Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535990 kertaa)

Poissa vesikeiju

• Haiven
  • *
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1125 : 06.04.15 - klo:11:59 »
Käyttääkö kukaan eteerisiä öljyjä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?
Ajattelin kokeilla, mutta mietin mikä olis tähän tarkoitukseen paras vaihtoehto? Piparminttu?

ja oisko ihan kreisiä laittaa chiliä vähän hoitoaineen sekaan co-pesussa? tuli tämmönen äsken mieleen.. :D

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1126 : 06.04.15 - klo:14:58 »
En laittais piparminttua. Ärsyttää ihoa. Rosmariinin eteeristä öljyä olen laittanut kotitekoisiin hiusnaamiomössöihin. Lähinnä tuoksun vuoksi, mutta taitaa sillä olla positiivisia vaikutuksia hiuksiin ja päänahkaan muutenkin.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #1127 : 06.04.15 - klo:22:54 »
^^ Mä en nyt oikein hiffaa, mitä sillä chilillä siinä CO-pesussa haetaan. Kapsaisiini tuskin on päänahalle kauhean ystävällistä, eikä se ainakaan mun nenään tuoksu yhtään millekkään. Hoitotehotkin varmaan niin olemattomat.

En välttämättä näkisi siis chili-CO-pesuja välttämättä kauheen hyväksi varsinkaan päänahalle :D Mutta voihan sitä toki aina kokeilla. Tuskin vaan on mitään vaikutusta.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa vesikeiju

• Haiven
  • *
« Vastaus #1128 : 07.04.15 - klo:10:22 »
^^ Mä en nyt oikein hiffaa, mitä sillä chilillä siinä CO-pesussa haetaan. Kapsaisiini tuskin on päänahalle kauhean ystävällistä, eikä se ainakaan mun nenään tuoksu yhtään millekkään. Hoitotehotkin varmaan niin olemattomat.

En välttämättä näkisi siis chili-CO-pesuja välttämättä kauheen hyväksi varsinkaan päänahalle :D Mutta voihan sitä toki aina kokeilla. Tuskin vaan on mitään vaikutusta.

Lähinnä ajattelin jos se vilkastuttaisi verenkiertoa.. En jaksa kokoajan hieroa päänahkaa.. :D

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1129 : 07.04.15 - klo:14:09 »
Tukka kasvaa varsin tasaista vauhtia ja viime leikkuusta on jo kohta puolisen vuotta. Latvat eivät ole hullummassa kunnossa, vaikka latvojen öljyäminen on vähentynyt. Leikkuulakko jatkuu edelleen ainakin kesään saakka.

Paikalla bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1130 : 12.04.15 - klo:18:58 »
Mun hiukset ei tuntuneet kasvavan, ensisijaisesti ehkä murentumisen takia, ainakaan kauniina, kauheasti bsl:n yli. Sitten tempasin pari kk sitten jonkun 10 senttiä paskaa latvaa pois, ja vaikka en oo ollut oikein kotonani tässä lyhyemmässä mitassa, tuntuu nyt jotenkin optimistiselta, että nämä nyt saattaisivat kasvaakin vähän paremmin. Latvat tuntuvat melko pehmeiltä, eikä joka harjaamisen yhteydessä ole sylissä tai lavuaarissa kasaa parisenttistä latvasilppua. Nyt hipoo taas bsl:ää.

Oon jotenkin aina luullut, että mun hiukseni ei kauheasti välitä käsittelyistä, mutta kylläpä se näyttää välittävän. Vaikea hyväksyä, että hiuslaatu ei ole enää se sama jykevä ja paksu ja mihinkään reagoimaton, mitä se oli joskus puoli elämää sitten. Huolimatta siitä, että kaikki vaalentamiseen pyrkineet käsittelyt ovat olleet suht lempeitä, ei mitään monen asteen värinpoistoja, vaan vaalennusta on tehty asteen murto-osia kerrallaan. Kokonaan luomua tukkaa on nyt kuitenkin melkein kahdelta vuodelta, ja mitä kauempana latvasta, sitä vähemmän tietysti käsittelyjä on takana.

Olisi ihanaa saavuttaa midback! Siitä pidemmäksi en enää haluaisikaan. Ehkä mulla on vielä toivoa!

