Kirjoittaja Aihe: Kasvattajien oma ketju  (Luettu 536253 kertaa)

Poissa pölyhuiska

• Haiven
  • *
Vs: Kasvattajien oma ketju
« Vastaus #1215 : 02.09.15 - klo:12:14 »
tänään kävin leikkauttaan sentin latvasta, pituutta on vaivaiset 38cm.. edellisestä kerrasta oli 3kk kun uskon että se on riittävä väli näin kasvatellessa, kaksihaaraisia ei ollut mutta olihan se latva aika kuivahtanut, että joo tuli tarpeeseen. Laskeskelin että ensi kesänä ois jo bsl ehkäpäs.. <3 tääkin mitta on itseasiassa ihan jees, ei tunnu liian lyhyeltä, mutta oishan se ihana saada sellaset näyttävät hiukset jotka yltää rintojen alle joten kasvattelu jatkuu :)
   Hair&nails- tabletteja oon käyttänyt pian yhden pakkauksen eli 2kk ja aion ostaa viel toisen pakkauksen joten kohta pitäs alkaa tuloksia näkymään jos on niitä on tullakseen.. ei tää kasvutahti ainakaan päätä huimaa, n.sentti tulee kuukaudessa.
Ostin kokeiluun jätettäväksi hoitoaineeksi Paul Mitchell the conditioner:n sekä saman sarjan hoitoaineen Instant Moisture Daily Treatment:n, toivottavasti auttavat kosteuttamaan hiusta, tällä hetkellä tuntuu nimitttäin aika kuivalta  :-\
1b M ii, garnier olia sävy 10.1, pian bsl. Tavoitteena hyväkuntoiset ja pidemmät hiukset

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1216 : 03.09.15 - klo:07:21 »
Mä en osaa päättää millaisen mallin haluan hiuksiini. Rakastan V-linjaa, mutta kasvoja kehystävät kerrokset saavat hiukset näyttämään niin lyhyiltä. Tekisi mieli laittaa tukka suihkumyssyn alle piiloon ja katsoa seuraavan kerran vasta puolen vuoden päästä. :D Onko pitkätukkaisilla muuten vinkkejä miten ehkäistä pahinta takkien kauluksista ja huiveista tulevaa niskarastaa? Mulla takkuuntuu niskan hiukset helposti, enkä muista vastaavaa ongelmaa aiemmilta pitkätukka-ajoiltani.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #1217 : 04.09.15 - klo:11:46 »
^Äkkiseltään mietittynä voisi kuvitella, että hiuksen kasvuvauhti voisi riippua siitä, mikä on hiuksen ikä - jos hius on ollut karvatupessa jo jonkin aikaa ja putoaminen alkaa lähestyä, olisi loogista, että kasvuvauhti voisi vähetä. Pituutta itsessään en kyllä osaisi nähdä välttämättä kasvun kanssa liitännäisenä, sillä miten hiustuppi "tietäisi", kuinka pitkällä hiuksen pää roikkuu?  ??? Toki varmasti pitempi hius voi aiheuttaa hiustuppeen enemmän painetta tms., mitä kautta tuo mekanismi toimisi välillisesti, mutta muuten kuulostaa vähän hassulta.

Kerro toki lisää tästä, jos kuulet, olisi mielenkiintoista tietää!  :)
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1218 : 04.09.15 - klo:12:29 »
Voisiko tuossa olla kyseessä se, että hius kuluu (haaroittuu, katkeilee..) sitä enemmän, mitä vanhempi ja huonokuntoisempi latva on ja tällöin uusi kasvu ei ehdi enää korvata menetettyä pituutta latvasta? Toisaalta kyllähän hiuksella on se lepovaihe ja ois loogista, että ennen lepovaihdetta kasvuvauhti hidastuu.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1219 : 04.09.15 - klo:14:18 »
Hiuksella on tietty ikä, minkä se elää. Onko se eri mittainen eri ihmisillä? Selittääkö tämä sen, että mun hiukset eivät ole koskaan olleet vyötärömittaa pidemmät, vaikka olen ollut välillä vuosia leikkaamatta? Voiko hiuksen ikää jotenkin pidentää? Voiko sen irtoamista karvatupesta estää/ehkäistä/vähentää?

Voiko mulle ikinä kasvaa lantiomittaista tukkaa?

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1220 : 04.09.15 - klo:15:00 »
Hiuksella on tietty ikä, minkä se elää. Onko se eri mittainen eri ihmisillä?

On. Kaikille ei ole mahdollista kasvattaa pitkää tukkaa. Niissä tapauksissa ainut tapa saada luonnollista kasvuansa pidempi tukka on pidennykset. Se, onko jonkun mahdollista kasvattaa x pituinen tukka, selviää vain kokeilemalla ja asianmukainenhiustenhoito ja vaurioiden ennaltaehkäisy mielessä pitäen.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #1221 : 04.09.15 - klo:15:14 »
^Mie ymmärsin kun koulussa tätä käytiin että eri ihmisillä on eri hiusten kasvunopeus, lepotilan pituus ja maksimipituus tähän eniten vaikuttaa geenit. Totta kai kun hius on hyväkuntoinen latva ei katkea ja saadaan se maksimin maksipituus.

Mutta lepotilaan tuskin voi vaikuttaa millään, kuollut solukko kun ei mitään ravinteitakaan käytä itseensä, uusi hius kun alkaa kasvamaan se tipauttaa vanhan tieltä. Kuvittelisin että silloin jos tippumisen saisi estettyä ei uutta tukkaa siis kasva ollenkaan eli silloin vanha hius vain hapertuisi pois koska ei sekään vuosia kestä ilman vaurioita vaikka mitä tekisi.

Kun miulla oli pentuna pitkätukka ei se ikinä ollut pyllyyn asti vaan loppui tuohon napaan eli uskon ettei hyvällä hoidolla ja terveillä elämän tavoilla lantio mittaan päästä täälläkään vaikka serkkuni pääsee siihen hetkessä.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1222 : 04.09.15 - klo:15:57 »
No, jännityksellä seuraan, mitä tapahtuu. Ainakin teen parhaani tällä hetkellä hiusteni kunnon ylläpitämiseksi. Elämme jänniä aikoja, olen nimittäin jokseenkin nyt sellaisessa pituudessa, joka on ollut tähän asti pisin mitä minulla on ollut.
Joku reilu vuosi sitten multa irtosi aika paljon hiuksia. Nyt tuntuu, että se on vähentynyt.
Latva on ohuehko, mutta ei mikään ihan mahdoton liru.
Kesällä meni latvoja vähän huonoon kuntoon, niin leikkasin kolmisen senttiä pois. Nyt koitan olla leikkaamatta ainakin loppuvuoden ja vaikka pidempäänkin.
Parhaimmillaan olen ollut pari vuotta leikkaamatta, mutta latva menee siitä niin rumaksi, ettei ehkä niin pitkiä aikoja kannata. Tosin silloin en osannut hoitaa hiuksiani näin hyvin. En käyttänyt öljyjä, en tehohoitoja, en suojannut saunassa, en co-pessyt enkä muhitellut mitään kookosmaitoja päässäni ikinä.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1223 : 05.09.15 - klo:07:32 »
Tykkään ihan hirmuna tästä hartiamittaisesta tukasta, mutta koska kampaajalle on mennyt tämän vuoden puolella niin paljon rahaa niin ajattelin lakata käymästä kampaajalla tyystin ja annan nyt vaan olla luonnontilassa ja kasvaa.  :D Tavoitteena alkuun vuosi ilman leikkausta. Kynsiä saa leikata jokatoinen päivä, joten hiukset kasvanee vauhdilla myös.

Hoksasin kuinka käteviä ovat invisibobblet. Hyvin pysyy tämänmittainen tukka kiinni. En ole varsinaisesti kasvattelija tällä hetkellä, mutta päätin vaan, että antaa hiusten olla  :) Otsis kasvakoon myös.

Oma väri on ihana! Näyttää ihan tummalta.

But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1224 : 05.09.15 - klo:08:55 »
Onneksi sain Livboxista hiusten hoitoöljyn - en ole nimittäin pitkään aikaan hoitanut hiuksia, vaan pysynyt pesu-pikahoitis-harjaaminen-tupeeraus -linjalla jo jonkin aikaa. Olen aika vähän kiinnittänyt muutenkin huomiota hiuksiin, en ole juurikaan pälyillyt oman värin rajaa tai sitä, milloin midback-raja menisi rikki (ellei ole jo mennyt).

Olen vihdoin siis kasvatuksen rennossa vaiheessa!

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1225 : 05.09.15 - klo:10:16 »
Hiuksella on tietty ikä, minkä se elää. Onko se eri mittainen eri ihmisillä? Selittääkö tämä sen, että mun hiukset eivät ole koskaan olleet vyötärömittaa pidemmät, vaikka olen ollut välillä vuosia leikkaamatta? Voiko hiuksen ikää jotenkin pidentää? Voiko sen irtoamista karvatupesta estää/ehkäistä/vähentää?

Voiko mulle ikinä kasvaa lantiomittaista tukkaa?

Kyllä, juuri noin. Jokaisella ihmisellä on ns. henkilökohtainen hiuksen maksimimitta, minkä pituiseksi se voi enintään kasvaa. Toisilla hiukset kasvaa esim. olkapäille saakka, ja sitten ne alkavat "putoamaan", eli menevät siihen lepovaiheeseen, ja aloittavat taas uuden kasvun.

Minulla hiukset ovat olleet pisimmillään noin vyötärömitassa, mutta en ole kokeillutkaan kasvattaa sen pidemmiksi. Nyt tavoitteena on kasvattaa niin pitkäksi, kuin kasvaa. Siinä selviää hiuksen maksimimitta.

Hiuksen kasvua ei voi oikein nopeuttaa, ainakaan huomattavasti. Karvatupesta irtoamista ei voi estää. Hiuksen ikää ei voi pidentää, se putoaa silloin kuin putoaa (maksimimitta). Latvojen suojaus ja hyvät hoitotuotteet kuitenkin auttavat, ettei latva lähde kuivumaan tai murenemaan.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1226 : 05.09.15 - klo:10:34 »
Mäkin tässä kokeilen että kuinka pitkäksi saan hiukset kasvamaan... en ole koskaan kokeillut, joten haluan tietää kuinka pitkäksi nämä on edes mahdollista kasvattaa. Nyt keikutaan jossain BSL:n ja vyötärön välimaastossa, ja taitaa olla pisimmät hiukset koko aikuisiällä (joskus olen ollut leikkaamatta pitkiäkin aikoja, mutta samalla värjännyt/blondannut niin hiukset ei ole olleet optimaalisessa kunnossa kasvatusta ajatellen ja latvat ovatkin yleensä hapertuneet ennen aikojaan enkä ole päässyt BSL:ää pitemmälle).

Näin muuten viime yönä unta että hetkellisessä mielenhäiriössä leikkasin itselleni leukamittaisen polkan. Unessa tajusin samantien että tuli tehtyä kauhea virhe, ja kauhea poruhan siinä pääsi. Aamulla herätessä piti napata letistä heti kiinni varmistaakseni että hiukset on vielä tallessa. ;D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1227 : 05.09.15 - klo:10:38 »
Näin muuten viime yönä unta että hetkellisessä mielenhäiriössä leikkasin itselleni leukamittaisen polkan. Unessa tajusin samantien että tuli tehtyä kauhea virhe, ja kauhea poruhan siinä pääsi. Aamulla herätessä piti napata letistä heti kiinni varmistaakseni että hiukset on vielä tallessa. ;D

Olen nähnyt samanlaisia painajaisia itsekin, ne on ihan kauheita ;D. Ihan oikeasta elämästä on kuitenkin se, kun leikkasin huonokuntoiset hiukset siilitukaksi, ja aamulla heräsin "missä hiukset on".. 0_0 Se oli ihan kauhea tunne silloin :P. Onneksi hiukset kasvavat nyt hyvin ja vahvoina, mittaa on nyt yli olkapään.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1228 : 05.09.15 - klo:11:52 »
Missä vaiheessa ihan lyhyestä kasvattaessa pitäisi käydä leikkuuttamassa hiuksia? Olen käynyt kampaajalla viimeksi toukokuussa, jonka jälkeen päätin kasvattaa hiuksia. Tukka on nyt aika epätasainen, eli niskasta pitkä jne.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1229 : 05.09.15 - klo:12:26 »
^ Tapojahan on tietysti monia, mutta itse koin helpommaksi siistiä tukkaa alkuvaiheessa usein - pahinta mielestäni matkalla lyhyestä polkkaan on ne muodottomat moppivaiheet, joista (ainakin itse) näkee, että malli ei ole tarkoituksenmukainen, vaan kasvatusvaihe. Voisin kuvitella, että toukokuusta kasvaneet lyhyet hiukset olisivat ehkä juuri nyt hyvässä tasausvaiheessa. Niskasta poikki, etuosan ja sivujen kasvatusta, ja parin-kolmen kuukauden kuluttua taas niskasta poikki ja ehkä jotain muotoilua. Jos välivaiheessakin näyttää suht ookoolta, sujuu kasvatus helpommin, eikä ehkä tule sitä "pakkoa" luovuttaa ja palata lyhyeen.  :)

Itse leikkautin eilen vihdoin kunnolla muotoillun polkkatukan (edellisen kerran oli niskan tasaus kesäkuussa). Pituus on reilu leukapituus, ja aikeena kasvattaa tämä suunnilleen solisluihin saakka. Jos sitten vielä huvittaa, niin miksei pitkäksikin. Seuraavan kerran ajattelin tasoittaa vuodenvaihteessa, ellei kunto jostain syystä räjähdä ennen sitä.

Edit. Tässä blogissa on aika hyvä, realistinen kuvasarja pixien kasvatusvaiheista. http://www.unspeakablevisions.com/2012/04/pixie-cut-series-part-3-growing-it-out.html?spref=pi
« Viimeksi muokattu: 05.09.15 - klo:12:29 kirjoittanut anannas »