Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 535562 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1200 : 25.07.15 - klo:17:23 »
Kuinka huonokuntoista latva on, jotta päädytte leikkaamaan?

Mä en oikeastaan joudu miettimään tätä, koska jokunen vuosi sitten leikkailin hiuksia silloin kun siitä tuntui ja kun halusin vaihtelua eli harvemmin mietin "napsaisempa vähän huonoja latvoja pois". Nykyään menen hiusten pituus pääasiassa tärkeimpänä pitäen, mutta leikkasin tosiaan yhtenä päivänä latvustoa aavistuksen verran tasaiseksi epätasaisen kasvun vuoksi, en huonon kunnon takia. Ilmeisesti mun tukka ei ole ollut moksiskaan muutamista kemiallisista käsittelyistä mitä olen tässä vajaan vuoden aikana tehnyt - tosin aika harvakseltaanhan niitäkin tein. Muotoilurauta tuntuu vahingoittavan mun hiuksia eniten, ja sen hyvin radikaali vähentäminen on auttanut hirveästi.

Mun leikkauslakko pysyi siis melko hyvin, ja voisin ihan helposti pitää tähän perään toisen mokoman - mutta koska mulla ei ole sen suurempia himoja lyhennellä tukkaa, voinen sanoa leikkaavani seuraavan kerran sitten, kun latva on taas sen verran epätasainen, että pieni tasaus ja leikkuun muodon korjaaminen tulee ajankohtaiseksi uudelleen.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1201 : 26.07.15 - klo:08:26 »
Hiukset yltää jo reilusti kainaloihin, vaikka viime kampaajakäynnillä napsaistiin kolmisen senttiä pois. Kampaaja ehdotti vielä taittoväriä, mutta en ajatellut käydä kampaajalla tämän vuoden puolella enää ollenkaan, koska olen tyytyväinen väriin, josta on hyvä kasvatella. Sitäpaitsi väri kävi kirvelemään päänahkaa, joten senkään puolesta en uskalla enää värjäyksiä. Omaa väriä on juuressa jo useampi sentti. Aika tummalta näyttää.

Hiustenhoitorutiinit on vähän muuttuneet. En käytä enää ollenkaan selvityskampaa pesun jälkeen ja pyyhekuivaan aina ennen hoitoaineen laittamista. Ennen vaan puristelin liiat vedet pois.

Ihastelin serkkutytön paksua tukkaa. Hänellä oli samanlainen sykerönuttura kuin minulla, enkä tiedä minkämittainen hänen tukka on. Varmaan ainakin vyötärölle.  :l

Niin ja teen ruokaremonttia, että keho toipuisi entiselleen ja voisin taas alkaa juoksemisen.  :) Mulla hiukset kasvoi tosi vauhdilla kun harrastin raskasta liikuntaa. Olen juoksijatyttönen henkeen ja vereen ja kehon ja mielen kremppojen takia en ole voinut nyt juosta. Ja kaipaan juoksemista toki muutenkin kuin hiusten kasvun takia.  :D

Tästä hyvä kasvatella!
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1202 : 26.07.15 - klo:16:50 »
^Laitoin ennen hoitoaineen pyyhekuivattuihin hiuksiin. Nyt olen huomannut, että nämä hoitoaineet joita mulla on käytössä (NG hamppu ja Mill Creek Keratin conditioner) antavat paremman lopputuloksen, kun puristaa vain enimmät vedet hiuksista pois.

Muhitteluja en ollut tehnyt pitkään aikaan, ja kun tauon jälkeen sekoittelin NG hamppu-hoitista ja Crestol Color Gloss sävytehoitoainetta, niin tulipa pehmeät ja ennen kaikkea kiiltävät hiukset. Tästä on hyvä kasvatella, kun hiukset alkavat olemaan taas hyvässä kunnossa. Kiitos hyvien hoitoaineiden.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1203 : 09.08.15 - klo:21:13 »
Allergiakevään jälkeen ihana huomata, että hiukset on venähtäneet! Leikkasin niitä aika railakkaasti toukokuun alussa ja nyt on mukavasti taas BSL mitassa ja yltää rintaliivien alarajaan. Tästä on hyvä jatkaa kohti vyötärömittaa kun on jo tyytyväinen pituuteen. Onhan tässä nyt menty ees sun taas sairastelujen hidastettua kasvua ja kun päätin luopua kärähtäneistä latvoista.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Sonjaja

• Haiven
  • *
« Vastaus #1204 : 13.08.15 - klo:23:01 »
Täällä kans yks kasvattelija! Mun hiukset on kasvanut nyt vähän yli vuodessa n. 12 senttiä eli pituutta tullut kivasti! Aiemmin mun hiukset ei kasvanut, syynä klipsipidennykset, jatkuva suoristelu ym hiusten rasitus. Kun nämä lopetin ja pätkäisin kuolleet latvat pois ja aloin hoitaa hiusta, johan alkoi kasvaa :) nyt onkin sitten omgelmallinen tilanne käsillä, nimittäin se, että oon alkanut vaalentaa mustaa tukkaa vaaleaksi ja nyt 4 raidat laittaneena on hiukset alkaneet katkeilla ja kaksihaaraisia löytyy.. Oon yrittänyt leikata sitämukaa mitä huomaan huonot latvat pois, mutta hiusväri ei ole lähellekkään vaalea vielä, vaan vaaleanruskea nyt... Kannattaiskohan tässä nyt sitten vaalentaa ensin niin vaaleaksi kun haluaa ja sitten vasta taas nappaista latvasta kuolleet pois ja aloittaa kasvatusta uudelleen.. Ääh, em haluaisi kauheasti menettää tästä pituudesta mutta en kestä nähdä kuivia latvoja ja toisaalta haluan vaaleat hiukset. Ei kovin hyvä yhdistelmä :D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1205 : 14.08.15 - klo:10:24 »
^Kannattaa leikata latvat vasta sitten, kun vaalennusurakka on ohitse :). Ja hiusta kannattaa tietenkin hoitaa vaalennusten välillä, vaikka tiedän hyvin kokemuksesta, että hidas vaalennus tummasta ei ole kovin kiva.

Itsekin vaalensin hiuksia hiljattain, ja käytin kookosöljyä vaalennuksen ja värinpoiston alla. Kuiviin hiuksiin kookosöljy, vaikutus 2 tuntia, ja siihen kookosöljyn päälle värinpoisto tai vaalennusväri. Ja ero on huima, jos vertaa siihen, ettei kookosöljyä laittaisi. Säästin latvoja, jos en olisi laittanut noin, niin varmasti olisin joutunut leikkaamaan useamman sentin pois.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1206 : 15.08.15 - klo:00:32 »
Mää tulen nöyrästi tähän ketjuun takaisin toteamaan, että BSL ei riitä, vaan haluan vyötärömitan. Silmämääräisesti arvioiden noin kymmenen senttiä lisämittaa olisi toivottua, eli tavoitteessani olen noin vuoden päästä, kun ainakin kerran meinaan saksia hiuksia tässä välissä. Bioteekin Teho-pii + kalkki + D -lisäravinne on ainoa mitä syön tällä hetkellä, mutta nyt syksyllä voisin taas ottaa C-vitamiinin käyttöön.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1207 : 15.08.15 - klo:12:17 »
Kasvatus etenee hyvin. Sivuilla pisimmät hiukset yltävät kohta korvanlehden alaosaan ja lyhimmätkin puoleen väliin. Otsatukka menee jo yli silmälasien yläreunan. Väri on oma ja kunto hyvä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1208 : 25.08.15 - klo:12:21 »
Päivittelin viimeksi tilannetta tähän ketjuun maaliskuussa... tuon jälkeen latvoista saksittiin kuivimpia pois, ja nyt näyttää taas tältä:

Ensin kun lähdin kasvattamaan pitkästä polkasta olin sitä mieltä että BSL on ihan hyvä pituus... nälkä kasvaa syödessä? Nyt tuollainen puoliselkä/vyötärömittä alkaa vaikuttaa ihan kivalta ajatukselta. Tai siis oikeastaan aion koittaa kasvattaa niin pitkät hiukset kuin näistä (nätisti) saa kasvamaan.  :D Katsellaan... :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1209 : 26.08.15 - klo:08:54 »
Poistun ketjusta, koska tänään saan lyhyemmät hiukset. Pitkän polkan ajattelin kun olen siitä niin paljon haaveillut. Hermo on palanut monta kertaa takkujen ja kampausten kanssa. Ehkä kasvattelen myöhemmin sitten.  :) Lyhyempää on kiva pitää kiharalla auki kun pitkät hiukset on aina kiinni.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1210 : 27.08.15 - klo:13:12 »
Mun entinen etutukka on eteen vedettynä jo useamman sentin alle leuan. Olen aiemmin ajatellut kasvattavani tasapituisempaan malliin, mutta muutin mieleni. Jätän varmaan "etuhiukset" nykyisen pituisiksi eli leikkailen niitä välillä ylläpitääkseni nykyistä pituutta. Samoin ajattelin jossain vaiheessa sittenkin leikata kevyet kerrostukset latvapainotteisesti - kyllä ne laskeutuvat nätimmin vähän kerrostettuina ja tasapaksu latva ei sittenkään taida sopia minulle ja hiustenlaittotapaani.

