Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536365 kertaa)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1110 : 15.03.15 - klo:18:24 »
Mun tekisi kamalasti mieli tilata tällainen myssy http://www.satinlinedcaps.com/about-us/

En vaan ole vielä raaskinut, on kuitenkin aika kallis pipoksi postareiden kanssa. Onkohan noita samantyylisiä pipoja/myssyjä myynnissä muualla?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1111 : 15.03.15 - klo:18:42 »
Varasin viime viikolla kampaajan ja sain ajan perjantaille. Olin kai sekavassa mielentilassa ja ajattelin lyhentää. Pituutta lähti kolme senttiä, kiitos viisaan kampaajan. Olisin varmasti katunut jos olisi enemmän lähtenyt. Nyt en kyllä varpilla leikkaa tämän vuoden puolella enää. Otsis on kasvanut kulmakarvoihin asti, vielä kasvattelen sivuotsista, niin pidempää kaipailen.

Nyt on tosiaan nippanappa kainalomitta ja ihan innolla alan taas kasvatella. Minä oon nykyään tosi päättämätön hiusten suhteen.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1112 : 16.03.15 - klo:14:53 »
Whoo! Huomasin pari päivää sitten että hiukset on kuin onkin jo kainaloihin asti! Ja about 2cm BSL-pituuteen. Jee!  :T
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1113 : 17.03.15 - klo:18:29 »
Minua ei onneksi kaduta, että leikkautin sen kolme senttiä, olen vaan oikein tyytyväinen kun pyysin rikkomaan latvaa. Mulla on otsiskin rikottu. Haaveissa olisi nyt taas pidemmät hiukset ja luulen, että tykkään pitää näitä rikottuina. Olen löytänyt taas kampaajan, joka ottaa tosi harkiten pituudesta pois, vaikka ilmaisin, että kaipaan lyhyempää. Kai kampaaja arvas, että harmittaa jos leikkaa liikaa.  :D

Nämä saa vielä nutturalle, mutta vyötärömittaisessa tukassa, joka minulla jo viime syksynä lähestulkoon oli, nuttura oli näyttävän kokoinen ja pysyi paremmin kasassa. Kun saisi nämä nyt edes BSL-pituuteen.

Värien kanssa leikkimisen jätän kokonaan lukuunottamatta yhtä raidoitusta, jonka annan kampaajan käsiin ja joka tekee oman värin kasvatuksen vaivattomammaksi.  :) Mutta itse en siis enää värjää. Valokuvista bongasin itseni mustahiuksisena ja kyllähän se oli liian tumma minulle.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Kirppu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1114 : 18.03.15 - klo:19:08 »
Mä kävin eilen pitkästä aikaa kampaajalla värjäyttämässä juurikasvun ja leikkaamassa kuivat latvat pois, eli pari senttiä. Nyt on taas hyvä jatkaa hiusten kasvatusta. :) Vielä on vähän matkaa vyötäröpituuteen.
« Viimeksi muokattu: 18.03.15 - klo:19:10 kirjoittanut Kirppu »
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1115 : 21.03.15 - klo:22:25 »
Lievästi kateutta herättävät hiukset tällä tytöllä...
https://youtu.be/_sc-8HadeSE
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #1116 : 21.03.15 - klo:22:58 »
^ on tosi hyväkuntoiset ja piiikät hiukset! Jälleen hyvä osoitus siitä mitä hellä hoito yhdessä laadukkaan ruokavalion kanssa saa aikaiseksi.

Missäs se mun MSM-purkki olikaan...:P
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa vesikeiju

• Haiven
  • *
« Vastaus #1117 : 22.03.15 - klo:11:42 »
Jeee mulla on nyt kahdessa kuukaudessa kasvanut tukka 5cm!! :)

Biotiinia olen syönyt joulukuusta lähtien, kun tuli pälvikalju. Sekin on lähtenyt pois.  (johtui hormoniehkäisystä)
Ensimmäisen kuun söin 2,5mg annoksilla ja nyt 2 kuukauden ajan olen ottanut biotiinia 10mg päivässä.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1118 : 22.03.15 - klo:22:00 »
Viime päivät ovat olleet kamalan huonoja hiuspäiviä. Latvat ovat jotenkin ihan korppua ja söheröä öljyhoidoista huolimatta (tai sen takia?) ja tyvi on jotenkin lattean ja likaisen oloinen. Lisäksi olen ihan riippuvainen kuivashampoosta ja sitten kun sitä käyttää niin tyvi on jotenkin niin inhottavan oloinen ja päänahkakin alkaa pikkuhiljaa hilseillä..

Mitenhän tuosta kuivashampoon käytöstä saisi itsensä vieroitettua?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1119 : 27.03.15 - klo:09:21 »
Voihan sulkasato... Jotenkin sitä kuvitteli, että syksyinen karvanlähtökausi olisi ollut riittävä, mutta nähtävästi saa nyt keväällä taas tiputella tukkaa päästä oikein urakalla. Yritän nyt pysyä positiivisena, sillä leikkuulakkoa on jäljellä pari kuukautta enää ja kaiken lisäksi olen pikkuhiljaa oppinut myös käyttämään jätettävää hoitoainetta.  :D En kyllä ole varma raaskinko leikata vielä kesälläkään, mikäli latvojen kunto pysyy siedettävänä, sillä niin lähellä vyötärömittaa aletaan olla.

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #1120 : 27.03.15 - klo:14:59 »

Mitenhän tuosta kuivashampoon käytöstä saisi itsensä vieroitettua?

Mä oon saanu vähennettyä kuivashampoon käyttöä sillä, että tukan ollessa likanen vedän sen sellaiselle sliipatulle korkealle ponnarille...itellä kans tuli päänahasta jotenkin inha, niin oli pakko vähentää.

Itseä turhauttaa ohkanen latva ja roimat kerrostukset...ei auta ku vaan sietää, kun en halua enää palata hartiamittaan. Pitkät hiukset tuntuu vaan niin omalta, vaikka viimeksi tänää kirosin niitä, kun jäivät takin vetskarin väliin ja tuolla tuulessa liehuivat nenässä, suussa ja silmissä  ::)

Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1121 : 01.04.15 - klo:00:57 »
Lievästi kateutta herättävät hiukset tällä tytöllä...
https://youtu.be/_sc-8HadeSE

Jisses mikä tukka! Tuo paksuus on kyllä hämmästyttävää noin pitkässä tukassa, itsellänikin suomalaiselle poikkeuksellisen tuuhea tukka, mutta noin pitkänä näyttäisi kyllä huomattavasti tuota ohuemmalta. Yhdellä samassa koulussa opiskelevalla tytöllä tosin on tuota luokkaa paksuudessa oleva tukka - ja tuijotankin sitä aina leuka lattiassa  :D

Mitä kasvatteluun tulee, niin hidastahan tää on, vaikka edistystä onkin tapahtunut. Toisaalta nyt olen päässyt pituuteen, johon olen jo  hyvinkin tyytyväinen (2-3 cm uupuu, että ulottuisivat rintojen alapuolelle. Mikä toi virallinen termi kyseiselle pituudelle sit onkaan), ja suht hiljattain leikattuna latva näyttää paksulta ja hyväkuntoiselta. Ei siis mitään valittamista tällä hetkellä, vaikka ihan huikeissa pituuksissa ei vielä ollakaan. Itsellläni toisaalta ei ole tavoitteenakaan mikään takapuoleen asti ulottuva lord of the rings- tukka, eli siinäkin mielessä nykyinen pituus on ihan jees  :D

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1122 : 01.04.15 - klo:07:32 »
Mittailin eilen tukkaa ja lukuisten tarkistusten jälkeen pakko se oli hyväksyä, että se on vähän vajaassa kahdessa kuukaudessa kasvanut jonkun 3-4 cm. Oon hirmu iloinen.
Nyt aloitin vielä syömään Piimaxia, niin kasvaa varmaan vielä vähän nopeammin. Ehkä mulla on vielä toiveita saavuttaa se lantiomitta.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1123 : 01.04.15 - klo:15:10 »
Mä oon pari kuuria vetänyt joskus sitä eläimille tarkotettua biotiinia (Aptus Biorin vai mikäseoli) enkä huomannut mitään eroa kasvussa, kavereilla se toimi. Voi olla että ei ollut biotiinista puutetta, tai sitten oli jotain imeytymishäikkää.

Mutta, vaikka mun hiukset kasvaakin vain sen sentin kuussa, niin pituuden kasvattamisen sijaan ettisin nyt jotain millä hiuksia saisi vahvemmaksi. Olen koittanut noista lukea, mutta vaikea päättää, mitä lähtee kokeilemaan ensimmäiseksi. Vissiin biotiini, sinkki ja MSM on tälläisiä hiuksia vahvistavia? Osaatteko suositella jotain vai pitäisikö käydä hakemassa vaan kaikki kerralla?
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #1124 : 02.04.15 - klo:09:28 »
Ensimmäinen välietappi on saavutettu, eli pahimmin kärähtäneet hapsut on ainakin enimmäkseet kasvateltu pois. Tosin sitä kuivaa hamppua löytyy kyllä edelleenkin vähän liiankin paljon  :( Nyt sitten hiljalleen pituutta lisäämään... Kesäkuisen vaalennusoperaation yhteydessä pituudesta lähti n. 20-25 cm pois, suunnilleen niihin mittoihin pääseminen on seuraava välietappi. Tässä tämän hetkinen kuontalo:

Tosin leikkauslakko ei pitänyt, lupaus tuli rikottua  :-\ Mutta sille oli ihan pätevä syy, laatu meni pituuden edelle  ;D Ja tuntuu että tämän hetkinen malli olisi suht hyvä pohja kasvattamiselle. Eipä tuo nyt mikään täydellisyys ole mutta itse olen jokseenkin tyytyväinen, ainakin jos ottaa huomioon että tee-se-itse ihmisenä olen kaiken ihan itse leikellyt ja värjäillyt kylppärin peilin edessä  ;D

Pieni päivitys kasvatteluprojektiin. Eli toisin sanoen, entiseen kasvatteluprojektiin  ;D tuumasin että mähän tykkään tästä lyhymmästä mallista, ei ole enää hinkua saada pitkää tukkaa  :D

Projektini päättynyt, ainakin toistaiseksi.