Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535997 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1155 : 03.05.15 - klo:17:21 »
Oman kokemukseni mukaan jätettävä hoitoaine on tärkeä, kun kasvattaa hiuksia pitkiksi. Minullakin on Alba Botanican jätettävä hoitsikka, se on kyllä erinomainen kosteutustehoiltaan- on myös riittoisa. Minulla tuo toimii parhaiten niin, että laittaa sen aika märkiin hiuksiin. Tulos on paljon lähmäisempi ja muutenkin huonompi, jos laitan sen kunnolla pyyhekuivattuihin.

Hiukset kasvaa hyvin, en ole leikannut sitten viime kerran. Päätin siirtyä taas Elumenilla värjäämään, kunhan värit saapuvat. Vaalennukset on siitä huono- ainakin minulla, että hiuksia joutuu leikkaamaan useammin, kun värjätessä vähän tummemmalla värillä. Kasvatus sujuu paremmin näin, ja tyvikasvuakaan ei tarvitse olla ihan jatkuvasti värjäämässä.

iHerbin hoitoaineet ja shampoot on pitänyt hiukset ja päänahan kunnossa, ja pesuvälikin on pidentynyt. Hiukset on vähän alle olkapääpituuden, ja BSL mitta olisi sellainen, josta voisi jo sanoa hiusten olevan pitkät.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1156 : 03.05.15 - klo:17:35 »
Oman kokemukseni mukaan jätettävä hoitoaine on tärkeä, kun kasvattaa hiuksia pitkiksi.

Joo todellakin, en vaan ole tuosta Alba Botanican tuotteesta oikein tykännyt kosteisiin hiuksiin käytettynä, mulla se toimii parhaiten juuri kuiviin latvoihin. Käytän kyllä aina pesun jälkeen jätettävän ja latvasuojan tai öljyn, merkit vaihtelee. En ikinä jättäis hiuksia pesun jälkeen ilman mitään em. tuotteita, mulla on niin hankala hiuslaatukin (osittain vaalennettu, taipuisa).
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1157 : 03.05.15 - klo:17:45 »
^Minäkin olen alkanut käyttää tuota jätettävää, ettei tuote ennättäisi mennä kokonaan pilalle. Minulla se toimii hyvin kosteissa hiuksissa, enkä ole käyttänyt pois huuhdottavaa hoitoainetta ennen sitä. Hiukset ovat oikea takkupesä, ellen käytä hoitoainetta pesun jälkeen.

Varasin ajan hiusten leikkuuseen, koska hiukseni kaipaavat siistimistä ja haluan olla edustuskunnossa, jos tulee kutsuja valmistujaisjuhliin. Siistimpää tukkaa lienee mukavampi kasvattaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1158 : 13.05.15 - klo:10:17 »
^Aina välillä saa kuulla/lukea, kuinka keski-ikää lähestyvien naisten kannattaisi leikata joku pirtsakka polkka tai kananpyllykampaus, koska pitkät ja kasvoja reunustavat hiukset saavat kuulemma muutenkin valahtavan naaman näyttämään vieläkin roikkuvammalta. ::)

Mä ainakin assosioin sellaisen kananpyllyn (ja yleensä kuuluu olla pirteästi ja nuorekkaasti punaisena) juuri tätimäisimmäksi kampaukseksi. Se on just se kampaus jonka tädit aina leikkauttaa itselleen.

40 vee lähenee uhkaavasti jonkun vuoden päästä mutta en kyllä näe syytä leikata hiuksiani. Näistä saa kivoja mummonutturoitakin tarvittaessa :D

Harmi vaan että itselläni ei paljoa yli BL:n kasva. Ois kyllä kiva sellainen oikeesti pitkä hiuksisto.

« Viimeksi muokattu: 13.05.15 - klo:10:23 kirjoittanut Ginia »

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1159 : 13.05.15 - klo:21:16 »
^Minusta pitkä tukka ei välttämättä ole parempi kuin lyhyt tukka vanhenevalla naisella. Ohut pitkä tukka ei ole mielestäni kaunis. Esimerkiksi minulla on ohuet hiukset, jotka vain roikkuu ryhdittömänä, jos ne ovat pitkät ja näytinkin parikymppisenä pitkissä hiuksissani paljon vanhemman näköiseltä kuin nyt nelikymppisenä lyhyissä hiuksissani. Lisäksi se tuntikausien laittautuminen, kun hiukset halusi nätisti, oli ärsyttävää. Ei minulla ole sellaiseen aikaa.

Nyt kun hiukset ovat pitemmät, niin nämä eivät tunnu yhtään minun tyylisiltä ja ovat ärsyttävän veltot sekä aina tiellä. Pohdin vakavasti paluuta "kananpyllytukkaan" ja ehkä jotain räväkkää shokkiväriä. Eikä se punainen väri näytä yhtään paremmalta pitkässä ohuessa tukassa. Se vasta tätimäistä onkin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1160 : 13.05.15 - klo:22:53 »
Mun tukka on kohta 70 cm jakauksesta mitattuna. Voi hyvinkin olla, ettei se ole koskaan ollut näin pitkä. Tuntuu kivalta. Vaikka jotenkin tämäkään ei sitten kuitenkaan tunnu pitkältä, tai ainakaan tarpeeksi pitkältä, koska latvat on oikeasti jo tosi huonossa kunnossa. Ajattelin kitkutella tässä leikkausta vastaan vielä kesän. Syksyllä voisin harkita jotan tasausta ja yleistä siistimistä. Kesän nyt voi liehua ihan minkälaisen pehkon kanssa tahansa.

Uskallan väittää, että öljyäminen on mun tukalle Se Juttu, millä sen saa pysymään hyvänä ja olemaan katkeamatta.

Just tällä hetkellä tykkään joka tapauksessa tukastani, vaikka se onkin vähän hapsuuntunut.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1161 : 14.05.15 - klo:00:12 »
Minusta pitkä tukka ei välttämättä ole parempi kuin lyhyt tukka vanhenevalla naisella. Ohut pitkä tukka ei ole mielestäni kaunis.

No ei sellainen hiirenhäntä (mahdollisesti vielä huonokuntoinen) ole mielestäni minkään ikäisellä kaunis, paitsi ehkä pikkulapsilla. Ei kaikille muutenkaan sovi pitkä tukka mutta jos sopii niin ei sitä sen takia kannata leikata ettei ole parikymppinen enää.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa pölyhuiska

• Haiven
  • *
« Vastaus #1162 : 15.05.15 - klo:23:42 »
Täällä uusi kasvattelija liittyy joukkoon :) Tai no kasvattelemaan pääsen vasta ensi vuonna kun ensin pitäisi kasvattaa nämä kärsineet latvat pois. Aiemmin blondasin typeränä schwarzkopf xxl live color:lla, sitten sain päähänpiston ja värjäsin ruskeaksi kevytvärillä, joka jämähti vaalennettuihin hiiuksiin oikein kunnolla. En sitten tykännytkään ruskeista hiuksista ja aloin samantien vaalentamaan takaisin ja sitten hiukset kärähtikin täysin värinpoistojen ja vaalennuksien vuoksi..
       Nyt olen jo saanut vaalean hiusvärin takaisin ja siirtynyt Olia- väriin minkä pitäisi olla ainakin vähän hellävaraisempi hiuksille..?? Oon kyllä ollut tyytyväinen siihen 10.1 sävyyn. Mittaa on tällä hetkellä reilut 40cm, ensi kuussa leikkautan 5cm ja ensi kesään mennessä yhteensä n. 20cm pois. Silloin hiukset on arvioideni mukaan solisluihin asti, eli lyhyet, muttei mitenkään sietämättömän lyhyet. Ja tärkeintä on se, että ne ois sitten jo huomattavasti paremmassa kunnossa. Unelmamittana ois sitten joskus vyötärölle asti  <3 Mutta niin, että latvat on myös paksut eikä sellaiset lirut. Jos hiukset ei kasva hyvänä sinne asti niin sitten tyydyn mieluummin lyhyempään mittaan :)
Olaplexia ajattelin kokeilla sitten ensi kerralla, ei siitä varmaan haittaakaan ois.
1b M ii, garnier olia sävy 10.1, pian bsl. Tavoitteena hyväkuntoiset ja pidemmät hiukset

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1163 : 17.05.15 - klo:16:10 »
Mulla on aika hyvin pitänyt toi 6kk hiusten leikkaus väli,  mutta nyt kävin "olosuhteiden pakosta" jo perjantaina leikkuuttamassa. Kampaaja kehui että on todella hyväkuntoiset hiukset, ja vaikka ovat ohuet niin yksittäisiä hiuksia on paljon  :-* Jossain olen siis ainakin onnistunut ja se on nimenomaan tämä projekti. Nyt sitten ekaa kertaa lähtikin kesää ajatellen vähän enemmän pituudesta pois ja leikkauksessa tehtiin vähän muotoa sen perus latvojen lyhennyksen sijaan. Nyt onkin ihana kesäpää! Biotiinia en ole hetken syönyt, tällä hetkellä menee vain beetakaroteeni jospa siitä olisi jotain apua intiaanikesään.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1164 : 23.05.15 - klo:13:47 »
Välillä tekee hyvää katsella selkämystään peilistä, sillä huomasin olevani vain muutaman sentin päässä tavoitteestani, eli vyötäröpituudesta.  :) minulle tuo BSL-midback on jotenkin erittäin vaikea pituus hahmottaa, minkä vuoksi en ole huomannut hiusten kasvamista. Mukava yllätyshän tämä oli, vaikka kasvatusketjussa saan varmaankin vielä vuoden päivät viettää huonokuntoisen latvan vuoksi.  ;D

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1165 : 26.05.15 - klo:11:09 »
Mun leikkauslakko on pitänyt ja pian tulee jo yhdeksän kuukautta täyteen. Olen selvästikin osannut pitää latvoistakin hyvää huolta, siellä ne eivät vieläkään repsota tai tunnu hirveän kuivilta. Kaksihaaraisiakaan en ole nähnyt. Eniten häiritsee muodottomuus/epätasaisuus, hiusten kasvaessa eri tahtiin ne alkavat pidemmän päälle näyttää tyhmältä. Ajattelin nyt tässä kesäkuukausien aikana leikata pituudesta mahdollisimman vähän ottaen hiuksia parempaan muotoon, ja jatkaa kasvattamista siitä. Leikkaamisen jälkeen mennee helposti toiset 9 kk, silloin tukka on varmaan jo melko pitkä :)

Poissa annnu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1166 : 27.05.15 - klo:21:38 »
Täällä on myös kasvatus taas alkanut. Häät on 8/2016 ja nyt pitäisi hiusten kasvaa tästä ylikasvaneesta polkasta pidemmäksi että on enemmän itseä miellyttäviä kampausvaihtoehtoja. Syön piimaxia ja biotiinia ja välttelen fööniä ja suoristusrautaa.

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1167 : 30.05.15 - klo:12:03 »
Itse olen ehkä 5cm saanut kasvatettua lyhyestä polkasta. Nyt vähän yli olkapäiden ja on hankala mitta. Hiukset on kuivat raidoituksen jäljiltä ja hius luonnostaan ohut ja laineileva. Olen myös käyttänyt hiusten muotoiluvälineitä kuten suoristusrautaa, kiharrinta ja fööniä. Tänään oli pakko käydä pätkäisemässä huonoa latvaa pois. 2cm lähti pituudesta. Tuntuu tuskastuttavan hitaalta tämä kasvatus. Jospa nyt saisi kasvun vauhdittumaan. Hoidan paljon hiuksia. Kookosöljyllä ja käytössä kosteuttavat ja proteiini naamiot. Silti tuntuu että latva haperoituu ja katkeaa ennen kasvamistaan. Olenkin nyt tehnyt päätöksen etten laita raitoja tai vaalennusta hiuksiin. Kasvatan oman värin. Yritän myös nyt vähentää kuumakäsittelyja. Taitaa kuitenkin pakko kohta myöntää ettei enää saa pitkiä hiuksia.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1168 : 30.05.15 - klo:16:39 »
^Kannattaa jättää kaikki lämpökäsittelyt pois jos vaan mahdollista - hiuksen vaurioitumisen ennaltaehkäisy on huomattavasti tehokkaampaa kuin jo kulahtaneiden latvojen elvytysyritykset öljyillä ja kaikenlaisilla mömmöillä. Kasvatus on hidasta, se pitää tiedostaa ja myöntää mielellään jo alkuvaiheessa.

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1169 : 31.05.15 - klo:11:49 »
Minä alan vihdoin olla seuraavassa "kasvatusmerkkipaalussa"ni, eli sentti lisää ja hiukset ulottuvat tasan rintojen alle. Jotenkin tukka ei siltikään tunnu vielä kovin pitkältä  - osin vaikuttaa se, että latva on taas toiselta puolelta alkanut hiukan ohenemaan. Biotiinit ei tunnu tällä hetkellä toimivan, toisin kuin aikaisemmin.

Vaikka olen sinänsä ihan tyytyväinen hiusten pituuteen ja erityisesti kuntoon tällä hetkellä, alkaa homma turhauttaa välillä. Minä todella olen kasvattanut hiuksia pitkään - käytännössä pitkän tukan kokonaan uudestan vuonna 2010 sattuneen vaalennuskatastrofin jälkeen. Vaikka hiukset leikattiin, katkeili latva vuosia - ja kun viimein tukan kunto parani, niin kasvutahti on tosiaan se huimat 1cm/kk   ::) eli yhteensä 5 vuotta on kasvatettu, olisi mukavaa pian saavuttaa jo tavoitepituus. Mutta hiljaa hyvä tulee, kai...