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1211 : 29.08.15 - klo:12:57 »
Nyt huomaa, että tukka on oikeasti venähtänyt huomattavasti lyhyessä ajassa. Olen onnistunut pidättäytymään leikkaamisesta toisen puolen kesäkuista tasausta lukuunottamatta (mulla latva menee aina jotenkin huonoksi toiselta puolelta). Katsoin maaliskuussa otettua kuvaa ja hätkähdin, miten iso ero oikeasti on. Alkuperäistä tavoitepituutta olen nyt erittäin lähellä, mutta nälkä kasvaa syödessä ja nyt olisi kiva saada sinne lähemmäs vyötärömittaa. Tosin katsoo nyt, vaikka pitkästä tukasta tykkäänkin niin mitään ihan älyttömän pitkää reuhkaa en halua.

Jännä sinänsä, koska jätin biotiinit pois 2-3kk sitten. Toisaalta kesällä hiukset tuntuvat muutenkin kasvavan nopeammib, ja keväällä ja alkukesästä söin melko kurinalaisesti ja terveellisesti sekä liikuin paljon, liekö vaikuttaneet kasvunopeuteen. Joka tapauksessa olen nyt hyvin iloinen hiuksistani, joskin latvan tasaus on kyllä väkisinkin pian edessä.

// ääh voi nolous, piti mennä kasvattajien keskusteluun :-[ ehkä joku siirtää.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1212 : 30.08.15 - klo:08:26 »
Nyt kun olen takaisin siinä pituudessa, josta joskus alkukesästä lähdin, kun leikkasin kolmisen senttiä pituudesta pois, niin voisin olla vaikka loppuvuoden leikkelemättä.

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #1213 : 30.08.15 - klo:13:41 »
Käväisin torstaina kampaajalla ja senttejä lähti PALJON. 0_0 Nyt ollaan juuri olkapäihin yltävässä polkassa. Olin varautunut, että saksia pitää paljon, sillä viime vuoden vaalennusprojektin takia latva oli ohut superhaarainen huitula, mutta kyllä silti tää lyhyys vähän shokeerasi. Mulla on ollut tällainen viimeksi varmaan joskus yläasteella ja siitä asti olen rakastanut pitkää tukkaa (ja identifioinut itseni pitkätukkalaiseksi). Nyt latva ja koko tukka on kuitenkin terveen oloinen ja näyttääkin paksummalta ja vahvemmalta. Kampaaja kommentoi myös, että mulla kasvaa tällä hetkellä paljon uutta tukkaa. Liekö "tukkalääkekuurini" vaikuttanut tai vain kesä ja stressin keveneminen.

Nyt jo muutama päivä tähän uuteen pituuteen tottuneena täytyy sanoa, ettei tämä ole hassumpi. Paljon urheilevalle todella kätevä kun on nopea pestä ja kuivata eikä tarvitse tupeerata juurta niin huolella kun kevyempänä tämä pituus pysyy paremmin irti päänahasta muutenkin. Ihan hauskaa vaihtelua siis, mutta kyllä tää kasvatusprojekti jatkuu silti, uuden paremman latvan kera.
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1214 : 30.08.15 - klo:14:49 »
Niinpä tämä elokuu on kohta ohi ja mulla jäi käymättä kampaajalla, vaikka elokuussa piti leikkauslakon loppua. Nyt on jo yli kaksi vuotta edellisestä hiustenleikkuusta ja pituutta on puoleen selkään. Ihan aluksi tavoite oli BSL, mutta nyt ei enää nämä yli rintojenkaan alle ulottuvat latvat tunnu pitkiltä. Haaveilen kyynerpäitä kutittelevista latvoista :P Latvat on satunnaisten pikaöljyhoitojen avulla pysyneet hyvännäköisinä, vaikka kuivahkot ovatkin eli kasvatus vielä jatkukoon.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.