Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536367 kertaa)

grace

• Vieras
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1095 : 05.03.15 - klo:15:21 »
^ Jee, onnea!  :D Tosi kauniit hiukset sulla, jotenkin tosi luonnollisesti soljuu tuo vaaleakin latvoissa.  :)

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1096 : 05.03.15 - klo:16:04 »
^^Todella kaunis liukuväri! Piristää väriä kivasti kun sävykin on noin puhtaan vaalea :)
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1097 : 05.03.15 - klo:21:09 »
Mitenkähän saisin itseni pysymään pitkien hiusten kasvattajana. Eilen varasin kampaajalle ajan, jonka peruin äsken, tuntuu, että en vaan osaa päättää tahdonko lyhyempää vai pidempää. Tahdon kuitenkin, että hiukset yltää hyvin nutturalle ja rakastan sitä kun pitkät hiukset halailee selkää. Toisaalta, jos leikkauttaisin nippanappa kainalopituuteen tai lyhyemmäksi, osaisin pitää hiuksia aukikin.

Hitto, ehkä minä vaan kasvatan nyt.  :D Koska pidän kuitenkin hiuksia enemmän kiinni ja tykkään holvata pituuksiin öljyjä ja hoitoaineita.  <3  ::)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Kinderi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1098 : 06.03.15 - klo:10:45 »
Monesti ollut tarkoitus käydä täällä päivittelemässä omaa tilannetta. Eli syksyllä oltiin hartiamitassa ja nyt jo olkapäillä! Näyttää tukka kasvavan nopeasti ja kuvista sen näkee parhaiten  :). Mehän laitettiin leikkauslakko tulille joulukuussa, ketä on vielä mukana? Vielä olisi noin 3 kk lakosta jäljellä. Itselläni ei ole ollut vaikeuksia olla leikkaamatta. Kun kesäkuussa leikkaan huonot latvat pois, tulee edellisestä leikkauksesta yli vuosi.

Mun hiukset vaan on aika rumat, olkapäille ja hiukset eri mittaisia kaikki. Etutukka osuu leukaan, sitäkin olen
kasvatellut. Jotenkin odotan, että kun tukka on tosi pitkä eli tavoitteessani, joka on rintojen yli eli varmaan mid back, niin tukka yhtäkkiä näyttääkin paremmalta.... Noh sitä odotellessa ;)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1099 : 08.03.15 - klo:19:36 »
Monesti ollut tarkoitus käydä täällä päivittelemässä omaa tilannetta. Eli syksyllä oltiin hartiamitassa ja nyt jo olkapäillä! Näyttää tukka kasvavan nopeasti ja kuvista sen näkee parhaiten  :). Mehän laitettiin leikkauslakko tulille joulukuussa, ketä on vielä mukana? Vielä olisi noin 3 kk lakosta jäljellä. Itselläni ei ole ollut vaikeuksia olla leikkaamatta. Kun kesäkuussa leikkaan huonot latvat pois, tulee edellisestä leikkauksesta yli vuosi.

Mun hiukset vaan on aika rumat, olkapäille ja hiukset eri mittaisia kaikki. Etutukka osuu leukaan, sitäkin olen
kasvatellut. Jotenkin odotan, että kun tukka on tosi pitkä eli tavoitteessani, joka on rintojen yli eli varmaan mid back, niin tukka yhtäkkiä näyttääkin paremmalta.... Noh sitä odotellessa ;)

Olin leikkuulakossa myös mukana, mutta unohdin koko lakon. Menin kampaajalle, värjäytin hiuksiani hieman vaaleammaksi. Väri on kuitenkin vaaleanruskea tai vähän tummempi nyt. Hiusten latvat menivät niin kauheaan kuntoon, että kampaajan oli pakko leikata 5-8 cm pois. En muistanut, että hiusten latvat tosiaan olivat niin huonoon kuntoon menneet, Elumen teki niistä vain parempikuntoisen näköiset. Vanhat vaalennukset oli siellä värin alla. Aika kauan kyllä vanhaa, kulunutta latvaosaa säästelin ja koitin hoitaa, mutta parempi näin, että huonokuntoisimmat hiukset on nyt leikattu pois. Hiukset saa kuitenkin ponnarille edelleen, joka on pääasia. Leikkuulakko jatkuu nyt.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1100 : 09.03.15 - klo:07:33 »
^ Täällä ollaan lakossa vielä, mutta tiukkaa tekee. Olenkin edelliselläkin sivulla purnannut tästä tukastani, mulla on meneillään ikuisesti epätoivoinen vaihe, missä vaan takatukka kasvaa... ::) Alan olla niin toivoton, että harkitsen niiden facebookissakin mainostettavien Hairbell-tuotteiden kokeilemista.  :P

Hahah, ihana kuulla, että joku toinenkin epätoivoinen harkitsee Hairbellia!  ;D
Mulla on jotenkin tosi hämmentävä vaihe hiusten kanssa, kun ne näyttää välillä tosi lyhyiltä ja välillä aika pitkiltä. Eli nimenomaan se kauhun tasapaino, että haluaisi kasvattaa pidemmäksi, mutta toisaalta välillä ovat niin tasapitkät ja raskaana roikkuvat, että pitäisi jo leikata. Luonnollisesti tyvessä on hyväkuntoista hiusta = lättä ja värinpoistolatvat takkuuntuu, eli ei näilläkään paljoa retostella. Huoh hiukset.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1101 : 09.03.15 - klo:20:00 »
Minä oon vielä lakossa, tosin mun lakkoon kuuluu tänä vuonna kaksi ei omaa trimmausta joista olen yhden jo käyttänyt tammi-helmikuun vaihteessa. Itse en siis trimmaile mutta kaksihaaraisia saa metsästää. Mulla on hiuksissa yt sellainen sentin juurikasvu ja se näyttää ihan järkyttävältä. ;D :O On alkanut hieman tympiä tää tasapitkä reuhka, haluaisin kerrostuksia mutta pelkään että kadun niitä tai saan kynityn pehkon.. Olen yrittänyt googlata kuvia että millaisen kerrostuksen, mutta aina niissä kuvissa näyttää että mallin hius on supertuuhea ja kerrostus näyttää hyvältä. Mulla on suht paljon hiuksia mutta ne on tosi ohuita, ympärys taisi olla sitä keskitason luokkaa (ii?). Heinäkuussa aikaisintaan saan mennä parturiin että on aikaa miettiä ja tuskastella... ::)

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1102 : 09.03.15 - klo:21:40 »
Mullakin leikkauslakko jatkuu. Nyt kyllä alkaa jo olla vähän pörröiset latvat, mutta otin silikonit käyttöön muutaman vuoden tauon jälkeen ja tilanne on tällä hetkellä hallinnassa  :D Aiemmin en ole tarvinnut silikoneja, koska ne vain ovat lätsäyttäneet hiuket. Yritän jatkaa sinne elokuuhun saakka, jolloin tulisi kaksi vuotta edellisestä leikkaamisesta. Kaksihaaraisia tulee kyllä napsittua toisinaan.

Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

• Vieras
« Vastaus #1103 : 11.03.15 - klo:01:16 »
Hopsansaa, tuli sellainen himo saada vähän kerrostusta hiuksiin että tänään sitten leikkelin. :O Pituutta ei kuitenkaan lähtenyt yhtään, mitenkä tää vaikuttaa mun lakkoon? xD Mulla on luonnontaipuisat hiukset, ne heräsi kyllä heti eloon. Takaa näyttää vähän tönköltä mutta ekaksi kerraksi omasta mielestä ei yhtään huono. :D :l Mä en muista että mulla olisi ikinä ollut kerrostuksia, oi mistä olenkaan jäänyt paitsi!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1104 : 11.03.15 - klo:06:04 »
höpönasu, miten hiuksia pitäisi kerrostaa, että kihartuvuus tulisi parhaiten esille? Mulla on oman värin kasvattamisen myötä tullut kihartuvuus esille, mutta nyt se taas tuntuu katoavan kun hiukset on raskaat ja latvat kuivat. Ehkä kerrostaminen auttaisi tähän.

• Vieras
« Vastaus #1105 : 11.03.15 - klo:07:59 »
^ Leikkasin kuten tässä videossa neuvottiin, älä pelästy videon pituutta, leikkaustekniikka on tosi simppeli! En saanut kuitenkaan kerrostusta ihan niin hyvin näkyville kun halusin, tein jotain väärin eikä toisella puolella päätä ollut ljuuri lainkaan kerrostuksia ja nekin olivat kaksi senttiä pidemmät kuin toise puolen kerrostukset. ::) Tein sitten niin että vedin ne kerrostukset molemmin puolin päätä ja ihan silmämääräisesti aloin napsia ja muotoilla. Mitä epätasaisempi kerrostus oli niin sitä enemmän sain sen oman laineen esiin. En tiedä mikä point cut on suomeksi mutta tein sillä taktiikalla, otin ihan kunnolla erimittaisia napsuja pois samalta alueelta.

En ottanut ennen ja jälkeen kuvia, mutta ylempi on ennen ja alempi jälkeen. Toki eri kuvakulmista ja eri ffilttereillä mutta kyllä niistä jotain näkee. Jätin siis pituuden (korvista alaspäin) leikkaamatta ja korvista ylöspäin kerrostin. Mukavasti keveni hiukset. :)

« Viimeksi muokattu: 11.03.15 - klo:08:06 kirjoittanut höpönasu »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1106 : 11.03.15 - klo:23:03 »
Pitkästä aikaa hiukset tuntuvat pitkiltä. Märät hiukset selässä, hiukset selän alla/kainalossa jumissa yms. :D

Jossain (iltalehdessä tms.) mainostettiin kesän hiustrendiksi leikkauksestaan ylikasvanutta tukkaa. Eli ei haittaa venähtänyt otsis tai hapsuiset latvat. Tämä kyllä sopii mulle! Tosin pari päivää sitten oli uusi juttu jossa sanottiin, että nyt leikataan hiukset lyhyiksi, polkkamittaisiksi. Eikä sekään haittaa, ihan kiva olla pitkätukkainen, kun muilla on lyhyttä ;)
« Viimeksi muokattu: 11.03.15 - klo:23:07 kirjoittanut nukka »
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1107 : 12.03.15 - klo:10:04 »
Käytättekö silikonia sisältäviä hiustuotteita, kun kasvatatte hiuksia? Minulla shampoo on silikoniton, samoin hoitoaine. Jätettävä hoitoaine on silikoniton, pituuksiin laitan silikonia sisältävää seerumia. Joskus olen miettinyt, vaihtaisiko hoitoaineenkin silikonia sisältäväksi. Tulisi enemmän kiiltoa ja sileyttä hiukseen.

Kampaaja sanoi viime kerralla, että silikoni ei hoida hiusta. Se tekee hiuksen raskaan tuntuiseksi, ja sitä on vaikea muotoilla. Lisäksi se kertyy hiuksen pintaan, ja piilottaa hiusvauriot. Kun silikoni peseytyy pois, alla on vaurioitunut hius, jota ei ole hoidettu mitenkään.

Eikö hius ole kuollutta, joten sitä ei voi hoitaa? Eikö silloin olisi sama käyttää vain niitä silikonisia tuotteita? Minulla on ollut (ja taitaa olla vieläkin), sellainen käsitys, että silikonia kannattaa käyttää latvasuojana- se suojaa hiusta, ja kasvattaminen on helpompaa.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1108 : 12.03.15 - klo:12:16 »
Mulla on yksi silikonia sisältävä hoitis jota käytän todella, todella harvoin - pari kertaa vuoteen. Saan silikonittomilla tuotteilla samanlaisen tuloksen kuin silikonia sisältävillä, eli liukkaan ja helposti harjattavan. En osaa noista hoitojutuista sanoa mitään kun hius on kuollutta eikä siihen voi vaikuttaa kuin paikkaamalla vauriot, oli se paikkausaine sitten silikonia tai öljyä. En ole kuitenkaan huomannut tarvetta vaihtaa silikonisiin, ja mulla on niin paljon hoitiksia ja shampoita vielä käyttämättä että tarvetta ei ainakaan vuoteen tule.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1109 : 12.03.15 - klo:14:39 »
Kampaaja sanoi viime kerralla, että silikoni ei hoida hiusta. Se tekee hiuksen raskaan tuntuiseksi, ja sitä on vaikea muotoilla. Lisäksi se kertyy hiuksen pintaan, ja piilottaa hiusvauriot. Kun silikoni peseytyy pois, alla on vaurioitunut hius, jota ei ole hoidettu mitenkään.

Tuo on vähän turhan yleistävästi sanottu kampaajalta. Silikonejahan on moneen lähtöön, kaikki eivät tee hiuksia raskaiksi tai ylisileiksi. Osa silikoneista on haihtuvia, osa vesiliukoisia, ja ne tyypillisesti käytetyt raskaammatkin lähtevät tavanomaisilla shampoilla. On vähän kurjaa ammattilaiselta puhua niistä noin, kun seurauksena varmasti moni karttaa inceissä ihan kaikkia silikoniyhdisteitä. Sopiihan niinkin tehdä, mutta silloin saattaa ohittaa jotain toiveitaan vastaavaa.

Itse en tykkää käyttää raskaimpia silikoneja, kun tukkani on ohut ja hento, mutta enpä kyllä ole kokenut, että vauriot hoituisivat mitenkään paremmin ilman silikonejakaan... Eihän siitä karvasta pysyvästi parempaa saa kuin leikkaamalla ja kasvattamalla uutta. Rankasti käsitellyille hiuksille silikonikerros pinnassa voi olla se ainoa juttu, joka estää latvoja rapisemasta katki, joten en pitäisi hirveän huonona juttuna kuitenkaan.

Mä olen käyttänyt satunnaisesti vesiliukoisia silikoniyhdisteitä sisältäviä hoitiksia, sekä huuhdeltavia että jätettäviä. Silloin kun latvoissa oli vaalennusta jäljellä, käytin raskaampia silikoneja latvasuojassa. Voisin hyvin ottaa sellaiset uudestaankin käyttöön, jos oma latva alkaa repsottaa liikaa. Nyt on ihan jatkuvassa käytössä huuhdeltava hoitis ja tehohoito, joissa on vesiliukoisia silikoneja. Nuo eivät tee edes tästä luontaisesti sileästä tukastani ylisileää, eivätkä latista. Toisaalta eivät sitten anna mitään peilikiiltoakaan, kun pintaan ei jää huomattavaa kalvoa. Helpottavat muotoilua kovasti, kun hiukset saavat vihdoin kosteutta ilman rasvaa, ja taipuvat kunnolla. :)

Jos mulla olisi paksu ja karkea hiuslaatu, käyttäisin ihan huoletta raskaampiakin silikoneja hoitiksissa. Tämä on minusta ihan hiuslaadusta kiinni.
1cFii, oma väri.