Poissa Monfort

• Haiven
  • *
« Vastaus #1131 : 12.04.15 - klo:21:45 »
Mä luulin olevani vannoutunut BSL-ihminen, mutta jotenkin kummasti olen alkanut viihtyä tällaisessa suurin piirtein solisluille ulottuvassa tukassa... Kasvatan nyt vielä ainakin siihen asti, että takimmaisetkin hiukset ylettyvät yönutturalle, mutta sitten täytyy ruveta harkitsemaan ihan vakavissaan onko kasvatusprojektille enää tarvetta. Outo fiilis, olen niin tottunut tuskailemaan tämän ikuisuuskasvatuksen kanssa :D Toisaalta sitten kun sopiva pituus on saavutettu niin alan leikkauttaa vaalennettua latvaa pois sitä mukaa kun tukka kasvaa, joten siinä mielessä en pääse tästä herttaisen neuroottisesta kasvun kyttäämisestä ja lisäravinteiden napsimisesta vielä muutamaan vuoteen.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1132 : 14.04.15 - klo:08:31 »
Hiukset on nyt kainalomittaiset. Oli kriisi viime viikolla, ajattelin, että leikkautan polkan. Onneksi se kriisi meni ohi. Saan kivasti laitettua nutturan, odotan vielä enemmän pituutta, että nutturasta tulee muhkeampi.

Tänään kampaajalle raitoja hakemaan ja ajattelin hieman vaaleanpunaista sävyä jos se vaan on mahdollista.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Kinderi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1133 : 14.04.15 - klo:14:40 »
Täällä vielä lakkoilu jatkuu, ainakin vielä toukokuun ajan. Olen yllättynyt siitä, että on ollut tosi helppoa tää lakkoilu ja pahempia kriisejä ei ole ollut. Hiuksethan kasvaa, kun niitä ei leikkaa! :) Tällä hetkellä arviolta 5 cm kainalomittaan. Voi olla, että minulla jatkuu leikkuulakko kainalomittaan saakka, eli kesän yli, mutta katson sitä vielä lähempänä.

Eudokia, kuulostaa mahtavalta nuo vaaleanpunaiset raidat, voisitko laittaa sitten kuvaa? Olen myös miettinyt vaaleanpunaista väriä kesäksi jossain muodossa. :)

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1134 : 14.04.15 - klo:19:25 »
Palasin kampaajalta kotiin selkeästi vaaleampana, mutta vaaleanpunaista tukkaa en saanut vielä.  :) Raidoitettiin kauttaaltaan ja laitettiin taittosävy. Olen tosi tyytyväinen blondimpaan ulkoasuuni.  <3

Kynnet ja hiukset on ottaneet hillittömän spurtin kasvussa. Kuukausi sitten leikattiin kolme senttiä ja tuntuu, että tukkaa on jo saman verran kuin ennen tasausta. En valita. :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #1135 : 15.04.15 - klo:18:48 »
Mie leikkautin sunnuntaina kolme senttiä latvoista, kun alkoivat olemaan niin kuluneet ja takkuset. Nyt on taas siistimmän näköset :) Bsl mitassa ollaan siis taas. Kerrokset/kevennys on edelleen mietinnässä
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1136 : 17.04.15 - klo:07:32 »
Mulla taitaa saksimislakko jatkua ja kerrostushaaveet siirtyä, sillä olen kesän ajan työssä, jossa hiusten tulee olla kiinni. Pelkkä ponnari ei jostain syystä toimi minulla, joten ranskanletti lienee paras vaihtoehto. Jos latvojen kunto kestää, niin minä roikun täällä leikkaamatta ainakin syyskuuhun asti.  :) mikäli hiustenkasvu on normaalia tällä ajalla, niin sehän tarkoittaa ainakin viittä lisäsenttiä ennen seuravaa leikkausta. Kelpaa!  :ts

Edit. No kauanpa kesti, saksimislakko rikottu.
« Viimeksi muokattu: 25.04.15 - klo:16:55 kirjoittanut elly »

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1137 : 29.04.15 - klo:18:07 »
Kasvatus etenee hyvää vauhtia ja sivuhiukset yltävät jo sentin päähän korvanlehdestä. Tämä on jo sellainen mitta, että hiuksia ei välttämättä tarvitse föönata aamuisin, mutta töihin lähtiessä föönaan. Kesällä on viimeistään käytävä kampaajalla, koska niskahiukset kasvavat nopeasti ja siistiminen olisi jo nyt tarpeen. Polkkatukka on tavoitteena.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1138 : 29.04.15 - klo:21:49 »
Pituus lähentelee jo kovasti bsl:ää mutta jostain syystä hiukset ei tunnu eikä näytä yhtään vielä pitkiltä :P
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1139 : 30.04.15 - klo:10:09 »
Tavallaan vähän nyt offtopicia, mutta voi luoja, että näin kauheaa painajaista. Olin siinä aamulla harjaamassa hiuksiani, kun yhtäkkiä toiselta puolelta repesi irti semmoinen 15 senttiä pituudesta. Ja mulla oli joku kauhea kiire jonnekin, niin piti vaan sukia tukka jotenkin niin, että kukaan ei huomaa, että siitä on lähtenyt ihan kauhea määrä karvaa pois.