Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536262 kertaa)

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1170 : 31.05.15 - klo:16:48 »
Olen taas miettinyt, pitäisikö kokeilla kasvatusta. Nyt hiukset ovat about solisluille, mutta tekisi mieli kokeilla, miltä BSL-mitta minulla näyttäisi. Seuraava kampaaja on varattu heinäkuun alkuun, mutta loppuvuoden voisi pysytellä poissa saksien ääreltä. "Onneksi" vakkarikampaajani on jäämässä äitiyslomalle ja on ainakin vuoden verran poissa kuvioista. Ehkä otankin tavoitteeksi, että menen leikkauttamaan hiuksia seuraavan kerran vasta, kun hän on palannut takaisin?
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1171 : 31.05.15 - klo:18:17 »
^Tuossa olisikin hyvä tavoite, kannattaa kokeilla!

Minä harkitsen jonkun biotiinin tmv. syömistä kuurimaisesti. Kesäkuukausina tukka saattaa toki muutenkin kasvaa aavistuksen nopeampaa, mutta olisi kiva koittaa maksimoida kasvu hetkellisesti :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1172 : 05.06.15 - klo:11:43 »
Mulla on taas halua napsaista 20 senttiä pois noista luirulatvoista. Ei tämä tukka kasva yhtään pitemmäksi tuosta alaselästä, vaikka vuosia olen kasvatellut! Johonkin olkapäiden alapuolelle. Suurin osa hiuksista näyttäisi kuitenkin olevan sitä luokkaa vain vain tuo takaraivon hiukset kasvaa enemmän pituutta, jonka takia luiruefekti. Tulisi ainakin ryhtiä kuontaloon.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1173 : 06.06.15 - klo:00:06 »
Mä junnailen midbackin ja vyötärön välillä, ihan uskomatonta kun miettii minkälaisesta riesatukasta olen uudelleenkasvatuksen aloittanut. Latva ei todellakaan ole mikään tasainen, koska viime leikkauksesta on yli vuosi, mutta koska huitulaosio ei ole kuin sen n. viiden sentin mittainen niin annan vain kasvaa. Sitten kun paksuinkin osio on tuossa vyötäröllä, käyn saksimassa nuo pahimmat luirut pois.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1174 : 07.06.15 - klo:10:12 »
Menin sitten eilen katsomaan mun latvoja valoa vasten ja sanoisinko että joka ikinen hius oli haljennut! Eikä vain haljennut, vaan totaalisesti repeytynyt p***un päreiksi :P Jep ja kaikki se raha mitä olen laittanut kalliisiin hoitoaineisiin ja latvasuojiin... ei niin mitään tehoa!

Niinpä laitoin hiukset ponnarille ja nips, napsaisin 20-30 senttiä letistä veke. Halpaa ja tehokasta. Hiukset on nyt hieman alle olkapään ja näyttää huomattavasti paremmalta.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1175 : 07.06.15 - klo:16:04 »
^Olen ajatellut itsekin, onko hiustenhoitotuotteista oikein mitään apua hiusten kuntoon ja sen ylläpitämiseen. Onko toisten hiuslaatu vain parempi, kuin toisten?

Selkeän eron olen huomannut varsinkin silikonia sisältävien shampoiden ja silikonittomien shampoiden välillä. Kun pesin silikonia sisältävällä, niin päänahka rasvoittui paljon aikaisemmin, ja se kutisi ja hilseili. Nyt ei tuota ongelmaa ole ollut moneen vuoteen, kun shampoossa ei ole silikonia. Kai se kasvatustakin auttaa, kun hiuksia ei tarvitse olla pesemässä joka päivä.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1176 : 07.06.15 - klo:17:55 »
Itse uskon että hiuslaatu vaikuttaa. Omani on osittan hyvinkin kihara, joten latvat ovat -aina- sellaiset hieman karhean ja haperonkin tuntuiset, vaikka tarkemmin katseltuna näyttäisivät olevan ok. Ehkä harjaaminen, lämpäkäsittely ja ihan pelkkä hiuksen ikä saavat ne kirjaimellisesti räjähtämään.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1177 : 11.06.15 - klo:01:19 »
Päätin liittyä mukaan takaisin "aktiivisiin" kasvattajiin. Hiukset ovat junnanneet BSL:n tienoilla kohta pari vuotta. Kun puolen vuoden välein leikkaa n. 8 cm latvasta, ei kasvua ehdi paljoakaan tapahtua. Siten päätin ottaa tavoitteeksi käydä kampaajalla seuraavan kerran vasta ensi vuonna, eli loppuvuosi kasvatellaan. Mielenkiintoista nähdä miten latva kestää nyt kun hiukset ovat oman väriset. Viimeksi kävin kampaajalla huhtikuun alussa, eli 9 kk tulisi leikkaustaukoa, mikä olisi jo hyvä parannus perinteiseen puoleen vuoteen!
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa feiticera

• Haiven
  • *
« Vastaus #1178 : 11.06.15 - klo:11:45 »
Terveppä terrrrve tännekin ketjuun!

Olen tuolta Oma väri takaisin-ketjusta siirtynyt tänne, kun hilpaisin purkin kautta omaan väriin-projektini ohi noin vuodessa. Vauhti oli nopea ja tukkaahan siinä lähti, mutta nyt luulisin et on kuitenkin terveimmät resurssit kasvattaa, kun ei tarvitse päähän lotrata väriä... Mikä ei ensisijaisestikaan ollut järkevä idea tollainniinku astmaatikkona ja kaikenlaisten päänahan ongelmien kanssa painivalle...

Tuolla Oma väri takaisin-ketjussa on kuvakollaasi värimuutoksesta kiinnostuneille, mutta long story short mun häntäluu-pituinen tukkani otti vaalennuksessa osumaa ja noin kolmasosa katkesi pois jolloin leikkasin sitten kaiken lahonneen pois. Jäljelle jäi vähän outo kerrostettu sekameteli neck lengthin ja collarbone lengthin väliltä, joka ei sovi mulle yhtään ja muistuttaa lähinnä mullettia.

Toivon, että mulla on vielä ikää pankissa kasvattaa pitkä tukka ja tuo aiempi siis tapahtui noin neljässä vuodessa, kun ensin pudotin lähes kaiken vaalentamalla mustaa 40% blondauksella koko päähän.

Oon syöny biotiinia ja MSM:ää nyt vuoden ja jättänyt hiusten suoristamisen vain erityistapauksiin ja muotoilutuotteet vähemmälle. Meinaan leikata maksimissaan kerran vuoteen ja ensi kerta sitten olisikin vasta ensi vuonna... jolloin ehkä tilanteen salliessa voisin leikata hiukset tasapituisiksi.
Float like a butterfly, sting like a poes klap!

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1179 : 12.06.15 - klo:20:43 »
Sitkeesti olen pysynyt kasvattajissa nyt viimeiset kuukaudet ja hiukset yltää jo reilusti kainaloihin. Olen syönyt biotiinia pitkään ja huomannut kynsissä vahvistumista. Voisin pitää tässä ihan parin kolmen viikon tauon, koska ajattelen, että niitä ei ole kuitenkaan hyvä popsia jatkuvasti vaan mielelläni pitäisin biotiinia kuureina. Kasviksia täytyy ehdottomasti lisätä, koska olen elänyt kuluneen viikon huonolla ruoalla. Otsisprojekti etenee siten, että pinnitän sen aina sivulle. Tänään oli kiharat ja pidin hiuksia vapaina varmaan eka kerran tänä vuonna!  :D Nutturani on vakiintunut.

Vyötärölle ulottuvat hiukset ovat edelleen unelma.  <3
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1180 : 14.06.15 - klo:21:07 »
Liityn jälleen kasvattajiin ja toivon tällä kertaa saavuttavani tavoitteeni, eli polkkatukan. Leikkuuttaminen noin kuukausi sitten oli virhe, koska lyhyempi malli ei ollutkaan niin hyvä  :-\.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1181 : 14.06.15 - klo:22:10 »
Pisimmät karvat ylettyy jo melkein lantiolle. Ehkä uskaltais jo vähän leikata huonoimpia latvoja pois.
En vaan uskalla mennä kampaajalle kun ne leikkaa aina kymmenen senttiä, jos sanoo että kaksi.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1182 : 15.06.15 - klo:13:47 »
^Niinpä. Itse leikkasin pahimmat latvahapsotukset ihan ite ja ihan hyvät tuli. Varmaan joku lähimmäinenkin osaisi auttaa jos ei itse uskalla. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1183 : 15.06.15 - klo:15:41 »
Vois varmaan opetella leikkaamaan itse. Olen kuitenkin sen verran hippi, että mua ei haittaa, jos ei ole ihan millilleen.
Itseasiassa en oikein edes tykkää sellaisesta viivasuorasti leikatusta tukasta. Ainakaan omassa päässäni. Saa olla vähän epätasaisuutta ja hapsotusta, ei oo niin justiinsa.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1184 : 15.06.15 - klo:16:32 »
Juu ei mullakaan, ja kun on niin taipuisa hiuslaatukin ettei siinä mitkään pienet leikkuu"virheet" näy mihinkään.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii