Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536259 kertaa)

höpönasu

• Vieras
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1185 : 15.06.15 - klo:17:01 »
Kahden peilin avulla on ainakin helppo leikata pitkää tukkaa kun kättä ei tarvitse pitää niin ylhäällä. Toki se on vieläkin helpompaa jos tuo hiukset eteen. Kokeilin joskus sitä Feye's self trimming -tekniikkaa mutta lähti vähän liikaa. Olen sitten kehittänyt ihan omanlaisensa tekniikan. :O

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1186 : 15.06.15 - klo:19:34 »
Jos tukassa on yhtään enempi pituutta, munkin mielestä eteen vetäminen on se helpoin tapa leikata latvat, jos suosii vähän rikottua latvaa.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1187 : 24.06.15 - klo:16:32 »
Millainen mahtaa olla mikrokuituinen pyyhe hiustenkuivauksessa? (Katselin tässä tuollaisia hiusturbaaneja ebaysta..)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #1188 : 24.06.15 - klo:17:00 »
Mulla on ollut turbaani jonkun vuoden ja olen kyllä ihan tyytyväinen. En ole huomannut, että se kuivaisi hiuksia "liikaa" tai jättäisi niitä karheiksi jos unohdan sen päähän pidemmäksi aikaa. Se on myös tosi näppärä esim. saunassa hiusten suojana.

Näin muuten talvella Tokmannilla noita turbaaneja. En tosin muista, ovatko ne mikrokuitua.

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1189 : 08.07.15 - klo:15:17 »
En ole varsinaisen aktiivisesti kasvattanut hiuksia, tavallaan unohtunut koko kuontalo poikasen muutettua taloon. Hiukset kasvoivat raskauden aikana tosi paljon ja nyt jotenkin heräsin siihen, että lähennellään kohta vyötärömittaa. Toki latvoissa olisi varaa saksia, olen käynyt viimeksi kampaajalla varmaankin vuosi sitten. Kumma juttu - silloin kun yrittämällä yritti kasvattaa, tukka ei pidentynyt millään ja nyt se sitten venähtää vahingossa.  ;D :ts
« Viimeksi muokattu: 08.07.15 - klo:17:42 kirjoittanut Joanna »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1190 : 08.07.15 - klo:17:05 »
^Se menee juuri noin, koska sitä ajankulua ei huomaa keskittyessä kunnolla johonkin muuhun! Harmi, että se tuntuu toimivan vain vahingossa - vaikka itse olen kuinka yrittänyt tietoisesti pitää tukkaa kiinni ja olla mallailematta sitä koko ajan, ei siltikään tule sellaisia kasvupyrähdysfiiliksiä että onpas tukka päässyt kasvamaan pitkäksi.

Tosin nyt bsl:n tavoitettuani mulla ei ole enää niin kiire saada lisää pituutta, joten kasvattaminen menee jo rennosti omalla painollaan.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1191 : 12.07.15 - klo:14:49 »
Kun hiukset nyt kasvaisivat olkapäämittaiseksi ihan kunnolla, niin ehkä se kasvatus "unohtuisi", eikä asiaa ajattelisi koko ajan :D. Hiukset ovat jotakuinkin olkapäämittaiset, mutta eivät todellakaan tasaiset, vaan takaa paljon pidemmät. Edestä hiukset ovat lyhyemmät, ja varsinkin kasvojen läheltä hiukset ei tunnu kasvavan samaan mittaan. Tosin sama ongelma oli, vaikka hiukset olivat joskus alaselkään saakka pitkät.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1192 : 12.07.15 - klo:18:23 »
Mä en oikeen tiedä haluanko olla enää kasvattaja. Hiukset on BSL-mitassa tällä hetkellä, enkä osaa enää sanoa onko se vyötärömitta mitenkään autuaaksi tekevä asia. Onneksi hiukset venähtävät nopeasti midbackiin, minkä myötä voi olla helpompi miettiä minkä verran haluaa lisää pituutta. Se olisikin ensimmäinen kerta elämässäni kun en kasvata pidempiä hiuksia.  :D

Poissa pölyhuiska

• Haiven
  • *
« Vastaus #1193 : 13.07.15 - klo:00:59 »
Reilu kuukausi sitten kävin leikkauttaan muutaman sentin latvoista ja nyt hiuksilla mittaa 38cm. 3kk välein aion käydä latvasta pätkäisemässä sen kolme senttiä, saa pysyä tässä mitassa ensi kesään ja sitten jos näyttää jo hyväkuntoiselta niin pääsen kasvatteleen. Tarvii kyllä kärsivällisyyttä, tekis mieli vaan antaa näiden jo kasvaa  ;D Oon nyt laittanut latvoihin kookosöljyä yöksi kerran viikossa ja hiukset tuntuu kyllä pehmeemmiltä aina pari päivää sen jälkeen :) Oon myöskin onnistunut venyttämään tyven värjäysväliä entisestä 4:stä viikosta kuuteen viikkoon! Mikä on aika hieno saavutus kun se tyvi kuitenki paistaa aika kivasti näinkin vaaleista hiuksista. Mutta, tuleepa vuodessa muutama värjäyskerta vähemmän jolloin ehkä hiusten kuntokin kohenee joten yritän kestää.
1b M ii, garnier olia sävy 10.1, pian bsl. Tavoitteena hyväkuntoiset ja pidemmät hiukset

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1194 : 13.07.15 - klo:03:23 »
Mun hiukset ei tuntuneet kasvavan, ensisijaisesti ehkä murentumisen takia, ainakaan kauniina, kauheasti bsl:n yli. Sitten tempasin pari kk sitten jonkun 10 senttiä paskaa latvaa pois, ja vaikka en oo ollut oikein kotonani tässä lyhyemmässä mitassa, tuntuu nyt jotenkin optimistiselta, että nämä nyt saattaisivat kasvaakin vähän paremmin. Latvat tuntuvat melko pehmeiltä, eikä joka harjaamisen yhteydessä ole sylissä tai lavuaarissa kasaa parisenttistä latvasilppua. Nyt hipoo taas bsl:ää.

---

Olisi ihanaa saavuttaa midback! Siitä pidemmäksi en enää haluaisikaan. Ehkä mulla on vielä toivoa!

Tilannepäivitys. Olen toiveikkaampi kuin koskaan tuon midbackin saavuttamisesta. Kuukausi edellisen viestin kirjoitettuani menin kampaajalle, joka nappasi ehkä 5 senttiä pois + kerrostukset, lisäksi tehtiin olaplex-hoitokäsittely. Nyt pari kuukautta myöhemmin ollaan taas tosi hipumassa lähelle bsl:ää, ja latva tuntuu verrattaen hyväkuntoiselta, eikä juuri murene. Käsiteltyä osaa on jäljellä varsin vähän, alimmissa kerroksissa ei taida olla enää ollenkaan. Hius vaikuttaa oikeasti kasvavan sen paikallaan nykimisen sijaan, mihin olen yleensä tottunut.

En ole yleensä tavannut kovin hanakasti lähteä leikkuulakkoihin mukaan - jos latva on ihan kamalaa, mielummin sitten luovun siitä kuin pidän pakonomaisesti kiinni. Nyt kutkuttelisi kuitenkin kovasti ajatus siitä, että pitäytyisi isommista leikkauksista loppuvuoden, jos tilanne ei pahene mitenkään yllättäen. Yksittäisten haarahiusten saksimista ei lasketa. ;)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1195 : 23.07.15 - klo:21:45 »
Näytin hiuksille saksia ensimmäistä kertaa varmaan n. 10 kuukauteen - en edes ole pysynyt kunnolla laskussakaan enää. Latvojen kunto ei oikeastaan edelleenkään vaatinut sitä, mutta halusin tasoittaa latvaa aavistuksen verran ja leikata muotoa vähän enemmän näkyviin. Kymmenen kuukauden aikana kun hiukset ovat ehtineet kasvaa vähän eri pituuteen. Pituutta ei lähtenyt kokonaisuudesta käytännössä lainkaan. Kerrostuksiin en koskenut.

Poissa karpalo

• Haiven
  • *
« Vastaus #1196 : 23.07.15 - klo:22:21 »
Leikkasin vähän aikaa sitten hiuksia reilusti ja nyt ne tuntuu liian lyhyiltä.  :-[ Nyt samalla, kun annan tämän oman värin kasvaa, kasvatan hiuksia myös kohti niiden maksimipituutta eli noin puoliselkään asti. Ajattelin kokeilla taas Piimax C + Biotiinia, koska joskus muutama vuosi sitten se sai hiukseni kasvamaan 2 senttiä kuukaudessa. En tiedä, toimiiko se enää, mutta ei siinä paljoa menetä kuitenkaan.
2b F ii & värjätyt - oman värin kasvatus alkanut heinäkuussa 2016

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1197 : 23.07.15 - klo:22:32 »
^Mun on kyllä tosi vaikea sanoa, vaikuttaako joku ravintolisä hiustenkasvuun vai ei, värjäämättömyys on tietenkin siinä päällimmäisenä syynä syynä. En mittaile tai muuten jaksa syynäillä kasvunopeutta tarkkaan, joten mahdolliset vaikutukset jäävät multa huomaamatta. Tällä hetkellä käyttämissäni monivitamiinitableteissa on biotiiniakin vähän mukana, toivottavasti se edes vähän nopeuttaisi kasvua.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1198 : 24.07.15 - klo:10:42 »
Kuinka huonokuntoista latva on, jotta päädytte leikkaamaan?

C-vitamiinivaalennusten myötä ennestään kuiva ja käsitelty latva on vieläkin kuivempaa ja höttöisempää, 5 cm saisi leikata pois. En vaan millään viitsisi. Taas lähtisi 5 kk kasvu. Hiustenkäsittely, erityisesti värjäys ja vaalentelut, aiheuttaa tuon että on leikattava. Mutta toisaalta suoravärillä värjäys vähän piilottaisi latvan huonokuntoisuutta- tai sitten vaan ajattelen niin.

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1199 : 24.07.15 - klo:11:33 »
^ En leikkaa ollenkaan, ennen kuin olen tavoitepituudessa, koska muuten en edisty kasvatuksessa ikinä. Latva murenee missä pituudessa tahansa, eli jos leikkaan, niin vähän ajan päästä siinä lyhemmässä tukassa on taas kaameat latvat ja saisi taas olla saksimassa lisää, kokeiltu on. Lopulta ei olisi enää mitään, mitä leikata. Surkeaa kuntoa saan kiittää vuosien kestovärjäilyistä ja hennailuista, nyt on yli vuosi oman värin kasvatusta takana, ja toivon hiusten kunnon paranevan oman värin myötä. Mutta koska pehko kasvaa etanan nopeudella, on tämä aikamoinen ikuisuusprojekti.

En kuitenkaan koskaan pidä hiuksia auki julkisella paikalla, niin johonkin nutturaan tai lettisysteemiin tuo latvojen kaameus piiloutuu suht hyvin.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey