Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536057 kertaa)

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1065 : 24.01.15 - klo:17:00 »
Kai niitä hiuksia lähtee kaikilta joka päivä, näin ainakin mulle on opetettu. Pitkän tukan kanssa se tietysti näyttää enemmältä. Muakin kauhistuttaa välillä se irtokarvan määrä, mitä suihkun lattiakaivoon ja hiusharjaan kertyy, mutta jos päässä on 65 cm pitkiä hiuksia, niin kyllähän se pari karvaakin näyttää yllättävän paljolta.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #1066 : 24.01.15 - klo:18:16 »
Liityn kasvatusjoukkoon. Tässä on maailman surkein kuva tän hetkisestä tilanteesta. Vasemmalla siis nyt siis eilen otettu kuva, ja oikealla 2014 elokuun alussa otettu kuva. En tiedä näkeekö tuosta kunnolla eroa, kun kuvat ei ole otettu ihan samasta kulmasta.  ::) (kesäinen kuva otettu ulkona varjossa, ja uudempi sisällä salamalla) Latvan on epätasainen, koska olen leikannut sen itse.  ;D Nyt mietin että pitäisikö hieman napsia kuivaa latvoista, koska viime leikkauksesta on tasan vuosi ja talvi tuntuu taas tehneen tuhojaan. Ei vaan raaskisi luopua pituudesta.

Vaikka kuvasta ei ehkä hahmota, niin tukka tuntuu nyt kyllä paljon pidemmältä kuin loppukesästä. En tiedä kuinka monta senttiä on tullut lisää kasvua, mutta tuntui että loppuvuodesta sai värjätä tihempään tyveä. Nyt kasvu on ehkä taas hidastunut.

Pituuden kasvussa tuntuu olevan sellainen maaginen raja, että kun latva ylittää sen tietyn rajan - tuntuu hiukset heti paljon pidemmiltä vaikka eroa vanhaan olisi sentti. Tajuaako kukaan mitä tarkoitan?  ;D

Saapa vaan nähdä kuinka kauan jaksan tätä kasvattelua. Jossain vaiheessa aina kyllästyn, ja leikkaan pitkän polkan piristääkseni ilmettä. Sillä hetkellä ei vaan muista, että kasvatusvaihe sen jälkeen on aika kyllästyttävä. Jospa nyt pitäityisin pidemmässä lookissa, niin kampauksiakin olisi helpompi tehdä.

Otsatukan kasvatusprojekti mulla on myös ollut meneillään heinääkuulta saakka. Mulla oli suora otsis 10 vuotta, ja nyt vihdoinkin yritän kasvattaa sitä pois. Otsis on nyt kasvanut jo sieraimiin saakka, mutta ei yltä kunnolla korvien taakse. Tarkoitus olisi muotoilla sivuotsis, mutta täytyy vielä hieman kasvatella ennen kuin pystyy hahmottamaan mihin jakaus sopisi parhaiten. Kauhea totutteleminen siihen että otsa on paljas ja kulmakarvat näkyy. Suoran otsiksen alta ne ei näkynyt, eikä tarvinnut pahemmin huolehtia kulmakarvojen tilasta tai väristä. Nyt kun on kasvatellut otsista, on tukka ollut aina vaan vedettynä pannalla taakse ja alkaa vähän kyllästyttää pitää hiuksia joka päivä samalla tyylillä. Lisäksi jatkuva pannan käyttö saa pään särkemään.  :P

En ole vielä määritellyt mihin pituuteen olisi kiva päästä, eikä mun hiukset ole varmaan koskaan ollut BSL:lää pidemmät. Ehkä siihen voisi ainakin tähdätä. Väkisin en yritä kasvattaa pitkää tukkaa, jos näyttää siltä että latvasta tulee harvat ja epätasaiset. Siistimpi keskipitkä on aina parempi kuin epäsiisti ja väkisin pitkäksi kasvatettu.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1067 : 28.01.15 - klo:08:26 »
Lilli, kiva idea kerrostuksesta. :) Annan itselleni luvan leikata kerroksia ilman että pituus kärsii, mikäli vielä sakset vetää puoleensa.

Vaihdoin shampoon mahdollisimman hellävaraiseen ja hoitoaineen mahdollisimman siloittavaan. Muutoksen myötä hiukset tuntuu tosi pehmeiltä, eli uskon jaksavani roikkua ainakin pari kuukautta ilman latvojen tasoitusta tämän voimalla. Leikkuulakon onnistuminen alkaa tuntua realistisemmalta nyt kun latvat eivät rapise kuivuuttaan. :) Vielä jos viisi kuukautta sinnittelee, niin se tarkoittaa ainakin viittä erittäin tervetullutta senttiä lisää pituutta.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1068 : 31.01.15 - klo:12:54 »
Se seuraavan aamun tunne kun on edellisenä iltana trimmannut hiukset. Pituutta lähti ehkä puoli senttiä, mutta jotenkin siihenkin on niin tottunut ja kiintynyt että vähän kammotti katsoa peilistä. Ja tietysti yön aikana nuttura oli jättänyt nutturalaineet ja hiukset tuntui superlyhyiltä. 0_0 Alkoi jo latva rutista sormien välissä mutta ei rutise enää. Seuraava trimmi sitten syksyllä. Mun täti osaa ottaa just sopivasti hiuksista pois. :ts

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1069 : 11.02.15 - klo:11:50 »
Liityin kasvattajiin parisen viikkoa sitten. Ajattelin, että en leikkaa/leikkauta hiuksia enää tämän vuoden puolella. Ja trimmauksen teen itse. Ei kai se latva kovin vinoon mene jos ottaa vaan sentin vaikkapa ensi tammikuussa.  :) Hiukset on nyt kainalomittaiset. Paljon raitista happea, hyvää ruokaa ja ehkä biotiinia niin eiköhän tää ala tästä kasvaa.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1070 : 11.02.15 - klo:12:16 »
Kävin kampaajalla alkuviikosta ja ekaa kertaa kampaajakin sanoi, että ei tarvitse leikata kun latva on niin hyvässä kunnossa. Ihan vaan pari milliä otti sieltä täältä  :D Nyt ahkerasti öljyhoitoja, että jatkossakin pystyy olemaan leikkamatta.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1071 : 11.02.15 - klo:14:39 »
Mä aattelin olla kesän alkuun asti leikkaamatta, vaikka latvat sitä kovasti kaipaiskin. Viime leikkuusta aikaa varmaan 4, 5 kuukautta? Tavoitteena on kasvattaa puoli/alaselkään asti, mutta ennen sen tavoittamista kasvatan parempikuntoista hiusta. Latvoissa kun on vieläkin hieman blondailun jälkiä jotka saan toivottavasti kesän aikana napsaistua pois ilman että pituus sen kummemmin kärsii :D Onnekseni kampaajana toimii ihana ystäväni joka osaa leikata aina millilleen niin paljon kuin pyydän  :-*
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1072 : 13.02.15 - klo:22:37 »
Eihän tässä noiden viimeaikaisten hiusinspiraatiota-ketjun linkkien yms. jälkeen enää voi muuta kuin haluta kasvattaa! Syksyn aikana tuli leikattua erissä yhteensä ainakin 10 cm ja nyt olen junnannut suunnilleen kainalomitassa, josta tykkään kovasti, mutta kyllä se pidempi vain kovasti taas houkuttelee. Leikkuissa lähti ihan tuntuvasti pitkään ärsyttänyttä kuivaa latvaa, joten ehkä sitä voisi uskotella itselleen kasvatuksen sujuvan nyt mukavammin... Mulla on ainaisena ongelmana se, että en ollenkaan tykkää pituudesta kainalomitan ja mid-backin välillä. Tykkään pitkästä polkasta, kainalomitasta ja näiden välimaastosta sekä midbackin ja vyötärömitan välistä. En jostain syystä siedä bsl:n kanssa olemista. Mun ihannemitta pitkissä hiuksissa olisi siis suunnilleen mid-backin ja vyötärön puoliväli. Voi kun mä joskus pääsisin tuon rasittavan välivaiheen yli, ja vielä niin, että jo lähtökohtaisesti kehnot hiukset eivät siihen mennessä ole kuluneet ihan olemattomiin.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1073 : 13.02.15 - klo:23:02 »
^ Piti käydä itsekin tuota ketjua lukemassa, koska näin kevättä kohti mennessä olen alkanut salaa himoita pitkää polkkaa  ;D mutta nyt kyllä löytyy taas innostusta kasvattamiseen! Kyllä kärsivällisyys palkitsee  :D Harmillisesti olen alkanut havaita latvojen kuivumista ja edellisestä leikkauksesta onkin nyt se 1,5 vuotta aikaa. Vielä nämä olis pelastettavissa, jos vain löytyisi joku hyvä, hajusteeton latvasuoja. Nyt olen käyttänyt vain Erisanin ihan perushoitista latvasuojana välillä öljyn kera, mutta kaipaisin myös silikonia! Silikonipitoinen+hajusteeton on harmillisen harvinainen kombo  :-\
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1074 : 13.02.15 - klo:23:21 »
^ Mites joku silikonipitoinen perusvoide tai muu kosteusvoide? Osassa niistä on ihan samankaltaisia koostumuksia kuin joissakin latvasuojissa, ja hajusteettomien valikoima on paljon suurempi.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1075 : 13.02.15 - klo:23:56 »
^ Voisi kyllä kokeilla :D Ainakin Orionin Nutradermissä näyttäisi olevan dimetikonia, mutta en ole ihan varma onko koostumus muuten hyvä.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1076 : 14.02.15 - klo:10:39 »
Harmillisesti olen alkanut havaita latvojen kuivumista ja edellisestä leikkauksesta onkin nyt se 1,5 vuotta aikaa. Vielä nämä olis pelastettavissa, jos vain löytyisi joku hyvä, hajusteeton latvasuoja. Nyt olen käyttänyt vain Erisanin ihan perushoitista latvasuojana välillä öljyn kera, mutta kaipaisin myös silikonia! Silikonipitoinen+hajusteeton on harmillisen harvinainen kombo  :-\

Entä hajusteeton liukuvoide ;D ? Kuulostaa kummalliselta, mutta juurekset ovat todenneet silikonia sisältävän liukuvoiteen toimivan oikein hyvin myös latvasuojana. Pikaisella haulla Acolla näkyi olevan silikonia sisältävä hajusteeton liukuvoide valikoimissaan.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #1077 : 14.02.15 - klo:19:08 »
Minen tajua miten pitkä ja paksu tukka muka tarvitsisi olla, että saisi kivoja ja näyttäviä nutturoita. Toivottavasti jaksaisin nyt vaan hoitaa ja tuuheuttaa kasvustoa, enkä ragequittaisi kohta kun eihän nämä mun väkerrykset nyt vaan näytä miltään.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #1078 : 15.02.15 - klo:08:00 »
^Miten musta tuntuu että ohuempaan tukkaan saisi helpommin väännettyä nättejä nutturoita :D Välillä kun tekee esimerkiksi sukkanutturan, niin tuntuu että sitä hiusta on yksinkertaisesti liikaa, vaikkei kuontaloni ole edes poikkeuksellisen pitkä tai paksu.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa moderninainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #1079 : 15.02.15 - klo:12:50 »
Löysin sitten päästäni sellaisen 7-haaraisen D:
Lähti uudet hiussakset tilaukseen ja heti kun saapuvat niin lähtee tukasta sentti tai pari pois. Tarkoituksena oli pitää leikkauslakkoa maaliskuuhun, trimmata pari milliä ja kesän jälkeen leikata pari senttiä. Nyt ei kuitenkaan taida olla mahdollista odotella. Toivotaan, että paremmilla saksilla pystyisi venyttämään leikkausväliä!
1bf11.Kuiva tukka kuivilla latvoilla. Lähes bsl pituisena. Hiustyylit vaihdelleet vuosien saatossa pitkästä lyhyeen, kaljuun ja rastoihin takaisin suoraan tukkaan, mutta aina punaiseksi värjättynä.