Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 537269 kertaa)

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #120 : 08.01.13 - klo:17:19 »
^Vai voisko olla sitten ihan uutta kasvustoa, johon et oo aiemmin kiinnittänyt huomiota? :)
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 08.01.13 - klo:19:12 »
Huomasin päätä tarkastellessani paljon muita lyhyempiä hiuksia seassa. :o Tietääkseni mulla ei ole mitään kerrostuksia, ainakaan en oo sellasia parturilta pyytänyt. Hiukset kyllä tuntuu yhtä paksuilta ylhäältä ja alhaalta... joten mitäs hittoa? En kai mä oo rääkänny mun hiuksia niin että ne on katkennu? :'( No en kyl usko, koska mä en lämpökäsittele, värjää tai tupeeraa hiuksiani. Ja se näyttää kyllä aika järjestelmälliseltä, eli ei oo mitään random katkeiluja. Joten kai mulla sitten on kerrostukset... kiva huomata tyyliin kuukausi kampaajakäynnin jälkeen ;D
Alle: Niinpä muuten! Kiitos, sait huolet katoamaan :) Voi hyvinkin olla!

On ihan normaalia, että joukossa on lyhyempiä hiuksia :) Hiukset (kuten muukin karvasto) kasvaa hiukan eri tahtiin: päästä lähtee päivittäin hiuksia ainakin pari tusinaa, ehkä jopa 100kpl ja osa hiustupista on lepovaiheessa, joskus jopa kuukausia kerrallaan. Näin siis hiuksia kasvaa eri tahtiin. Hiuksia on kuitenkin niin paljon ja ne kasvavat sen verran nopeasti, ettei tämä pitkissä hiuksissa näy, ellei oikein tarkasti itse etsi niitä eri pituisia hiuksia.

Redsea

• Vieras
« Vastaus #122 : 08.01.13 - klo:20:14 »
Huomasin päätä tarkastellessani paljon muita lyhyempiä hiuksia seassa. :o Tietääkseni mulla ei ole mitään kerrostuksia, ainakaan en oo sellasia parturilta pyytänyt. Hiukset kyllä tuntuu yhtä paksuilta ylhäältä ja alhaalta... joten mitäs hittoa? En kai mä oo rääkänny mun hiuksia niin että ne on katkennu? :'( No en kyl usko, koska mä en lämpökäsittele, värjää tai tupeeraa hiuksiani. Ja se näyttää kyllä aika järjestelmälliseltä, eli ei oo mitään random katkeiluja. Joten kai mulla sitten on kerrostukset... kiva huomata tyyliin kuukausi kampaajakäynnin jälkeen ;D

Mulla pukkaa myös noita eripituisia hiuksia ja koska olen lyhyt tukkainen niin näkyvät välillä selvästi. Ensiksi luulin että tukka on katkennut, mutta se onkin vain uutta hiusta  :D Tai ainakin toivon niin...  :3

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #123 : 09.01.13 - klo:17:19 »
Vuodessa hiukseni kasvavat noin 15 senttiä, eli hidas on kasvuvauhti.

Eihän tuo ole hidas, vaan normaali kasvuvauhti! Tuohan tekee yli sentin kuussa. Uskoakseni mulla on kasvu tuota luokkaa, enkä ole koskaan ajatellut että hiukseni kasvaisivat hitaasti. Aikoinaan kasvatin 5 cm mittaisesta "kananpylly"-mallista BSL:ään 1,5 vuodessa, ja 3 vuodessa ne olivat vyötärölle asti. Monet tutut kysyivät, onko mulla pidennykset. Tietysti aina voi haaveilla 2 cm/kk -vauhdista mikä joillakin onnellisilla on, mutta lienee tuo kasvuvauhti enimmäkseen perimän sanelemaa eikä siihen kovin paljoa pysty vaikuttamaan. Mulla ei oo ainakaan koskaan biotiinit ym. vaikuttaneet mitään. Ainahan tilanne voisi olla paljon huonompikin; jos uutta hiusta pukkaisi vain puoli senttiä kuussa, tai jos hiukset eivät edes kasvaisi pitkiksi, tai olisi vaikkapa runsasta hiustenlähtöä, kaljuuntumisesta puhumattakaan.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 09.01.13 - klo:17:22 »
Joo, munkin mielestä 15 cm vuodessa on normaali vauhti, tai jopa normaalia nopeampi. Itse en ole koskaan mitannut hiuksia kuukausittain joten en voi ihan tarkkaan sanoa kasvuvauhtia, mutta epäilisin sen olevan 0,5 cm kuukaudessa.

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #125 : 11.01.13 - klo:22:12 »
Jess kokeilin tehdä letin ja siitähän tulikin jo tarpeeksi letin näköinen että sen voisi laittaa julkisellekin paikalle  :D  Kohta pääsen käyttämään nutturapuikkoja..  ;D

Muuten, ärsyttävää kuinka hitaasti hiukseni kasvavat.. Värjäsin ehkä 1½kk sitten ja juurikasvua on vaivainen sentti..  :'( Otsis oli taas n. 4kk sitten kulmakarvoihin ja nyt se on vasta nenän puoliväliin ja ei juuri ja juuri yltä korvan taakse.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 11.01.13 - klo:23:32 »
Olen pitänyt hardcore-kasvattajana jonkinlaista kirjanpitoa hiusteni kasvusta. Mittaan kerran kuukaudessa. Olin myös reilun vuoden kokonaan leikkaamatta, joten mitään ei "mennyt hukkaan". Halusin nimittäin maksimaalisesti pituutta mahdollisimman nopeasti ja siksi tuo leikkauslakko joka jatkuu vieläkin jonkin aikaa. Haaroittuneita tai muuten vaurioituneilta näyttäviä latvoja kun en edelleenkään löydä yhtään. Ilmeisesti käsittelemätön hius kestää normaalit rasitukset paremmin kuin se entinen kestovärjätty kuontaloni.

Yllätyin silti kun mittasin joulukuun lopussa ja vähensin siitä vuoden takaisin lukeman. Hiukset olivat kasvaneet tasan vuodessa nimittäin 21 cm. :o Ohhoh, sanon itsekin. En olettanut kuitenkaan kakkosella alkavaa lukemaa. Kuukausikirjanpito taas paljastaa, että välillä tulee noin sentti kuussa, jos sattuu olemaan pidempään jossain taudissa ei kasva välttämättä oikeastaan yhtään, satunnaisesti kasvaa jopa yli 2 cm kuukaudessa.

(Lisäsin toisena päivänä myös 20.1.2013 otetun kuvatodisteen, jossa mulla on tukka auki ja siinä hiukan löysän letin jättämiä laineita:)

Kesällä lähti tilapäisesti enemmän hiuksia harjatessa. Muuten hiuspohja ja hiukset voivat silloinkin hyvin, ei kutinaa, punoitusta, hilseilyä tms. Palautin MSM-jauheen pitkän tauon jälkeen uudestaan eväisiini (0,5-1 tl aamuisin tuorekehun kanssa) ja hiustenlähtö loppui melkein kuin seinään. Nykyisellään irtoaa päivittäin ilahduttavasti vain 5-10 hiustan harjatessa, mikä on myös itsestäni tosi vähän. Olen sanonut muutaman kerran aikaisemminkin, että ainakin mun kohdallani syömisillä näkyy olevan tosi iso merkitys siihen paljonko hiuksia lähtee. Kasvunopeuteen vähemmän, joskin kasvu vaikuttaisi hiukan nopeutuneen sen jälkeen kun aloin viime maaliskuussa syödä päivittäin chlorella-levää, kolloidisia mineraaleja ja muutamia muita superfoodeja. Mä kun en ole muuten kovin hyvä syömään yleensäkään koska ruokahalua ei ole mulle syntymälahjaksi suotu. Täytyy olla siksi tarkempi siitä että syön sitten asiaa enkä tyhjää energiaa. Omalla kohdallani on siksi ilmeisesti hyötyä lisäravinteista. Ennen laskin tukan kasvavan vähän alle 20 cm vuodessa mutta leikkasin kyllä silloin useamman sentin vuodessa, joten en voi olla varma. Tiedän olevani varmaan aika onnekas kun letti venyy noinkin nopsaan tahtiin. Ehkä on sitten hyvät karvageenit.  :P

Oletin että BSL tulisi täyteen vasta tänä vuonna, mutta se tuli ja meni jo viime vuoden puolella. Tämän vuoden loppupuolella ollaan varmaan vyötäröllä. Ja nyt, BSL+ mitassa, pystyn taas tekemään kotioloihin nopeasti kiepautettavan puikkonutturan (lazy wrap, löytyy tuolla nimellä hakien Youtubesta jos kiinnostaa) ja se myös pysyy tukevasti. Kaipasinkin sitä pitkään  :) Pysyihän se jo syksyllä noin tunnin ajan ennen kuin löystyi ja hajosi, mutta nyt se pysyy taas vaikka koko päivän. 70 cm näkyy olevan mulla siihen vaadittu pituus. Toki latvat ovat nykyisin hiukan fairy tale -mallia joten sekin auttaa. Tasapaksu tupsu ei välttämättä pysyisi vielä kurissa samalla tavalla. Kuvatodiste tästäkin:

Näin se on nähtävä että olen sielultani pitkätukkainen. Hartiapituisina hiukset lähinnä ahdistivat kun katsoin peiliin. Hyvä että ne kasvoivat nopeasti eikä alle 2-vuotiaan tytön äitinä ollut loppujen lopuksi hirveästi aikaa tuijotella peilistä niiden kasvua. Toki pari vuotta sitten toteutettu iso leikkaus häntäluusta hartioille oli sen tilapäisen ahdistuksen arvoista, koska halusin oikeasti värjätystä tummanruskeasta eroon eikä siihen oikein ollut muuta itselleni järkevältä tuntuvaa keinoa kuin leikata kerralla yli puoli metriä. Päätös tuntuu edelleen oikealta ja hyvää vauhtiahan tässä edetään kohti sitä leikkausta edeltänyttä pituutta. Siellä ollaan varmaan parin vuoden kuluttua ja vaikkei oltaisikaan, nautin jo tästä nykytilanteesta. :)
« Viimeksi muokattu: 20.01.13 - klo:04:26 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 12.01.13 - klo:08:21 »
^ 21cm  :o Wow! Tollasesta kasvupyrähdyksestä voi vaan haaveilla, odotan jo innolla paljon itelle on tullut senttejä vuoden kasvattelun tuloksena.

Eilen tossa mittailin omaa juurikasvuani ja näyttää kasvaneen 5 kuukaudessa 8cm, ei se paha ole sekään  :ts

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 12.01.13 - klo:21:45 »
Täällä ollaan nyt vyötärömitassa. Jossain vaiheessa ajattelin, että peppupituiset hiukset olisi mun seuraava tavoite, mutta koska aiemmista kerrostuksista johtuen latvaosa on vielä aika ohuet (verrattuna esim.  BSL-tasolla oleviin hiuksiin), niin taidankin nyt keskittyä kasvattamaan loput kerrostukset pois, jotta saan tasapitkät hiukset ja enemmän sillä tavalla tuuheutta latvaan. Jatkossa tasaan hiuksia siis hieman useammin kuin kerran tai kaksi vuodessa.

Redsea

• Vieras
« Vastaus #129 : 13.01.13 - klo:16:55 »
Jiihuu! Värjäsin tukkani noin kaksiviikoa sitten ja nyt juurikasvua on tullut JO sentti  :T  :T Tukan kasvun olen muutenkin huomannut ja se pysyykin nyt melkein kokoajan kiini sillä muuten tuppaa olemaan edessä, tukka muutenkin kutittelee niskaa ihan uudella tavalla ;D

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #130 : 13.01.13 - klo:21:40 »
Mietin sitä että onko esim. BSL silleen että heti kun hiukset koskee rintsikoiden sitä takajuttua, niin ne on BSL vai onko se vasta siinä vaiheessa, kun koko rintsikkajuttu on hiusten peitossa? Niinkun että jos tässä on rintsikat takaapäin:
|----------------------|
|                            |
|----------------------|
niin saako jo siinä vaiheessa sanoa hiuksiaan BSl -mittaisiksi, kun ylettää tuohon ekaan riviin?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #131 : 13.01.13 - klo:21:55 »
Mietin sitä että onko esim. BSL silleen....

Poissa haarapääsky

• Haiven
  • *
« Vastaus #132 : 13.01.13 - klo:22:15 »
Mitä mieltä hiusten kasvattelijat on, kannattaako tukkaa leikata pari kertaa vuodessa paljon kerralla, vai hieman useammin ja vähemmällä senttien menetyksellä?  :o Tarkoitus olisi saada kasvatettua kerrostuksia pois hiuksista, jotta latva paksuuntuisi ja näyttäisi hyvältä pitkänä..

ps. tuo kuva ^ sai hyvälle tuulelle, kiva tajuta että oma tukka on jo puolivälissä mid back - vyötärö-pituuksia. :)

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #133 : 13.01.13 - klo:23:49 »
Oho, tuon kuvan mukaan mulla onkin jo reilu mid back -pituiset hiukset! Kuvittelin, että mid-back on alempana ja bsl tossa mid-backin kohdalla. Tämähän on silmiä avaavaa :D Ei olis enää paljonkaan matkaa vyötärölle.

Lainaus
Mitä mieltä hiusten kasvattelijat on, kannattaako tukkaa leikata pari kertaa vuodessa paljon kerralla, vai hieman useammin ja vähemmällä senttien menetyksellä?   Tarkoitus olisi saada kasvatettua kerrostuksia pois hiuksista, jotta latva paksuuntuisi ja näyttäisi hyvältä pitkänä..

Omalla kohdalla suosin tällä hetkellä leikkaamista harvemmin ja tuolloinkin vaan sen verran kun on aivan pakko. En haluaisi luopua siitä pituudesta, vaikka mullakin on kerrostuksia ja tarkoitus on päästä niistä eroon. Mutta jos tuossa keväällä sitten leikkauttaisi useamman sentin, niin saisi tasattua pituuseroa kerrostusten kanssa. Itsellä leikkaustahti ja määrä menee aika pitkälti sen mukaan, missä kunnossa latvat on.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 14.01.13 - klo:00:06 »
Täällä huidellaan kivasti jo olkapäämitassa, ja tukka alkaa jälleen kiiltääkin taannoisen kestoväripamautuksen jälkeen! Tämä tuntuu jo keskipitkältä lyhyen sijaan :D