Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535652 kertaa)

Poissa salute

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1080 : 19.02.15 - klo:19:17 »
Kampauksista puheenollen. Muistaakseni ainakin TLHC:ssä on ollut jo pitkään vallalla ajatus, että ohuempaan tukkaan saa aiemmin kieputettua kaikki nutturoita. Ja mulla itselläni se tuntuu pitävän paikkansakin, vaikka ei mulla mikään kovin paksu letti (ii/iii) edes todellakaan ole. Sain kasvattaa reilusti vyötärön yli, jotta sain esimerkiksi kahdeksikon muotoisen nutturan kasattua fiksusti. Sen sijaan moinen onnistui mainiosti, kun jätin puolet hiuksista auki jo jossain BSL:n paikkeilla. Kaverini teki ohuemmalla hiuksistolla samaa kampausta jo paljon lyhyemmässä mitassa ihan koko tukkaan. Ehkä se hiusmassa ei sitten vaan väänny ja kieputu niin helposti paksummassa tukassa, tai latvat eivät tarpeeksi ohuet massaltaan? Emt.

Longbob-mittaa en haluaisi leikata juuri tuon vuoksi, koska silloin tosiaan taakse ei saisi mitään kivoja kampauksia enää. Ponnari alkaa jossain vaiheessa kuitenkin kyllästyttää. Lyhyempi polkka sen sijaan kelpaisi, vaikka sehän vasta yksitoikkoinen oliskin pidemmän päälle. :D

Poissa Fishbones

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Sukupuolikapinallinen
« Vastaus #1081 : 19.02.15 - klo:23:21 »
^^ Voin allekirjoittaa tän kans. Mulla on hiukset heittämällä iii (mitä oli mun pitkään vaikea myöntää), ja mun on näin BSL mittaisella hiuksistolla turha haaveillakkaan mistään erikoisemmasta nutturasta. Lettikin, vaikka onkin paksu, on edelleen säällittävän lyhyt nysä, kun paksuus syö pituutta vaikka kuinka.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1082 : 20.02.15 - klo:16:57 »
En tiedä onko tästä muille apua, mutta mulla ainakin edellä mainitun long bob -himon taltuttamisessa toimii se, että kyseinen malli on jo vähän turhankin suosittu. Itse vieroksun ihan tiedostamattakin kaikenlaisia massailmiöitä, joten mulle tämä on ehkä just hyvä hetki kasvattaa (olettaen että tuo nyt vaivautuisi kasvamaan...). Mua ärsytti hyvän aikaa pitkät mallitkin, kun sitä samaa, latvoista kiharrettua näkyi ihan kaikkialla, mutta kohtahan ärsytyksen voinee siirtää pitkään polkkaan. ;D Ei mulla siis oikeasti ole mitään tiettyjä hiusmalleja vastaan, mutta liika kaavamaisuus ja trendikkyys tökkii.
1cFii, oma väri.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1083 : 21.02.15 - klo:12:41 »
^ Oot ihan oikeassa, varmasti itsekin sain tuon päähänpinttymän siitä että joka puolella näkee sitä. Mulla on alle sata kaveria facessa ja sielläkin on uutisvirrassa vilahtanut long bob. Seuraan Rachel Talbottia Youtubessa, ja hänellä on kyllä niin täydellinen long bob. <3 Onneksi mulla meni jo pahin himo ohi, ei enää ole pakottavaa tarvetta saada sitä, mutta on se silti vielä ihana.

Mulla on alkanut jo kunnolla näkyä juurikasvu, jakaus näyttää aivan hirveältä! xD Voi pojat, tulispa ne pari senttiä vielä lisää että se näkyisi sitten kunnolla oma väri.

Poissa MoonDream

• Haiven
  • *
« Vastaus #1084 : 25.02.15 - klo:05:35 »
Enpä ole kuullutkaan long bobista aikaisemmin. :) Minkälainen mahtaa olla, bobbi mutta pidempi versio? *tsekkaa googlesta* Aaa tuollainen! Olen itse kutsunut tuota hartiamittaiseksi, mutta kun sitä miettii, niin meneehän tuo vielä bobistakin. :D

Luulen, että vaikka tukka olisi ohut mutta silti tarpeeksi pitkä, voi sillä saada aikaan tosi hienoja nutturoita. Varsinkin jos osaa jotain monimutkaisempia.

Minäkin olen kuullut tuosta liukuvoiteen käytöstä hiuksiin, ja mikäpäs ettei. :D Jos osoittautuu jollekulle toimivaksi. En kyllä itse ole kokeillut, kun en käytä latvasuojia. Ja tarpeeksi suojaa saan silarihoitoaineista.

Rohkaistuin muuten tuossa viikko-pari sitten kokeilemaan uudestaan hendigoa hiuksiin. Meni pitkään että uskalsin vuoden 2010 mokauksen jälkeen kokeilla uusiksi (laitoin silloin ilmeisesti liikaa indigoa suhteessa hennaan, josta lopputuloksena lähestulkoon mustat hiukset). Tällä kertaa siis olin ekstravarovainen ja laitoin seokseen kolme osaa hennaa ja yhden osan indigoa, ja värjäsin vain latvat. No, väri ei ainakaan muuttunut tästä tummasta punaruskeasta, mikä oli tarkoituskin! Huomasin tosin, että muutamassa suortuvassa oli hiukan sinistä värjäyksen jälkeen (en ilmeisesti sekoittanut värejä tarpeeksi hyvin), mutta se sinertävä osa tummui ja sulautui muutaman päivän odotuksen jälkeen muun hiuksen sekaan melko hyvin. Ensi kerralla voisi värjätä suuremman osan hiuksista ja muistaa varmuuden vuoksi lisätä hennaa suhteeseen vielä 1-2 grammaa enemmän ja lopuksi myös sekoittaa tooosi hyvin.

Ennen uutta hendigointia aion kuitenkin värjätä juurikasvun vielä tutulla ja turvallisella ( ::) ) markettivärillä. Kukaties jos myöhemmin saan hallittua hendigon käytön kokonaan, en tarvitse enää markettivärejä, ja se olisi mahtavaa! Tällaisena hippinä kun on jatkuva pyrkimys ostaa/käyttää luonnonmukaisia ja eettisiä tuotteita.

Olen todella tyytyväinen muuten latvojen kuntoon, välillä kun tulee tässä koneen äärellä selvitettyä ja katseltua niitä, niin suorastaan kimmeltävät ja välkehtivät valoa vasten. Jotain siis minun on täytynyt tehdä tosi hyvin! :D Tosin hyvänä mahdollisuutena on, että silikonit ne siinä vaan kimaltelevat, mutta samapa tuo. ;D

Midbackissa mennään yhä, ja todennäköisesti vielä hyvän aikaa. Näissä ei taida olla kovin symmetristä leikkausta, aika lailla V:n muotoiset ovat kun heilauttaa kaikki hiukset selän taakse. Pisimmät hiukset siitä keskeltä ovat ehkä n. 5 sentin päässä vyötäröstä mutta nämä eivät todellakaan näytä tai tunnu vyötäröpituisilta, ehkä juuri ja juuri siltä midbackilta, koska suurin osa latvoista näyttää olevan siellä tai vähän BSL:n puolella. Katsotaan asiaa uudemmin sitten ensi jouluna. :D Leikkauttamaan en kyllä mene, koska INHOAN sitä miten joka ikinen kampaaja repii niitä hiuksia sillä hemmetin harjallaan. Vaikka kuinka huomauttaisi että ole sitten tosi hellä, niin tyynnyttelevästä vastauksesta huolimatta sama raappaus jatkuu: nips, naps, raks, raap.  >:( Mutta ei siinä leikkauksessa mitään, leikkaavat kyllä siististi ja taidokkaasti. Mutta saan kyllä hiukseni leikattua itsekin ihan tyydyttävästi, joten turhaa rahanhukkaa minulle.
1a F i / Midback - Kestovärjätty markettivärein, cassiahoito silloin tällöin, shampoot ja hoitikset vaihtelevat. Search & destroy myös on oivallista ajanvietettä! :D Kasvatus jatkuu ->

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1085 : 27.02.15 - klo:19:42 »
Minäkin meinasin jo ajatella long bobin leikkauttamista, mutta mietin puoli päivää ja ajattelin, että kasvatan kuitenkin. Viisi senttiä kaipaisin pituuteen näin ensi hätään ja se kasvanee nopeaa, koska pidän hiuksia aina kiinni ja nyt pinnitän jopa otsiksen, koska sitäkin kasvattelen. Olen tosi ihastunut ranskanletin ja nutturan yhdistelmään, että olen nyt kolmena päivänä sellaisen tehnyt ja teen varmaan aika usein jatkossakin. Kiharat väännän nutturan pohjalle niin näyttää kuohkealta.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1086 : 01.03.15 - klo:09:59 »
Olen nyt yrittänyt pitää hiuksia enempi kiinni, niin se "normaali" määrä mikä päivässä irtoaa hiuksia, tuntuu ihan valtavalta. Normaalisti kun aukiollessaan irtohiukset pääsee varisemaan hiljallen päivän aikana, mutta kun ovat jatkuvasti kiinni niin lähtevät sitten vasta kun hiukset avaa :D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1087 : 01.03.15 - klo:18:42 »
Olen kasvatellut tässä hiuksia useamman vuoden. Ensin vain pituutta, sitten omaa väriä takaisin ja nyt taas pituutta. Jotenkin alkuun olin todella tarkka siitä mitä aineita käytin hiuksiini, nykyisin en niinkään. Tuntuu, että monet entiset suosikit jättävät hiukset ylihoidetuiksi, märän näköisiksi. Öljyt tuntuivat kerääntyvän hiukseen todella nopeasti ja palasin sulfaatillisiin shampoisiin. Myös suhtautuminen silikoneihin on muuttunut täysin. Ennen välttelin, nykyisin suosin. En näe niistä olevan niinkään hyötyä shampoissa, mutta kyllähän silikonit suojaavat pitkää hiusta. Hiuksen hoitaminen sen sijaan on käytännössä mahdotonta, joten olenkin päätynyt lopputulokseen, että on parasta rasittaa hiusta niin vähän kuin mahdollista ja suojata niin paljon kuin vain voi :D Lopputulos on yllättävän toimiva. Hiusten värjäyksen lopettaminen ja käsittelyn vähentäminen on tehnyt varmasti suurimman muutoksen hiukseen. Siinä missä ennen odotin purkkien tekevän ihmeitä hiuksilleni, tyydyn nykyisin mukavaan suihkuelämykseen (=kiva tuoksu) ja siihen että hius jäävät kivan näköisiksi.

Haha, mulla on näköjään menossa lama hiustenhoidossa.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1088 : 01.03.15 - klo:20:41 »
^ Huomasin sun viestissä toisaalla, että sulla on Tigin Bed Head Re-Energize-setti. Onko sulla ollut niitä käytössä pidempäänkin? Toimivatko ne sulla noin niin kuin tuossa yllä kuvailit sopivaksi? Mulla on ollut noita joskus, ja ovat ainakin suosikkini Tigiltä, ja mietin, pitäisikö niitä kokeilla vielä joskus uudelleen. (Tuoksu on ihana, mutta vähän liiallisen rajoilla mulle.) Mäkään en voi hiuslaatuni vuoksi mitään raskasta tai rasvapitoista käyttää, mutta kun nyt taas haaveilen kasvatuksesta, niin jollain pitäisi varjella kuontaloa vahingolta.
1cFii, oma väri.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1089 : 01.03.15 - klo:20:54 »
Mulla ne on itse asiassa vasta matkalla tänne, mutta lupaan kertoa kokemuksia heti kun olen hetken ehtinyt testailla :)
Tällä hetkellä on ollut pääasiassa käytössä XZ:n suklaa-vanilja sh ja ha + Sebastian Potion 9, mutta huomaan että latva kaipaisi lisäsuojaa. Siten olen sekoitellut vuoroin mistäkin silikonimössöstä latvasuojia, ja käyttänyt välillä silikonisempia naamioita. Loogisesti kuitenkin päättelin, että helpointa saattaisi olla vain valita silikonisempi hoitoaine, niin ei tarvitsisi lätkiä niin monia tuotteita hiuksiin. Katsotaan miten Tigin Bed Head Re-Energize toimii!
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1090 : 01.03.15 - klo:21:38 »
^ Kiitos, kokemukset kiinnostavat kovasti! Muistan ainakin saaneeni kehuja siitä, miltä oma värini näytti, silloin kun käytin noita. Mulla taisi olla silloin suunnilleen puolet mitasta omaa väriä. Jossain kohti ainakin shampoon koostumus kuitenkin muuttui vähän, ja seuraavan pullon kanssa kokemus ei muistaakseni ollut ihan niin hyvä kuin ekan. En itsekään tykkää käyttää edes jätettäviä, joten kevyt, silikonipitoinen hoitis olisi käytännössä helppo vaihtoehto. Sopivia on kuitenkin todella harvassa näin latistuville hiuksille, varsinkin kun inhoan ihan yleisestikin kovin sileää tuntua.

Mulle hiusten pitäminen kasvatuskunnossa on aina vähän vaikeaa, kun päänahan takia sulfaatillinen shampoo ja usein toistuva pesu on selviö. Eihän tämäkään niin haittaisi, jos voisi käyttää tuhteja hoitiksia, mutta tukka on ohut ja latistuva ja päänahkakin syyhyää, jos hoitista joutuu liian lähelle. Minusta päänahan terveys on kuitenkin tärkeintä, joten pesu on mitä on. Sopivan hoitiksen metsästys onkin sitten se ikuinen päänvaiva...
1cFii, oma väri.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1091 : 04.03.15 - klo:15:43 »
Mää tarvisin motivaatiota selviämään viimeisestä kolmesta kuukaudesta saksimislakkoa. Oon pari kertaa jo meinannut varata ajan kampaajalle, koska mallin muutos himottaa niin suuresti. Olen kohta ollut vuoden leikkaamatta hiuksia ja olen positiivisesti yllättynyt miten siedettävässä kunnossa tämä reuhka on tällä hetkellä. Aiemman vuoden lakon jälkeen latva oli niin räjähtänyt, ettei sen kanssa enää selvinnyt. Selkeästi oikeat tuotteet käytössä tällä hetkellä! :)

• Vieras
« Vastaus #1092 : 04.03.15 - klo:17:23 »
^ Mulle tuo isoa motivaatioita ja iloa kun hiukset ovat pitemmän aikaa ns. "käyttämättömät", esim likaisena nutturalla monta päivää. Sitten pesee ne ja tuntuu kuin olisi ihan uusi tukka! ;D Myöskin hiuksien kuvaaminen ja kuvien katselu auttaa.

Edit. Tää vekotin on kyllä niin veikeän näköinen http://www.splitender.com/ mutta toimiikohan tuo oikeesti.. ???
« Viimeksi muokattu: 04.03.15 - klo:17:32 kirjoittanut höpönasu »

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1093 : 04.03.15 - klo:19:39 »
Ei vitsit, Split ender! Oon ajatellut tuota vekotinta aina tasaisin väliajoin. Sitä aikanaan mainostettiin jossain Ostos TV:ssä ja vaikutti ihan mielenkiintoiselta vehkeeltä. Tekis kyllä ihan mahdottomasti kokeilla, mutta en tiedä, uskaltaako ihan sikaa säkissä ostaa. Ostostv:n tuotteissa on kuitenkin melkoista laatuvaihtelua. Osa jutuista kai oikeasti on hyviö ja osa ihan täyttä kuraa.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1094 : 05.03.15 - klo:14:30 »
BSL saavutettu! \o/ (tai ehkä vähän ylikin, hiukset on jotenkin venähtäneet yhtäkkiä :o )

...kohta pitää kyllä lyhentää pari senttiä latvoista, rupee olemaan sen verran hampun näköistä... ::)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram