaa ja että letin toinen pää tulisi takaisin taakse, tarvittaisiin vielä noin 20 cm lisää. Luultavasti enemmänkin. Vähän puuttuu mittaa vielä hiukan sivulta aloittaenkin, mutta tosiaan edestä katsoen ok. On minusta niin kivannäköinen tyyli ja todella mukava pitää, että haluaisin toisaalta myös edistää sen onnistumista nykyistä paremmin.

Eli leikkaan noin sentin joka toinen kuukausi tai fiiliksen mukaan, jolloin latva kohenee hitaasti ja pituuttakin tulee hitaasti lisää... :P Dilemma tämäkin, kun tahtoisi kahta asiaa samaan aikaan eikä molempia voi edistää täysillä samanaikaisesti. En tosin valita, koska pystyn tekemään sen kampauksen tyydyttävästi nytkin. Aina vaan pitäisi muka olla täydellistä :P Tämähän on oikeastaan täydellisin hiustilanne, mitä mulla on ollut koskaan: oma väri ja pituus jo melkein takaisin siinä, mistä pätkäisin silloin lyhyeksi kun halusin värin pois.

Tällainen kampaus siis, omassa päässäni:

[img=http://[/img]

Edit: Tuumasin seuraavana päivänä tuon kirjoittamisesta, että taidan kallistua nyt enemmän sille kannalle, että edistän enemmän tuon letin oikean aloitus- ja lopetuskohdan saavuttamista, koska se tuntuu vähän tärkeämmältä juuri nyt :) Leikkaillaan enemmän taas vaikka ensi vuonna.
« Viimeksi muokattu: 16.01.15 - klo:13:45 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1053 : 16.01.15 - klo:08:48 »
^Hehe, mä muistankin sen pätkäisykuvan. Antaa toivoa minullekin, että kyllä se tukka takaisin kasvaa. :) Olen ehkä itse vähän hölmö, kun en kasvata omaa väriä vaan pidän shokkipunaista. Toisaalta mä kerran pääsin värjäämällä todella lähelle omaa sävyä ja vaikka se näytti hyvältä (iho näytti terveeltä yms.), niin jotenkin se ei silti tuntunut "omalta" jutulta ja täräytin takaisin rakkaaseen punaiseen. Saa nähdä, kiroanko kolmen vuoden päästä sitä, että olen jumissa punaisen pitkän tukan kanssa, kun kaipaan omaa väriä. Ehkäpä, ei voi ennustaa. ;D
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1054 : 16.01.15 - klo:10:37 »
Oho, bsl alkaa pikkuhiljaa lähestyä! :o

1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1055 : 16.01.15 - klo:20:18 »
scoundrel, vaaaau :o :) Hienot hiukset!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1056 : 16.01.15 - klo:23:20 »
Uusinta kuvaa kampaajareissun jälkeen. Kaikki hapsottavat latvat sai kyytiä ja lähti ainakin 6 cm, ehkä jopa 10 cm. Yhyy, vaikka pakko myöntää että latva oli tuon tarpeessa.

« Viimeksi muokattu: 16.01.15 - klo:23:57 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #1057 : 18.01.15 - klo:17:29 »
Armpit lenghtiä lähestytään, viimeksi elokuun alussa leikkasin polkan. Aika nopeasti nämä on kasvanut, lokakuussa hairahdin taas värjäämisen polulle, mutta nyt ties kuinka monetta kertaa kasvatellaan omaa väriä... ;D Tosin nyt pikkuhiljaa vaalentelen värjättyä osuutta sitä mukaa kun omaa väriä tulee, sillä kasvatus on aina kaatunut siihen kulahtaneeseen punertavaan latvaan.
Joku tailbone lenght voisi olla ultimaattinen tavoite, mutta tänä vuonna olisi kiva saada hyväkuntoinen bsl ja oikeasti jättää se tyven värjääminen, koska se oma väri on vaan kaikista istuvin ja ihan eri laatua kuin värjätty. taidan olla myös päiväni tummanruskeissa jouhissa elänyt, nyt viehättää taas oma väri mutta myös raidat/balayage/ombre.
Jahka rahatilanne antaa myöten, satsaan hyväincisiin tehohoitoihin. Olisi kiva löytää myös hyvä voidemainen jätettävä, jota käyttää silloin tällöin. Muutoin olen nyt alkanut kiinnittää huomiota riittävään proteiinin- ja vitamiinien saantiin sekä vedenjuontiin (varsinkin kun siirryin lokakuussa kasvissyöntiin). Päähieronta, hiusten öljyäminen hiusöljyllä ja uittaminen suihkehoitsikassa ennen pesua, öljyhoidot ja cwc käytössä. Öljymuhituksia olisi kiva tehdä useammin, mutta en tykkää suoristaa jos alla on öljyhoito, ja tällä hetkellä suoristusbuumi jyllää.

Joo sekava viesti, mutta saa suositella hyviä voidemaisia jätettäviä! Mielellään ilman rakennepaikkaavia ainesosia O:)
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #1058 : 19.01.15 - klo:15:50 »
Vauu onpa nättejä hiuksia tällä sivulla!  <3

Päivitänpä vähän tätä omaa tilannetta. Olin tosiaan viime vuoden lopun lakossa leikkaamisen suhteen ja nyt tekisi jo hirveästi mieli tasata latvaa. Tukka on kasvanut tosi jyrkästi v-malliin ja itsehän tykkäisin tasaisemmasta enempi. Haluaisin jatkossa trimmata latvaa ehkä kahdesti vuodessa, mutta hankalaksi aikatauluttamisen tekee se, että kampaajan luo pitää matkata toiselle paikkakunnalle asti (itse en enää kovin mielelläni leikkaisi omaa tukkaa). Piakkoin olisi ehkä mahdollisuus päästä vakikampaajalle ja sitten ei tarvisikaan leikata taas noin puoleen vuoteen.
Viime toukokuisen pätkäisyn jälkeiseen kasvuun olen ollut ihan tyytyväinen. Hiukset leikattiin noin kainaloihin yltäviksi ja huitelen nyt jossain BSL:n ja vyötärön välimaastossa, vyötärö tavoitteena. Olisi niin kiva päästä vyötärölle jo ennen kesää, mutta katsoo nyt  8)
Syön pitkästä aikaa piimaata, lähinnä kynsien takia, mutta oisikohan siitä jotain hyötyä myös hiuksille.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1059 : 20.01.15 - klo:10:12 »
Mulla ainakin piimaa (Piimax) on tehostanut kaiken karvan kasvua aika runsaasti. Niin hiusten kuin säärikarvojenkin. Mutta vaikutus hiustenkasvuun on sen verran toivottu, että en häiriinny normaalia tuuheammista säärikarvoistakaan.
Vois varmaan taas purnukan hommata.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1060 : 20.01.15 - klo:19:32 »
Tulipa eilen pistettyä vähän kuontaloa uusiks. Ei nyt miään suuremmoinen muutos, mutta nyt on tukka joka kohtaa samanvärinen  :D

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1061 : 22.01.15 - klo:16:36 »
Kiva huomata kuinka paljon täällä on kuvia motivoimassa. :) mun tekee niin mieli leikata kerroksia, koska hiukset on taas liian tasamittaiset. Kaipaan kasvojen ympärille lyhyempiä hiuksia, mutta kyllä latvoistakin pitäisi muutama sentti siistiä. En tiedä kannattaisiko vain tsempata kesään asti leikkaamatta vai käydä hakemassa kampaajalta uusi hiusmalli. Oon pyöritellyt tätä asiaa mielessäni ihan liian kauan jo, ja jännitän sitä meneekö hiukset liian ohuen näköiseksi jos niitä kerrostaa.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1062 : 22.01.15 - klo:20:54 »
Nooh, mulla mietitytti raskinko millään leikata nuita huoja latvoja pois kun pituus lyhenee niin paljon (tosiaan meni sitten jopa 10 cm), mutta kun tuota kuvaa katsoo niin on tämä niiiin paljon siistimmän näköinen että kannatti. Kun kuitenkin harvoin tasaa.

Miten olisi jos leikkaisit eteen vain ihan vähän kerrostuksia? Ei ole sitten niin kova homma kasvattaa pois. Kasvattamiseen tulee kuitenkin ehkä lisää intoa kun saa jotain pientä uutta.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1063 : 22.01.15 - klo:21:46 »
Mua harmittaa, kun leikkuutin kerroksia tukkaan. Kiharrettuna näyttää ihan hyvältä ja on helppo kihartaa, mutta normaalisti aukiollessaan jotenkin kamalan epäsiistiltä. Kampauksia on vaikea tehdä, aina alkaa jostain lyhyemmät kerokset törröttämään ja latva on liru.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #1064 : 24.01.15 - klo:14:43 »
Vähän kuvapäivitystä, tällä kertaa letillä: http://i.imgur.com/AgkxsGC.jpg

Jaksan ihmetellä paksuutta, vaikka hiuksia lähtee aivan hitosti pestessä ja harjatessa. Ehkä se on normaalia. Päänahan hilseily huolettaa, mietin just et mitäköhän ratkaisua keksin tähän :-(
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B