Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537278 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1140 : 30.04.15 - klo:11:57 »
Pituus lähentelee jo kovasti bsl:ää mutta jostain syystä hiukset ei tunnu eikä näytä yhtään vielä pitkiltä :P

Sama täällä. Odotan sitä hetkeä, milloin hiukset tuntuvat taas kasvaneen selvästi. Tai oikeastaan, odotan minäkin sitä hetkeä, kun tukka alkaa tuntua pitkältä..

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1141 : 30.04.15 - klo:12:36 »
No sitä saa ilmeisesti odotella? Täällä mennään jo bsl:n yli ja siltikään hiukset ei tunnu pitkiltä.  0_0 Silloin kun kävin kampaajalla näytin että haluan tuon pituiset hiukset, niin kampaaja katsoi vähän  hitaasti ja sanoi että sulla on pidemmät hiukset kuin tuossa.  :O
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1142 : 30.04.15 - klo:15:15 »
Nälkä kasvaa syödessä -sanonta pätee myös hiuksien pituuteen. Mäkin joskus vuosi sitten haaveilin BSL-pituudesta ja ajattelin, että kun sinne asti päästään niin olen pitkähiuksinen. Ja pah!  ;D Nyt pisimmät latvahuitulat lähentelevät mid backia ja silti tunnen itseni lyhythiuksiseksi. Tämän takia en myöskään raaskii leikata yhtään, vaikka tarvetta olisi, koska viime parturireissusta on aikaa jo yli vuosi.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1143 : 30.04.15 - klo:15:45 »
Joo, mäkin olen ollut vyötärömitassa mutta takaisinkasvattaessa asetan mieluummin välitavoitteita. Kesän jälkeen on varmaan jo paljon pidempi!

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1144 : 30.04.15 - klo:22:34 »
Mulla oli pisimmät huonokuntoiset latvakarvat ehkä jo vähän yli vyötärön mutta meni hermo latvan epätasaisuuteen niin trimmasin noin 5-7 cm. Nyt latva edelleen hipoo vyötäröä mutta tuntuu että tukka on tosi lyhyt. Jospa tuon pituuden saisi kesän aikana takaisin, ja parempikuntoisena, kiitos. 8)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1145 : 01.05.15 - klo:00:19 »
Mäkin ajattelin tehdä niin, että kasvattelen varmaan johonkin lantiopituuteen ja sitten pätkäisen vyötärölle. Olen samanlaisen tempun tehnyt aikaisemminkin ja muistan silloinkin itkeneeni "liian lyhyttä tukkaa".  ::) On se jännä, miten sellainen ulkonäköitsetunto voi olla niin kiinni hiuksista. Mulla kun ei edes ole mikään upean tuuhea kuontalo vaan peruslättänä, mutta silti hiusten kasvaessa tyytyväisyys ulkoiseen olemukseen kasvaa myös.

...Tajusin muuten, että reilu kaksi vuotta sitten, kun mulla oli hyyyyvin repaleinen olkapäämittainen tukka, multa ei kysytty ikinä papereita. Nykyään pidemmällä tukalla saan joka kerta vilauttaa passia kaljaostoksilla, vaikka olenkin saletisti muuten vanhemman ja elämään kyllästyneemmän näköinen. ;D En kyllä yhtään usko näihin "pitkä tukka vanhentaa" -myytteihin!
1aMii, punapää

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1146 : 01.05.15 - klo:09:50 »
Mullakin pisimmät hiukset on ihan hyvin vyötärömittaa pidempiä, mutta koska aina on joku, jolla on pidempi tukka, niin oma tuntuu liian lyhyeltä.
Ajattelin kasvattaa omani lantiolle ja pitää ehkä pituuden siinä. Nyt latvat on tosi huonossa kunnossa, mutta uskottelen itselleni, että niiden ahkera öljyäminen pitäisi ne edes vähän paremmassa kunnossa, niin ei tarvitsisi mennä leikkauttamaan. Pahimpia kaksi- ja viisihaaraisia olen leikellyt itse pois, mutta pituudesta en kyllä anna puolta senttiä enempää. Katsotaan sitten, mikä tilanne on vaikka syksyllä.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1147 : 01.05.15 - klo:11:46 »
En kyllä yhtään usko näihin "pitkä tukka vanhentaa" -myytteihin!

En kyllä minäkään, jotain kateellisten keksimää bullsh*tiä! Kyllähän hyvin hoidetut, pitkät hiukset ovat kauniit minkä ikäisellä hyvänsä. :-*

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #1148 : 01.05.15 - klo:12:51 »
En edes tiennyt, että joku ajattelee pitkän tukan vanhentavan. Enemmänkin miellän, että moni nainen vanhetessaan leikkaa hiukset polkkamittaan tai lyhyemmäksi ja assosioin pitkät hiukset nuoruuteen.

Olen kasvattanut tukkaa vuodesta 2011, joten on kummaa etten ole aiemmin tähän ketjuun kirjoittanut! Tällä hetkellä ollaan jossain bsl:n ja midbackin välimaastossa, mutta latvusto on se verran haperoa etten elättele toiveita siitä että tukka hetkeen tästä kasvaisi. En ole koskaan saanut hiuksia kasvamaan midbackia pidemmäksi, mutta olen toisaalta aina vaalentanut hiuksiani joten toivon, että värjäämätön luomuhius pysyisi ehjänä ja kasvaisi ainakin puoleen selkään ellei pidemmälle.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1149 : 01.05.15 - klo:15:42 »
^Aina välillä saa kuulla/lukea, kuinka keski-ikää lähestyvien naisten kannattaisi leikata joku pirtsakka polkka tai kananpyllykampaus, koska pitkät ja kasvoja reunustavat hiukset saavat kuulemma muutenkin valahtavan naaman näyttämään vieläkin roikkuvammalta. ::)
1aMii, punapää

Kunis

• Vieras
« Vastaus #1150 : 01.05.15 - klo:16:45 »
Itsekin olen sitä mieltä, että pidän nyt pitkää tukkaa ihan siltäkin varalta, että nelikymppisenä tahdon "pirteän" ja helpostihoidettavan tukan. Toivottavasti esim. en ikinä tahdo sellaista, mutten nyt ainakaan nuoruuttani tahdo kynittypäisenä elää jos myöhemminkään ehkä en pitkiä kutreja saa.

Jokakeväisen latvojentasauksen sijasta nyt lähtikin sellaiset 10cm. Latvat tasaiseksi, huonoja pois! Ihan kiva tää bsl on myös.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1151 : 02.05.15 - klo:11:42 »
Onpas täällä ollut piristävän paljon keskustelua! :) itse rikoin lakkoni viikko sitten, kun napsin muutaman sentin latvoista pois. Tämän myötä täytyi kyllä todeta, että terveet hiukset ovat mielestäni kauneimmat. Latvassa on vielä kuivempaa osaa, mutta yritän hyvällä hoidolla saada sitä siedettäväksi ja saksin lisää myöhemmin.

Aiemmissa viesteissä puhuitte, että nälkä kasvaa syödessä ja mikään määrä hiusta ei tunnu pitkältä. Olen itse samaa mieltä, sillä muistan teini-ikäisen ellyn hiuskriisin siitä, kun hiukset olivat kiharrettuina vain kyynärpäihin asti. Olen kuitenkin huomannut, että BSL on itselleni se pituus, mikä ei aiheuta akuuttia hiusahdistusta. Koen kyllä oloni viehättävämmäksi silloin kun hiukset ovat pidemmät. Nyt ajattelin laittaa hiusten kunnon etusijalle ja hankkiudun eroon tuosta värinpoistotakkulatvasta, eli takapakkia kasvatuksessa tulee ehkä midbackiin asti, jossa pysyttelen kesän ja saksin kasvua samaa tahtia pois.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1152 : 02.05.15 - klo:17:41 »
Mä oon iloinen, sillä leikkasin hiukset solisluumittaan reilu vuosi sitten, ja nyt tukka on selkeesti bsl-mitassa. Latvoja sietäisi kyllä siistiä. Mutta ehkä reilun vuoden päästä ollaan takas vanhassa vyötärömitassa! :l
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1153 : 02.05.15 - klo:17:55 »
Ihan varmasti totta tuo, että kasvatus on mukavampaa siedettävän hiusmallin kanssa. Aloitin itse kasvattamisen alunperin A-linjaisesta pitkästä polkasta, ja vaikka sinnittelin pitkään leikkaamatta, niin tyhmältähän se näytti, kun näin hiukseni takaapäin otetusta valokuvasta.

Valittelin aiemmin tänä vuonna, että en osaa käyttää jätettäviä, mutta nyt on mulla kelkka kääntynyt täysin. Aloin levittämään kaapissa pölyttyvää Alba Botanican jätettävää orjallisesti joka päivä hiuksiini ja nyt olen aivan koukussa. Loistava tuote ja tekee hiuksista kosteutetun ja pehmeämmän oloiset. Toivottavasti tämä tapa juurtuu nyt rutiineihini ja edesauttaa kasvatusta kohti vyötäröä.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1154 : 02.05.15 - klo:19:52 »
Aloin levittämään kaapissa pölyttyvää Alba Botanican jätettävää orjallisesti joka päivä hiuksiini ja nyt olen aivan koukussa. Loistava tuote ja tekee hiuksista kosteutetun ja pehmeämmän oloiset.

Tarviikin muistaa käyttää omani loppuun tuolla tavalla. Tuo ei toimi mulla ollenkaan kosteisiin hiuksiin käytettynä pesun jälkeen (joko ei tee mitään tai lähmää ???) mutta kuivissa latvoissa kyllä erinomainen.